abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75423049
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:11 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Voor het werk:
Voor de pret:
Nu al Witte kerst? *Bidt*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_75423093
We hebben hier vrij weinig autodiensten (en ik heb niet eens een rijbewijs ), maar met om 5.00u beginnen kan je ook lange dagen maken, en da's idd wel lekker
pi_75424747
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:16 schreef elManiaco het volgende:
Ok.. Wie van jullie heeft afgelopen zaterdag (5 december) zijn busje tegen een viaduct geramd? (parkeerplaats winkelcentrum boven 't Y Amsterdam Noord)

[ afbeelding ]
Hmm, was het alweer raak? Volgens mij zijn er op die plek in het verleden al heel wat auto`s een stukje korter geworden. Misschien wordt het tijd om dat viaduct een stuk te verhogen, in plaats van een nieuwe Mediamarkt en Kentucky Fried Chicken erbij te bouwen.
Tok.
pi_75429049
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:51 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

Nu al Witte kerst? *Bidt*
Ik wil geen sneeuw, sneeuw is stom want het is koud.
pi_75429092
Sneeuw
Noot noot.
pi_75429176
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:02 schreef Jojoortje het volgende:
Sneeuw
Met jou kan ik praten
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:11:52 #232
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_75429376
pi_75429774
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:11 schreef CHEVHB het volgende:
?

Snoepgoed wordt hier gedeeld.
pi_75429804
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:22 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

?

Snoepgoed wordt hier gedeeld.
Hij denkt vast aan gele sneeuw
Noot noot.
pi_75429873
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:23 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hij denkt vast aan gele sneeuw
Hij?
pi_75430863
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:25 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hij?

Oeps...
Noot noot.
pi_75434310
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Artikel uit de Financial Times:
http://www.ft.com/cms/s/0(...).html?nclick_check=1
[..]

Merkwaardig stukje over de bonden. Het lijkt wel of er een strafexpeditie plaats moet vinden. Is nou niet echt wat je van een sociaal management verwacht.
Vandaag ook een stuk in de Volkskrant:
quote:
AMSTERDAM - Peter Bakker, bestuursvoorzitter van postbedrijf TNT, is in een nachtmerrie beland. Hij ligt al maanden in de clinch met de postbodes, die weigeren salaris in te leveren, waardoor hij naar eigen zeggen gedwongen is duizenden mensen te ontslaan.
Sinds deze week heeft hij er nog een vijand bij. Jana, een activistische belegger uit New York, blijkt samen met het Canadese AIMCO een belang van 5 procent in TNT te hebben opgebouwd. De baas van Jana, Barry Rosenstein, is geen lieve jongen. Hij heeft scherpe ellebogen, zoals dat heet, en zet bedrijven waarin hij belegt onder grote druk om ze te laten doen wat hij wil.

De aanval doet denken aan die van The Children Investment Fund (TCI) op ABN Amro in februari 2007. TCI-baas Christopher Hohn, die een belang van 1 procent had, eiste per brief dat ABN Amro zou worden opgesplitst. Rijkman Groenink sputterde maanden tegen, maar zag uiteindelijk geen andere uitweg dan TCI te gehoorzamen.

Onzichtbaar
Jana houdt zich voorlopig op de vlakte, maar het feit dat de investering nu openbaar is geworden, is geen goed teken, zegt Abe de Jong, hoogleraar corporate finance in Rotterdam. ‘Hedgefondsen opereren in eerste instantie altijd onzichtbaar. Pas als een bestuur niet meewerkt, trekken ze een volgend register open. Dan gaan ze een open brief schrijven of zorgen ze dat hun belang bekend wordt.’

Jana maakt nog niet bekend wat zijn intenties zijn, maar het is waarschijnlijk dat de New Yorkers aandringen op opsplitsing van het concern, in een post- en een pakjesbezorgerstak, die mogelijk apart verkocht zullen worden, net als bij ABN Amro.
Nou snap ik vrij weinig van de beleggingswereld, maar hoe kan een aandeelhouder van 5% of zelfs 1% zomaar dingen gaan eisen, die vervolgens ook nog uitgevoerd worden
pi_75435217
quote:
Op woensdag 9 december 2009 08:14 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Vandaag ook een stuk in de Volkskrant:
[..]

Nou snap ik vrij weinig van de beleggingswereld, maar hoe kan een aandeelhouder van 5% of zelfs 1% zomaar dingen gaan eisen, die vervolgens ook nog uitgevoerd worden
ik denk dat je dat moet zien als een soort meerderheidsbelang. Stel dat TNT 100 aandeelhouders heeft, elk voor 1%. Als er dan iemand 5% heeft gekocht, heeft die tenopzichte van de andere 95 x 1% een meerderheidsbelang en dus meer zeggenschap... Al weet ik er verder ook niets van en vind ik dit ook nog maar een vaag stukje..

Ik heb zaterdag m'n laatste werkdag bij TNT!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 december 2009 @ 10:59:51 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75437997
Met 5% ben je gewoon een grote aandeelhouder die serieus moet worden genomen. Als een hedgefund aandelen in je bedrijf koopt dan wordt er gevonden dat het rendement van de onderneming te laag is. Gezien de omvang van TNT maakt het bedrijf relatief weinig winst. wat een hedgefund doet is het publiekelijk druk zetten op het bedrijf om veranderingen door te voeren om zo het rendement op de aandelen te vergroten.

Zo gaat de prijs van de aandelen omhoog en maakt een hedgefund winst. Vaak gaat het echter ten koste van de andere partijen, zoals werknemers of zoals in het geval van TNT misschien wel het milieu. Hedgefunds weten vaak met hun relatief kleine belang ook andere aandeelhouders achter zich te scharen en als dat het geval is dan heb je als bedrijf een probleem.

Je moet als top van het bedrijf met goede argumenten komen om een hedgefund de deur te wijzen. Dit kun je alleen maar doen door meer openheid te geven en dat is nu precies niet wat bedrijven willen, want dan ligt alle concurrentiegevoelige informatie op straat.

In het geval van TNT komt er een tweede probleem bij en dat is dat ook de postbodes aan het morren zijn. Hierdoor zit Bakker in een spagaat. Kiest hij partij voor de postbodes dan gaan de aandeelhouders morren en kiest hij partij voor de aandeelhouders dan wordt er geen brief meer bezorgd. Deze spagaat is lastig en ik denk dat Bakker de middenweg moet zoeken. Dit betekent dat het bedrijf de postbodes deels tegemoet moet komen maar daarnaast zoals ze ook doen naar kostenbesparingen zoeken. Hoe dan ook, één van de partijen zal ontevreden zijn.

Ik voorspel nu al dat het komende half jaar heet zal worden voor het bedrijf.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75441323
ik bel net ff om te zeggen dat ik beter ben, krijg te horen dat het al erg druk is en dat ze proberen om me maar 1 wijk te laten doen zaterdag. Wel fijn Eens kijken of het kerst-werk-schema er ook al is dan..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 december 2009 @ 12:44:36 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75441871
ik heb zaterdag een autoroute, dus ik denk dat ik hier en daar in het begin een stukje over moet slaan om op tijd bij het depot te zijn als het druk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 december 2009 @ 13:28:42 #242
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75443462
Hier hebben we zaterdag kerstbrood met roomboter klaar staan. Weet niet of jullie ook zo'n lijstje hebben hangen in de kantine met al het eten wat we tijdens de KNJ krijgen?

Aanstaande zaterdag heb ik ook een vrij drukke dag, maar wel een leuke dag. :

- Vb dorpje
- Vb autoroute
- Kerstbrood eten
- Bslg loopwijk in het centrum
- Kerstbrood eten
- Bslg autoroute
- Afhalen lege grijze zakken voor passe post
- Afsluiten kantoor
- Bier drinken / energie opladen
Nothing is what it seems
pi_75443855
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:28 schreef Viper86 het volgende:
Hier hebben we zaterdag kerstbrood met roomboter klaar staan. Weet niet of jullie ook zo'n lijstje hebben hangen in de kantine met al het eten wat we tijdens de KNJ krijgen?

Aanstaande zaterdag heb ik ook een vrij drukke dag, maar wel een leuke dag. :

- Vb dorpje
- Vb autoroute
- Kerstbrood eten
- Bslg loopwijk in het centrum
- Kerstbrood eten
- Bslg autoroute
- Afhalen lege grijze zakken voor passe post
- Afsluiten kantoor
- Bier drinken / energie opladen
ik heb al wel een brief gekregen dat er tijdens de KNJ tussen 12 en 13 gratis soep is
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 9 december 2009 @ 15:06:49 #244
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75447371
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:40 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb al wel een brief gekregen dat er tijdens de KNJ tussen 12 en 13 gratis soep is
Oh? Hier staat het de hele dag klaar, je kunt er elk moment iets van nemen. We hebben elke dag iets anders, bv. kerstbrood, broodje shoarma, broodje bal of bruine bonensoep. xD
Nothing is what it seems
pi_75447795
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Oh? Hier staat het de hele dag klaar, je kunt er elk moment iets van nemen. We hebben elke dag iets anders, bv. kerstbrood, broodje shoarma, broodje bal of bruine bonensoep. xD
Tss, opschepper.

Whehe dubbelzinnig woord
  woensdag 9 december 2009 @ 16:06:20 #246
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75449525
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Tss, opschepper.

Whehe dubbelzinnig woord
Ik houd van opscheppen! Soms wel 3 of 4 keer!

Zeker als het broodjes swwwarma betreft
Nothing is what it seems
pi_75449782
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik houd van opscheppen! Soms wel 3 of 4 keer!

Zeker als het broodjes swwwarma betreft
Ik moest vorige KNJ-periode leren voor tentamens begin januari En nu heb ik twee tentamens eind december en een half januari dus ik heb weer weinig tijd. Is wel jammer, vorig jaar heb ik geloof ik een keer een kerstkoekje op en niet meer dan dat.
Nou ik ga in ieder geval op 24 december werken dus dan eis ik het hoofdmaal En misschien 31 december, maar ik weet niet of ik dan durf met al dat vuurwerk.
  woensdag 9 december 2009 @ 16:36:01 #248
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75450595
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:12 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik moest vorige KNJ-periode leren voor tentamens begin januari En nu heb ik twee tentamens eind december en een half januari dus ik heb weer weinig tijd. Is wel jammer, vorig jaar heb ik geloof ik een keer een kerstkoekje op en niet meer dan dat.
Nou ik ga in ieder geval op 24 december werken dus dan eis ik het hoofdmaal En misschien 31 december, maar ik weet niet of ik dan durf met al dat vuurwerk.
Oh, das best kut idd! Ik heb ook 2 weken na de kerstvakantie tentamens en direct na de kerstvakantie allemaal inlevermomenten van verslagen enzo. En ik moet 2 presentaties houden.
Een kerstkoekje kan ook lekker zijn. Maar toch prefereer ik iets vlezigs, warms en waar een heleboel saus overheen kan.
31 december is wel grappig om te werken. Je laat gewoon door die straatjochies een aantal vlinderstrijkers in je posttassen stoppen en dan zeg je tegen je TC dat je de post niet meer kan bezorgen omdat alles kapot is.
Oke, dat is een beetje extreem. Maar ik kan me opzich wel voorstellen dat het vervelend is dat je op zo'n dag post moet bezorgen in een wijk met veel irritante jochies die overal en nergens vuurwerk neer kwakken en op die manier je de stuipen op het lijf jagen als je net je postbundel zit door te bladeren.
Nothing is what it seems
pi_75451687
Ik vond 't vorig jaar op 31 december best lollig. Overal geknal en meestal zag je diegenen die 't aanstoken niet.
Ik was wel een beetje bang voor m'n fiets, maar daar was niks mee gebeurd.
Alleen ben ik vergeten of ik me voor die datum heb opgegeven of niet.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_75452139
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:08 schreef MissSpooky het volgende:
Ik vond 't vorig jaar op 31 december best lollig. Overal geknal en meestal zag je diegenen die 't aanstoken niet.
Ik was wel een beetje bang voor m'n fiets, maar daar was niks mee gebeurd.
Alleen ben ik vergeten of ik me voor die datum heb opgegeven of niet.
ik heb me voor alle data opgegeven geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')