Het enige juiste antwoord.quote:
Ja, idd: hoe gaan ze dat controleren?quote:Op maandag 30 november 2009 22:40 schreef Wielewagen het volgende:
Komen ze je eruit vissen als je langer dan 3 uur binnen bent ofzo
Laatste keer dat ik er was moest je scannen voordat je er in en uit ging geloof ik.quote:Op maandag 30 november 2009 22:41 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja, idd: hoe gaan ze dat controleren?
Topicwending.quote:Op maandag 30 november 2009 22:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Je kunt je best een paar uur vermaken na het Tikibad; op het politiebureau, om een aangifte van aanranding van je vriendin door mocro's in te dienen.
Thxquote:Op maandag 30 november 2009 22:42 schreef Martijntj het volgende:
Arjen: Poortjes bij ingang en uitgang, als je langer dan afgesproken termijn binnenblijft dan betaal je bij.
Ik ook. Hele dag verpest.quote:Op maandag 30 november 2009 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
na een uur had ik alles al gehad na twee keer me kop gestoten aan dit klere ding
[ afbeelding ]
Is er nog een bepaalde techniek voor omdat te voorkomen?quote:Op maandag 30 november 2009 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
na een uur had ik alles al gehad na twee keer me kop gestoten aan dit klere ding
[ afbeelding ]
Das mooi makkelijk dus: gewoon 3 uur doen, als je toch langer wilt blijven betaal je bij de uitgang bij.quote:Op maandag 30 november 2009 22:42 schreef Martijntj het volgende:
Arjen: Poortjes bij ingang en uitgang, als je langer dan afgesproken termijn binnenblijft dan betaal je bij.
Ja: 3 uur lang op je handdoekje blijven liggen.quote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Is er nog een bepaalde techniek voor omdat te voorkomen?
wat een graftyfus ding is dat zegquote:Op maandag 30 november 2009 22:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik ook. Hele dag verpest.
Net als een tijdje geleden in Center Parks. Knal ik vol met m'n bek op zo'n bol in de wildwaterbaan.
Jaquote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Maar met de normale houding imponeer je geen chicksquote:Op maandag 30 november 2009 23:52 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Ja. Je houden aan de aangewezen glijhouding op 't bordje.
Op je rug, liggend. Handen in je nek en ellebogen langs je hoofd. Ligt niet kut en heb nooit wat geraakt.
Bwehehe, bij mij gebeurde dat niet, maar werd ik verdronken door een neger. Hij vloog uit dat ding en toen bleek dat ie niet kon zwemmenquote:Op maandag 30 november 2009 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:50 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Bwehehe, bij mij gebeurde dat niet, maar werd ik verdronken door een neger. Hij vloog uit dat ding en toen bleek dat ie niet kon zwemmenen greep zich zo aan mij vast. En schreeuwen in het Engels.
Is al een hele tijd geleden dat ik in het Tikibad ben geweest en ik kan me nog goed herrinderen dat ik loeihard mn kop heb gestoten in die glijbaan. Schande dat ze dat nogsteeds niet hebbe aangepast!. Dus een tip voor de mensen die gebruik wille maken van die glijbaan, doe je handen achter je hoofd als je op je rug ervan af gaat. Anders loop je het risico de rest van de dag met knallende koppijn rond te lopequote:Op maandag 30 november 2009 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
en jij denkt dat er verder niet gebatst word in de donkere rustige hoekjes van een subtropisch zwembad, en dan heb ik nog niet eens over iedereen die lekker pist in het waterquote:Op dinsdag 1 december 2009 01:30 schreef Ben. het volgende:
[..]
Blijf dan gewoon thuis.Denk niet dat ze jou smerige zooi in het bad willen!
Ik ben ooit met een hersenschudding die donkere glijbaan met die banden uit gekomenquote:Op maandag 30 november 2009 22:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik ook. Hele dag verpest.
Net als een tijdje geleden in Center Parks. Knal ik vol met m'n bek op zo'n bol in de wildwaterbaan.
Na dit laat ik dat Tikibad (en elk ander subtropisch zwembad) maar zitten denk ikquote:Op dinsdag 1 december 2009 08:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
en jij denkt dat er verder niet gebatst word in de donkere rustige hoekjes van een subtropisch zwembad, en dan heb ik nog niet eens over iedereen die lekker pist in het water
Welke glijbaan is dat?quote:Op dinsdag 1 december 2009 03:28 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Is al een hele tijd geleden dat ik in het Tikibad ben geweest en ik kan me nog goed herrinderen dat ik loeihard mn kop heb gestoten in die glijbaan. Schande dat ze dat nogsteeds niet hebbe aangepast!. Dus een tip voor de mensen die gebruik wille maken van die glijbaan, doe je handen achter je hoofd als je op je rug ervan af gaat. Anders loop je het risico de rest van de dag met knallende koppijn rond te lope
Inderdaad......ik zal je vriendin maar in de gaten houden. Ben er zo'n 4 a 5 keer geweest en elke keer weer dat k*n*e* volk.quote:Op maandag 30 november 2009 22:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Je kunt je best een paar uur vermaken na het Tikibad; op het politiebureau, om een aangifte van aanranding van je vriendin door mocro's in te dienen.
Soort van Turbotol zoals ze in de Tonglereep in Eindhoven hebben. Waar je eerst zeg maar door zo'n buis gaat en dan in een trechter terecht komt waar je paar rondjes draait alvorens door een gat onderin in het water te plonzen. Ik meende me te herrinderen dat ze 2 van zo'n zelfde soort glijbanen bij het Tikibad hebben, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Is echt al superlang geleden dat ik daar geweest ben. In ieder geval in die buis waar je eerst vaart maakt voordat je die tol ingaat daar ben ik toen best hard op mijn achterhoofd geknalt. Volgens mij kwam dat omdat er ineens een stukje in die buis zit waar je nogal stijl naar beneden gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Na dit laat ik dat Tikibad (en elk ander subtropisch zwembad) maar zitten denk ik![]()
[..]
Welke glijbaan is dat?
Ja er staat me idd iets van bij dat ik zoiets dergelijks ook een keer bij een centerparks-glijbaan heb gehad: dan ga je in één keer een stuk steiler naar beneden en dan klap je met je achterhoofd op de glijbaan...quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:17 schreef _Fanta het volgende:
Volgens mij kwam dat omdat er ineens een stukje in die buis zit waar je nogal stijl naar beneden gaat.
Dat dus idd. Ik vraag me toch echt af welke klapviool aansprakelijk is voor het ontwerp van die glijbaanquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:44 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja er staat me idd iets van bij dat ik zoiets dergelijks ook een keer bij een centerparks-glijbaan heb gehad: dan ga je in één keer een stuk steiler naar beneden en dan klap je met je achterhoofd op de glijbaan...
WTF man, dat zwembad ligt ten zuidoosten van Berlijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:03 schreef richie_visser het volgende:
Het tikibad is een oud roestig raamwerk met wat glijbanen en zwaar achterstallig onderhoud, volledige absentie van decoratie, en faciliteiten waar de soviets zich in de jaren 80 zelfs voor zouden schamen. Doe jezelf een plezier en houd het geld in je zak. Mocht je dan toch echt een keer een mooie dag in een subtropisch zwembad willen hebben raad ik je een keer naar duitsland te rijden en daar in een voormalige zepellin hangar te gaan zwemmen.
Of dat je al tot stilstand bent gekomen voordat je de buis uberhoud uit bent, ook zo irritant! kan je eerst een stuk kruipe alvorens je rechtop kan gaan staanquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:38 schreef The6thgate het volgende:
Had het zelf na 2u wel gezien. Niet in die trechter geweest en mn kop gestoten gelukkigWel half gestikt bij 1 van die snelle glijbanen waar je eerst door opspattend water al lastig kan ademen, automatisch gaat je mond open voor meer lucht en vervolgens krijg je een vloedgolf binnen wanneer je beneden in dat afrem-gedeelte komt
Dacht eerst dat het aan mij lag, maar degene achter me kwam er mooi ook hoestend uit
Doe in ieder geval niet je handen ónder je hoofd. Er zit namelijk een heel leuk randje ergens in dat ding, en als je daar langs gaat met je knokkels doet dat behoorlijk pijn. En het blijft ook wel even pijn doen.quote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Die Tikibad-glijbaan ging vroeger wat zachter. Waarschijnlijk doet het daarom nu pijn (immers was het originele ontwerp niet voor deze snelheid).quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:16 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Dat dus idd. Ik vraag me toch echt af welke klapviool aansprakelijk is voor het ontwerp van die glijbaan. Je zal toch zegge dat ze eerst zo'n ding op de computer uitwerken en testen voordat ze beginne met bouwen?
Oh ja, en dat dusquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
En koop daarna een nieuwe zwembroek. Die van mij was verschroeid.
Dus er moet eerst iemand een keer bewusteloos uit die glijbaan komen voordat ze de boel gaan aanpassenquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Die Tikibad-glijbaan ging vroeger wat zachter. Waarschijnlijk doet het daarom nu pijn (immers was het originele ontwerp niet voor deze snelheid).
En "veilig" en "comfortabel" zijn twee totaal verschillende dingen voor een testbureau
Dat had ik ook ja en dan angstig achterom kijken of er niet één of andere dikke prop achterop je klapt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:53 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Of dat je al tot stilstand bent gekomen voordat je de buis uberhoud uit bent, ook zo irritant! kan je eerst een stuk kruipe alvorens je rechtop kan gaan staan
Nee, ze zijn allemaal wel veilig, maar niet echt comfortabel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:00 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Dus er moet eerst iemand een keer bewusteloos uit die glijbaan komen voordat ze de boel gaan aanpassen
Voor de rest heb ik me ook wel prima vermaakt. We hadden eerst wat attracties gedaan en in de namiddag zijn we in het tikibad wezen zwemmen. Ik kan me nog herrinderen dat we op een gegeven moment naar huis gingen maar dat ik niet mee wou hahaquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:05 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Nee, ze zijn allemaal wel veilig, maar niet echt comfortabel.
Ik bedoel, zelfs in die bandenglijbaan flikker je op een gegeven moment van die band af
EDIT: Verder is het wel een leuk zwembad. Heb ooit een week ofzo op de Duinrell-camping gestaan (is erg leuk!) en vanwege vroegboekvoordeel had ik een pasje waarmee ik onbeperkt gratis het Tikibad in kon. Elke dag paar uurtjes dobberen enzo
Ik wilde ook vantevoren reserveren...quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:27 schreef _Fanta het volgende:
Als je van plan bent om alsnog naar het tikibad te gaan dan is het miss slim om een dag uit te kiezen dat het niet zo heel druk is. Ik heb wel eens een filmpje op youtube gezien en daar stond gewoon buiten een rij van mensen te wachten totdat er plek was in het zwemband. Er mogen namelijk maximaal maar een bepaald aantal mensen tegelijk in het zwembad.
Sshhht!quote:Op dinsdag 1 december 2009 08:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
en jij denkt dat er verder niet gebatst word in de donkere rustige hoekjes van een subtropisch zwembad, en dan heb ik nog niet eens over iedereen die lekker pist in het water
quote:Op donderdag 3 december 2009 00:35 schreef Jordiaantje het volgende:
een hele dag. Als je alle glijbanen één of één heb gehad dan is de eerste alweer leuk..en nog een keer en nog een keer..en als je moe wordt kun je uitrusten in het bubbelbad! Alleen die spiraal is soms pijnlijk als je op je kop of op je zij in het water beland, maar dat gebeurd alleen als je vaart probeert te minderen want dan ga je dus allemaal rare bochten maken met je lichaam en dan is de landing niet fijn..wel lachen als je daar staat te kijken heb me daar zeker 3 kwartier KOSTELIJK mee vermaakt hoe mensen door die spiraal gaan
Is dat zo erg joh? Zwembaden trekken over het algemeen wel dat soort mensen aan maar het Tikibad is nog een stapje erger?quote:Op donderdag 3 december 2009 08:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Tikibad oftewel turkenbad...
2e hit op google:quote:Op donderdag 3 december 2009 11:54 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Is dat zo erg joh? Zwembaden trekken over het algemeen wel dat soort mensen aan maar het Tikibad is nog een stapje erger?
quote:Marc, 15 oktober 2009, 6
Date of visit: augustus 2009Misschien wat aan de late kant, maar ben er afgelopen zomer voor het eerst geweest met m`n 19 jaar. Samen met m`n vriendin en 2 vrienden (ook een stelletje). Het kloksysteem kan je inderdaad erg opjagen. Toch begrijpelijk. Duur was het zeker, maar dat zijn wel meer dingen, dus was het de prijs waard?! Ik heb me prima vermaakt, ik denk ongeveer 2,5 uur lang. De glijbanen waren m.i. de moeite waard. Er waren voldoende toezichthouders en qua hygiene leek het wel goed te zitten. Maar dan: associale mensen heb je overal, maar het publiek was werkelijk genant. Het voordringen zou makkelijk voorkomen kunnen worden als een badmeester toezicht hield bij de ingang (in plaats van 3 meter verderop). Dat was zonde. Dan nu, en let wel, ik heb geen racistische gedachten en ga pas anders over mensen denken als zij zich zodanig gedragen. Maar de marokkaanse jeugd daar... Er was EEN attractie was 1 glijbaan waar de dames geen trek in hadden, maar die vriend en ik besloten `m wel te doen. Binnen 20 seconden - ik stond in de wachtrij en zag de dames beneden - kwamen er een x aantal marrokaanse jongens naar hen toe (ernaast in het bubbelbad). Begonnen ook direct tegen ze aan te praten. Achter hoorde ik over "Hoe veel warmer de bubbelbaden in Marokko" en zelfs dat meneer er wel eentje voor ze zou bouwen. Daar hebben ze vriendelijk voor bedankt, maar alsnog gingen ze door. "Je ogen zijn zo mooi," etc. Steeds neutraal op gereageerd, maar toen het aanhield zei m`n vriendin dat ze niet geinteresseerd was. Direct nam de jongen een agressieve houding aan. "WAT GA JE ME BELEDIGEN?!". En fin, dames zijn het bubbelbad uitgestapt. Denk van me wat je wilt denken, maar dit slag mensen ONGEACHT RAS hoef ik niet in een zwembad, of het nou marokkanen, polen, nederlanders of fransen zijn. Zoiets maakt toch dat je met een stuk minder goed gevoel op zo'n dag terugkijkt. Zonde.
Marc = Michielos.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
2e hit op google:
[..]
Komt natuurlijk in elk zwembad wel voor maar tochquote:Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
2e hit op google:
[..]
vaag dat dit park voor kinderen gemaakt is maar ze wel af en toe verzuipen in dat doolhof. Ik ben er ooit geweest maar het sloeg geen kut op een gebakie heel dat park niet.....quote:Op maandag 30 november 2009 22:32 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik wil samen met mijn vriendin een keer naar het Tikibad. Ik zie verschillende tarieven voor 3 uur, 5 uur en onbeperkt. Ik heb geen idee hoe lang ik het daar kan volhoudenEen normaal zwembad ben ik na een uur of 3 toch wel klaar. Hoe lang is het Tikibad vermakelijk? Ik zat zelf aan 5 uur te denken...
Ik ben er nog steeds niet geweest, het is ook een pokke-eind weg (woon in Deventer)quote:
Dat kan niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik wilde ook vantevoren reserveren...
Bij CP zonder twijfel Het Heijderbosquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik was laatst BTW in de Eemhof en daar hebben ze zo'n gave wildwaterbaan waar je doorheen kan. Ik kan me herrinneren dat ze die ook in het zwembad van het Center parcs park de Huttenheugte hebben. Welk zwembad heeft nou eigenlijk de grootste/langste/gaafste wildwaterbaan??
Is die langer dan die in de Eemhof?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:35 schreef Zapper het volgende:
[..]
Bij CP zonder twijfel Het Heijderbos
Toch wel he! ik dacht al wel dat die wildwaterbaan in mijn geheugen veel langer was en dat je inderdaad er een splitsing in had! Ik ben er namelijk vroegah ook een keer geweest. Waarom hebben ze dat eigenlijk aangepast??quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:46 schreef Leipo666 het volgende:
de Eemhof is dan ook niet meer wat het geweest is![]()
vroeger was de wildwaterbaan veel langer, wilder en kon je kiezen tussen uitkomen in de grot of buitenlangs
Het is een tijdje terug volledig afgefikt. Toen hebben ze het herbouwd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:59 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Toch wel he! ik dacht al wel dat die wildwaterbaan in mijn geheugen veel langer was en dat je inderdaad er een splitsing in had! Ik ben er namelijk vroegah ook een keer geweest. Waarom hebben ze dat eigenlijk aangepast??
is geheel afgefikt en weer opgebouwd. tegenwoordig ook geen overdekt binnenplein, maar juist buiten (lekker met het hollandse weerquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:59 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Toch wel he! ik dacht al wel dat die wildwaterbaan in mijn geheugen veel langer was en dat je inderdaad er een splitsing in had! Ik ben er namelijk vroegah ook een keer geweest. Waarom hebben ze dat eigenlijk aangepast??
Hoe ironisch, een zwembad wat affiktquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
is geheel afgefikt en weer opgebouwd. tegenwoordig ook geen overdekt binnenplein, maar juist buiten (lekker met het hollandse weer). nu heb je dan wel een groter golfslagbad wat je vroeger niet had...
Welkom op de huttekuttebergquote:
Ik ook met m'n jongens. Die gaan altijd in die glijbaan waarbij je een meter of 7 naar beneden valtquote:
quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:50 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Bwehehe, bij mij gebeurde dat niet, maar werd ik verdronken door een neger. Hij vloog uit dat ding en toen bleek dat ie niet kon zwemmenen greep zich zo aan mij vast. En schreeuwen in het Engels.
Herkenbaar...quote:Op maandag 30 november 2009 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
die is wel al jaren dicht. werd te duur ofzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Ik moet gelijk denken aan die rot glijbaan waar je gedurende een paar seconden je adem in moest houden onder water. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk
Ik ben er ook al jaren niet meer geweestquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
die is wel al jaren dicht. werd te duur ofzo
Er werd teveel mee geklooid (bewust blijven 'hangen' in de buis), waardoor de buis steeds leeg gepompt werd en alarm afging, dat soort ge-emmerquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
die is wel al jaren dicht. werd te duur ofzo
Er is er daar toch ook eentje in overleden?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:13 schreef Papabear het volgende:
[..]
Er werd teveel mee geklooid (bewust blijven 'hangen' in de buis), waardoor de buis steeds leeg gepompt werd en alarm afging, dat soort ge-emmer
Was dat een glijbaan die onder water ging ofzo? Maar verlies je dan niet al je snelheid?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Er is er daar toch ook eentje in overleden?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Er is er daar toch ook eentje in overleden?
quote:Op zondag 10 mei 2009 21:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo ging er ook zo'n verhaal rond dat er toen die tijd iemand was verdronken in de Fly-over in het Tikibad van Duinrell. De Fly-over was die glijbaan die totaal onder water stond en waar je doorheen gezogen werd. Je moest dan zo'n 12 seconden je adem in kunnen houden. Als er iemand een paar tellen langer in de buis bleef dan werd hij meteen leeggezogen.
Dat hele verhaal over dat iemand verdronken was was een fabeltje. Het resultaat was dat veel mensen het uit gingen proberen of die buis idd werd leeg gezogen als ze er langer dan 12 seconden in zaten. Daardoor werden de kosten van die buis te hoog en is hij gesloten.
Zo'n splitsing in de wildwaterbaan heb je wel in Tropicana in Rotterdam. Ik raad overigens ten zeerste af daar heen te gaan. Entreeprijs is 14 euro maar het is nog geen 2 euro waard, gore bendequote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:59 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
quote:
De buis begon onder water en ging met een boog over het water om vervolgens weer onder water terecht te komen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:18 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Was dat een glijbaan die onder water ging ofzo? Maar verlies je dan niet al je snelheid?
Het was dan ook geen 'glijbaan', maar gewoon een dichte buis waar je doorheen werd gezogen. Niet echt spectaculair inderdaad en na 2 of 3 keer had je het wel weer gehad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
sowieso die glijbaan was een enorme faal, vond er geen fuck aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |