abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75843596
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind de lokatie juist wel heel bijzonder!! Heel erg sfeerverhogend ook met die ouwe lantaarn en gedeelte van een kerk, en dan dat pad langs de kerk de verte in.

Nee, ik vind het een erg mooie foto. Beter dan een sfeerloze sneeuwfoto van een of ander straatje waar lelijke auto's prominent in aanwezig zijn, of een sneeuwfoto met niets dan blubbersneeuw, of een scheve horizon, of druppels op de voorruit. Heb je in dat sneeuwtopic gekeken wat voor lelijke foto's erin staan?
Vind m ook niet lelijk, zeker niet..
En ik heb nog niet echt gekeken nee in t sneeuwtopic, maar ik geloof je meteen
maar er is iets waardoor ik het net niet zo heel mooi vindt, alleen kan niet echt vinden wat.. maar het is zeker wel een goeie plaat.

maar goed ook dat er verschillende smaken zijn, anders zou je alleen maar dezelfde foto's tegenkomen
pi_75843623
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:19 schreef Zith het volgende:
Waar is dat Mug?
Julianadorp, net voordat je het strand oploopt heb je dit (mooie) gebiedje
  zondag 20 december 2009 @ 17:22:11 #228
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75843723
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:19 schreef mug89 het volgende:

[..]

maar goed ook dat er verschillende smaken zijn, anders zou je alleen maar dezelfde foto's tegenkomen
True, true
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_75844531
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:44 schreef mug89 het volgende:
vandaag een probeerpanorama gemaakt,
[ afbeelding ]
(aanklikbaar)
+ Interessante lucht
+ Grauwe en onheilspellende kleurencombinatie in de sneeuw
- Net een puntje zichtbaar van een vuurtoren o.i.d., doorbreekt het natuurlijke schouwspel

Vandaag geschoten: Twee zwanen in winters landschap

pi_75844900
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

+ Interessante lucht
+ Grauwe en onheilspellende kleurencombinatie in de sneeuw
- Net een puntje zichtbaar van een vuurtoren o.i.d., doorbreekt het natuurlijke schouwspel

[ afbeelding ]
ah, klopt! die wilde ik er nog uit shoppen zometeen maar even doen
leuke foto trouwens!
  zondag 20 december 2009 @ 18:46:16 #231
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75846848
hehehe lig ik eens even lekker te slapen

Thnx ER Mooie complimenten! en uit jou mond tellen ze dubbel
Want als iemand vaak mooie foto's maakt ben jij t wel
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Admin zondag 20 december 2009 @ 19:32:35 #232
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75848535
@fr4ankovic: kijkt ERG lekker weg
@mrSpliffy: heerlijk sfeertje. ik hou wel van nachtshots
@mug89: onheilspellende wolken, leuke foto. Puntje linksonder ging je nog soepen en dan istie helemaal goed
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[ afbeelding ]
+ zwanenhalzen vormen sort of een hartje
+ sneeuw (i'm a sucker for snow
- had wat meer contrast in gemogen van me en evt een stukje lucht afcroppen had geen kwaad gekund. Bovenin gebeurt helemaal niks en nu staat je horizon zo goed als precies in het midden.

vuurkorf met kerstkraampje op de achtergrond (aanklikbaar)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 20 december 2009 @ 19:41:23 #233
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75848883
hmm lekker warm!
krijg spontaan trek in choco en rookworst
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_75849153
+ Mooie warme foto, en de bokeh is leuk in de achtergrond.
- dat "hoekje" links boven zeg maar (met het blauwe lampje) haalt een beetje de balans uit de compositie.

Een foto van gisteren.
pi_75849165
sorry :p even een repost
heb m aangepast,

pi_75850343
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef mug89 het volgende:
heb m aangepast,

[ afbeelding ]
Gewoon geweldig mooi. DAT is een landschap!
Helaas zat ik vast in Wassenaar, en was lopen niet echt een optie, dus ik heb mijn best gedaan, 2 straten verder.

pi_75850659
De witbalans moet je even aanpassen, de sneeuw is roze ;-)
  Admin zondag 20 december 2009 @ 20:22:54 #238
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75850816
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:20 schreef firewirecable het volgende:
De witbalans moet je even aanpassen, de sneeuw is roze ;-)
klein beetje maar
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75852500
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Helaas zat ik vast in Wassenaar, en was lopen niet echt een optie, dus ik heb mijn best gedaan, 2 straten verder.

[ afbeelding ]
Bedankt voor je compliment
jammer dat jij niet ff op pad kon voor wat kiekjes..
pi_75858971
@Danny, Wat een prachtige sfeerfoto, de achtergrond erbij maakt gewoon de foto! Lang geleden dat ik een mindere foto van jou voorbij heb zien komen!
@Firewirecable, weer eens een heerlijke foto om naar te kijken, straalt rust uit!
@Mug69 prachtige foto, mooie lucht, gewoon goed!
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  zondag 20 december 2009 @ 23:06:26 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75859654
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef Lamon. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lamon, wat de rest al zegt, je sneeuw is erg roze, er klopt dus iets niet met je witbalans. Die staat zeker op automatisch?

Verder snap ik dat je de sneeuw wilde fotograferen, vandaar natuurlijk de enorme hoeveelheid loze voorgrond met alleen sneeuw. Toch zou ik je de voglende tips willen geven.

- Ga verder naar voren!! Ten eerste omdat dan de boom vlak achter het speeltoestel er waarschijnlijk wél helemaal op zou staan. Nu is ie op een rare manier 'onthoofd'. Ten tweede omdat je het speeltoestel dan als focus had kunnen gebruiken, samen met die boom. Alleen een partij sneeuw fotograferen is namelijk niet bepaald interessant. Nu is namelijk het speeltoestel nogal ver weg, derhalve enigszins verloren in de compositie.
- Als je dan naar voren stapt om je compositie wat aantrekkelijker te maken, zak dan ook eens door je knieen? Je neemt dan een ander standpunt in waardoor de sneeuw die je wilde fotograferen alsnog zeer duidelijk zal worden, waarmee je doel is bereikt en je bovendien nog een spannender foto hebt gemaakt.
- Van de foto die je hebt gepost zou ik sowieso al de helft van de voorgrond afkroppen om hem wat interessanter te maken en qua compositie beter in balans.
  zondag 20 december 2009 @ 23:08:48 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75859784
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
hehehe lig ik eens even lekker te slapen

Thnx ER Mooie complimenten! en uit jou mond tellen ze dubbel
Want als iemand vaak mooie foto's maakt ben jij t wel
Nou, dankjewel
Erg leuk om dit te horen!!
pi_75859926
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Lamon, wat de rest al zegt, je sneeuw is erg roze, er klopt dus iets niet met je witbalans. Die staat zeker op automatisch?

Verder snap ik dat je de sneeuw wilde fotograferen, vandaar natuurlijk de enorme hoeveelheid loze voorgrond met alleen sneeuw. Toch zou ik je de voglende tips willen geven.

- Ga verder naar voren!! Ten eerste omdat dan de boom vlak achter het speeltoestel er waarschijnlijk wél helemaal op zou staan. Nu is ie op een rare manier 'onthoofd'. Ten tweede omdat je het speeltoestel dan als focus had kunnen gebruiken, samen met die boom. Alleen een partij sneeuw fotograferen is namelijk niet bepaald interessant. Nu is namelijk het speeltoestel nogal ver weg, derhalve enigszins verloren in de compositie.
- Als je dan naar voren stapt om je compositie wat aantrekkelijker te maken, zak dan ook eens door je knieen? Je neemt dan een ander standpunt in waardoor de sneeuw die je wilde fotograferen alsnog zeer duidelijk zal worden, waarmee je doel is bereikt en je bovendien nog een spannender foto hebt gemaakt.
- Van de foto die je hebt gepost zou ik sowieso al de helft van de voorgrond afkroppen om hem wat interessanter te maken en qua compositie beter in balans.
Thanks voor de tips, ik neem ze echt in me op.
Overigens is dat rozige weer mijn schuld, omdat ik in de nabewerking de roodbalans weer omhoog gegooid heb. Ik weet niet waarom, maar ik wil steeds kleur zien.
  zondag 20 december 2009 @ 23:18:29 #244
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75860286
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:11 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Thanks voor de tips, ik neem ze echt in me op.
Overigens is dat rozige weer mijn schuld, omdat ik in de nabewerking de roodbalans weer omhoog gegooid heb. Ik weet niet waarom, maar ik wil steeds kleur zien.
Doe je dat met fotosoep? Zo ja, dan moet je gewoon een layer mask aanmaken zodat je de sneeuw weer gewoon wit kunt painten, en dan blijven alleen de bomen voorzien van die roodwaas die jij zo mooi vindt. Maar roze sneeuw kan ik met de beste wil van de wereld niet mooi vinden eerlijk gezegd.
pi_75864150
In de eerdere foto's van Lamon met de opgeschroefde roodbalans kon ik er nog inkomen dat het smaakafhankelijk was (het gaf op zich namelijk wel een apart en herkenbaar sfeertje aan de foto's), maar ik ben het met de bovenstaande posters eens dat roze sneeuw toch echt too much is.

De foto's van firewirecable, Danny en fr4nkovic vind ik wel stuk voor stuk geniaal, en allemaal op hun eigen manier. In de foto van fr4nkovic is de compositie briljant natuurlijk en de iets gedesatureerde kleuren maken het plaatje wel af. Die van Danny straalt een heerlijk sfeertje uit en ondanks alle warme kleuren is het toch echt duidelijk een winterfoto gebleven. Firewirecable heeft weer lekker gebruik gemaakt van z'n ND110 natuurlijk, en ik ben gewoon verliefd op dat ding zonder dat ik hem zelf heb (misschien de kerstman maar 'ns lief aankijken). Erg strakke plaat weer.
pi_75866572
@Lamon:
+Kleuren van het speelhuisje. steken lekker af tegen de sneeuw
-teveel loze voorgrond. het duurt best lang voor ik de eerste boom po mijn netvlies krijg, omdat ik eerst een paar centimeter sneeuw af moet speuren :p

Zonsondergangen zijn een fav van mij, dus hierbij eentje van vorige week. Vind hem zelf best geslaagd.

Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 21 december 2009 @ 12:52:59 #247
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_75875394
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:33 schreef polariteit het volgende:
@Lamon:
+Kleuren van het speelhuisje. steken lekker af tegen de sneeuw
-teveel loze voorgrond. het duurt best lang voor ik de eerste boom po mijn netvlies krijg, omdat ik eerst een paar centimeter sneeuw af moet speuren :p

Zonsondergangen zijn een fav van mij, dus hierbij eentje van vorige week. Vind hem zelf best geslaagd.

[ link | afbeelding ]
Hij is inderdaad heel mooi!
+ Die wolken, en dat licht aan de linker kant. Gewoon PRACH-TIG
- Niet zo veel eigenlijk, ik vind de rechterkant wat te donker, maar daar kun je natuurlijk zelf niet zo heel veel aan doen.

Mijn bijdrage voor vandaag;
Het is geen landschapsfoto, maar ik zat wat te experimenteren in de vensterbank. Trok trouwens af en toe wel bekijks van mensen die voorbij wandelden.

Fijne feestdagen!
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_75875821
@ Polariteit: wat een prachtplaat! ik ben ook fan van zonsondergangen, alleen fotografeer ik ze te weinig..

Xantalien,
+ mooi onderwerp
+ mooi in beeld gebracht
+ de roos in de achtergrond
- kleuren lijken hier wat flets, maar kan ook door mn monitor komen hoor
- ietwat donker

pi_75880190
@xantalien: Hoe bedoel je donker aan de rechterkant? Daar waar die wolk zit ofzo? iig tnx. Wat jou foto betreft: ik zie een kruisje maar ff de link erbij gepakt, en leuke foto hoor! De dof is wel leuk, zeker met die onscherpe roos op de achtergrond. wel moet ik bekenne dat ik de pot zelf niet zo spannend vind.

@mug89: Heel mooi onderwerp. gaaf om eens een ander schaap dan de standaard nederlandse schapen te zien. Nadeel vind ik dat hij toch wel wat te ver weg lijkt. komt denk ik doordat er verder amper wat te zien is.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_75888782
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef mug89 het volgende:
heb m aangepast,

[ afbeelding ]
Prachtig
Wel jammer dat je dat paaltje slecht weggewerkt hebt, kan veel beter.
Edit: ziet er vooral in het klein minder uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')