Vind m ook niet lelijk, zeker niet..quote:Op zondag 20 december 2009 17:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de lokatie juist wel heel bijzonder!! Heel erg sfeerverhogend ook met die ouwe lantaarn en gedeelte van een kerk, en dan dat pad langs de kerk de verte in.
Nee, ik vind het een erg mooie foto. Beter dan een sfeerloze sneeuwfoto van een of ander straatje waar lelijke auto's prominent in aanwezig zijn, of een sneeuwfoto met niets dan blubbersneeuw, of een scheve horizon, of druppels op de voorruit. Heb je in dat sneeuwtopic gekeken wat voor lelijke foto's erin staan?
quote:Op zondag 20 december 2009 17:19 schreef mug89 het volgende:
[..]
maar goed ook dat er verschillende smaken zijn, anders zou je alleen maar dezelfde foto's tegenkomen
+ Interessante luchtquote:Op zondag 20 december 2009 16:44 schreef mug89 het volgende:
vandaag een probeerpanorama gemaakt,
[ afbeelding ]
(aanklikbaar)
ah, klopt! die wilde ik er nog uit shoppenquote:Op zondag 20 december 2009 17:41 schreef j0rrit het volgende:
[..]
+ Interessante lucht
+ Grauwe en onheilspellende kleurencombinatie in de sneeuw
- Net een puntje zichtbaar van een vuurtoren o.i.d., doorbreekt het natuurlijke schouwspel
Vandaag geschoten: Twee zwanen in winters landschap
[ afbeelding ]
+ zwanenhalzen vormen sort of een hartjequote:Op zondag 20 december 2009 17:41 schreef j0rrit het volgende:
Vandaag geschoten: Twee zwanen in winters landschap
[ afbeelding ]
Gewoon geweldig mooi. DAT is een landschap!quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef mug89 het volgende:
sorry :p even een repost
heb m aangepast,
[ afbeelding ]
klein beetje maarquote:Op zondag 20 december 2009 20:20 schreef firewirecable het volgende:
De witbalans moet je even aanpassen, de sneeuw is roze ;-)
Bedankt voor je complimentquote:Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Gewoon geweldig mooi. DAT is een landschap!
Helaas zat ik vast in Wassenaar, en was lopen niet echt een optie, dus ik heb mijn best gedaan, 2 straten verder.
[ afbeelding ]
Lamon, wat de rest al zegt, je sneeuw is erg roze, er klopt dus iets niet met je witbalans. Die staat zeker op automatisch?quote:Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Gewoon geweldig mooi. DAT is een landschap!
Helaas zat ik vast in Wassenaar, en was lopen niet echt een optie, dus ik heb mijn best gedaan, 2 straten verder.
[ afbeelding ]
Nou, dankjewelquote:Op zondag 20 december 2009 18:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
hehehe lig ik eens even lekker te slapen
Thnx ERMooie complimenten! en uit jou mond tellen ze dubbel
Want als iemand vaak mooie foto's maakt ben jij t wel
Thanks voor de tips, ik neem ze echt in me op.quote:Op zondag 20 december 2009 23:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lamon, wat de rest al zegt, je sneeuw is erg roze, er klopt dus iets niet met je witbalans. Die staat zeker op automatisch?
Verder snap ik dat je de sneeuw wilde fotograferen, vandaar natuurlijk de enorme hoeveelheid loze voorgrond met alleen sneeuw. Toch zou ik je de voglende tips willen geven.
- Ga verder naar voren!! Ten eerste omdat dan de boom vlak achter het speeltoestel er waarschijnlijk wél helemaal op zou staan. Nu is ie op een rare manier 'onthoofd'. Ten tweede omdat je het speeltoestel dan als focus had kunnen gebruiken, samen met die boom. Alleen een partij sneeuw fotograferen is namelijk niet bepaald interessant. Nu is namelijk het speeltoestel nogal ver weg, derhalve enigszins verloren in de compositie.
- Als je dan naar voren stapt om je compositie wat aantrekkelijker te maken, zak dan ook eens door je knieen? Je neemt dan een ander standpunt in waardoor de sneeuw die je wilde fotograferen alsnog zeer duidelijk zal worden, waarmee je doel is bereikt en je bovendien nog een spannender foto hebt gemaakt.
- Van de foto die je hebt gepost zou ik sowieso al de helft van de voorgrond afkroppen om hem wat interessanter te maken en qua compositie beter in balans.
Doe je dat met fotosoep? Zo ja, dan moet je gewoon een layer mask aanmaken zodat je de sneeuw weer gewoon wit kunt painten, en dan blijven alleen de bomen voorzien van die roodwaas die jij zo mooi vindt. Maar roze sneeuw kan ik met de beste wil van de wereld niet mooi vinden eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 december 2009 23:11 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Thanks voor de tips, ik neem ze echt in me op.
Overigens is dat rozige weer mijn schuld, omdat ik in de nabewerking de roodbalans weer omhoog gegooid heb. Ik weet niet waarom, maar ik wil steeds kleur zien.
Hij is inderdaad heel mooi!quote:Op maandag 21 december 2009 06:33 schreef polariteit het volgende:
@Lamon:
+Kleuren van het speelhuisje. steken lekker af tegen de sneeuw
-teveel loze voorgrond. het duurt best lang voor ik de eerste boom po mijn netvlies krijg, omdat ik eerst een paar centimeter sneeuw af moet speuren :p
Zonsondergangen zijn een fav van mij, dus hierbij eentje van vorige week. Vind hem zelf best geslaagd.
[ link | afbeelding ]
Prachtigquote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef mug89 het volgende:
sorry :p even een repost
heb m aangepast,
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |