abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 08:40:05 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75471775
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:06 schreef trui het volgende:
leuk vix!
en BE, zitten er niet van die enge scherpe puntjes aan, aan die pijpenragerdingen? dat lijkt me 't enige nadeel ervan.
Ik bedacht me vannacht dat jij mss wel dacht dat die scherpe puntjes ook op zijn koppie zaten, maar ik heb het dus aan 1 stuk er tussendoor gehaald. Met nog een bochtje om hem vast te maken zodat ze niet omvallen. Dus de scherpe puntjes zitten alleen aan de uiteindes van de voelsprieten zeg maar.

Leuk die rammelaar!
pi_75471822
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:40 schreef trui het volgende:
ik heb toch een herstart gemaakt met de rammelaar en dit is 'm geworden:
[ afbeelding ]

niet geheel symmetrisch, maar allez.
[ afbeelding ]
Mooi....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 10 december 2009 @ 09:03:54 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75472196
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:14 schreef PM-girl het volgende:
O wauw Knorretje! Wat leuk!

Ik heb weer een noobvraagje: hoe kies je de steken? Waarom maak je de keus voor (halve) vaste steken? Of juist stokjes? Ga je met stokjes sneller bijvoorbeeld?
stokjes zijn groter (langer) dus dat gaat wel 'sneller' inderdaad, maar je kiest vooral op basis van hoe 't eruit komt te zien en wat geschikt is voor wat je wil maken. halve vasten gebruik je niet zo vaak, meestal vooral om af te kanten of om een toer vast te zetten oid. of om een kromming af te dwingen, zoals in 't zeepaardje. een halve vaste is vrij strak/kort, dus als je aan de ene kant halve vasten haakt en aan de 'overkant' langere steken gebruikt zal het geheel zich een beetje in de richting van de halve-vasten-kant krommen.
in de haak.
  donderdag 10 december 2009 @ 09:05:16 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75472224
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedacht me vannacht dat jij mss wel dacht dat die scherpe puntjes ook op zijn koppie zaten, maar ik heb het dus aan 1 stuk er tussendoor gehaald. Met nog een bochtje om hem vast te maken zodat ze niet omvallen. Dus de scherpe puntjes zitten alleen aan de uiteindes van de voelsprieten zeg maar.
haha waar we 's nachts al niet over nadenken he! fijn dat er in elk geval geen scherpe punten aan de binnenkant zitten. daar ging ik al wel een beetje van uit, hoor. mooi lange pijpenragers heb je dan weten te vinden!
in de haak.
  donderdag 10 december 2009 @ 09:10:02 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75472319
quote:
Op donderdag 10 december 2009 02:10 schreef Nieners het volgende:
Ik heb een vraagje... zelf kan ik breien, maar nog niet heel goed en nog maar 1 patroon .
Nu vraag ik me af of het dan makkelijker voor mij is om te haken met die kennis, of lijkt het totaal niet op elkaar?
je zult niet zo heel veel hebben aan die kennis, maar haken en breien hebben zeker wel iets van elkaar weg. op zich zitten de steken bij beide technieken op een vergelijkbare wijze in elkaar ge'knoopt'. ik vind haken eigenlijk makkelijker. bij breien is 't bijvoorbeeld best lastig te herstellen als je een steek hebt laten vallen, terwijl je bij haken vrijwel voortdurend maar 1 steek op je pen hebt, en als je een stukje terug moet omdat je ergens een foutje hebt haalt 't heel makkelijk uit. je hebt altijd maar weer dat ene lusje om terug op je haak te krijgen, niet een hele rits. gewoon proberen nieners!
in de haak.
pi_75477149
Trui, mooi geworden hoor! Hele leuke rammelaar....

Oh en BE, tnx voor de filmpjes, dat gaat vast lukken nu.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:57:20 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75477177
nu ben ik bezig met deze. gaat lekker snel joh!
in de haak.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:11:22 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75477675
Oh, die is ook lief!
pi_75477985
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit vond ik echt heel goed te volgen:
Start:
Rij 1:
(Er zijn nog veel meer delen, voor de volgende rijen enzo. )

Spiegelei, dat klinkt ook wel als heel fijn spul voor babyknuffeltjes.
Ik had deze video in het vorige topic ook al gepost, goed dat je ze hier nog eens neerzet want dit is echt heel goed te doen!
Wel belangrijk: naast alle "starting row ..." is er ook een filmpje voor "finishing row ....", anders klopt het straks niet meer!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 10 december 2009 @ 13:02:02 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75479425
Ik heb gewoon zelf gefinished! Maar ik heb dit dan ook niet verder dan de eerste paar rijen gevolgd.
pi_75479640
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gewoon zelf gefinished! Maar ik heb dit dan ook niet verder dan de eerste paar rijen gevolgd.
Zie je, natuurtalent net als trui! (je mutsje is briljant trouwens!)
  donderdag 10 december 2009 @ 13:25:19 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75480257
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:03 schreef trui het volgende:
halve vasten gebruik je niet zo vaak
kom ik toevallig net een patroon tegen dat juist gemaakt is van halve vasten (slip stitch)...
ziehier. best mooi! maar zie je hoe nauw ze op elkaar zitten, die steken?
in de haak.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:42:51 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75493104
Help! Ik heb een flinke ronde lap gemaakt, door met stokjes flink te meerderen. Ik heb nu dus een soort pannenlap
Maar nu wil ik dat die dus omlaag gaat, om zeg maar het hoofd om te omsluiten. Dus eigenlijk ook hoe ik nu een soort hoek (90 graden) maak op mijn platte lap.
Of is dat onmogelijk?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 10 december 2009 @ 20:01:33 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75493882
Nu gewoon normaal gaan haken zonder te meerderen.
Ik had er eerst ook een hard hoofd in, maar that's the trick.
En ik heb de laatste toer heel minimaal (1 om 10 ofzo) geminderd om hem ietsje strakker te maken.
pi_75494138
HHeb vanmiddag bij de Wibra tig bollen gekleurd garen gehaald om in navolging van trui ook een bal te proberen te haken.
Ik snap alleen niet helemaal wat er in het patroon bedoeld wordt met
"Haak 2 lossen i.p.v. 1e vaste en sluit iedere toer met een halve vaste in de eerste steek."

wanneer moeten die 2 lossen? is dit voor de start van je volgende toer? en zo ja, sla je dan nog 1 of meerdere steken over?

En wat is de handigste methode om van kleur te wisselen? Draad eraan knopen en dan doorhaken of is er een handiger methode?

Men, wat ben ik toch een n00b, maar het komt langzaam! 't is wel superleuk en volgens dr Phil is creatief bezig zijn goed voor ontspanning en angsreductie
  donderdag 10 december 2009 @ 20:12:45 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75494388
Ilske, het is precies wat ze in dat youtube linkje hierboven ook doet!

Eerst 2 lossen haken om de hoogte van je werk te bepalen en dan haak je dus pas in, in de 3e steek oid (moet je even goed kijken bij het stukje over de 2e rij) en aan het eind om te sluiten pak je dan dus idd een van d9ie lossen.

Dit is het filmpje van de 2e rij:

Kleurtjes wisselen doe ik door gewoon om te slaan met een nieuwe draad. niet knopen nog, later pas doen en netjes met een naald in je werk naaien om hem te laten verdwijnen.

Mss dat er nog anderen zijn die het duidelijker uit unnen leggen.
  donderdag 10 december 2009 @ 20:17:28 #167
94046 PM-girl
pi_75494602
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nu gewoon normaal gaan haken zonder te meerderen.
Ik had er eerst ook een hard hoofd in, maar that's the trick.
En ik heb de laatste toer heel minimaal (1 om 10 ofzo) geminderd om hem ietsje strakker te maken.
Ja, is niet meerderen inderdaad de oplossing? Dat leek mij ook,maar mijn moeder keek me net aan of ik iets heel geks zei! Mijn moeder kan dus niet echt haken, zo blijkt!
*
  donderdag 10 december 2009 @ 20:19:24 #168
94046 PM-girl
pi_75494672
O, en nog wat bevindingen met vragen:

- hoe houden jullie, wanneer je rond haakt, bij welke steek de eerste was? Ik zit nu te denken om er een paperclip oid aan te hangen?
- als jullie rond haken en je gebruikt de stokjessteek, dan zou ik volgens mijn folder (die is heilig momenteel) aan het eind van elke toer drie lossen moeten haken. Maar daarmee krijg ik gigantische gaten in mijn pannenlap. Maken jullie ook drie lossen?
*
pi_75494744
ja hoor, wat BE zegt, als je nu "gewoon" een aantal toeren doorhaakt zonder te meerderen zul je zien dat de rand rechtop gaat staan, en zodra je de gewenste hoogte hebt bereikt kun je 1 of eventueel meerdere toeren minderen om de rand iets strakker te maken.
Resultaat wel showen he!
  donderdag 10 december 2009 @ 20:23:17 #170
94046 PM-girl
pi_75494836
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:21 schreef Ilske het volgende:
ja hoor, wat BE zegt, als je nu "gewoon" een aantal toeren doorhaakt zonder te meerderen zul je zien dat de rand rechtop gaat staan, en zodra je de gewenste hoogte hebt bereikt kun je 1 of eventueel meerdere toeren minderen om de rand iets strakker te maken.
Resultaat wel showen he!
Ik ben al bezig! Maaruh, het wordt een mutsje voor Purk, de knuffel
*
pi_75494850
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:19 schreef PM-girl het volgende:

- hoe houden jullie, wanneer je rond haakt, bij welke steek de eerste was? Ik zit nu te denken om er een paperclip oid aan te hangen?
- als jullie rond haken en je gebruikt de stokjessteek, dan zou ik volgens mijn folder (die is heilig momenteel) aan het eind van elke toer drie lossen moeten haken. Maar daarmee krijg ik gigantische gaten in mijn pannenlap. Maken jullie ook drie lossen?
je 2e vraag kan ik je niet mee helpen, maar bij het haken van een rondje haal ik een klein dun draadje in een contrasterende kleur door eerste steek en knoop ik deze lichtjes vast. Als je dan rond komt zie je weer wat je eerste steek was!
  donderdag 10 december 2009 @ 20:23:59 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75494860
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:19 schreef PM-girl het volgende:

Ja, drie lossen, dan stug stokjes gaan haken en als je eenmaal rond bent en de toer afwerkt, zie daarvoor ook het filmpje dat ik hierboven postte, blijven er bij mij dus geen gaten meer over.
Ben je al eens helemaal rond geweest?
En zo zie ik dus ook het begin van een toer, door die drie lossen. Die vallen wel op. Maar een paperclip of veiligheidsspeld kan evengoed.
  donderdag 10 december 2009 @ 20:26:43 #173
94046 PM-girl
pi_75494960
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, drie lossen, dan stug stokjes gaan haken en als je eenmaal rond bent en de toer afwerkt, zie daarvoor ook het filmpje dat ik hierboven postte, blijven er bij mij dus geen gaten meer over.
Ben je al eens helemaal rond geweest?
En zo zie ik dus ook het begin van een toer, door die drie lossen. Die vallen wel op. Maar een paperclip of veiligheidsspeld kan evengoed.
Na 1 toer was ik het begin kwijt en nu is het dus volledig in een spiraal gehaakt! Vandaar dat gat!
*
  donderdag 10 december 2009 @ 20:28:14 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75495022
Dan idd beter even markeren met een paperclipje.
pi_75495079
Die filmpjes zijn mooi duidelijk zeg... ben nu effe bezig, merk wel dat ik vaak vergeet of ik nu al een keer heb gedaan of niet (bij het meerderen) dus helemaal netjes gaat het nog niet, maar het is een rondje. Nu maar es kijken of ie 1-op-1 ook wil om natuurlijk een beetje een bolletje te worden (toch?)... en daarna maar es kijken of ik ook kan wisselen van kleur.

Beestjes, here I come!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')