Inclusief gepraat, dat welquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef blckbb het volgende:
[..]
en is die bootleg inclusief het gepraat ertussen of is dat er dan uitgeknipt?
Lijkt er niet op dat ze extra treinen hebben ingezet na afloop.quote:Paul McCartney in Gelredome Arnhem
Op woensdag 9 december geeft Paul McCartney een concert in Gelredome in Arnhem. Het concert begint om 20.00 uur en is rond 23.00 uur afgelopen.
Kom met de trein
NS adviseert bezoekers van dit concert te reizen naar station Arnhem. Tussen station Arnhem en Gelredome rijden pendelbussen. De kosten voor deze bus zijn ¤ 3 voor een retour. Kaartjes zijn te koop bij de speciale verkoopbus van Connexxion.
Route vanaf de pendelbus naar perron goed in je hoofd prenten. Zonder twijfel en in één lange sprint naar de trein....quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:03 schreef Homdeck het volgende:
Laatste trein richting Zwolle gaat om 23.40 uur. Dat wordt haasten vrees ik
quote:(CNN) -- Maybe if you're a New Yorker, you grow accustomed to the sight.
Maybe if you live in the city, it becomes just another part of the Manhattan landscape.
But if you're from somewhere else, visiting, and you're not expecting to encounter it. . . .
Well, you sense that you've been in front of this building before, even though you never have. You feel it before you fully see it.
So it was, early on a recent afternoon, that I was walking east on 72nd Street, approaching Central Park West.
I glanced to my left.
To say the building is spooky is perhaps too easy. Yet everything about it -- the high gables, the balustrades, the gas lanterns burning even in the daytime, the black iron gates leading into the open interior courtyard -- seems purposely designed to give off an aura of portent.
Possibly that impression is merely retrospective -- most likely, when the massive residential building was constructed well over a century ago, the desire was simply to erect a place of urban elegance. And perhaps to the people who live there now, it looks only like home.
When the 1968 movie "Rosemary's Baby" was filmed, and the exterior of this building -- the Dakota -- was chosen as the site of the eerie tale, the die may have been cast. For anyone who ever saw the movie, the temperature drops a few degrees as soon as those walls come into sight.
Yet it is what happened here 29 years ago this week that draws curious visitors still.
I heard a voice behind me.
"Is this where. . .?"
A young woman was asking her friend the question.
"Yes," the friend said, not needing to hear the rest.
Mark David Chapman shot John Lennon to death next to those courtyard gates on the night of December 8, 1980, as Lennon was returning to his home inside the Dakota. Lennon and his wife, Yoko Ono, had spent the evening at a recording studio known as the Record Plant, working on a song called "Walking on Thin Ice." As they neared the entrance to the Dakota just before 11 p.m., Chapman, who that same afternoon, at the same entrance, had asked for and received an autograph from Lennon, waited with a gun.
Lennon never had a chance. He would be pronounced dead at the St. Luke's-Roosevelt Hospital Center. His public life had been somewhat quieter since the breakup of the Beatles; although many of his admirers around the globe were aware that he had become a resident of New York, relatively few knew exactly where in the city he lived. On the night of the murder, though, as the news of his death quickly spread, so, too, did photographs and live television images of the Dakota. The building on that night became synonymous with heartache, with senseless loss, with joy extinguished..
And here -- as in the waning days of 2009 you find yourself standing on this block without having planned it, as you look at the building you have never before seen with your own eyes -- is what strikes you:
To anyone in this city, in this country, in this world, who is younger than 32 or 33 years old, the memory of Lennon is of a man who has always been dead. The murder was past tense by the time people who are now that age first became aware of his name.
The Dakota, in its own way, may be, to them, like Ford's Theatre in Washington, D.C., or the triple underpass in Dallas. A place where something terrible happened, yes, but something terrible that happened in history, not in the recollected narrative of their daily lives.
I crossed the street called Central Park West and stepped onto the pathway to the park itself. A little girl, around five years old, was coming out of the park with her parents. They obviously had been talking about Lennon, for she said to them:
"Is that where he's buried?"
As if approaching Grant's Tomb. Her father said to her:
"No, he was killed there. I don't know where he is buried."
And they crossed the street, toward the Dakota.
The array of John Lennon merchandise for sale by vendors at the entrance to the park -- photos, drawings, postcards -- is understandable from a purely commercial point of view, but is jarring nonetheless near the shadow of the building where he died. It may not be intended as a sign of disrespect, and maybe the sight of this, too, is something to which people who live in New York have long ago become accustomed.
Just inside the entrance to the park is the famous Strawberry Fields, named in his memory. The main gathering point is the mosaic with, at its center, the single word: "Imagine."
One sign near the mosaic announced that the playing of musical instruments is not permitted, but on this day a man sat on a bench facing the mosaic and strummed a wooden acoustic guitar. As he played the song "In My Life," he sang, with a wavery voice, the words:
"There are places I remember. . . ."
On Tuesday, as the anniversary of the murder arrives, perhaps the mood will be solemn in Strawberry Fields. But on this day, at least on this hour of this day, it was intermittently lighthearted. People sprawled on their backs on top of the mosaic, grinning and spreading their arms and legs in "Hard Day's Night" or "Help!" quasi-Beatles poses. Friends with cameras knelt near them, trying to angle the lens upward at a severe enough degree to include the looming vision of the Dakota in the shot.
There was a little informal line as people waited their own turn to pose on the "Imagine" mosaic. The man with the guitar sang:
"But of all these friends and lovers. . . ."
Another snap of another camera.
". . .there is no one, compares with you. . . ."
Twenty-nine Decembers ago, a man on 72nd Street wanted only one thing:
To get home for the night.
The opinions expressed in this commentary are solely those of Bob Greene.
Wat zondequote:Op dinsdag 8 december 2009 16:45 schreef peaceman het volgende:
Veel plezier morgen, ik moet wegens een fikse buikgriep verstek laten gaan!
I know... 6 jaar moeten wachten en dan zoiets.quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:40 schreef AMDB het volgende:
Vanaf uurtje of 3 trouwens bij ingang L.
Als je een jongen met halflang haar ziet staan, helemaal alleen en zielig, met een groene jas, zeg dan hoi
quote:Op maandag 7 december 2009 18:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ga met twee andere fans, die ik nog niet heb ontmoet, samen in de rij staan om ook niet alleen te staan. Als je wilt kan je mee aanschuiven, natuurlijk
Lijkt me niet, toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Writersright het volgende:
Scheisse, zie net dat mn ID-kaart verlopen is. Letten ze daar streng op bij Gelredome?
Tsja volgens de huisregels moet je die bij je hebben staat op de site maarja weet niet of dat allen bij misdragen toegepast wordt of ook bij ingangscheck ofzo.quote:
Sjezus, het is Masters of Hardcore niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:21 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tsja volgens de huisregels moet je die bij je hebben staat op de site maarja weet niet of dat allen bij misdragen toegepast wordt of ook bij ingangscheck ofzo.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
En dan begint het concert en val je flauw
geert-3.hyves.nl/quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef Blinker het volgende:
Ik ben er waarschijnlijk ook.
http://blinker1985.hyves.nl Als je deze jongen ziet, geef hem even een biertje
Gewoon de normale gang van zaken lijkt me, dit is geen SCquote:
Tja, het feit dat de zitplaatsen eerder uitverkocht waren dan de staanplaatsen zegt genoeg. Maar laten we niet overdrijven: Bij de staanplaatsen zullen wel een hele hoop -30tigers staan. Want als ik een live video bekijk op youtube/bootleg is het publiek niet overdreven oud.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:35 schreef Blinker het volgende:
Inderdaad, vrijdag wordt een drukke met allemaal posts van hoe geweldig het was
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel jongeren er rondlopen, ik denk niet dat FOK! representatief is voor het hele Macca publiek
Welke cd precies? De live CD? Want dat zou imo de concertervaring wat verpesten: Als je je bedenkt dat de setlist bijna hetzelfde is en de verhalen ookquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:44 schreef Qebbel het volgende:
Al de hele avond de cd op trouwens! Heerlijk zeg!!! Krijg enorm de kriebels!!!
Nou, kleine stukjes daarvan geluisterd, maar zonder verhalen nog hoor. Heb m namelijk net binnen! Maar wel andere cds van hem/beatles!quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Welke cd precies? De live CD? Want dat zou imo de concertervaring wat verpesten: Als je je bedenkt dat de setlist bijna hetzelfde is en de verhalen ook
In theorie niet, maar ze gaan het echt niet afnemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Writersright het volgende:
Fototoestels mag je gewoon meenemen toch?
Ohja, uiteraard, bij de CD's zijn de verhalen weggeknipt. Ik ben in de war met de DVDquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Nou, kleine stukjes daarvan geluisterd, maar zonder verhalen nog hoor. Heb m namelijk net binnen! Maar wel andere cds van hem/beatles!
Dit staat op de site van het Gelredome:quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Writersright het volgende:
Fototoestels mag je gewoon meenemen toch?
't klinkt ERRUG goed in ieder geval! Geniaal wordt het!!! Ik neem trouwens wel een verrekijkert mee. En tja, tegen telefoons kunnen ze weinig beginnen denk ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ohja, uiteraard, bij de CD's zijn de verhalen weggeknipt. Ik ben in de war met de DVDDan valt het wel mee.
En ik lees net dat hij al dood isquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef TNA het volgende:
Oh, ik lees net dat hij al 67 is, laat dan maar zitten
Als we het voor morgen halen, klopt de TT niet echt. Maar goed, ik help wel met baggeren zinvol te posten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:14 schreef psychedelicate het volgende:
Halen we voor morgen "Het Grote Beatles Topic - Deel 40, OH SHIT HET IS VANDAAG!" nog?
Ik heb echt het gevoel dat er enkel maar Fokkers om drie/vier uur in de rij gaan staanquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:19 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ga nu slapen, moet morgen 3 vrienden + moi naar Arnhem toe rijden. Het wordt een lange, zeer lange dag die eindigt met rugklachten, denk ik. Zeven of acht uur staan is niet goed.
Goed plan, ik ga ook slapen. Morgen eerst nog twee examens en daarna meteen naar Nederland. Spannend!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:12 schreef Blinker het volgende:
Het licht gaat hier nu ook uit!
Hopen dat ik kan slapen
Tot morgen allemaal!
Naar Nederland gaan is inderdaad spannend, knulquote:Op woensdag 9 december 2009 00:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Goed plan, ik ga ook slapen. Morgen eerst nog twee examens en daarna meteen naar Nederland. Spannend!
Zeg geen knul tegen mij, ik ben even oud als jou, knulquote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Naar Nederland gaan is inderdaad spannend, knul
Niet. mag jij al bier kopen dan?!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zeg geen knul tegen mij, ik ben even oud als jou, knul
Ja, natuurlijkquote:Op woensdag 9 december 2009 00:25 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niet. mag jij al bier kopen dan?!
oh gefeliciteerd nog! Ik al zon 150 dagenquote:Op woensdag 9 december 2009 00:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk![]()
om precies te zijn ben ik al 5 dagen gerechtigd om bier te kopen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles eruit zweten van de zenuwenquote:Op woensdag 9 december 2009 09:28 schreef Writersright het volgende:
Iemand nog ontlastingstips? Heb je een redelijk goede plek, moet je ehhh ontlasten, plek weg/ Wil ik niet meemaken en ben nu al gespannen
quote:Op woensdag 9 december 2009 09:13 schreef AMDB het volgende:
Begin ik gek te worden of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inmiddels ook weer wakker. Valt mij op dat de meeste mensen hier een redelijk korte reistijd hebben, ik ben bijna drie uur onderweg. Wel met de trein trouwens
.
want de klop doet het niet.
Ach ja ik hoef iig niet dezelfde avond terug (hostel) dus dat scheelt alweer. Ik ga over een uurtje al wegquote:Op woensdag 9 december 2009 09:42 schreef Braddie het volgende:
3 uur?
Pfff, Ik ben waarschijnlijk heen en terug net een uurtje meer kwijt!
Heen denk ik 1 uur, En terug misschien 2/2,5/3 hangt van de drukte af!
En hoe laat van te voren was je er toen?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:35 schreef webfreak het volgende:
Hoop dat ik een beetje redelijke plaatsen krijg.
Zo pal vooraan als 6 jaar geleden zal me wel niet meer lukken, maar ergens halverwege zou prima zijn.
Ik sta ook bij Ingang L.... Weet nog niet precies hoe laat ik er ben.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:35 schreef webfreak het volgende:
Hoop dat ik een beetje redelijke plaatsen krijg.
Zo pal vooraan als 6 jaar geleden zal me wel niet meer lukken, maar ergens halverwege zou prima zijn.
Nog meer mensen die bij ingang L staan? Kunnen we een mini-meet houden
Hij was er om 4 uur, heeft hij eens gepostquote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Blinker het volgende:
[..]
En hoe laat van te voren was je er toen?
Had je mn sms nog gehad? Dat ik wel het goede nummer hebquote:Op woensdag 9 december 2009 12:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hij was er om 4 uur, heeft hij eens gepost![]()
En ik denk dat bijna iedereen bij ingang L staat. Ik vertrek ook zodadelijk, trouwens
Ohja, ik zie het net, had mijn gsm nog niet gechecktquote:Op woensdag 9 december 2009 12:55 schreef Blinker het volgende:
[..]
Had je mn sms nog gehad? Dat ik wel het goede nummer heb
Ik ook rond die tijd, misschien 10 minuten later ligt aan de bus.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het net, had mijn gsm nog niet gechecktJe hebt idd het goede nummer! Ik ben er zoals verwacht rond 3 uur.
Oke, heb jij ook ingang L?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:57 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik ook rond die tijd, misschien 10 minuten later ligt aan de bus.
Ik sms je rond die tijd wel.
Uhu, dat lijkt me het beste. Degene die als tweede arriveert stuurt ook een bericht, en dan zie je hem wel aankomen veronderstel ikquote:Op woensdag 9 december 2009 13:07 schreef Blinker het volgende:
Jep!
Spreken we trouwens gewoon voor de ingang af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |