Ik heb het ook gelezen, weet niet of het waar is. Het gaat trouwens niet specifiek om deeltijdwerkers en postbezorgers, het gaat er om dat ALLE contracten voor bepaalde tijd na de afloopdatum niet meer verlengd gaan worden. Dat is zo omdat het juridisch een beetje moeilijk te verkopen is om postbodes te ontslaan "omdat er minder post is", maar ondertussen wel gewoon door te gaan met postbezorgers e.d. te werven.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:32 schreef ries het volgende:
Ik had gelezen in het gastenboek van redddepostbode.nl dat alle contracten van deeltijdmedewerkers en postbezorgers de contracten niet meer verlengd worden. Nu snap ik er niks meer van de fulltimers zouden er toch uitmoeten maar nu komt het er op neer dat postbezorgers ook dan eruit gaan als het contract afloopt. overigens is het geen officieel bericht nog want mijn postbode plus wist nog van niks hierover
Op basis van leeftijd worden er groepen gemaakt. Dan wordt er gekeken wie de minste dienstjaren in die leeftijdsgroep heeft. Dan nemen ze eerst de nummers 1 van de diverse groepen, dan de nummers 2 etc.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wordt er trouwens nog uitgelegd hoe de individuele nummers tot stand zijn gekomen?
Ja, deeltijdwerkers met een vast contract van 20 uur krijgen ook een nummer, de hoogste nummers ook nog eens...waar dat op slaat kan niemand je uitleggen.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wie krijgen die nummers nu precies? Alleen mensen in vaste dienst uiteraard, maar zijn dat alleen postbodes of ook mensen in andere salarisschalen (teamcoaches e.d.). En hangt het nog af van je contracturen? TNT wil af van mensen met contracten groter dan 25 uur, maar krijgt een deeltijdwerker met een 20 uurs contract ook een nummer? Ik neem aan dat zaterdagbestellers en postbezorgers geen nummers krijgen?
Wordt er trouwens nog uitgelegd hoe de individuele nummers tot stand zijn gekomen?
De deeltijdwerkers hebben vaak minder dienstjaren, iig minder dan de fulltimers in dezelfde leeftijdsgroep. Zo'n 10-15 jaar geleden zijn de laatste fulltime vaste contracten uitgegeven (de exacte datum is per vestiging verschillend). Daarna werden alleen maar deeltijdwerkers vast aangenomen. Op het moment dat je het aantal dienstjaren gaat meetellen komen dan de deeltijdwerkers automatisch ongunstiger uit.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, deeltijdwerkers met een vast contract van 20 uur krijgen ook een nummer, de hoogste nummers ook nog eens...waar dat op slaat kan niemand je uitleggen.
Nee, klopte ook niet, bij ons 2 van dezelfde leeftijd, zelfde jaar een vast contract gekregen, 1 fulltime genomen en de ander deeltijd. Die met deeltijd staat op de een na laatste plek en de ander veel meer boven in. En nog een vaste deeltijder die zo al 30 jaar werkt staat helemaal onderaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De deeltijdwerkers hebben vaak minder dienstjaren, iig minder dan de fulltimers in dezelfde leeftijdsgroep. Zo'n 10-15 jaar geleden zijn de laatste fulltime vaste contracten uitgegeven (de exacte datum is per vestiging verschillend). Daarna werden alleen maar deeltijdwerkers vast aangenomen. Op het moment dat je het aantal dienstjaren gaat meetellen komen dan de deeltijdwerkers automatisch ongunstiger uit.
Mja, dan zou ik ook twee jaar 'weggegooid' hebben van m'n (werk)leven, immers, toen ik 2 jaar terug de flyer 'postbezorger gezocht' ontving, wist ik nog nul komma niets van al deze 'problemen' en dit huidige 'praatje'...quote:Op donderdag 10 december 2009 21:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vooralsnog staan er nog steeds vacatures voor postbezorgers en zaterdagbestellers op de TNT-site, en als ze geen contracten meer zouden verlengen zouden ze ook geen nieuwe mensen aannemen, lijkt mij. Ook zou het betekenen dat alle tijd en geld die TNT de afgelopen jaren gestoken heeft in het werven en behouden van postbezorgers weggegooid is.
Degenen die onderaan staan worden toch juist als laatste ontslagen of overgeplaatst? Of worden nu de begrippen "hoogste nummer" en "hoogste notering" door elkaar gehaald? Degene die er als eerste uitvliegt heeft nummer 1, dus dat is het laagste nummer. (1 < 100)quote:Op vrijdag 11 december 2009 02:07 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nee, klopte ook niet, bij ons 2 van dezelfde leeftijd, zelfde jaar een vast contract gekregen, 1 fulltime genomen en de ander deeltijd. Die met deeltijd staat op de een na laatste plek en de ander veel meer boven in. En nog een vaste deeltijder die zo al 30 jaar werkt staat helemaal onderaan.
maarja er klopt wel meer niet bij TNT
Goeie vraag, weet iemand of er (weerquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Zipportal het volgende:
Hoeveel soorten reclame hebben we morgen?
Dat is hier al een paar weken geleden gedaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:43 schreef Viper86 het volgende:
Zo, zometeen moet ik alle brievenbussen versmallen in de stad en een aantal dorpen in de omgeving. Zulke dingetjes vind ik altijd wel leuk om te doen.Weer eens wat anders.
Tralala nevermind, mag hetzelfde meisje weer mee in opleiding nemen (ik snap het nut niet, want de wijken zijn supersimpel) en zal dus weer heerlijk vroeg klaar zijn denk ik zoquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen toch alleen C1000? Ik heb niemand mee in opleiding dus ik eis weinig HAH
quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen toch alleen C1000? Ik heb niemand mee in opleiding dus ik eis weinig HAH
Ja, maar is 1 volgens jou dan een laag nummer of een hoog nummer? Want met je opmerking over deeltijdwerkers suggereer je dat de mensen die onderaan staan er het eerste uitvliegen. En aangezien je met "onderaan" NIET "nummer 1" bedoeld, staat nummer 1 volgens jou dus bovenaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:45 schreef Troeta het volgende:
Onderaan bedoel ik geen nummer 1 mee
lijkt het juist dat de nummers 1 de mensen zijn die als laatste in dienst zijn gekomen in hun leeftijdscategorie (en dus als eerste voor ontslag in aanmerking komen).quote:Op basis van leeftijd worden er groepen gemaakt. Dan wordt er gekeken wie de minste dienstjaren in die leeftijdsgroep heeft. Dan nemen ze eerst de nummers 1 van de diverse groepen, dan de nummers 2 etc.
We zijn inderdaad van alles door elkaar aan het halen. (ben ik medeschuldig aan). Even praktisch. Stel een VBG heeft 100 werknemers. Diegene met rugnummer 100 vliegt er momenteel het eerste uit, die met rugnummer 1 mag het licht uitdoen. Maar de rugnummers worden periodiek herberekend. Dus het kan nog veranderen. Rugnummer 1 krijg je door veel langer in dienst te zijn dan de anderen in je leeftijdsgroep.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Degenen die onderaan staan worden toch juist als laatste ontslagen of overgeplaatst? Of worden nu de begrippen "hoogste nummer" en "hoogste notering" door elkaar gehaald? Degene die er als eerste uitvliegt heeft nummer 1, dus dat is het laagste nummer. (1 < 100)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |