abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 17:52:37 #151
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_75736863
Daar ben ik weer met een vraag over de keukens.

Zijn alle IKEA kranen hetzelfde qua aansluiting? De kraan die ik wil is pas eind januari weer leverbaar ( ) en mijn keuken wordt 4 januari al geplaatst. Ik ga niet een maand zonder kraan zitten dus wilde ik er voor die paar weken de goedkoopste IKEA kraan die ik kan vinden op zetten. Daarna dan de 'echte' natuurlijk. Moet ik dan een hoop klusserige dingen doen of is het een kwestie van kraan 1 losschroeven > kraan 2 vastschroeven > Tadaaa! ?
A grand adventure has begun.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:52:49 #152
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_75741643
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:52 schreef Keshet het volgende:
Daar ben ik weer met een vraag over de keukens.

Zijn alle IKEA kranen hetzelfde qua aansluiting? De kraan die ik wil is pas eind januari weer leverbaar ( ) en mijn keuken wordt 4 januari al geplaatst. Ik ga niet een maand zonder kraan zitten dus wilde ik er voor die paar weken de goedkoopste IKEA kraan die ik kan vinden op zetten. Daarna dan de 'echte' natuurlijk. Moet ik dan een hoop klusserige dingen doen of is het een kwestie van kraan 1 losschroeven > kraan 2 vastschroeven > Tadaaa! ?
Als je makkelijk wilt vervangen moet je ervoor zorgen dat er al flexibele slangetjes aanwezig zijn. Bij vervanging een kwestie van losschroeven en weer vastschroeven.

Je moet in dat geval niet de goedkoopste kraan nemen (dus niet de LAGAN), daar zitten niet de flexibele buisjes bij die bij alle andere kranen wel worden geleverd. Neem de SUNDSVIK (25 eurie), daar zitten die slangetjes wel bij. De boormaten zijn trouwens voor alle IKEA keukenkranen hetzelfde: 35mm doorsnee.

p.s. je bent zeker op zoek naar de HJUVIK? In Utrecht ligt er nog een...
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:20:34 #153
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_75745838
Bedankt weer Snarf! SUNDSVIK it is!

Inderdaad 't is die kraan! Kun jij 'm voor me wegleggen? Dan kom ik 'm zaterdag halen.
Wil je er een zakje kerstkransjes voor terug? (Plus dat ik 'm natuurlijk gewoon afreken bij de kassa!)

EDIT: Ik zie net dat jij heul niet in Utrecht werkt!
Memento-Mori, ben jij in de buurt?
A grand adventure has begun.
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:16:13 #154
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_75768516
Welke website kon je ook alweer onder andere die leeuwenpootjes voor je boxspring vinden?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:35:23 #155
37582 Snarf
pi_75778082
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:16 schreef Debsterr het volgende:
Welke website kon je ook alweer onder andere die leeuwenpootjes voor je boxspring vinden?
Hier.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:45:30 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_75780514
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:35 schreef Snarf het volgende:

[..]

Hier.
Thanks .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_75787559

IJspret bij IKEA
Kom van maandag 21 tot en met donderdag 24 december naar IKEA en krijg een gratis ijsje op vertoon van je kassabon!

Voorwaarden ijspretactie:
- De actie loopt van maandag 21 t/m donderdag 24 december.
- De kassabon moet van dezelfde dag zijn.
- Kassabonnen van het restaurant, de bistro of de Swedish Food Market kunnen niet ingewisseld worden. - Maximaal 4 ijsjes per kassabon.
- Haal je ijsjes bij de speciale ijspretkraam bij de uitgang.

Daarnaast valt er nog veel meer te beleven! Kijk voor meer ijspret op www.ikea.nl
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:36:47 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_75787627
Leuke actie

(wel slim dat ze een speciale stand maken en niet iedereen in de kerstvakantie langs de bistro sturen)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_75787940
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:
Leuke actie

(wel slim dat ze een speciale stand maken en niet iedereen in de kerstvakantie langs de bistro sturen)
Nja ze hebben de actievoorwaarden wel aangepast geloof ik
Die waren voorheen echt slecht
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 21 december 2009 @ 16:35:51 #160
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75884789
Ikea STORM lamp

Weet iemand of ik die los kan kopen?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 21 december 2009 @ 20:18:54 #161
37582 Snarf
pi_75894300
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Ikea STORM lamp

Kweenie. Heb je genoeg geld?
pi_75895846
Leuke actie met dat ijs, haalt ook de druk wat van de Bistro af in de ijsverkoop.
Aan de andere kant mogen die waarschijnlijk de hele dag heen en weer rennen om ijsmachines bij te vullen...

Merken de Ikeamedewerkers nog wat van de sneeuw? Is het rustiger dan geschat? Of is er meer voor nodig om een ikea-klant tegen te houden?
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_75896361
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
Leuke actie met dat ijs, haalt ook de druk wat van de Bistro af in de ijsverkoop.
Aan de andere kant mogen die waarschijnlijk de hele dag heen en weer rennen om ijsmachines bij te vullen...

Merken de Ikeamedewerkers nog wat van de sneeuw? Is het rustiger dan geschat? Of is er meer voor nodig om een ikea-klant tegen te houden?
Het is Ice Age ijs van de Ola...
  maandag 21 december 2009 @ 21:28:02 #164
3185 Adelante
To let it go now
pi_75898210
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is Ice Age ijs van de Ola...

Waarom niet lekker softijsje?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_75898556
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:28 schreef Adelante het volgende:

[..]

Waarom niet lekker softijsje?
Omdat de ijsautomaten dat niet aankunnen?
(en ik gok dat we dit ijs erg goedkoop konden krijgen)
pi_75898739
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Ikea STORM lamp

Dat ding kost in zijn geheel 13,- en jij vraagt of je alleen de kap kunt kopen
  maandag 21 december 2009 @ 21:36:45 #167
3185 Adelante
To let it go now
pi_75898779
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat ding kost in zijn geheel 13,- en jij vraagt of je alleen de kap kunt kopen
Als dat nou kan voor 4 of 5 euro Bespaart hem geld en is beter voor milieu.
  FOK!fotograaf maandag 21 december 2009 @ 22:44:14 #168
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_75902734
Ik heb deze Malm:

Ik heb er nu twee van deze naast elkaar staan, met mijn tv erop., maar voor mijn nieuwe surround setje, met vloerspeakers, gaat dat niet meer passen. Dus gaat er een weg, en komt daar een half zo brede daarvoor in de plaats.

En omdat ik ook een flinke Center speaker kwijt moet, denk ik erover om de malm eens flink te gaan verbouwen in een soort van mediacenter:

Problemen:
1. De balkjes tussen de lades zijn niet mooi afgewerkt aan de bovenkant. Als de lades erin zitten geen probleem, geen hond die het ziet. Dus die balkjes moeten verdwijnen. Ook omdat de planken op andere hoogtes moeten komen. Kan ik dat doen zonder de stevigheid te slopen?

2. Waar haal ik planken, in dezelfde kleur (berken), met dezelfde patroon vandaan? De planken moeten 77 cm breed zijn, en het liefst 45 diep, al; is een paar centimeter korter geen probleem.
Ik heb al even bij ikea rondgekeken, maar ik heb niet echt iets gevonden wat zou moeten gaan werken. Wel wat planken van 80x20 CM, maar dan zou ik er twee achter elkaar moeten leggen, en dan houd ik nog 5 cm over.

emand een idee, hoe ik dit simpel kan realiseren?
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_75902782
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef Nagelschaartje het volgende:

ik heb het elden zo rustig meegemaakt , de dag duurde een eeuw
  maandag 21 december 2009 @ 23:23:51 #170
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75904747
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:44 schreef Marc H het volgende:
Ik heb deze Malm:
[ afbeelding ]

Ik heb er nu twee van deze naast elkaar staan, met mijn tv erop., maar voor mijn nieuwe surround setje, met vloerspeakers, gaat dat niet meer passen. Dus gaat er een weg, en komt daar een half zo brede daarvoor in de plaats.

En omdat ik ook een flinke Center speaker kwijt moet, denk ik erover om de malm eens flink te gaan verbouwen in een soort van mediacenter:

[ afbeelding ]

Problemen:
1. De balkjes tussen de lades zijn niet mooi afgewerkt aan de bovenkant. Als de lades erin zitten geen probleem, geen hond die het ziet. Dus die balkjes moeten verdwijnen. Ook omdat de planken op andere hoogtes moeten komen. Kan ik dat doen zonder de stevigheid te slopen?

2. Waar haal ik planken, in dezelfde kleur (berken), met dezelfde patroon vandaan? De planken moeten 77 cm breed zijn, en het liefst 45 diep, al; is een paar centimeter korter geen probleem.
Ik heb al even bij ikea rondgekeken, maar ik heb niet echt iets gevonden wat zou moeten gaan werken. Wel wat planken van 80x20 CM, maar dan zou ik er twee achter elkaar moeten leggen, en dan houd ik nog 5 cm over.

emand een idee, hoe ik dit simpel kan realiseren?
Ik heb 2 losse malm en die staan nu precies zoals die enkele
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 21 december 2009 @ 23:24:10 #171
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75904760
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

Jeugd van tegenwoordig
pi_75904983
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat het beter is voor het milieu om extra kappen te produceren omdat iemand misschien wel eens een nieuwe kap wil kopen? Die kappen moeten vervolgens jarenlang droog worden opgeslagen. Als er dan in het onwaarschijnlijk geval iemand de kap van een lamp van 13,- los wil bestellen dan moet er één kap op transport naar de betreffende IKEA-vestiging.

Ik durf te wedden dat het kopen van een nieuwe lamp en goedkoper is en beter voor het milieu.
  maandag 21 december 2009 @ 23:33:16 #173
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75905232
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat het beter is voor het milieu om extra kappen te produceren omdat iemand misschien wel eens een nieuwe kap wil kopen? Die kappen moeten vervolgens jarenlang droog worden opgeslagen. Als er dan in het onwaarschijnlijk geval iemand de kap van een lamp van 13,- los wil bestellen dan moet er één kap op transport naar de betreffende IKEA-vestiging.

Ik durf te wedden dat het kopen van een nieuwe lamp en goedkoper is en beter voor het milieu.
Als die kappen apart te koop zijn kosten ze echt niet meer dan die lamp, dus een nieuwe lamp is niet goedkoper..
pi_75914555
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:33 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als die kappen apart te koop zijn kosten ze echt niet meer dan die lamp, dus een nieuwe lamp is niet goedkoper..
Door de aparte transport, opslag, winkelruimte en administratie loop je goede kans dat die lampenkap net zo duur zal zijn als de lamp zelf, willen ze er winst uit halen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_75937380
Weet iemand misschien of deze ook naar Nederland komt? Hij staat niet op de Nederlandse website maar ik vind 'm .
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')