Nu alquote:
 Witte kerst? *Bidt*
 Witte kerst? *Bidt*

), maar met om 5.00u beginnen kan je ook lange dagen maken, en da's idd wel lekker
), maar met om 5.00u beginnen kan je ook lange dagen maken, en da's idd wel lekker  

Hmm, was het alweer raak? Volgens mij zijn er op die plek in het verleden al heel wat auto`s een stukje korter geworden. Misschien wordt het tijd om dat viaduct een stuk te verhogen, in plaats van een nieuwe Mediamarkt en Kentucky Fried Chicken erbij te bouwen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:16 schreef elManiaco het volgende:
Ok.. Wie van jullie heeft afgelopen zaterdag (5 december) zijn busje tegen een viaduct geramd? (parkeerplaats winkelcentrum boven 't Y Amsterdam Noord)
[ afbeelding ]

Vandaag ook een stuk in de Volkskrant:quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Artikel uit de Financial Times:
http://www.ft.com/cms/s/0(...).html?nclick_check=1
[..]
Merkwaardig stukje over de bonden. Het lijkt wel of er een strafexpeditie plaats moet vinden. Is nou niet echt wat je van een sociaal management verwacht.
Nou snap ik vrij weinig van de beleggingswereld, maar hoe kan een aandeelhouder van 5% of zelfs 1% zomaar dingen gaan eisen, die vervolgens ook nog uitgevoerd wordenquote:AMSTERDAM - Peter Bakker, bestuursvoorzitter van postbedrijf TNT, is in een nachtmerrie beland. Hij ligt al maanden in de clinch met de postbodes, die weigeren salaris in te leveren, waardoor hij naar eigen zeggen gedwongen is duizenden mensen te ontslaan.
Sinds deze week heeft hij er nog een vijand bij. Jana, een activistische belegger uit New York, blijkt samen met het Canadese AIMCO een belang van 5 procent in TNT te hebben opgebouwd. De baas van Jana, Barry Rosenstein, is geen lieve jongen. Hij heeft scherpe ellebogen, zoals dat heet, en zet bedrijven waarin hij belegt onder grote druk om ze te laten doen wat hij wil.
De aanval doet denken aan die van The Children Investment Fund (TCI) op ABN Amro in februari 2007. TCI-baas Christopher Hohn, die een belang van 1 procent had, eiste per brief dat ABN Amro zou worden opgesplitst. Rijkman Groenink sputterde maanden tegen, maar zag uiteindelijk geen andere uitweg dan TCI te gehoorzamen.
Onzichtbaar
Jana houdt zich voorlopig op de vlakte, maar het feit dat de investering nu openbaar is geworden, is geen goed teken, zegt Abe de Jong, hoogleraar corporate finance in Rotterdam. ‘Hedgefondsen opereren in eerste instantie altijd onzichtbaar. Pas als een bestuur niet meewerkt, trekken ze een volgend register open. Dan gaan ze een open brief schrijven of zorgen ze dat hun belang bekend wordt.’
Jana maakt nog niet bekend wat zijn intenties zijn, maar het is waarschijnlijk dat de New Yorkers aandringen op opsplitsing van het concern, in een post- en een pakjesbezorgerstak, die mogelijk apart verkocht zullen worden, net als bij ABN Amro.

ik denk dat je dat moet zien als een soort meerderheidsbelang. Stel dat TNT 100 aandeelhouders heeft, elk voor 1%. Als er dan iemand 5% heeft gekocht, heeft die tenopzichte van de andere 95 x 1% een meerderheidsbelang en dus meer zeggenschap... Al weet ik er verder ook niets van en vind ik dit ook nog maar een vaag stukje..quote:Op woensdag 9 december 2009 08:14 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Vandaag ook een stuk in de Volkskrant:
[..]
Nou snap ik vrij weinig van de beleggingswereld, maar hoe kan een aandeelhouder van 5% of zelfs 1% zomaar dingen gaan eisen, die vervolgens ook nog uitgevoerd worden

Eens kijken of het kerst-werk-schema er ook al is dan..
 Eens kijken of het kerst-werk-schema er ook al is dan..

:
 : 

ik heb al wel een brief gekregen dat er tijdens de KNJ tussen 12 en 13 gratis soep isquote:Op woensdag 9 december 2009 13:28 schreef Viper86 het volgende:
Hier hebben we zaterdag kerstbrood met roomboter klaar staan. Weet niet of jullie ook zo'n lijstje hebben hangen in de kantine met al het eten wat we tijdens de KNJ krijgen?
Aanstaande zaterdag heb ik ook een vrij drukke dag, maar wel een leuke dag.:
- Vb dorpje
- Vb autoroute
- Kerstbrood eten
- Bslg loopwijk in het centrum
- Kerstbrood eten
- Bslg autoroute
- Afhalen lege grijze zakken voor passe post
- Afsluiten kantoor
- Bier drinken / energie opladen

Oh? Hier staat het de hele dag klaar, je kunt er elk moment iets van nemen. We hebben elke dag iets anders, bv. kerstbrood, broodje shoarma, broodje bal of bruine bonensoep. xDquote:Op woensdag 9 december 2009 13:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb al wel een brief gekregen dat er tijdens de KNJ tussen 12 en 13 gratis soep is

Tss, opschepper.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oh? Hier staat het de hele dag klaar, je kunt er elk moment iets van nemen. We hebben elke dag iets anders, bv. kerstbrood, broodje shoarma, broodje bal of bruine bonensoep. xD

Ik houd van opscheppen! Soms wel 3 of 4 keer!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tss, opschepper.
Whehe dubbelzinnig woord

Ik moest vorige KNJ-periode leren voor tentamens begin januariquote:Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik houd van opscheppen! Soms wel 3 of 4 keer!
Zeker als het broodjes swwwarma betreft
 En nu heb ik twee tentamens eind december en een half januari dus ik heb weer weinig tijd. Is wel jammer, vorig jaar heb ik geloof ik een keer een kerstkoekje op en niet meer dan dat.
 En nu heb ik twee tentamens eind december en een half januari dus ik heb weer weinig tijd. Is wel jammer, vorig jaar heb ik geloof ik een keer een kerstkoekje op en niet meer dan dat.  En misschien 31 december, maar ik weet niet of ik dan durf met al dat vuurwerk.
 En misschien 31 december, maar ik weet niet of ik dan durf met al dat vuurwerk.

Oh, das best kut idd! Ik heb ook 2 weken na de kerstvakantie tentamens en direct na de kerstvakantie allemaal inlevermomenten van verslagen enzo. En ik moet 2 presentaties houden.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik moest vorige KNJ-periode leren voor tentamens begin januariEn nu heb ik twee tentamens eind december en een half januari dus ik heb weer weinig tijd. Is wel jammer, vorig jaar heb ik geloof ik een keer een kerstkoekje op en niet meer dan dat.
Nou ik ga in ieder geval op 24 december werken dus dan eis ik het hoofdmaalEn misschien 31 december, maar ik weet niet of ik dan durf met al dat vuurwerk.

Maar toch prefereer ik iets vlezigs, warms en waar een heleboel saus overheen kan.
 Maar toch prefereer ik iets vlezigs, warms en waar een heleboel saus overheen kan.    

Maar ik kan me opzich wel voorstellen dat het vervelend is dat je op zo'n dag post moet bezorgen in een wijk met veel irritante jochies die overal en nergens vuurwerk neer kwakken en op die manier je de stuipen op het lijf jagen als je net je postbundel zit door te bladeren.
 Maar ik kan me opzich wel voorstellen dat het vervelend is dat je op zo'n dag post moet bezorgen in een wijk met veel irritante jochies die overal en nergens vuurwerk neer kwakken en op die manier je de stuipen op het lijf jagen als je net je postbundel zit door te bladeren.   

ik heb me voor alle data opgegeven geloof ikquote:Op woensdag 9 december 2009 17:08 schreef MissSpooky het volgende:
Ik vond 't vorig jaar op 31 december best lollig. Overal geknal en meestal zag je diegenen die 't aanstoken niet.
Ik was wel een beetje bang voor m'n fiets, maar daar was niks mee gebeurd.
Alleen ben ik vergeten of ik me voor die datum heb opgegeven of niet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |