ik zou beginnen met je camera te leren kennen en dan pas gaan kijken naar nieuwe lenzen.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:58 schreef peterzx9r het volgende:
alvast bedankt
ik vind het nog veel scheelen in prijs met of zonder is en heb pas deze camera gekocht dus nog maar een Heel klein butget
en ik merk buiten als ik fotos maak van mn kids dat een 18/55 het net niet is
Die eerste is een witte plu, daar kun je doorheen flitsen of hem als reflector gebruiken.quote:Op zondag 27 december 2009 19:11 schreef mug89 het volgende:
Ik zit even te kijken op dealextreme, en kwam deze tegen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5123
en
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5121
Maar wat is nou het nut van die eerste? die is toch gewoon doorzichtig..
ik heb nog geen andere flitser, maar vroeg me het af wat nou het verschil is..
Van oudsher gebruik je die plu's op studioflitsers.quote:Op zondag 27 december 2009 19:49 schreef mug89 het volgende:
Ah bedankt, maar ik heb nog geen enkele externe flitser,
is het dan de bedoeling dat ik op mijn camera een flitser heb en via zo'n paraplu?
of moet ik op mn camera geen flitser hebben en via die paraplu flitsen?
APPELBOOM was al bezetquote:Op maandag 28 december 2009 00:21 schreef kvdv het volgende:
Appelboomzor ():
1. Dat is je lichtmeting modus. Als je bijv. je cam op spot zet en je richt met het midden van je schermpje op de zon, dan zal de zon correct belicht zijn en alles daaromheen donker. Avg = gemiddelde waarde over het hele scherm etc.
2. Volgens mij heeft jouw cam dat niet -> handleiding.
3. Niet in te stellen. Sommige cam's blijven focussen tijdens het filmen, sommige niet.
4. Lager wil niet (per definitie) zeggen beter. Een prof sensor genereerd op ISO 100-200 etc al betere pics dan jouw compact op 80.
Dat klinkt zeer interessant! Ik zal er even op googlen, en kijken naar wat reviews/meiningen. Ondertussen meld ik me ook op het forum van CHDK aan, zodat ik daar een beetje info door kan lezen.quote:Op maandag 28 december 2009 02:50 schreef Omniej het volgende:
Wat je derde vraag betreft: ik heb zelf geen (recente) Powershot, dus misschien heb ik het verkeerd, maar ik denk ook niet dat er software van derden bestaat waarmee je tijdens 't filmen kunt focussen. Voor Powershots is wel CHDK-software (Canon Hack Development Kit) te downloaden, waarmee je firmware uitgebreid wordt met een aantal extra mogelijkheden, maar het focussen tijdens filmen lijkt me meer een hardware-iets eigenlijk.
Wel beantwoord ik hiermee denk ik meteen je tweede vraag: voor zover ik weet zit er in Powershots namelijk geen speciale timelapse-functie o.i.d., maar met de CHDK is dat volgens mij wél mogelijk. Lijkt me dus best een interessant stukje software voor Powershot-bezitters, check hier maar eens.
Moet je het wel 'aandurven' natuurlijk om die software op je geheugenkaart te zetten. De makers vermelden vrij duidelijk dat de originele firmware van je camera niet wordt aangepast (dan zou je namelijk je garantie verliezen) en de CHDK dus echt alleen vanaf de geheugenkaart geladen wordt, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat niet iedereen het een fijn idee vindt.
Gast, je bent geweldig!quote:Op maandag 28 december 2009 02:50 schreef Omniej het volgende:
Wat je derde vraag betreft: ik heb zelf geen (recente) Powershot, dus misschien heb ik het verkeerd, maar ik denk ook niet dat er software van derden bestaat waarmee je tijdens 't filmen kunt focussen. Voor Powershots is wel CHDK-software (Canon Hack Development Kit) te downloaden, waarmee je firmware uitgebreid wordt met een aantal extra mogelijkheden, maar het focussen tijdens filmen lijkt me meer een hardware-iets eigenlijk.
Wel beantwoord ik hiermee denk ik meteen je tweede vraag: voor zover ik weet zit er in Powershots namelijk geen speciale timelapse-functie o.i.d., maar met de CHDK is dat volgens mij wél mogelijk. Lijkt me dus best een interessant stukje software voor Powershot-bezitters, check hier maar eens.
Moet je het wel 'aandurven' natuurlijk om die software op je geheugenkaart te zetten. De makers vermelden vrij duidelijk dat de originele firmware van je camera niet wordt aangepast (dan zou je namelijk je garantie verliezen) en de CHDK dus echt alleen vanaf de geheugenkaart geladen wordt, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat niet iedereen het een fijn idee vindt.
Als je met landschap-modus bedoelt dat je bovenop je camera een draaiwieltje hebt die je op een icoontje van bergen o.i.d. zet, ben je waarschijnlijk beter af als je leert fotograferen in M, Av of desnoods P mode.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:48 schreef Jeanna het volgende:
Ik wil binnenkort een externe flitser aanschaffen (Canon 430EX II) en ik zou graag willen weten of je dan ook in de landschap-modus kan flitsen. Met een ingebouwde flitser kan dat namelijk niet, vandaar mijn vraag.
Indien het flitsen mogelijk is, is mijn vraag of daarmee de functies van de flitser niet worden beperkt?
Ik heb trouwens een Canon 450D, als dat wat uitmaakt.
Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |