abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75497470
Ik had gelezen in het gastenboek van redddepostbode.nl dat alle contracten van deeltijdmedewerkers en postbezorgers de contracten niet meer verlengd worden. Nu snap ik er niks meer van de fulltimers zouden er toch uitmoeten maar nu komt het er op neer dat postbezorgers ook dan eruit gaan als het contract afloopt. overigens is het geen officieel bericht nog want mijn postbode plus wist nog van niks hierover
pi_75498302
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:32 schreef ries het volgende:
Ik had gelezen in het gastenboek van redddepostbode.nl dat alle contracten van deeltijdmedewerkers en postbezorgers de contracten niet meer verlengd worden. Nu snap ik er niks meer van de fulltimers zouden er toch uitmoeten maar nu komt het er op neer dat postbezorgers ook dan eruit gaan als het contract afloopt. overigens is het geen officieel bericht nog want mijn postbode plus wist nog van niks hierover
Ik heb het ook gelezen, weet niet of het waar is. Het gaat trouwens niet specifiek om deeltijdwerkers en postbezorgers, het gaat er om dat ALLE contracten voor bepaalde tijd na de afloopdatum niet meer verlengd gaan worden. Dat is zo omdat het juridisch een beetje moeilijk te verkopen is om postbodes te ontslaan "omdat er minder post is", maar ondertussen wel gewoon door te gaan met postbezorgers e.d. te werven.

Ik weet niet 100% zeker of het verhaal klopt, er wordt veel onzin gepost op die Reddepostbode-site, veel wat er staat is gebaseerd op "van horen zeggen". Maar er staan ook regelmatig zaken op waar veel mensen op de werkvloer nog niets van weten, maar die achteraf wel blijken te kloppen. Dat de Veronicagids weg zou gaan wist ik als 1 van de eersten op mijn dvg, nog voordat de teamcoach het wist.

Vooralsnog staan er nog steeds vacatures voor postbezorgers en zaterdagbestellers op de TNT-site, en als ze geen contracten meer zouden verlengen zouden ze ook geen nieuwe mensen aannemen, lijkt mij. Ook zou het betekenen dat alle tijd en geld die TNT de afgelopen jaren gestoken heeft in het werven en behouden van postbezorgers weggegooid is. Vrijwel iedereen met een contract voor bepaalde tijd op mijn kantoor is postbezorger of zaterdagbesteller (en nog 2 deeltijdwerkers). In vaste dienst zijn bij ons alleen de fulltimers, 4 deeltijdwerkers, nog wat zaterdagbestellers, en 3 van de ongeveer 20 postbezorgers. Alle bepaalde tijdscontracten niet verlengen zou betekenen dat we volgend jaar rond deze tijd nog maar 3 postbezorgers hebben en een handvol zaterdagbestellers. Tenzij het management besloten heeft dat die fulltimers straks 6 uur of meer buiten moeten gaan lopen om aan hun uren te komen, krijgen we die wijken niet weg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_75498662
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Wordt er trouwens nog uitgelegd hoe de individuele nummers tot stand zijn gekomen?
Op basis van leeftijd worden er groepen gemaakt. Dan wordt er gekeken wie de minste dienstjaren in die leeftijdsgroep heeft. Dan nemen ze eerst de nummers 1 van de diverse groepen, dan de nummers 2 etc.
Tenminste, zo is het uitgelegd. Wie ze allemaal qua contract in een groep bij elkaar gooien weet ik niet. Maar aangezien ik een redelijk nummer heb en de collega waarmee ik samen in dienst ben gekomen zelfs een waanzinnig goed nummer heeft moeten er nogal wat later bijgekomen deeltijdswerkers ook meegenomen zijn in de berekening. Anders kan het gewoon niet, dan zouden wij juist veel ongunstigere nummers gekregen moeten hebben.
pi_75500512
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar wie krijgen die nummers nu precies? Alleen mensen in vaste dienst uiteraard, maar zijn dat alleen postbodes of ook mensen in andere salarisschalen (teamcoaches e.d.). En hangt het nog af van je contracturen? TNT wil af van mensen met contracten groter dan 25 uur, maar krijgt een deeltijdwerker met een 20 uurs contract ook een nummer? Ik neem aan dat zaterdagbestellers en postbezorgers geen nummers krijgen?

Wordt er trouwens nog uitgelegd hoe de individuele nummers tot stand zijn gekomen?
Ja, deeltijdwerkers met een vast contract van 20 uur krijgen ook een nummer, de hoogste nummers ook nog eens...waar dat op slaat kan niemand je uitleggen.
postbode+ krijgen ook nummers.
Ws slaat die hele lijst nergens op, want een deeltijdwerker van 20 uur kan geen geld meekrijgen of gebruik maken van mobility, dus ontslaan mogen ze die nooit....wel overplaatsen natuurlijk, misschien is die lijst daar meer voor.
Zaterdagwerkers krijgen geen nummer, die gaan meestal met natuurlijk verloop weg....op die paar hardnekkige na dan
pi_75502181
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ja, deeltijdwerkers met een vast contract van 20 uur krijgen ook een nummer, de hoogste nummers ook nog eens...waar dat op slaat kan niemand je uitleggen.
De deeltijdwerkers hebben vaak minder dienstjaren, iig minder dan de fulltimers in dezelfde leeftijdsgroep. Zo'n 10-15 jaar geleden zijn de laatste fulltime vaste contracten uitgegeven (de exacte datum is per vestiging verschillend). Daarna werden alleen maar deeltijdwerkers vast aangenomen. Op het moment dat je het aantal dienstjaren gaat meetellen komen dan de deeltijdwerkers automatisch ongunstiger uit.
pi_75505894
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De deeltijdwerkers hebben vaak minder dienstjaren, iig minder dan de fulltimers in dezelfde leeftijdsgroep. Zo'n 10-15 jaar geleden zijn de laatste fulltime vaste contracten uitgegeven (de exacte datum is per vestiging verschillend). Daarna werden alleen maar deeltijdwerkers vast aangenomen. Op het moment dat je het aantal dienstjaren gaat meetellen komen dan de deeltijdwerkers automatisch ongunstiger uit.
Nee, klopte ook niet, bij ons 2 van dezelfde leeftijd, zelfde jaar een vast contract gekregen, 1 fulltime genomen en de ander deeltijd. Die met deeltijd staat op de een na laatste plek en de ander veel meer boven in. En nog een vaste deeltijder die zo al 30 jaar werkt staat helemaal onderaan.

maarja er klopt wel meer niet bij TNT
pi_75505897
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Vooralsnog staan er nog steeds vacatures voor postbezorgers en zaterdagbestellers op de TNT-site, en als ze geen contracten meer zouden verlengen zouden ze ook geen nieuwe mensen aannemen, lijkt mij. Ook zou het betekenen dat alle tijd en geld die TNT de afgelopen jaren gestoken heeft in het werven en behouden van postbezorgers weggegooid is.
Mja, dan zou ik ook twee jaar 'weggegooid' hebben van m'n (werk)leven, immers, toen ik 2 jaar terug de flyer 'postbezorger gezocht' ontving, wist ik nog nul komma niets van al deze 'problemen' en dit huidige 'praatje'...

Lijkt me dus eigenlijk niet zo zeer om de pbz' te gaan, en idd ook meer een 'wandelgang' praatje in dit geval...
Maargoed, we wachten wel af ;x

Edit: Ook ik lees regelmatig op die reddepostbode.nl gastenboek mee, idd vaak veel onzin en vooral 'opruiing tot staken'. Wat daar allemaal voor 'waarheid' gezegd wordt, of uitkomt, laat ik wel aan de 'officielere' kanalen over...
Pomtiedomtiedom...
pi_75506640
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:07 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nee, klopte ook niet, bij ons 2 van dezelfde leeftijd, zelfde jaar een vast contract gekregen, 1 fulltime genomen en de ander deeltijd. Die met deeltijd staat op de een na laatste plek en de ander veel meer boven in. En nog een vaste deeltijder die zo al 30 jaar werkt staat helemaal onderaan.

maarja er klopt wel meer niet bij TNT
Degenen die onderaan staan worden toch juist als laatste ontslagen of overgeplaatst? Of worden nu de begrippen "hoogste nummer" en "hoogste notering" door elkaar gehaald? Degene die er als eerste uitvliegt heeft nummer 1, dus dat is het laagste nummer. (1 < 100)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_75506827
Onderaan bedoel ik geen nummer 1 mee
pi_75508889
Hoeveel soorten reclame hebben we morgen?
pi_75510626
Ik mag vandaag of morgen mijn kerstpakket op het kantoor ophalen.

Volgende week sneeuw?
pi_75510944
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Zipportal het volgende:
Hoeveel soorten reclame hebben we morgen?
Goeie vraag, weet iemand of er (weer ) gamma bij zit? Ik wil eigenlijk wel een rustige laatste werkdag
Ik ga morgen ook maar even aan m'n tc vragen of er nog een kerstpakket voor me klaar staat

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 11-12-2009 11:24:01 ]
pi_75515313
Morgen toch alleen C1000? Ik heb niemand mee in opleiding dus ik eis weinig HAH
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:43:26 #289
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75515647
Zo, zometeen moet ik alle brievenbussen versmallen in de stad en een aantal dorpen in de omgeving. Zulke dingetjes vind ik altijd wel leuk om te doen. Weer eens wat anders.
Nothing is what it seems
pi_75515832
Morgen kerstontbijt en hopelijk het kerstpakket.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_75515918
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:43 schreef Viper86 het volgende:
Zo, zometeen moet ik alle brievenbussen versmallen in de stad en een aantal dorpen in de omgeving. Zulke dingetjes vind ik altijd wel leuk om te doen. Weer eens wat anders.
Dat is hier al een paar weken geleden gedaan.

Zegt al weer genoeg over de buurt
pi_75516651
TERRORISTEN, AAAAAAARGH
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_75516979
Kan je je ook je kerstpakket thuis krijgen bezorgd? Want ik heb geen zin om 20 km te fietsen om zo'n pakket op te halen.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_75517059
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Tralala nevermind, mag hetzelfde meisje weer mee in opleiding nemen (ik snap het nut niet, want de wijken zijn supersimpel) en zal dus weer heerlijk vroeg klaar zijn denk ik zo
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:35:56 #295
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_75517689
Beste iedereen,

Ik kan vanwege gezondheidsproblemen even een tijdje niet werken ( erg vervelend omdat het nu midden in de drukkere tijden is) kan ik dit doorgeven aan me teamcoach? En moet je daarvoor een doktersverklaring hebben?
pi_75518377
Bij ons is vandaag bekend gemaakt wie er overgeplaatst gaan worden etc.
En die mensen hadden niet de hoogste nummers van het vbg dus weet niet hoe ze tellen?
De meesten zaten in de middenmoot qua nummer?
iedereen nog een lekker drukke zaterdag en alvast een fijn weekend :-)
pi_75519011
Ik krijg vandaag ineens te horen dat ik morgen vrij ben, terwijl ik geen vrij gevraagd heb..
Maar ja, de komende weken worden hopelijk wel lekker druk, dus zo erg vind ik het niet dat ik morgen vrij heb.
pi_75523475
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:

Wij hebben morgen 2 soorten, althans, als de huis aan huis dan terecht is. Het was meer dan 100 km verderop gedropt op een verkeerde vestiging, dus zal wel een feest worden morgen, moeten we het dan straks nog gaan zetten.
pi_75524210
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 07:45 schreef Troeta het volgende:
Onderaan bedoel ik geen nummer 1 mee
Ja, maar is 1 volgens jou dan een laag nummer of een hoog nummer? Want met je opmerking over deeltijdwerkers suggereer je dat de mensen die onderaan staan er het eerste uitvliegen. En aangezien je met "onderaan" NIET "nummer 1" bedoeld, staat nummer 1 volgens jou dus bovenaan.

Maar uit het stukje van Ultra Ivo
quote:
Op basis van leeftijd worden er groepen gemaakt. Dan wordt er gekeken wie de minste dienstjaren in die leeftijdsgroep heeft. Dan nemen ze eerst de nummers 1 van de diverse groepen, dan de nummers 2 etc.
lijkt het juist dat de nummers 1 de mensen zijn die als laatste in dienst zijn gekomen in hun leeftijdscategorie (en dus als eerste voor ontslag in aanmerking komen).

Overigens mis ik in die hele rugnummerberekening 1 kardinaal punt, wat ze toch echt in de gaten moeten houden bij dat afspiegelingsbeginsel. Het personeel in leeftijdsgroepen (15-25, 25-35, 35-45, 45-55, 55+) opdelen en vervolgens de laatst binnengekomen persoon in die groep als eerste ontslaan, is niet de goede manier. (dus eerst alle nummers 1 ontslaan, dan alle nummers 2, etc). Als je dat doet zal namelijk de kleinste groep medewerkers als eerste "op" zijn, en het is juist de bedoeling van het afspiegelingsbeginsel dat de verhoudingen tussen de groepen hetzelfde blijven. Stel, er moeten 11.000 mensen uit. Op dit moment heb je 23.000 postbodes, waarvan er 8000 in de leeftijdsgroep 45-55 vallen. Dat is dus (8000/23000) 35%. Dan moet dus 35% van de ontslagen (35% x 11000) = 3850 ontslagen in die groep vallen. Stel dat er 2000 man in de groep 25-35 zit, dan moet (2000/23000) = 9% van de ontslagen in die groep vallen (9% x 11000) is 990 ontslagen. Zoals je ziet vallen er dus in elke categorie verhoudingsgewijs evenveel ontslagen (in elke groep moet de helft ongeveer weg), maar in absolute aantallen vallen de meeste ontslagen in de grootste groepen.

Het afspiegelingsbeginsel mag niet kijken naar contractomvang, ofzo, dus je zou verwachten dat een fulltimer en een parttimer die elk precies even oud zijn en op dezelfde datum in dienst zijn gekomen (op welke datum ze een VAST contract kregen doet er niet toe) ongeveer hetzelfde rugnummer zouden krijgen.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 18:13:27 #300
73911 ultra_ivo
pi_75525048
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 07:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Degenen die onderaan staan worden toch juist als laatste ontslagen of overgeplaatst? Of worden nu de begrippen "hoogste nummer" en "hoogste notering" door elkaar gehaald? Degene die er als eerste uitvliegt heeft nummer 1, dus dat is het laagste nummer. (1 < 100)
We zijn inderdaad van alles door elkaar aan het halen. (ben ik medeschuldig aan). Even praktisch. Stel een VBG heeft 100 werknemers. Diegene met rugnummer 100 vliegt er momenteel het eerste uit, die met rugnummer 1 mag het licht uitdoen. Maar de rugnummers worden periodiek herberekend. Dus het kan nog veranderen. Rugnummer 1 krijg je door veel langer in dienst te zijn dan de anderen in je leeftijdsgroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')