abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75179818
Ik ben IT'er met academische achtergrond.

Wij werken in het bedrijf met een vaag beoordelingsformulier waarin ik technisch altijd hoog scoor maar laag in punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.

Het moeilijke is dat deze competenties naar mijn inzien niet meetbaar zijn; en iedere keer kan ik me tijdens functioneringsgesprekken slecht verweren met argumenten voor bovenstaande punten. Ik heb al projectplannen gemaakt, allerlei saaie ITIL, PRINCE2 cursussen gevolgt en deze met hoge scores gehaald. En toch word ik op bovenstaande punten altijd slecht beoordeeld;

Volgens mij is dat formulier zo gemaakt dat ik gemiddeld ieder jaar een minimale salarisverhoging ontvang gelijk aan de inflatie van de euro.

Hebben jullie dit ook met functioneringsgesprekken? Wat zijn jullie knelpunten? Tips?
Zou dit vriendjespolitiek zijn en moet ik de manager omkopen met een fles wijn?
Waarschijnlijk moet ik volgend jaar weer van die softskill cursussen volgen terwijl dat ik mij liever iets certificeer in iets wat verkoopbaar is.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:28:48 #2
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_75179960
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef kite2010 het volgende:
Ik laag scoor in punten als inlevingsvermogen,
quote:
deze competenties zijn naar mijn inzien niet meetbaar
Was je erbij?
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:29:12 #3
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75179970
Je bent gewoon een technici en geen manager.
Stand for something or fall for anything
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:31:21 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75180056
Beoordeling is altijd subjectief natuurlijk, dit soort formulieren zijn vaak ontworpen om subjectiviteit er zoveel mogelijk uit te halen.

Slijmen met een fles wijn lijkt me weinig zinvol, accepteer gewoon dat je zwakkere punten hebt, die hebben we allemaal.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75180087
Speltip 1: Hoe kleed je je?
pi_75180102
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef Dj_unkie het volgende:
Hij is maar alleen hoor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:33:00 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75180115
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef Dj_unkie het volgende:
Schizofreen...?

Maar er zit een kern van waarheid in, denk ik.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75180226
quote:

Wij werken in het bedrijf met een vaag beoordelingsformulier waarin ik technisch altijd hoog scoor maar laag in punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.

inlevingsvermogen kan je bewijzen door (geen idee wat voor werk je doet) met een klant mee te denken en met meerdere oplossingen voor het probleem te komen

overtuigingskracht kan je bewijzen dmv het aandragen van een nieuw plan en daar draagvlak voor te creeren (voors en tegens verduidelijken tegenover de gene die de beslissing moet nemen)

management vaardigheden kan je bewijzen door strategisch om te gaan met je werk, vooruit kijken ipv op korte termijn

samenwerken... tja vraag collega's voor feedback
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:47 #9
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75180271
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef error_404 het volgende:

[..]

Schizofreen...?

Maar er zit een kern van waarheid in, denk ik.
no shit...je kan toch niet alles!
Stand for something or fall for anything
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:36:50 #10
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_75180277
Je kunnen proberen een van die punten aan te pakken, bijvoorbeeld inlevingsvermogen en daar wat aandacht aan besteden. Verplaats jezelf in de andere persoon en probeer zijn / haar standpunt te begrijpen.

Zodra dat wat beter gaat, pak je het volgende punt erbij....
XBox gamertag:NLGoliath
pi_75180328
Heb je in jouw werk ook iets aan dat sociale gezever? Of zit je de hele dag achter een pc?
pi_75180391
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Goliath_82 het volgende:
Je kunnen proberen een van die punten aan te pakken, bijvoorbeeld inlevingsvermogen en daar wat aandacht aan besteden. Verplaats jezelf in de andere persoon en probeer zijn / haar standpunt te begrijpen.

Zodra dat wat beter gaat, pak je het volgende punt erbij....
denk dat ts meer moeite heeft met het bewijzen van deze dingen, t is ook moeilijk

wij hebben ook een lijst van 10 competenties waarvan je denkt fuck dit heb ik nooit gedaan , als je je werklijst van afgelopen jaar erbij pakt, owja, dit hoort daarbij, en dat is daar en daar en zus en zo, dan heb je ineenkeer genoeg bewijsmateriaal
swarma spam hoer
pi_75180554
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:28 schreef Luiheid het volgende:

[..]

[..]

pi_75180633
Ben je met ermee eens? Of vind je dat je sociaal juist wel goed bent?

Ik heb vandaag mijn beroordelings gesprek gehad en die was zuiver positief dus ik heb makkelijk praten Maar iedereen heeft ontwikkelpunten, wellicht eens werken aan de zwakke punten in plaats van je verbeteren in waar je blijkbaar al heel goed in bent.

Ik ben slecht in plannen en werken volgens een structuur. Ik volg nu Prince 2 en wil timemanagement gaan doen. Die punten zijn overigens niet negatief beoordeeld maar ik heb er zelf wel last van. Moet op bepaalde momenten heel hard rennen om het gebrek aan planning goed te maken. Het eindresultaat is goed maar de weg er naartoe kan minder stressvol.

Oh en 360 graden feedback? Vraag aan je collega's en 'ondergeschikten' wat ze van jou als collega vinden. Wie weet leer je er wat van. Of blijkt dat het inderdaad onzin is en er niets te verbeteren valt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 1 december 2009 @ 13:47:16 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75180673
Meest overrated gesprek van het jaar.

Is de klant tevreden, zijn ze collega's nog in leven?
Zo ja, dan goed jaar gehad en klaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:50:12 #16
152789 karr-1
pi_75180761
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:

Dat zou ik ook zeggen, maar helaas zijn er genoeg incompetente managers die zich door dit soort systemen in leven houden.
pi_75181072
quote:
punten als inlevingsvermogen, overtuigingskracht, managementvaardigheden, samenwerking etc.
...
Ik heb al projectplannen gemaakt, allerlei saaie ITIL, PRINCE2 cursussen gevolgt en deze met hoge scores gehaald.
De bovenste hebben volgens mij weinig met de onderste te maken.

Wie vult dat formulier in?
Wat geeft je manager als voorbeelden bij deze lage scores? Geeft hij je tips ter verbetering?
Volgens mij zou jij je sociale vaardigheden wat moeten oefenen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_75181661
quote:
Ja zoiets dacht ik ook al. Ik overdrijf een beetje maar het ging ongeveer zo:
ik: hallo; (zozo erg druk hier)
managers in viervoud: We zijn tevreden over uw werk; maar we vinden uw managementvaardigheden etc... wat tegenvallen
ik: ben geen manager, dan zijn jullie; kunt u dit toelichten?
managers in viervoud: u kunt dit beter toepassen op uw werk
ik: projectplan, rapportages, planningen zijn na observatie allemaal goedgekeurd.
managers in viervoud: er zijn speciale cursussen voor
ik: ik ben bereid een cursus te volgen, maar niet zonder certificering
quote:
Ik heb vandaag mijn beroordelings gesprek gehad en die was zuiver positief dus ik heb makkelijk praten Maar iedereen heeft ontwikkelpunten, wellicht eens werken aan de zwakke punten in plaats van je verbeteren in waar je blijkbaar al heel goed in bent. Oh en 360 graden feedback? Vraag aan je collega's en 'ondergeschikten' wat ze van jou als collega vinden. Wie weet leer je er wat van. Of blijkt dat het inderdaad onzin is en er niets te verbeteren valt.
Ik denk dat ze willen dat ik werk aan deze zwakke punten en er valt wel wat te verbeteren. Alleen als ik dat doe; hoe kan ik dit dan aantonen..

Speltip 1: Hoe kleed je je?
Ik loop heus niet met een spijkerbroek en BOFH shirt door de gangen; maar ik draag geen 3delig pak
Meestal dus een pak; zonder stropdas en jasje.
Oja ik zit toch wel de hele dag achter de pc; maar vaak hebben we ook wel vergaderingen etc.
Ik kan met de meeste collega's goed omgaan, maar niet allemaal.

Kortom; na een jaar hard werken en 97% positief resultaat; worden kleine puntjes naar voren gebracht en
is het beoordelingsgesprek negatiever dan het zou moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door kite2010 op 01-12-2009 14:23:30 ]
pi_75181860
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef kite2010 het volgende:
Ik denk dat ze willen dat ik werk aan deze zwakke punten en er valt wel wat te verbeteren. Alleen als ik dat doe; hoe kan ik dit dan aantonen..
HEUJ IK HEB MN POST NIET VOOR NIETS GETYPT
swarma spam hoer
pi_75181961
swarmahoer: Mijn excuses; ik had je post wel gelezen; maar als ik dat doe dan ben ik straks alleen maar bezig met management, dan kom ik niet meer toe aan mijn eigen werkzaamheden.
Bestaat er niet een tool/manier waar ik dit mee kan doen?

[ Bericht 7% gewijzigd door kite2010 op 01-12-2009 14:35:52 ]
pi_75182277
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

inlevingsvermogen kan je bewijzen door (geen idee wat voor werk je doet) met een klant mee te denken en met meerdere oplossingen voor het probleem te komen

overtuigingskracht kan je bewijzen dmv het aandragen van een nieuw plan en daar draagvlak voor te creeren (voors en tegens verduidelijken tegenover de gene die de beslissing moet nemen)

management vaardigheden kan je bewijzen door strategisch om te gaan met je werk, vooruit kijken ipv op korte termijn

samenwerken... tja vraag collega's voor feedback
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:26 schreef kite2010 het volgende:
swarmahoer: Mijn excuses; ik had je post wel gelezen; maar als ik dat doe dan ben ik straks alleen maar bezig met management, dan kom ik niet meer toe aan mijn eigen werkzaamheden.
Bestaat er niet een tool waar ik dit mee kan doen?
daar zit weinig management in hoor gewoon ''bewust'' bezig zijn met je werkzaamheden om later hierop terug te koppelen om het als bewijs te laten dienen tijdens je evaluatie
al deze dingen kan je gewoon ''doen'' terwijl je met je huidige werk doorgaat
swarma spam hoer
pi_75182288
@Kite2010:
Zonder je meteen aan te willen vallen maar volgens ben jij enorm gericht op cijfers en makkelijk meetbare doelen. Je wil wel cursussen volgen maar alleen als je een certificaat krijgt. Redelijk star.

Ik zeg doe wat cursussen die je sociale vaardigheden verbeteren. Werken ze niet, heb je in ieder geval je beste beentje voorgezet.

Ik vind persoonlijk hoe je als collega bent wel degelijk belangrijk. Ik zou niet graag iemand in mijn bedrijf hebben die ontzettend goed zijn ding kan doen achter zijn pc maar verder niets positiefs brengt. Het draait niet alleen om cijfers...en als je een projectplan schrijft moet je toch echt samenwerken...als je dat niet kan, ben je niet goed in je werk.

Ik zeg dus niet dat dit het geval is bij jou, maar alleen sturen op cijfers en makkelijk meetbare instrumenten is redelijk achterhaald. Er zijn weinig functies waar sociale vaardigheden er absoluut niet toe doen.
pi_75182498
cursussen volgen is niks mis mee, maar met t oog op overstappen van baan ooit is het handig als je dit als bewijs op je cv kan zetten als daadwerkelijk behaald
swarma spam hoer
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 1 december 2009 @ 14:42:49 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75182506
Ik heb 1 keer per jaar m'n "functioneringsgesprek" met m'n werkgever en fieldmanager.
Aangezien ik in de detachering zit krijgen ze dingen te horen die ik niet hoor en dat hoor ik pas aan het end van het jaar.
Daarom hecht ik weinig waarde aan een "functioneringsgesprek" omdat het alleen maar gaat over oude koeien waarvan niemand echt meer weet hoe dat beest nou precies dood gegaan is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75182586
swarma & exode: Jullie hebben allebei gelijk; ik ga er zeker wat aan doen. Wat gewoon ook meespeelt is dat bijvoorbeeld een cursus bij http://www.alexvangroning(...)vloeden-en-adviseren enorm veel geld kost. En uiteindelijk moet ik dat deels terugbetalen als ik wegga bij het bedrijf.

Netsplitter: dat heb ik dus ook.

Ik kom er gedemotiveerder uit het gesprek; terwijl dat niet echt de bedoeling is.

(swarma: als ik een cursus sociale vaardigheden/overtuigingstechnieken op mn cv zet; dan staat dit toch niet?)

[ Bericht 12% gewijzigd door kite2010 op 01-12-2009 14:53:33 ]
pi_75183159
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef kite2010 het volgende:
swarma & exode: Jullie hebben allebei gelijk; ik ga er zeker wat aan doen. Wat gewoon ook meespeelt is dat bijvoorbeeld een cursus bij http://www.alexvangroning(...)vloeden-en-adviseren enorm veel geld kost. En uiteindelijk moet ik dat deels terugbetalen als ik wegga bij het bedrijf.

Netsplitter: dat heb ik dus ook.

Ik kom er gedemotiveerder uit het gesprek; terwijl dat niet echt de bedoeling is.

(swarma: als ik een cursus sociale vaardigheden/overtuigingstechnieken op mn cv zet; dan staat dit toch niet?)
Als zij van je 'eisen' dat je die cursus doet....wij hebben ook een terugbetalings regeling maar je moet gekke cursussen gaan doen wil dit aan de orde komen ooit. Prince 2 is op mijn verzoek maar die valt niet onder de terugbetalingsregeling.

Zoiets moet toch te regelen zijn? En kijk eens bij schouten en nelissen, ISBW, Boertien etc etc. Overigens kan je werkgever subsidie krijgen over opleidingskosten waardoor hij maar 60% betaalt. (ja dat is mijn werkterrein dus...)
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:00:28 #27
152789 karr-1
pi_75183160
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef kite2010 het volgende:
Waarom niet?
pi_75183217
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef swarmahoer het volgende:
cursussen volgen is niks mis mee, maar met t oog op overstappen van baan ooit is het handig als je dit als bewijs op je cv kan zetten als daadwerkelijk behaald
Je kan altijd een verklaring krijgen, zelfs van de meest nutteloze trainingen. Overigens geven trainingsbureau die je sociale vaardigheden trainen gewoon certificaten hoor. En op je CV staat dat wel degelijk goed, je laat toch zien dat je je ontwikkelt...en twijfel je eraan? Zet je het toch niet op je CV.
pi_75184037
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef kite2010 het volgende:
Meestal dus een pak; zonder stropdas en jasje.
Volgens mij noem je het dan een pantalon met een overhemd hoor
pi_75184262
quote:

iig lijkt de personeelafdeling wel erg correct te liggen qua beoordeling van zowel je overtuigingskracht als je inlevingsvermogen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_75191502
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb 1 keer per jaar m'n "functioneringsgesprek" met m'n werkgever en fieldmanager.
Aangezien ik in de detachering zit krijgen ze dingen te horen die ik niet hoor en dat hoor ik pas aan het end van het jaar.
Daarom hecht ik weinig waarde aan een "functioneringsgesprek" omdat het alleen maar gaat over oude koeien waarvan niemand echt meer weet hoe dat beest nou precies dood gegaan is.
dat is echt irritant, net als een leidinggevende die helemaal niet weet waar je mee bezig bent en toch met een heel oordeel gebaseerd op "wat andere mensen zeggen" aankomt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_75265525
quote:
dat is echt irritant, net als een leidinggevende die helemaal niet weet waar je mee bezig bent en toch met een heel oordeel gebaseerd op "wat andere mensen zeggen" aankomt
Ja en helemaal als een collega die jou niet mag ook voor input zorgt.
pi_75265801
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen, maar helaas zijn er genoeg incompetente managers die zich door dit soort systemen in leven houden.
Ik heb er zo 1
pi_75265826
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja nog zon ding idd
pi_75265836
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:54 schreef kite2010 het volgende:

[..]

Ja en helemaal als een collega die jou niet mag ook voor input zorgt.
Dat vind ik niet zo'n probleem dan weet je waar het aan ligt.
Ik vind dat een leidinggevende moet oordelen en niet je naaste collega of jij moet die collega ook mogen beoordelen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_75266215
IT'ers met academische achtergrond .
pi_75268104
T.S. is het misschien een idee om zo'n cursus te gaan volgen en dan na een paar maanden aan zo'n wazige beoordeler te vragen hoe hij vind dat je met de nieuwe vaardigheden omgaat,als hij niet tevreden is vraag hem dan om uit te leggen wat je precies fout doet en als het je niet duidelijk is gewoon blijven doorvragen, bij punten van kritiek (die je wel moet opschrijven) ga je terug naar je opleider en leg die voor en vraag hun er naar te kijken en eventueel het lesprogramma aan te passen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:23:10 #38
152789 karr-1
pi_75272894
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:00 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Ik heb er zo 1
Ik helaas ook. Gelukkig is hij makkelijk omver te praten....
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:19:10 #39
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_75276132
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook, mijn manager ziet mij vrijwel nooit (als ik die 1 middag per week op de zaak ben, heeft hij zijn vaste verlofdag) en dan krijg ik een functioneringsgesprek met punten die echt nergens op gebaseerd zijn. Ook niets nagevraagd bij klanten o.i.d., nee, hij beweert dat hij "wel kan zien hoe je je werk doet". Maar vorig jaar hadden we pas voor het eerst echt formulieren tijdens dat gesprek... Dat vond ik al een hele vooruitgang Niet dat dat verder spannend was eigenlijk...
Don't let my username fool you...
pi_75276437
Als ik het topic zo lees kan het zeker geen kwaad voor TS om zich wat meer te ontwikkelen op de genoemde gebieden.

Dat je dat niet wilt doen omdat het niet meetbaar genoeg is, en niet zonder dat je er een certificaat voor krijgt, zegt op zich eigenlijk al genoeg.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_75277003
je moet je ook niet laten beoordelen door een loos formulier, maar door je collega's.
Dat is hetzelfde als dat een autist zn VWO heeft afgerond, maar eigenlijk gewoon nog net weet welke kant het dopje van de colafles open moet.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75290794
quote:
Volgens mij is dat formulier zo gemaakt dat ik gemiddeld ieder jaar een minimale salarisverhoging ontvang gelijk aan de inflatie van de euro.
Ik denk dát.

Bij mij is het anders maar toch van hetzelfde. Ik word beoordeeld door de persoon die zo'n beetje het minste weet van wat ik uitvoer. Echter alles hosanna. Alleen jammer dat ze daar dan een salaris"verhoging" aan hangen waar de honden geen brood van lusten. Niet dat ik daar dan zonder slag of stoot mee instem natuurlijk, maar desalniettemin kom je toch niet uit waar je op gehoopt had.
pi_75332007
@kite2010

Als ik de berichten van je lees, dan ben je nog al overtuigd dat je goed werk hebt geleverd, maar toch een slechte beoordeling hebt gehad. Dan is het leuk om cursussen te volgen, maar dat zie ik zelf niet zo snel als het behalen van een aanwijsbaar resultaat. Ik zal zeggen, zoek eens je functiebeschrijving op. Probeer in kaart te brengen wat je functie, taken en doelstelling zijn. Leuk om aan je managementskills te werken, als je puur uitvoerder bent. Geef duidelijk aan met eventueel stukken dat je geen teamleider of manager bent. Als je geen team onder je hebt, dan is het ook onzin om managementskills te laten zien. Je kunt ook gerust aangeven dat je wel hoger op wilt komen, en dus een team wilt leiden, waar jij je managementskills kunt laten zien. Gesproken onderwerpen kan je gewoon vast laten leggen in je beoordeling. Tijdens een andere vergadering of iets dergelijke kan je vervolgens op wijzen dat je kansen wilt krijgen om je skills te laten zien. Wees een beetje proactief en laat zien dat je er staat. Zorg en creëer desnoods bewijzen om hun beoordeling onderuit te halen. Je weet waar ze op gaan letten, dus daar kan je gerust op inspelen. Vroeger toen ik nog veel promotiekansen had, vroeg ik bij elke beoordelingsgesprek waar ik aan moest werken om promotie te kunnen krijgen. Vervolgens probeer je bij projecten juist die vereisten (zoals bepaalde verantwoordelijkheden) naar jezelf toe te trekken. Geven ze je dat niet, dan spreek je de managers op aan.

Overigens, als je geen ambities hebt, dan is het ook vanzelfsprekend dat je laag beoordeeld wordt. Anders verdien je verhoudingsgewijs te veel voor het werk wat je aanlever.
pi_75336275
quote:
Hebben jullie dit ook met functioneringsgesprekken?
Welkom in functioneringsland. Zeker in de ICT mag het op dit moment allemaal niets kosten.
Tip: managers strooien graag met termen als SMART. Pak ze daar op terug. Laat ze per punt wat ze niet goed vinden aan jou, concreet maken wat ze nou precies bedoelen en wat er precies aan schort. Met vage termen gooien om maar geen salarisverhoging te hoeven geven kan iedereen wel. "Ik vind" is subjectief en wijst per definitie op niet heldere en transparate methoden om iemands prestaties te meten.

Dus op de bewering (want meer is het niet) "ik vind dat je te weinig inlevingsvermogen hebt" vraag je:
- kan je concreet aangeven wat je daarmee bedoeld?
- kan je voorbeelden geven waar dat uit blijkt?
- over welke periode heeft zich dit afgespeeld?
- wat vind jij is volgens dit bedrijf "te weinig"?
- hoe kan jij dat meten?
- wat is volgens jou een wenselijk en haalbaar doel, uitgedrukt in meetpunten?
- als je het niet in meetpunten kunt uitdrukken, hoe kan je me er dan op beoordelen?

Kortom, leg de bal weer net zo keihard bij hem terug. Grote kans dat je, ook al krijg je er niets bij, als morele winnaar uit dat gesprek komt. Hij zal zich wel twee keer bedenken voor hij jou weer een oor aan probeert te naaien.

En als dat allemaal niet werkt, zoek een andere baan zodra het weer goed gaat. Wedden dat er dan wel ineens een heleboel mogelijk is?

*Vogeltjesdans ook manager is geweest
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')