quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Ik laag scoor in punten als inlevingsvermogen,
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
deze competenties zijn naar mijn inzien niet meetbaar
Hij is maar alleen hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef Dj_unkie het volgende:
Je bent gewoon een technici en geen manager.
Schizofreen...?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef Dj_unkie het volgende:
Je bent gewoon een technici en geen manager.
inlevingsvermogen kan je bewijzen door (geen idee wat voor werk je doet) met een klant mee te denken en met meerdere oplossingen voor het probleem te komenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Ik ben IT'er met academische achtergrond.
Wij werken in het bedrijf met een vaag beoordelingsformulier waarin ik technisch altijd hoog scoor maar laag in punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.
no shit...je kan toch niet alles!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Schizofreen...?
Maar er zit een kern van waarheid in, denk ik.
denk dat ts meer moeite heeft met het bewijzen van deze dingen, t is ook moeilijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Goliath_82 het volgende:
Je kunnen proberen een van die punten aan te pakken, bijvoorbeeld inlevingsvermogen en daar wat aandacht aan besteden. Verplaats jezelf in de andere persoon en probeer zijn / haar standpunt te begrijpen.
Zodra dat wat beter gaat, pak je het volgende punt erbij....
Dat zou ik ook zeggen, maar helaas zijn er genoeg incompetente managers die zich door dit soort systemen in leven houden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
Meest overrated gesprek van het jaar.
Is de klant tevreden, zijn ze collega's nog in leven?
Zo ja, dan goed jaar gehad en klaar.
De bovenste hebben volgens mij weinig met de onderste te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.
...
Ik heb al projectplannen gemaakt, allerlei saaie ITIL, PRINCE2 cursussen gevolgt en deze met hoge scores gehaald.
Ja zoiets dacht ik ook al. Ik overdrijf een beetje maar het ging ongeveer zo:quote:Meest overrated gesprek van het jaar.
Is de klant tevreden, zijn ze collega's nog in leven?
Zo ja, dan goed jaar gehad en klaar.
Ik denk dat ze willen dat ik werk aan deze zwakke punten en er valt wel wat te verbeteren. Alleen als ik dat doe; hoe kan ik dit dan aantonen..quote:Ik heb vandaag mijn beroordelings gesprek gehad en die was zuiver positief dus ik heb makkelijk praten Maar iedereen heeft ontwikkelpunten, wellicht eens werken aan de zwakke punten in plaats van je verbeteren in waar je blijkbaar al heel goed in bent. Oh en 360 graden feedback? Vraag aan je collega's en 'ondergeschikten' wat ze van jou als collega vinden. Wie weet leer je er wat van. Of blijkt dat het inderdaad onzin is en er niets te verbeteren valt.
HEUJ IK HEB MN POST NIET VOOR NIETS GETYPTquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef kite2010 het volgende:
Ik denk dat ze willen dat ik werk aan deze zwakke punten en er valt wel wat te verbeteren. Alleen als ik dat doe; hoe kan ik dit dan aantonen..
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
inlevingsvermogen kan je bewijzen door (geen idee wat voor werk je doet) met een klant mee te denken en met meerdere oplossingen voor het probleem te komen
overtuigingskracht kan je bewijzen dmv het aandragen van een nieuw plan en daar draagvlak voor te creeren (voors en tegens verduidelijken tegenover de gene die de beslissing moet nemen)
management vaardigheden kan je bewijzen door strategisch om te gaan met je werk, vooruit kijken ipv op korte termijn
samenwerken... tja vraag collega's voor feedback
daar zit weinig management in hoorquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:26 schreef kite2010 het volgende:
swarmahoer: Mijn excuses; ik had je post wel gelezen; maar als ik dat doe dan ben ik straks alleen maar bezig met management, dan kom ik niet meer toe aan mijn eigen werkzaamheden.
Bestaat er niet een tool waar ik dit mee kan doen?
Als zij van je 'eisen' dat je die cursus doet....wij hebben ook een terugbetalings regeling maar je moet gekke cursussen gaan doen wil dit aan de orde komen ooit. Prince 2 is op mijn verzoek maar die valt niet onder de terugbetalingsregeling.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef kite2010 het volgende:
swarma & exode: Jullie hebben allebei gelijk; ik ga er zeker wat aan doen. Wat gewoon ook meespeelt is dat bijvoorbeeld een cursus bij http://www.alexvangroning(...)vloeden-en-adviseren enorm veel geld kost. En uiteindelijk moet ik dat deels terugbetalen als ik wegga bij het bedrijf.
Netsplitter: dat heb ik dus ook.
Ik kom er gedemotiveerder uit het gesprek; terwijl dat niet echt de bedoeling is.
(swarma: als ik een cursus sociale vaardigheden/overtuigingstechnieken op mn cv zet; dan staat dit toch niet?)
Waarom niet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef kite2010 het volgende:
(swarma: als ik een cursus sociale vaardigheden/overtuigingstechnieken op mn cv zet; dan staat dit toch niet?)
Je kan altijd een verklaring krijgen, zelfs van de meest nutteloze trainingen. Overigens geven trainingsbureau die je sociale vaardigheden trainen gewoon certificaten hoor. En op je CV staat dat wel degelijk goed, je laat toch zien dat je je ontwikkelt...en twijfel je eraan? Zet je het toch niet op je CV.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef swarmahoer het volgende:
cursussen volgen is niks mis mee, maar met t oog op overstappen van baan ooit is het handig als je dit als bewijs op je cv kan zetten als daadwerkelijk behaald
Volgens mij noem je het dan een pantalon met een overhemd hoorquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef kite2010 het volgende:
Meestal dus een pak; zonder stropdas en jasje.
iig lijkt de personeelafdeling wel erg correct te liggen qua beoordeling van zowel je overtuigingskracht als je inlevingsvermogen ...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Ik ben IT'er met academische achtergrond.
Wij werken in het bedrijf met een vaag beoordelingsformulier waarin ik technisch altijd hoog scoor maar laag in punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb 1 keer per jaar m'n "functioneringsgesprek" met m'n werkgever en fieldmanager.
Aangezien ik in de detachering zit krijgen ze dingen te horen die ik niet hoor en dat hoor ik pas aan het end van het jaar.
Daarom hecht ik weinig waarde aan een "functioneringsgesprek" omdat het alleen maar gaat over oude koeien waarvan niemand echt meer weet hoe dat beest nou precies dood gegaan is.
Ja en helemaal als een collega die jou niet mag ook voor input zorgt.quote:dat is echt irritant, net als een leidinggevende die helemaal niet weet waar je mee bezig bent en toch met een heel oordeel gebaseerd op "wat andere mensen zeggen" aankomt
Ik heb er zo 1quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen, maar helaas zijn er genoeg incompetente managers die zich door dit soort systemen in leven houden.
Ja nog zon ding iddquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]dat is echt irritant, net als een leidinggevende die helemaal niet weet waar je mee bezig bent en toch met een heel oordeel gebaseerd op "wat andere mensen zeggen" aankomt
Dat vind ik niet zo'n probleem dan weet je waar het aan ligt.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:54 schreef kite2010 het volgende:
[..]
Ja en helemaal als een collega die jou niet mag ook voor input zorgt.
Ik helaas ook. Gelukkig is hij makkelijk omver te praten....quote:
Ja, dat heb ik ook, mijn manager ziet mij vrijwel nooit (als ik die 1 middag per week op de zaak ben, heeft hij zijn vaste verlofdag) en dan krijg ik een functioneringsgesprek met punten die echt nergens op gebaseerd zijn. Ook niets nagevraagd bij klanten o.i.d., nee, hij beweert dat hij "wel kan zien hoe je je werk doet". Maar vorig jaar hadden we pas voor het eerst echt formulieren tijdens dat gesprek... Dat vond ik al een hele vooruitgangquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]dat is echt irritant, net als een leidinggevende die helemaal niet weet waar je mee bezig bent en toch met een heel oordeel gebaseerd op "wat andere mensen zeggen" aankomt
Ik denk dát.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Volgens mij is dat formulier zo gemaakt dat ik gemiddeld ieder jaar een minimale salarisverhoging ontvang gelijk aan de inflatie van de euro.
Welkom in functioneringsland. Zeker in de ICT mag het op dit moment allemaal niets kosten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Hebben jullie dit ook met functioneringsgesprekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |