quote:Iran's Cabinet has authorized building another 10 uranium enrichment plants, further defying international calls to halt production of nuclear fuel, the state news agency IRNA reports.
quote:
Ze hebben de wereld tegen zich, ze gaan vrolijk door. Dus ze zijn iets van plan.quote:Op zondag 29 november 2009 17:21 schreef tho_Omas het volgende:
Ik lach om dit nieuws. Dit kun je toch niet met een serieus gezicht lezen. Wat wil je ertegen gaan doen? Boos kijken door je webcam?
Ja, de vraag is wat doe je ertegen? Iran had jaren geleden al van de kaart genuked moeten zijn, nu is het te laat.quote:Op zondag 29 november 2009 17:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ze hebben de wereld tegen zich, ze gaan vrolijk door. Dus ze zijn iets van plan.
Er niets tegen doen werkt op de lange termijn ook niet. Als er op een gegeven moment genoeg tegenstand is en Iran geen medestanders van formaat meer heeft dan wordt het ze hopelijk eens duidelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 17:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, de vraag is wat doe je ertegen? Iran had jaren geleden al van de kaart genuked moeten zijn, nu is het te laat.
Dan moet je een land binnenvallen, en ik vrees dat dat weer een vervolg wordt op het Afghanistan/Irak fiasco.quote:Op zondag 29 november 2009 17:27 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Er niets tegen doen werkt op de lange termijn ook niet. Als er op een gegeven moment genoeg tegenstand is en Iran geen medestanders van formaat meer heeft dan wordt het ze hopelijk eens duidelijk.
Wie heeft het over "nuken", alsof je geen gewone wapens kan gooien op dat land.quote:Op zondag 29 november 2009 17:33 schreef Sjaakz het volgende:
Een land nuken omdat je bang bent dat ze mogelijk technologie ontwikkelen waarmee ze ooit in staat zullen zijn nukes te ontwikkelen, die ze vervolgens misschien ooit eens zouden kunnen gebruiken om een land te nuken... Goed plan.
Daarom ook, ik wens ze veel succes, overigens mogen ze wat mij betreft nog veel meer gaan dreigen en zeuren, ik zie wel wie er het laatst lacht.quote:Verder is dit gewoon het Iraanse equivalent van verongelijkt je tong uitsteken natuurlijk.
Exact. Mensen die hierop verontwaardigd en angstig reageren, trappen precies in het valletje van Iran. Angst gemaskeerd als daadkracht.quote:Op zondag 29 november 2009 17:33 schreef Sjaakz het volgende:
Verder is dit gewoon het Iraanse equivalent van verongelijkt je tong uitsteken natuurlijk. Alsof die dingen ook gelijk gebouwd gaan worden, en dan nog eens 10 tegelijk.
Iran ''aanpakken'' zou misdadig zijn, aangezien Iran souverein is en datgene aan het ontwikkelen is wat haar rechtelijk toekomt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik ben eens benieuwd of ze Iran nu aan durven pakken. Op het moment trekken ze zich nergens iets van aan.
Thomas, leeswonder.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wie heeft het over "nuken", alsof je geen gewone wapens kan gooien op dat land.
Nee, als wij een kerncentrale bouwen laten we ons toch ook niet stoppen door Iran?quote:Op zondag 29 november 2009 17:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik ben eens benieuwd of ze Iran nu aan durven pakken. Op het moment trekken ze zich nergens iets van aan.
Dat is weer een heel andere discussie die erbij gehaald wordt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:58 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Iran ''aanpakken'' zou misdadig zijn, aangezien Iran souverein is en datgene aan het ontwikkelen is wat haar rechtelijk toekomt.
Israël is degeen die hier aangepakt moet worden. Israël is pas misdadig bezig imho.
Als Nederland zich daarbij netjes aan allerlei richtlijnen houdt en openheid geeft daarin dan hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, als wij een kerncentrale bouwen laten we ons toch ook niet stoppen door Iran?
Precies. En aan diezelfde richtlijnen houdt Iran zich ook. Dus ik zie het probleem ook niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:01 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als Nederland zich daarbij netjes aan allerlei richtlijnen houdt en openheid geeft daarin dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Iran komt kernenergie én kernwapens toe. Israël ook, terwijl nota bene dat land veel gevaarlijker is voor de regio.quote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat is weer een heel andere discussie die erbij gehaald wordt.
Als Iran zich wil toeleggen op kernenergie dan zijn daar allerlei richtlijnen voor. Tot dusver willen ze daar volgens mij ook niet aan voldoen.
Die van de IAEA? Ja, daar houden ze zich aan.quote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als Iran zich wil toeleggen op kernenergie dan zijn daar allerlei richtlijnen voor. Tot dusver willen ze daar volgens mij ook niet aan voldoen.
Ik werd gequote, leeswonder.quote:
Propaganda werkt.quote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wat het wil is irrelevant. Het wil vast ook wel een kolonie op de maan stichten. Wat het doet is relevanter. En dat is dat ze samenwerken met het IAEA.quote:Op zondag 29 november 2009 18:05 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Iran wil juist minder samenwerken met de IAEA. In het verleden zijn er tig problemen geweest op het gebied van controles, dus zo heel welwillend zijn ze op dat gebied echt niet.
Het feit dat ze niet meer samen willen werken met het IAEA is irrelevant, want ze werken samen met het IAEA?quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat het wil is irrelevant. Het wil vast ook wel een kolonie op de maan stichten. Wat het doet is relevanter. En dat is dat ze samenwerken met het IAEA.
En dat is relevant voor dit topic omdat?quote:Op zondag 29 november 2009 17:58 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Israël is degeen die hier aangepakt moet worden. Israël is pas misdadig bezig imho.
OMdat die malloten levensgevaarlijk zijn ze willen isreal van de landkaart vegen? nja dat soort mongolen wil je niet met dit soort wapens hebbenquote:Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef Batsnek het volgende:
Waarom zou Iran geen Nukes mogen bouwen, als de halve wereld ze toch al heeft.?
De VS hebben Irak en Afghanistan van de kaart geveegd, dus wat dat betreft zie ik weinig verschil.quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef donthate het volgende:
[..]
OMdat die malloten levensgevaarlijk zijn ze willen isreal van de landkaart vegen? nja dat soort mongolen wil je niet met dit soort wapens hebben
Wat zei je?quote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef donthate het volgende:
bom erop word beetje ziek van dat gezeik van dit kut land.Amerika en rusland moeten het samen gewoon platgooien. IN plaats van al dat gezeik nja niet dat ik die analfabeten in staat zie een fatsoenlijke rakket te maken waar wij ons zorgen om moeten maken. Maar ook wat die malloten roepen dat isreal van de landkaart moet nee met die malloten valt niet te onderhandelen.Was daar lekker ingevallen in plaats van Irak
En een land als Israël die geen moeite heeft om ff een paar landen plat te gooien word gewoon getolereerd?quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef donthate het volgende:
[..]
OMdat die malloten levensgevaarlijk zijn ze willen isreal van de landkaart vegen? nja dat soort mongolen wil je niet met dit soort wapens hebben
Hey, Israël roept dat de Gaza platgenuked moet worden (ja, minister Lieberman zei dat) en daar hoor ik je niet over?quote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef donthate het volgende:
bom erop word beetje ziek van dat gezeik van dit kut land.Amerika en rusland moeten het samen gewoon platgooien. IN plaats van al dat gezeik nja niet dat ik die analfabeten in staat zie een fatsoenlijke rakket te maken waar wij ons zorgen om moeten maken. Maar ook wat die malloten roepen dat isreal van de landkaart moet nee met die malloten valt niet te onderhandelen.Was daar lekker ingevallen in plaats van Irak
De waarheid.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het feit dat ze niet meer samen willen werken met het IAEA is irrelevant, want ze werken samen met het IAEA?
Wat is dat nou voor een krom argument.
Israël is een democratie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
En een land als Israël die geen moeite heeft om ff een paar landen plat te gooien word gewoon getolereerd?
Westerse logica
Het is maar goed dat je die PI gebruikt.quote:
Een democratie van Westerse fascisten ja.quote:
Omdat die malloten daar in de gaza alleen maar lopen te rellenquote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
En een land als Israël die geen moeite heeft om ff een paar landen plat te gooien word gewoon getolereerd?
Westerse logica
O jaa daarom bouwen ze diequote:Op zondag 29 november 2009 18:42 schreef Ghaazi het volgende:
Kernenergie is schoon, relatief goedkoop en duurzaam. Het is dus niet zo gek dat Iran voor zijn groeiende energiebehoefte een aantal kerncentrales wil bouwen. Een hoop Westerse en Aziatische landen bouwen in de komende tijd ook als gekken nieuwe kerncentrales.
En toch zegt de minister van Buitenlandse Zaken van Israël dat de gaza een kernwapen op zijn dak kan verwachten. Maar omdat Israël een democratie is, kan dat?quote:Op zondag 29 november 2009 18:39 schreef donthate het volgende:
[..]
Omdat die malloten daar in de gaza alleen maar lopen te rellen![]()
Wat heeft iran met palestina en isreal te maken?. Die roepen wat terwijl ze er niks mee te maken hebben![]()
Enne isreal heeft geen wapens(kern) (dus vanwaar zou ik het niet roepen???) als ze die wel hadden en dat soort uitspraken deden moet isreal ook plat dus
Nou en? US heeft ook duizenden kernwapens, daarvan verwachten we toch ook niet dat ze die inzetten?quote:Op zondag 29 november 2009 18:43 schreef donthate het volgende:
[..]
O jaa daarom bouwen ze dieDie lange afstands rakketen die kernkoppen kunnen vervoeren die gebruiken ze voor de sier a gut hoe durven we dat te denken dat ze het voor wapens nodig hebben
Ten eerste zeg ik wat over democratie?quote:Op zondag 29 november 2009 18:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En toch zegt de minister van Buitenlandse Zaken van Israël dat de gaza een kernwapen op zijn dak kan verwachten. Maar omdat Israël een democratie is, kan dat?
Iran is ook een democratie.
MAAR GAAT DIT OVER AMERIKA? DT GAAT NU TOG OVER IRAN DUS KAPPEN MET ANDERE LANDEN ER BIJ TE HALEN!! KIJK IS HOE HEET DIT TOPIC? als je je gal wilt spugen over andere landen of die er mee wilt betrekken maak een ander topic aan..quote:Op zondag 29 november 2009 18:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nou en? US heeft ook duizenden kernwapens, daarvan verwachten we toch ook niet dat ze die inzetten?
Onzin natuurlijk. Het is helemaal niet schoon maar geeft een boel hardnekkig afval, het is niet duurzaam want het uranium raakt net zo hard op als de olie, en het is ook helemaal niet goedkoop als je alle kosten meerekent. Het enige duurzame eraan is het afval, en als je het veilig opbergen daarvan begroot tot dat het onschadelijk is, dan is het nog veel duurder.quote:Op zondag 29 november 2009 18:42 schreef Ghaazi het volgende:
Kernenergie is schoon, relatief goedkoop en duurzaam.
Minder afhankelijkheid van olie is altijd strategisch, kernenergie is sowieso altijd strategisch geweest, daarom hebben allerlei overheden er ook zoveel geld voor uitgetrokken, waardoor het niet duur lijkt.quote:Het is dus niet zo gek dat Iran voor zijn groeiende energiebehoefte een aantal kerncentrales wil bouwen. Een hoop Westerse en Aziatische landen bouwen in de komende tijd ook als gekken nieuwe kerncentrales.
Ze werken nog steeds samen met de IAEA. De Natanz installatie wordt continue gemonitored. Ze hebben in reactie op de laatste resolutie gezegd dat ze mogelijk zich zullen beperken tot de basis van het non-proliferatieverdrag en geen extra inspecties daarboven toe te staan.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het feit dat ze niet meer samen willen werken met het IAEA is irrelevant, want ze werken samen met het IAEA?
Wat is dat nou voor een krom argument.
De reinste hypocrisie, het ene land mag wel, en het andere niet. Mensen moeten niet zo zeuren om wat een land als Iran aan het doen is, er zijn genoeg oorlogszuchtigere landen op deze wereld die heel wat grotere misdaden tegen de mensheid begaan, dan een land als Iran.quote:Op zondag 29 november 2009 18:49 schreef donthate het volgende:
[..]
MAAR GAAT DIT OVER AMERIKA? DT GAAT NU TOG OVER IRAN DUS KAPPEN MET ANDERE LANDEN ER BIJ TE HALEN!! KIJK IS HOE HEET DIT TOPIC? als je je gal wilt spugen over andere landen of die er mee wilt betrekken maak een ander topic aan..
Dat had je beter niet kunnen zeggen want Israel heeft kernwapens. Platgooien dus?quote:Op zondag 29 november 2009 18:39 schreef donthate het volgende:
[..]
Omdat die malloten daar in de gaza alleen maar lopen te rellen![]()
Wat heeft iran met palestina en isreal te maken?. Die roepen wat terwijl ze er niks mee te maken hebben![]()
Enne isreal heeft geen wapens(kern) (dus vanwaar zou ik het niet roepen???) als ze die wel hadden en dat soort uitspraken deden moet isreal ook plat dus
Maar het gaat erover wat iran fout doet? zeg ik of iemand anders hier dat amerika of wat dan ook niet erger is?quote:Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef Batsnek het volgende:
[..]
De reinste hypocrisie, het ene land mag wel, en het andere niet. Mensen moeten niet zo zeuren om wat een land als Iran aan het doen is, er zijn genoeg oorlogszuchtigere landen op deze wereld die heel wat grotere misdaden tegen de mensheid begaan, dan een land als Iran.
Of je het nou leuk vind of niet; de VS vormen een veel grotere bedreiging voor de wereldvrede dan een land als Iran.
Als ze daar echt dreigend mee zijn en jaquote:Op zondag 29 november 2009 19:02 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat had je beter niet kunnen zeggen want Israel heeft kernwapens. Platgooien dus?
Dat klopt, maar ik vind het persoonlijk veiliger als iedereen kernwapens heeft, dan als het ene land ze wel heeft en het andere niet. Ik snap die verontwaardiging dan ook niet zo. Als 2 landen vreselijk vernietigende wapens hebben, zullen ze elkaar niet snel aanvallen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:02 schreef donthate het volgende:
[..]
Maar het gaat erover wat iran fout doet? zeg ik of iemand anders hier dat amerika of wat dan ook niet erger is?
Kijk ten 1ste ik vind dat geen elk land kernwapens moet hebben of uberhaubt een leger moet hebben.Want als we elkaar maar niet bevallen dan gaan we maar beetje oorlog lopen maken(en voor dat mensen weer komen van ja jij roept dit en dat DAT IS ACTIE+REACTIE) En als de actie er niet was was mijn reactie ook niet zo dus dan was ik ook niet zo en dan waren er geen problemenquote:Op zondag 29 november 2009 19:05 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vind het persoonlijk veiliger als iedereen kernwapens heeft, dan als het ene land ze wel heeft en het andere niet. Ik snap die verontwaardiging dan ook niet zo. Als 2 landen vreselijk vernietigende wapens hebben, zullen ze elkaar niet snel aanvallen.
Desalniettemin is het ontwikkelen van wapens een slechte ontwikkeling, of ze nou voor vreedzame balkenende missies worden gebruikt, of voor het vernietigen van een land.
Ja he he eindelijk iemand die het metme eens isquote:Op zondag 29 november 2009 19:17 schreef Bommenlegger het volgende:
Iran moet gewoon van de kaart geveegd worden.
Als het allemaal zo verdelievend was alleen energie op te wekken, dan reageerde ze anders.
En ik zie bepaalde users het weer goed praten, as usual.....
IK kan nie zo goed engelsquote:Op zondag 29 november 2009 19:19 schreef Q.E.D. het volgende:
Het volledige persbericht.
(CNN) -- Iran's Cabinet has authorized the construction of another 10 uranium enrichment plants, its state news agency announced Sunday, further defying international calls to halt its production of nuclear fuel.
The Iranian Cabinet approved existing plans for five more facilities similar to its current plant at Natanz and ordered planning for five more to begin, the Islamic Republic News Agency reported. The dispatch quoted Iranian President Mahmoud Ahmadinejad as saying that the new plants will be used to produce fuel for civilian nuclear power stations.
The move comes two days after the International Atomic Energy Agency, the U.N. nuclear watchdog, passed a resolution demanding that Iran stop construction on a previously secret nuclear facility at Qom.
The IAEA also repeated calls for Iran to stop its uranium enrichment program. The agency said it would not comment on Sunday's announcement.
Iran has said its uranium enrichment program is aimed at producing fuel for civilian power plants. But the United States and other countries have accused Tehran of working toward a nuclear bomb, and the IAEA's Friday resolution stated that Iran's refusal to comply with international demands "does not contribute to the building of confidence."
Kijk nog eens goed?quote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik werd gequote, leeswonder.
(www.nos.nl)quote:
Nederlandsis ook moelijk haha ne maar:P BEDANKTquote:Op zondag 29 november 2009 19:41 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
(www.nos.nl)![]()
De Iraanse regering heeft plannen goedgekeurd voor de bouw van tien nieuwe centrales voor de verrijking van uranium.
Op vijf plaatsen wordt meteen met de bouw begonnen. Binnen twee maanden moeten locaties worden aangewezen voor de bouw van de andere vijf centrales.
De plannen betekenen een enorme uitbreiding van het aantal nucleaire centrales in Iran. Het land heeft nu één nucleaire fabriek bij Natanz en een kernreactor bij de stad Qom.
Kritiek IAEA
De nucleaire waakhond van de VN (IAEA) bekritiseerde Iran onlangs vanwege de bouw van die kernreactor, die het land had verzwegen.
De bouw van nieuwe centrales gaat helemaal in tegen de eisen van de internationale atoomagentschap. In een resolutie veroordeelde het VN-agentschap afgelopen vrijdag het nucleaire programma van Iran.
De IAEA eist dat de bouw van een tot voor kort geheime nucleaire installatie bij Qom wordt stilgelegd.
Beperkte samenwerking
Het Iraanse parlement vindt dat de regering de samenwerking moet beperken met het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie.
Iran herhaalt dat het niet is gediend van de buitenlandse bemoeienis. Iran traineert een voorstel van de VN-organisatie om uranium in Rusland en Frankrijk te verrijken. Het houdt vol niet te werken aan kernwapens.
Nou het Iraanse antwoord is duidelijk, hoeveel meer wil de VN veiligheidsraad nog weten voor ze over gaan tot een ultimatum en sancties.quote:De bouw van nieuwe centrales gaat helemaal in tegen de eisen van de internationale atoomagentschap. In een resolutie veroordeelde het VN-agentschap afgelopen vrijdag het nucleaire programma van Iran.
De IAEA eist dat de bouw van een tot voor kort geheime nucleaire installatie bij Qom wordt stilgelegd.
Dat wordt een beetje lastig he. De IAEA gaat daar namelijk over, en niet de veiligheidsraad. En de IAEA heeft regels vastgesteld met betrekking tot kernprogramma's, en daar houdt Iran zich aan. De VS en Israel willen dat die regels niet voor Iran gelden, omdat ze Iran niet aardig vinden. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is geen internationaalrechtelijke grondslag voor wat dan ook.quote:Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou het Iraanse antwoord is duidelijk, hoeveel meer wil de VN veiligheidsraad nog weten voor ze over gaan tot een ultimatum en sancties.
quote:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat Israel staat te popelen om de installaties met de grond gelijk te maken. Toestemming of niet.quote:Op zondag 29 november 2009 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat wordt een beetje lastig he. De IAEA gaat daar namelijk over, en niet de veiligheidsraad. En de IAEA heeft regels vastgesteld met betrekking tot kernprogramma's, en daar houdt Iran zich aan. De VS en Israel willen dat die regels niet voor Iran gelden, omdat ze Iran niet aardig vinden. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is geen internationaalrechtelijke grondslag voor wat dan ook.
Evenals met Irak zijn er wel omwegen voor te vinden, en als de druk/nood hoog genoeg is dan zal er wel wat aan gedaan worden, goedschiks of kwaadschiks.quote:Op zondag 29 november 2009 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat wordt een beetje lastig he. De IAEA gaat daar namelijk over, en niet de veiligheidsraad. En de IAEA heeft regels vastgesteld met betrekking tot kernprogramma's, en daar houdt Iran zich aan. De VS en Israel willen dat die regels niet voor Iran gelden, omdat ze Iran niet aardig vinden. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is geen internationaalrechtelijke grondslag voor wat dan ook.
Leuk voorbeeldquote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Evenals met Irak zijn er wel omwegen voor te vinden, en als de druk/nood hoog genoeg is dan zal er wel wat aan gedaan worden, goedschiks of kwaadschiks.
Het perfecte voorbeeld zelfs, daar ging het precies zo. De IAEA had daar ook z'n twijfels bij en daar trok de internationale gemeenschap zich ook niks van aan. Vandaar ook, als de druk maar hoog genoeg is en de risico's te hoog oplopen dan zal Israël toch wel doen wat ze zelf willen, ongeacht Baradai.quote:
En dan gaat Israel zonder steun van de VS ondergrondse installaties vernietigen? En accepteren dat Tel Aviv wat rakketten terugkrijgt?quote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Evenals met Irak zijn er wel omwegen voor te vinden, en als de druk/nood hoog genoeg is dan zal er wel wat aan gedaan worden, goedschiks of kwaadschiks.
Overigens, ook al zou de VN zich er niet mee gaan bemoeien dan gaat Netanyahu op eigen houtje wel wat straaljagers sturen, de Israëliërs hebben al ik weet niet hoe vaak verkondigd dat ze het niet laten gebeuren, dus reken maar van yes dat ze het in de gaten houden.
De VN is een tandenloze organisatie. Niemand trekt zich ene reet aan van die club. Die afbeelding van Hans Blix op de eerste pagina slaat wat dat betreft de spijker op zn kop.quote:Op zondag 29 november 2009 22:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het perfecte voorbeeld zelfs, daar ging het precies zo. De IAEA had daar ook z'n twijfels bij en daar trok de internationale gemeenschap zich ook niks van aan. Vandaar ook, als de druk maar hoog genoeg is en de risico's te hoog oplopen dan zal Israël toch wel doen wat ze zelf willen, ongeacht Baradai.
Het zijn zeer angstige schaapjes, dat zie je inderdaad. Ach ja...quote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Zith het volgende:
Wat reageert iedereen toch bang
"We moeten ze van de kaart vegen!"![]()
Aanvallen wellicht wel, ik denk dat de Israëlische lobby groot genoeg is om achteraf de Verenigde Staten nog bij het conflict te betrekken of er eventueel mee te dreigen. Ik denk niet dat Obama de eerste stap zal zetten, maar zodra het bommen begint te regenen op Israël dan zullen de Verenigde Staten wel een nood ultimatum inzetten.quote:Op zondag 29 november 2009 22:21 schreef voyeur het volgende:
[..]
En dan gaat Israel zonder steun van de VS ondergrondse installaties vernietigen? En accepteren dat Tel Aviv wat rakketten terugkrijgt?
Daarom zal Israël zich er weinig van aantrekken, die weten wel dat de staten te verdeeld zijn voor een unaniem besluit dus ze gaan hun eigen gang wel. De rest gaat over Irak en is wat offtopic, maar onze meningen daarover zijn wel duidelijk geloof ik.quote:Op zondag 29 november 2009 22:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VN is een tandenloze organisatie. Niemand trekt zich ene reet aan van die club. Die afbeelding van Hans Blix op de eerste pagina slaat wat dat betreft de spijker op zn kop.
Ik krijg het gevoel dat een Israelische aanval niet lang meer op zich laat wachten. Kan het uiteraard mis hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 22:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom zal Israël zich er weinig van aantrekken, die weten wel dat de staten te verdeeld zijn voor een unaniem besluit dus ze gaan hun eigen gang wel. De rest gaat over Irak en is wat offtopic, maar onze meningen daarover zijn wel duidelijk geloof ik.
Maar goed, het laat wel zien dat als het puntje bij paaltje komt dat de VN en IAEA genegeerd zullen worden.
De potentiele repressailles houden Israel nog wel even tegen denk ik. De VS zijn niet in staat een derde oorlog te voeren in de regio en zijn zeer kwetsbaar voor een landaanval van troepen in Irak.quote:Op zondag 29 november 2009 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat een Israelische aanval niet lang meer op zich laat wachten. Kan het uiteraard mis hebben.
De retoriek en persconferenties volgende kan ik zeggen dat ik het met je eens ben, ook de steeds frequenter plaats vindende oorlog simulaties en oefeningen bij zowel Iran als Israël zegt mij dat ze wel wat meer weten dan de generale populatie.quote:Op zondag 29 november 2009 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat een Israelische aanval niet lang meer op zich laat wachten. Kan het uiteraard mis hebben.
Een zeer slechte zaak. Een derde oorlog in die regio kan de complete regio destabilliseren (voor zover dat nu niet het geval is). Een oorlog tegen Iran heeft vergaande consequenties voor de wereldvrede, ben ik bang.quote:Op zondag 29 november 2009 22:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De retoriek en persconferenties volgende kan ik zeggen dat ik het met je eens ben, ook de steeds frequenter plaats vindende oorlog simulaties en oefeningen bij zowel Iran als Israël zegt mij dat ze wel wat meer weten dan de generale populatie.
Ik heb het idee dat Israël en het Westen de hoop voornamelijk gevestigd hadden op het IAEA plan dat er lag om uranium in het buitenland te laten verrijken, maar nu Iran dat verworpen heeft alsof het niets was en daarbij ook nog aangeeft even simpelweg 10 meer installaties te bouwen nemen de kansen op oorlog snel toe.
Je weet niet exact hoeveel installaties ze precies hebben natuurlijk, de laatste werd ook pas bekend nadat hij al in gebruik was genomen. Ik snap trouwens wel dat er nog maar een "verre verte" hypothese ligt, maar je moet als land wel op de lange termijn gaan denken.quote:Op zondag 29 november 2009 22:36 schreef voyeur het volgende:
Verder heeft Iran nog lang geen bom. Ze hebben geen hoog verrijkt uranium en kunnen dat ook niet maken zolang het inspectie regime van de IAEA in tact is. Daarom was die resolutie ook niet slim want je hebt kans dat Iran het non proliferatie verdrag opzegt als de veiligheidsraad weer met een resolutie komt.
Nou niet echt nodig denk ik, de bevolking is al dermate ongelukkig met de regering dat je geen marionetten hoeft te installeren. De oppositie is op dit moment een veel logischer keus.quote:Op zondag 29 november 2009 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Een derde oorlog in die regio kan de complete regio destabilliseren (voor zover dat nu niet het geval is). Een oorlog tegen Iran heeft vergaande consequenties voor de wereldvrede, ben ik bang.
Daarnaast is het natuurlijk van de zotten als de VS een derde marionetten-regering installeren in het M-O.
Je kent de Iraanse mentaliteit niet. Als Iran wordt aangevallen schaart de gehele bevolking zich achter de ayatollahs. Een aanval op Iran helpt de ayatollahs alleen maar steviger in het zadel.quote:Op zondag 29 november 2009 22:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou niet echt nodig denk ik, de bevolking is al dermate ongelukkig met de regering dat je geen marionetten hoeft te installeren. De oppositie is op dit moment een veel logischer keus.
Dat zal moeilijk worden als de Ayatollahs weg zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 22:44 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Je kent de Iraanse mentaliteit niet. Als Iran wordt aangevallen schaart de gehele bevolking zich achter de ayatollahs. Een aanval op Iran helpt de ayatollahs alleen maar steviger in het zadel.
Het is een denkfout die veel westerlingen maken. Wij denken allemaal dat die mensen daar per definite een schijthekel hebben aan hun regering. De reden dat wij zo denken is omdat we aannemen dat men op dezelfde golflengte zitten als wij.quote:Op zondag 29 november 2009 22:44 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Je kent de Iraanse mentaliteit niet. Als Iran wordt aangevallen schaart de gehele bevolking zich achter de ayatollahs. Een aanval op Iran helpt de ayatollahs alleen maar steviger in het zadel.
Het is ook nogal naïef te denken dat het Westen deze mensen ook met rust zal laten, kijk alleen al naar de kinderen van Saddam, die werden allemaal door kruisraketten op de eerste avond al "uit hun functie ontheven".quote:Op zondag 29 november 2009 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een denkfout die veel westerlingen maken. Wij denken allemaal dat die mensen daar per definite een schijthekel hebben aan hun regering. De reden dat wij zo denken is omdat we aannemen dat men op dezelfde golflengte zitten als wij.
En jij denkt dat je de steun van het volk krijgt wanneer je de ayatollahs opblaast?quote:Op zondag 29 november 2009 22:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is ook nogal naïef te denken dat het Westen deze mensen ook met rust zal laten, kijk alleen al naar de kinderen van Saddam, die werden allemaal door kruisraketten op de eerste avond al "uit hun functie ontheven".
Nee, ik zeg alleen dat het waarschijnlijk niemand wat kan schelen, het lijkt me nou niet bepaald zo dat Netanyahu iemand is die principieel tegen het opblazen van Ayatollahs is. Net zoals Bush ook zonder genade opdracht gaf de zonen van Saddam inclusief hele gezinnen van de aardbodem te vegen.quote:Op zondag 29 november 2009 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat je de steun van het volk krijgt wanneer je de ayatollahs opblaast?
Ik denk niet dat de VS of Israel schromen om de ayatollahs op te blazen, dat ben ik met je eens. Alleen lijkt het mij ondoenlijk om de hearts and minds van de bevolking te winnen. Als ik een inwoner van Iran was zat ik niet te wachten op Amerikaanse bemoeizucht.quote:Op zondag 29 november 2009 22:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat het waarschijnlijk niemand wat kan schelen, het lijkt me nou niet bepaald zo dat Netanyahu iemand is die principieel tegen het opblazen van Ayatollahs is. Net zoals Bush ook zonder genade opdracht gaf de zonen van Saddam inclusief hele gezinnen van de aardbodem te vegen.
Crux gezegd zal dat denk ik de ministers ook aan hun kont roesten, die gaan voornamelijk uit van de veiligheid en mening van hun eigen volk en niet zo zeer die van Iran. Ik denk alleen wel dat omdat ze de ervaringen hebben met Irak en Afghanistan dat ze wel heel zwaar overwegen wat voor soort oorlog ze willen uitvechten, als die er al komt.quote:Op zondag 29 november 2009 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VS of Israel schromen om de ayatollahs op te blazen, dat ben ik met je eens. Alleen lijkt het mij ondoenlijk om de hearts and minds van de bevolking te winnen. Als ik een inwoner van Iran was zat ik niet te wachten op Amerikaanse bemoeizucht.
Dat is een misverstand. Qom is al geinspecteerd en bevat nog geen enkele centrifuge.quote:Op zondag 29 november 2009 22:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je weet niet exact hoeveel installaties ze precies hebben natuurlijk, de laatste werd ook pas bekend nadat hij al in gebruik was genomen. Ik snap trouwens wel dat er nog maar een "verre verte" hypothese ligt, maar je moet als land wel op de lange termijn gaan denken.
Ik denk niet dat Israël of wie dan ook bang is dat ze morgen een kernbom op Tel Aviv krijgen.
De VS is daar domweg niet toe in staat. De chief of staff heeft dat ook openlijk toegegeven. De VS kunnen zich geen derde oorlog permitteren; het leger is al overstretched.quote:Op zondag 29 november 2009 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Een derde oorlog in die regio kan de complete regio destabilliseren (voor zover dat nu niet het geval is). Een oorlog tegen Iran heeft vergaande consequenties voor de wereldvrede, ben ik bang.
Daarnaast is het natuurlijk van de zotten als de VS een derde marionetten-regering installeren in het M-O.
Laten we hopen dat een oorlog uitblijft. Al zou het wel goed zijn voor de verkoop van kranten. De sector kan wel een kleine oppepper gebruikenquote:Op zondag 29 november 2009 23:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Crux gezegd zal dat denk ik de ministers ook aan hun kont roesten, die gaan voornamelijk uit van de veiligheid en mening van hun eigen volk en niet zo zeer die van Iran. Ik denk alleen wel dat omdat ze de ervaringen hebben met Irak en Afghanistan dat ze wel heel zwaar overwegen wat voor soort oorlog ze willen uitvechten, als die er al komt.
Het leger wel, maar een massaal NAVO bombardement is zo geregeld.quote:Op zondag 29 november 2009 23:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
De VS is daar domweg niet toe in staat. De vorige chief of staff heeft dat ook openlijk toegegeven. De VS kunnen zich geen derde oorlog permitteren; het leger is al overstretched.
Ik kijk er naar uit je columns te lezen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we hopen dat een oorlog uitblijft. Al zou het wel goed zijn voor de verkoop van kranten. De sector kan wel een kleine oppepper gebruiken![]()
Zijn iets te links voor jouw smaak, vrees ikquote:Op zondag 29 november 2009 23:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit je columns te lezen.
Daarom kan ik ze nog wel lezen, ik lees genoeg linkse kliek kranten en dagbladen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn iets te links voor jouw smaak, vrees ik
Denk het niet, de Navo doet er zeker niet aan mee. De VS kan zich niet permitteren te gaan bombarderen want dan trekken de Iraanse troepen de grens met Irak over.quote:Op zondag 29 november 2009 23:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het leger wel, maar een massaal NAVO bombardement is zo geregeld.
Abo op de Volkskrant?quote:Op zondag 29 november 2009 23:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom kan ik ze nog wel lezen, ik lees genoeg linkse kliek kranten en dagbladen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |