ik heb nu Catania katoen, en vind dat idd fijner werken dan met de wol die ik had.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:52 schreef Lijnloos het volgende:
Het valt mee met pluizen gelukkig... maar snap wel wat je bedoeld. Volgende keer maar es met katoen proberen (althans, neem aan dat dat het alternatief is?).
Heb nog wel moeite om de steken te snappen zeg... (waarom lijken dit soort dingen altijd zoveel makkelijker op papier/foto). Maar het zal me lukken! Tot nu toe lukt het basiskettinkje (ja, duh, lekker makkelijk is jullie gedachte denk ik) maar die halve vaste en vaste en stokjes...
* Lijnloos Gaat verder pluizen in boekje...
Met alle handwerken waar je mee begint (ook breien enzo) is katoen het fijnste om mee te beginnen omdat wol gewoon gaat pluizen naarmate je langer bezig bent. Katoen kun je vaak ook makkelijk weer uithalen en dat stuk opnieuw gebruiken met wol lukt dat moeilijker.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb nu Catania katoen, en vind dat idd fijner werken dan met de wol die ik had.
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:22 schreef mijsje het volgende:
knorretje, ik dacht eerst: hee, dat lijkt Strawberry Shortcake wel, en toen ging ik lezen!
hij lukt prachtig! en mooi groot zeg! (dat is toch de naaimachine erachter?)
Dit vond ik echt heel goed te volgen:quote:Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Lijnloos het volgende:
Nou, langzaamaan begin ik de smaak of liever slag te pakken te krijgen.. Vasten en halve lukken al aardig (hoewel ik niet zeker weet of ik het nou goed doe) dus ik ga es proberen een rondje te maken... Kijken of dat lukt.
Nee lijkt compleet niet op elkaar. De manier van vasthouden is anders en de manier waarop je steken maakt al helemaal. Breien zeker in de 'luie-wijven-steek' (sorry die heet nou eenmaal zo) gaat sneller. Wel zou je als je een patroon van breien en stekenuitleg van breien sneller de uitleg en de patronen van haken kunnen snappen maar dat werkt andersom ook zo.quote:Op donderdag 10 december 2009 02:10 schreef Nieners het volgende:
Hij is mooi geworden!
Ik heb een vraagje... zelf kan ik breien, maar nog niet heel goed en nog maar 1 patroon.
Nu vraag ik me af of het dan makkelijker voor mij is om te haken met die kennis, of lijkt het totaal niet op elkaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |