Hoezo? Je kan toch wel een normale discussie hebben zonder het respect voor elkaar te verliezen?quote:Op zondag 29 november 2009 10:38 schreef Tinkepink het volgende:
Ohja, discussieren over geloof en politiek doe ik niet met vrienden. Het is een splijtzwam voor de relatie.
Die gebeden moeten geloof ik op een bepaalde tijd, of tussen twee bepaalde momenten plaatsvinden. Je kunt ze inderdaad enigszins uitstellen maar volgens mij niet urenlang ofzo.quote:Op zondag 29 november 2009 10:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Gebeden kun je uitstellen, later inhalen als het nodig is. Deze meneer kan dus slecht plannen en is onbeschoft. Daarnaast weigert hij toe te geven in conflictsituaties. Het zou fijn zijn als dat alleen onder moslims voor zou komen, lekker overzichtelijk enzo, maar helaas ken ik zat roomblanke grefo's, schietzwarte Afro's en knalgele Chinezen die ook onuitstaanbaar zijn op deze manier.
Denk dat ik het hier wel mee eens ben. Maar toch, soms wordt het wel irritant.quote:Op zondag 29 november 2009 10:38 schreef Tinkepink het volgende:
Ohja, discussieren over geloof en politiek doe ik niet met vrienden. Het is een splijtzwam voor de relatie.
Maar ligt het er dan aan dat hij uit Algerije komt en niet begrijpt hoe onze cultuur in elkaar zit? Of is het volledig persoonsgebonden?quote:Op zondag 29 november 2009 10:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zoals anderen al aan je hebben laten weten, dit ligt niet aan het feit dat hij een moslim is.
Jawel, je kan ze urenlang uitstellen. Hoe denk je anders dat de meeste moslims het doen?quote:Op zondag 29 november 2009 10:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Die gebeden moeten geloof ik op een bepaalde tijd, of tussen twee bepaalde momenten plaatsvinden. Je kunt ze inderdaad enigszins uitstellen maar volgens mij niet urenlang ofzo.
Hij zou in principe overal kunnen bidden maar zou dan wel zijn gebedsgewaad en matje bij zich moeten hebben denk ik, bovendien zou hij zich denk ik ook moeten wassen voor het bidden.
Dat verklaart een hoop; die arme kerel is gewoon zwaar gefrustreerd....quote:Op zondag 29 november 2009 10:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Denk dat ik het hier wel mee eens ben. Maar toch, soms wordt het wel irritant.
Deze jongen heeft een heel erg kleine kamer in een huis waar hij verder alleen de keuken en de badkamer van mag gebruiken. Als ik zijn kamer binnenkom, wil hij dat ik meteen mijn schoenen uitdoe: ok dat is geen probleem.
Maar één keer raakte ik met mijn sokken de vloer buiten de kamer aan, en toen werd hij panisch. Hij wilde dat ik vanuit de deuropening gelijk zijn bed opsprong, omdat ik de rest van de vloer van zijn kamer (waar hij op bidt) niet meer mocht aanraken omdat mijn sokken nu onrein waren en zijn gebedsvloer niet onrein mocht zijn.
Bovendien kijkt hij elke 2 seconden naar de allerlelijkste passerende meisjes. Hij mag van zijn geloof echter niet met ze naar bed, hij mag zelfs niet masturberen dus ik kan me voorstellen dat hij op zijn 25e onderhand bloedjegeil is, echt vervelend want hij gedraagt zich volledig "obnoxious" zeker tegenover vrouwen. Gaat zonder vragen naast ze zitten, spreekt ze aan, vraagt hij telefoonnummer en is er dan heilig van overtuigd dat ze met hem zullen trouwen.
Een Nintendo Wii voor jezelf?quote:Op zondag 29 november 2009 11:08 schreef LaTiNo het volgende:
je vriendje is irritant omdat hij gewoon een eikel is, dat was hij denk ik ook wel geweest als hij niet moslim was geweest. Ik heb ook een paar moslimvriendjes en daar kun je tenminste wel normale discussies over geloof mee hebben. 1-tje heeft een xbox, een andere een PS3, wat wil je nou nog meer?
Juist!quote:Op zondag 29 november 2009 10:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch wel een normale discussie hebben zonder het respect voor elkaar te verliezen?
quote:Op zondag 29 november 2009 10:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Denk dat ik het hier wel mee eens ben. Maar toch, soms wordt het wel irritant.
Deze jongen heeft een heel erg kleine kamer in een huis waar hij verder alleen de keuken en de badkamer van mag gebruiken. Als ik zijn kamer binnenkom, wil hij dat ik meteen mijn schoenen uitdoe: ok dat is geen probleem.
Maar één keer raakte ik met mijn sokken de vloer buiten de kamer aan, en toen werd hij panisch. Hij wilde dat ik vanuit de deuropening gelijk zijn bed opsprong, omdat ik de rest van de vloer van zijn kamer (waar hij op bidt) niet meer mocht aanraken omdat mijn sokken nu onrein waren en zijn gebedsvloer niet onrein mocht zijn.
Bovendien kijkt hij elke 2 seconden naar de allerlelijkste passerende meisjes. Hij mag van zijn geloof echter niet met ze naar bed, hij mag zelfs niet masturberen dus ik kan me voorstellen dat hij op zijn 25e onderhand bloedjegeil is, echt vervelend want hij gedraagt zich volledig "obnoxious" zeker tegenover vrouwen. Gaat zonder vragen naast ze zitten, spreekt ze aan, vraagt hij telefoonnummer en is er dan heilig van overtuigd dat ze met hem zullen trouwen.
Klopt, het ligt aan zijn persoonlijkheid/cultuur/opvoeding.quote:Op zondag 29 november 2009 10:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar ligt het er dan aan dat hij uit Algerije komt en niet begrijpt hoe onze cultuur in elkaar zit? Of is het volledig persoonsgebonden?
Dat ze met je willen omgaan is toch wel een voorwaarde voor een vriendschap jaquote:Op zondag 29 november 2009 12:37 schreef Devz het volgende:
Hangt er vanaf hoe fanatiek ze zijn denk ik. Met de meeste Moslims zal vriendschap prima mogelijk zijn, maar ik ken ook wel fanatieke Moslims (inderdaad 5x per dag bidden etc) die privé niet eens met Nederlanders om mogen/willen gaan en je dan gewoon straal voorbij lopen als je ze tegenkomt.
Ik zie er het nut niet van in. Als ik zinloze discussies wil voeren ga ik wel naar Fok!quote:Op zondag 29 november 2009 10:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch wel een normale discussie hebben zonder het respect voor elkaar te verliezen?
quote:Op zondag 29 november 2009 10:25 schreef Tinkepink het volgende:Dit soort gedrag is echt niet gebonden aan een bepaalde religie hoor.
En ja, vriendschap met een moslim is zeker mogelijk weet ik uit ervaring
Welnee, kan prima, zolang er wederzijds respect is.quote:Op zondag 29 november 2009 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Vriendschap met erg gelovige mensen is moeilijk, zeker als je zelf niet gelovig bent of weinig raakvlakken hebt. Maar vriendschap met een moslim of welke gelovige dan ook moet goed mogelijk zijn, zo lang die persoon niet al te veel met z'n geloof bezig is.
Misschien ook omdat het me onbewust best dwars zit. Ik heb hier net het nieuwe boek van Richard Dawkins liggen, ben altijd bezig geweest met religie en spiritualiteit en heb voor mijzelf heel bewust de keuze gemaakt dat ik alle religies beschouw als mythes om de wereld te verklaren en als sociaal en politiek bindmiddel, ook om mensen te kunnen controleren. Ben ook erg overtuigd van het belang van atheïstisch humanisme waarbij alle mensen de kans krijgen op bijv. huwelijk met hetzelfde geslacht en euthanasie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef trovey het volgende:
Vriendschap is mogelijk maar net als vriendschappen met andere mensen die een geloof aanhangen ga ik als niet-gelovige nooit een discussie met ze aan over het geloof wat ze aanhangen. Je wordt het toch nooit eens met elkaar dus waarom zou je er zelfs over beginnen.
Omdat het leuk is?!quote:Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef trovey het volgende:
Vriendschap is mogelijk maar net als vriendschappen met andere mensen die een geloof aanhangen ga ik als niet-gelovige nooit een discussie met ze aan over het geloof wat ze aanhangen. Je wordt het toch nooit eens met elkaar dus waarom zou je er zelfs over beginnen.
Als je over bepaalde dingen te verschillend denkt werkt het niet. Ik heb geen respect voor iemand die echt een ontzettende afkeer heeft naar homo's toe, en dat kan dus door geloof komen. Daar kan ik gewoon niet erg close mee worden, want het komt vast wel eens ter sprake.quote:Op zondag 29 november 2009 15:48 schreef Deliah het volgende:
[..]
Welnee, kan prima, zolang er wederzijds respect is.
Niet in een echte vriendschap...krij je alleen maar problemen mee als iemand zijn mening wil doordrukken.quote:
Heb ik ook wel eens gedaan. Soms kan je er inderdaad een normale discussie over voeren met wederzijds respect, en andere keren kwam er ruzie door. Als iemand iets zegt wat in mijn ogen totaal onlogisch of zelfs dom is, dan zal ik daar zeker (respectvol) kritiek op geven. Niet iedereen kan met kritiek omgaan en op het moment dat iemand zich aangevallen voelt kan er altijd ruzie komen. Een geloofsovertuiging kan immers een belangrijk deel van een persoon zijn, dus als je daar kritiek op hebt of het daar totaal niet mee eens bent, dan denk je misschien in bepaalde gevallen te verschillend.quote:
Ik weet dat je al sorry hebt gezegd, maar kap eens met dat generaliserende gelulquote:Op zondag 29 november 2009 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem met discussiëren met gelovige moslims die ook nog eens in een islamitisch land zijn opgegroeid is dat ze zich niks anders kunnen voorstellen dan dat ene God de wereld zou hebben geschapen. Dat zit zo diep in de cultuur verweven dat er niet mee te discussiëren valt.
Sommige gelovigen zullen zo zijn, ja. Maar zeker niet allemaal.quote:Op zondag 29 november 2009 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem met discussiëren met gelovige moslims die ook nog eens in een islamitisch land zijn opgegroeid is dat ze zich niks anders kunnen voorstellen dan dat ene God de wereld zou hebben geschapen. Dat zit zo diep in de cultuur verweven dat er niet mee te discussiëren valt.
Kan je me uitleggen wat er leuk is aan een oneindige discussie tussen twee mensen die het toch nooit met elkaar eens worden?quote:
Toch is het heel moeilijk praten met iemand die vanaf zijn 1e levensjaar geïndoctrineerd is met de islam, en overal God in herkent.quote:Op zondag 29 november 2009 19:02 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Ik weet dat je al sorry hebt gezegd, maar kap eens met dat generaliserende gelul![]()
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic, aan de wereld bewijzen dat je geen kutvent bent als je een vriend dumpt om zijn geloof?
Negeer dat onderwerp dan en richt je op wat jullie wel bindt.quote:Op zondag 29 november 2009 20:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Toch is het heel moeilijk praten met iemand die vanaf zijn 1e levensjaar geïndoctrineerd is met de islam, en overal God in herkent.
Zolang ze maar niet te veel kijkenquote:Op zondag 29 november 2009 20:28 schreef IHVK het volgende:
Misschien klikken jullie niet zo goed persoonlijk?
Ik ben veelal bevriend met niet-moslims. Gaat best goed.
quote:Op zondag 29 november 2009 20:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet te veel kijken![]()
.
Hij heeft me wel uitgenodigd in Algerije bij zijn familie. Zou een mooie vakantie zijn. Maar hij verwacht van mij ook wel hetzelfde, dat hij dan bij mijn moeder mag logeren enzo. Ik weet niet, in mijn familie breng ik mijn vrienden eigenlijk niet over de vloer. Lastig uit te leggen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan toch wel eens handig zijn om er bevriend mee te zijn. Misschien vertelt hij je wel waar hij zijn bom verstopt heeft en wanneer die gaat ontploffen. Dan kan jij er toch mee lekker bij uit de buurt blijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |