Normaal doe ik dit niet, maar ik wilde het toch posten.
![]()
9 jaar geleden waren mijn zusje, mijn vader en ik op een feest van een schutterij. Een meisje van een jaar of 12 (denk ik dat ze was) had een klein zwart poesje meegenomen. Mijn zusje en ik waren helemaal verkocht. ze vertelde als er geen baasje gevonden werd op dit feest haar vader het beestje af zou maken. Ze kwamen van een boerderij en ze hadden nog 3 nesten ofzo op de hooizolder.
Mijn zusje en ik deden er vanalles aan om ons pap te overtuigen om haar mee te nemen naar huis. "Nee, komt niets van in, we hebben er al veel te veel". Een aantal dronkelappen vonden het grappig om het beestje alcohol te geven. Mijn zusje en ik hebben haar helaas niet snel genoeg weten weg te halen, dus had ze al vrij veel vergif binnen gekregen en het meisje van 12 kon niet echt op tegen een aantal dronken mannen.
Anyway, een tijdje later komt ons pap met het heugelijke nieuws dat we haar toch mee gingen nemen, want het zou wel zielig zijn als ze dood gemaakt zou worden. Het meisje was blij dat de poes een toekomst tegemoet kon zien. Ze vroeg ons of we haar naam konden laten zoals hij was: Angel. Het was ook echt een engeltje, dus we besloten haar naam te behouden.
Angel is alsnog 9 jaar geworden. Haar leventje was een aaneenschakeling van ellende, maar ze was altijd blij.
Het begon als kitten, de reactie op de alcohol zorgde dat het poep eruit spoot als je haar oppakte. Ze heeft het overleeft door veel zorgen en knuffels.
Een aantal jaren later, werd astma vastgesteld. De dierenarts zei dat het misschien beter was haar in te laten slapen, want de medicatie zou te duur zijn. Bij ons zijn huisdieren een lid van het gezin, dus we hebben de kosten voor lief genomen. Het ging op en af met haar benauwdheid. Tot een jaar geleden, ze kreeg ook een astmapuffertje en nog wat andere medicatie. Het papieren propje zat ze niet meer achterna, om vervolgens terug te brengen zodat ik het weer weg kon gooien etc. Echter was ze nog goed in het zitten op m'n krant en een hap uit m'n boterham/ eierkoek weg te happen alsof het de normaalste zaak van de wereld was! Ook de melk was een lekkernij die ze niet wilde laten liggen.
Negen maanden geleden werd er geconstateerd dat haar hartje niet helemaal goed was. Een 2 maanden naderhand, bleek het erger zijn geworden. De rechterkamer was zodanig vergroot, dat dat misschien de oorzaak kon zijn van de benauwdheid. Toch maar in de gaten houden. Twee weken terug weer een hartfilmpje, oei linkerkamer ook al aangetast, nu toch maar medicijnen geven, maar die werken pas over 3 weken. In de tussentijd nog een aantal spuiten wezen halen voor benauwdheid en het vocht wat ineens in haar buik ontstond.
Helaas hebben de hartpilletjes nooit de 3 weken bereikt, waardoor we dus niet weten of de benauwdheid nu wel van het hart afkwam of weer een op zich zelf staand iets was. Vannacht kwam ze al bij mijn moeder liggen (had ze al heel lang niet gedaan). Vanochtend was het redelijk, en smiddags komt ze onder de kast vandaan, wilt ze naar mijn moeder rennen en ploft haar bipsje op de grond, tijdelijke verlamming, we weten het niet.
De keuze gemaakt om haar uit haar lijden te verlossen, dat wisten we wel. Dit kon zo niet verder gaan.
Juli- 2001 // 6-6-2010. Rust zacht lieve Angel <3
[ Bericht 2% gewijzigd door joyvke op 07-10-2010 17:18:07 ]
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~