Het is een reality serie over kandidaten die strijden voor een baan bij Sir Alan met een salaris van £100,000quote:There's only one winner on The Apprentice and no second prizes.
The 12-week competition sets the candidates through a gruelling series of tasks and the first prize is the job of Sir Alan Sugar's apprentice, with a six figure salary.
The rules are simple. Each week, the candidates are divided into two teams and Sir Alan briefs them on the new task. The team appoints a project manager and this person is responsible for leading the task.
Each task is set to stretch the candidates' creative and business skills, but the bottom line is can the team make that important profit? Sir Alan doesn’t take kindly to candidates making a loss. Throughout the task, Sir Alan’s advisers Margaret Mountford and Nick Hewer shadow the teams and report back to Sir Alan in the boardroom.
At the end of the task, the candidates are called to the boardroom to face Sir Alan and his advisers. The figures are tallied up and the team with the biggest profit win and are given a well-deserved celebratory treat. The losing team are sent off to discuss their failings and then it’s back to the boardroom for a grilling from Sir Alan. Finally, the project manager selects two fellow team-mates that he or she feels were responsible for the downfall of the team. The final three face Sir Alan and one of them gets fired.
Hee Tab!!! Long time no slowchat!quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:44 schreef Tabloid het volgende:
Ik keek gisteren de Engelse zwaktste schakel en toen was de vraag wie dit seizoen wint.![]()
Nu weet ik al wie er gaat winnen.
Die Nick, die nog nooit in z'n leven gefaald had (behalve toen hij een 7 voor Frans had)quote:Op zondag 29 november 2009 13:35 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik vind de meerderheid van de kandidaten al mateloos irritant![]()
Ik heb alleen gemist wie er dit weekend uit moest?
Van mij mocht hij wat langer blijven, ik vond hem wel grappigquote:Op zondag 29 november 2009 14:01 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Die Nick, die nog nooit in z'n leven gefaald had (behalve toen hij een 7 voor Frans had)
Ja, van mij ook wel hoorquote:Op zondag 29 november 2009 17:20 schreef SonyTRV420E het volgende:
[..]
Van mij mocht hij wat langer blijven, ik vond hem wel grappig
Ik volg het iedere week.quote:Op maandag 14 december 2009 13:44 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Niemand meer die dit volgt?
Eindelijk deze keer een terechte (imo dan) afwijzing.
Die jongen (Neil was het geloof ik) had de zaken echt niet onder controle.
Dat was inderdaad triest ja.quote:Op maandag 14 december 2009 14:40 schreef Michellee het volgende:
Ja wel! Hier!
Op het eind bij die jongens, dat ze de pizza gingen halveren
En wel hoog van de toren blazen door te zeggen dat het woord losers niet in hun woordenboek voorkomt en vervolgens finaal op hun bek gaan (aan het amateuristische gedrag wat ze vertoonden zou je niet zeggen dat ze gestudeerd hebben).quote:Op maandag 14 december 2009 14:58 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad triest ja.
Typisch geval van als een kip zonder kop van start gaan en maar zien waar het schip strandt.
Geen flauw benul van hoeveel gasten ze zouden kunnen verwachten, en hoeveel inkoop ze daarvoor nodig gehad hadden.
En je inkopen gewoon in een supermarkt doen...quote:Op maandag 14 december 2009 14:58 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Dat was inderdaad triest ja.
Typisch geval van als een kip zonder kop van start gaan en maar zien waar het schip strandt.
Geen flauw benul van hoeveel gasten ze zouden kunnen verwachten, en hoeveel inkoop ze daarvoor nodig gehad hadden.
Zo veel succesvolle ondernemers zijn niet afgestudeerd.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:16 schreef SonyTRV420E het volgende:
Volgens zijn zij deels ook niet afgestudeerd, met goed praten kun je ook ver komen (maar het is inderdaad soms wat overdreven)
Dat is natuurlijk ook zo. Maar ze zijn zich stuk voor stuk zo extreem aan het profileren dat het mooi is om te zien hoe ze door de mand vallen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:54 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zo veel succesvolle ondernemers zijn niet afgestudeerd.
Dat bleek voor hen iniedergeval geen drempel te zijn om tot goed ondernemerschap te komen.
Ik heb dit seizoen al helemaal al gezien, en het blijft uiteindelijk een interessant human-interest programma.
Ik vind Simon wel een zware irritante jongen....quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:48 schreef SonyTRV420E het volgende:
Jammer, ik zat net te lachen toen hij Claire eruit stuurde
Simon was een van de 2/3 die ik nog respecteerde
Hij was de enige die eerlijk is (raef ook?) en niet zo oppervlakkig als die anderenquote:Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef Michellee het volgende:
[..]
Ik vind Simon wel een zware irritante jongen....
Oh zo lang volg ik het nog niet. Maar ik vond hem zo betweterig...quote:Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef SonyTRV420E het volgende:
[..]
Hij was de enige die eerlijk is (raef ook?) en niet zo oppervlakkig als die anderen
Die anderen steken een mes in je rug als je even omdraait
Hij moest zich in de vorige aflevering extra bewijzen, omdat men dacht dat hij vooral goed was in opdrachten uitvoeren i.p.v. delegeren.quote:Op maandag 21 december 2009 15:02 schreef Michellee het volgende:
[..]
Oh zo lang volg ik het nog niet. Maar ik vond hem zo betweterig...
Een leek als jij krijgt de aflevering in een hapklaar brokje van 60 minuten gepresenteerd met een voice-over die kort uitlegt wat er allemaal misgaat. Als je zelf meedoet aan zo'n programma is het toch wat anders.quote:Op maandag 21 december 2009 19:26 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik vind het altijd zo typisch - 90% van die mensen die meedoen aan dat programma stellen eigenlijk niet zoveel voor, doen de meest rare dingen/maken vreemde keuzes in hun opdrachten dat zelfs ik als leek nog wel inzie dat dat niet handig is, maar een EGO zo vreselijk groot!
Echt geen zelfkennis! Wel interesant.
Ik loop ook niet rond met een ego van ik zal het allemaal wel eventjes doen , of zoals ze zelf zeggen - verliezen is geen woord in hun woordenboekquote:Op maandag 21 december 2009 19:59 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Een leek als jij krijgt de aflevering in een hapklaar brokje van 60 minuten gepresenteerd met een voice-over die kort uitlegt wat er allemaal misgaat. Als je zelf meedoet aan zo'n programma is het toch wat anders.
Zij dacht waarschijnlijk: als wij verliezen dan moet Lucinda eruitquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:07 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Volgende keer wordt het leuk, want bij het ene team is Claire de project manager, en volgens mij zag ik dat Lucinda bij het andere team de klos is. Eens kijken of zij echt zo dom is als de anderen zeggen.
Ik vond het trouwens wel raar van Helene dat zij het team niet omgooide toen bleek dat Lucinda er achter de computer echt niks van bakte.
QFT!! Vuile bitch dat het is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:46 schreef porsche1 het volgende:
Eindelijk is dat wijf met die oranje haren weg.Smerig wijf is dat.
http://www.veronicatv.nl/(...)/media=130362/page=1quote:Op maandag 18 januari 2010 14:03 schreef zeeuws_meisje het volgende:
o shit, ik heb 2 afleveringen gemist!![]()
Ik ben uit mijn ritme nu die docu over de familie Jackson op tv is, en ik dus niet meer voorafgaand naar TopGear kijk (tja, ben diehard fan al 25 jaar, dus dan wil je dat toch zien ook al is het niet meer dan een stelletje ruzieende toch wel lichtelijk over het paard getilde kerels)
Hoe doen jullie dat met op internet kijken? Via de BBC moet je een engels ip adres hebben, of is er ergens anders een site waar je het terug kunt kiijken?
Die jongen die slipjes verkocht heet Lee, en ik vind hem wel de beste.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:30 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik denk inderdaad dat de 'ik wil niet bedelen'-jongen ontslagen was, als hij niet net op tijd weer aankwam met 'geef me een kans, laat me projectmanager zijn' etc..
Ik vind Raef ook goed, inderdaad in het begin was hij niet leuk, maar hij begint het volgensmij nu steeds beter te snappen en wordt ook sympathieker. Claire is nu ook wat rustiger en niet zo 'bossy' als in het begin, die jongen die de slipjes verkocht (weet zijn naam niet) lijkt me ook een hardwerkende, sympathieke knul en Lucinda vind ik echt super! In het begin leek ze zo'n suf meisje, maar ze begint echt los te komen! Zo'n excentriek geklede, beetje maffe griet vind ik wel lachenAls iemand van die groep het wint, vind ik het okee
Die buitenlandse kakker?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:53 schreef Eenskijken het volgende:
Jammer dat er zo weinig gepost wordt hier.
Gister is mijn favoriet ontslagen, Raef
Nou dat hoop ik toch niet! Ik ben nu voor Lucinda!quote:Op zondag 31 januari 2010 13:51 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Michael had eruit gemoeten! Niet Raef! Zal misschien meegespeeld hebben dat hij de projectmanager was, en Michael slechts dingen mocht doen als dit van Raef mocht (zoals Raef zelf nog verdedigde toen ze met zijn drieën over waren) Er zal toch niet meespelen dat Michael een 'joodse jongen' is he? Dat zou ik jammer vinden...
Echt niet?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:49 schreef Karina het volgende:
Wat een rare naam voor een auto, een Zonda, echt nog nooit van gehoord.
Lee.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:54 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ook niet, zie het echt voor het eerst. Wat een vreselijke mannetjes die Lee en die andere flapdrol. Lucinda heeft gevraagd om samen te verkopen, nu kwam ze er weer op terug omdat ze alleen is neergezet. In de board room gaan ze zeker zeggen dat zij in dr eentje wilde/niet goed verkocht of iets anders smerigs![]()
Waarom? Ik vond hem eerst wel oke maar ik vind het steeds minder met z'n arrogantie en gesnauw.quote:
Aan de ene kant is het wel logisch om de beste verkoper op de Zonda te zetten, maar of je echt 2 mensen nodig hebt om een auto te verkopen is maar de vraag.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:54 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ook niet, zie het echt voor het eerst. Wat een vreselijke mannetjes die Lee en die andere flapdrol. Lucinda heeft gevraagd om samen te verkopen, nu kwam ze er weer op terug omdat ze alleen is neergezet. In de board room gaan ze zeker zeggen dat zij in dr eentje wilde/niet goed verkocht of iets anders smerigs![]()
Het valt wel meequote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:57 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Waarom? Ik vond hem eerst wel oke maar ik vind het steeds minder met z'n arrogantie en gesnauw.
Het gaat mij er om dat Lucinda heeft gevraagd om samen met iemand te verkopen. Ze hadden haar dan meteen een juist antwoor kunnen geven. Dus niet perse haar zin, maar wel een duidelijk antwoord. Nu moest ze terug komen en er weer naar vragen, om vervolgens op een arrogante manier te worden weg gestuurd. Als ze verliezen gaan ze haar de schuld geven, ik zie 'm al aankomenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:57 schreef SonyTRV420E het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het wel logisch om de beste verkoper op de Zonda te zetten, maar of je echt 2 mensen nodig hebt om een auto te verkopen is maar de vraag.
Kunnen ze de 2 auto's ook niet gewoon op hetzelfde locatie zetten?
Als ze verliezen en hij gaat niet met modder gooien dan is hij een baasquote:
Wie?quote:
Lucinda net in die auto.quote:
Dat heb ik net gemistquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:02 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Lucinda net in die auto.
Wat een geluid van die Zonda!
Die Spyker C8.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:04 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dat heb ik net gemist![]()
Zondamaar die van dat andere team vind ik ook mooi
quote:
Dom wicht.quote:
Die vrouwen deden het geweldig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:21 schreef Moonwalk het volgende:
Denk het welmaar deze keer heeft de rest niks verkeerds gedaan
Wat heb jij een malle usericon !quote:
Met Esc kun je 'm stilzetten als je er gek van wordtquote:
Nee hij is wel grappigquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Met Esc kun je 'm stilzetten als je er gek van wordt
Ja he, Helene ofzoquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:29 schreef porsche1 het volgende:
Die vrouw die net sprak was super goed.
quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:33 schreef Moonwalk het volgende:
NEE, als Helene er uit moet dan is het deze keer echt omdat Michael een joodse jongen is. Hij was notabene op verzoek de projectmanager
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:36 schreef JDude het volgende:
Chef Ramsay had ze er allebei uitgegooid
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:41 schreef JDude het volgende:
Ik vind The Apprentice een Hell's Kitchen voor zakenpikkies.
Jammer dat dat afgelopen is trouwens.
Hij doet wel vaak een kip of vogel na hequote:
Dat is vet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:45 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Hij doet wel vaak een kip of vogel na he
nog 2 en dan de finale.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:49 schreef JDude het volgende:
Hoeveel Challenges nog te gaan eigenlijk?
Ik heb bij een prestigieus bedrijf sollicitatiebrieven gelezen en dat doen mensen in dat wereldje allemaalquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:52 schreef jeroen09 het volgende:
Wat ze allemaal fantastisch kunnen is lullen als brugman over hun zogenaamde talenten. Wat een opschepperij kramen ze uit. Wel goed dat Sir Alan daar doorheen prikt.
Hij had die last-minute deal van 5000 pond nog gesloten. Maar aangezien hij bijna 10.000 had binnen gehaald, moet hij inderdaad nog meer verkocht hebben ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 07:56 schreef Michellee het volgende:
Claire vond ik gisteren ook erg goed!
Maar wat heeft Alex gedaan? Ik vond hem wel goed...of heb ik iets gemis?
Alex heeft toevallig deze week goed verkocht jammer genoeg, maar in alle andere weken zat hij vaak bij het verliezende team, en verdraaide hij de boel vaak zo/speelde mensen tegen elkaar uit zodat hij er niet uit hoefde. Nu doet iedereen dat wel een beetje daar, maar hij heeft zo'n sneaky manier waarop hij het doet, zo achterbaks. Zoals hierboven ook wordt gezegd, vanaf dag 1 vertrouw ik hem gewoon al niet. Hij heeft zo'n blik dat hij je in je gezicht besodemietert.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 07:56 schreef Michellee het volgende:
Claire vond ik gisteren ook erg goed!
Maar wat heeft Alex gedaan? Ik vond hem wel goed...of heb ik iets gemis?
Dat is meestal.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:53 schreef Avtosh het volgende:
Dat zijn leuke sollicitatie gesprekken
Overigens heb ik op BBC de amerikaanse versie gekeken van The Apprentice en moet zeggen dat het helemaal niks voorstelde...
Die met Donald Trump? Heb je een linkje ?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:53 schreef Avtosh het volgende:
Dat zijn leuke sollicitatie gesprekken
Overigens heb ik op BBC de amerikaanse versie gekeken van The Apprentice en moet zeggen dat het helemaal niks voorstelde...
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:07 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Die met Donald Trump? Heb je een linkje ?![]()
Wist je dat ie 24 is, ja echt hij is pas 24. Hij heeft namelijk nog niet zo'n grote cv als de rest omdat ie pas 24 is. God wat heeft hij zijn leeftijd vaak genoemd in die gesprekkenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:37 schreef Moonwalk het volgende:
Alex!walgelijke gast, over iemand anders zn rug heen
![]()
!!!!!!!!!!!!
Ze maken het je ook met opzet moeilijk. Zie het voorbeeld van de deelnemer die een vogel nadeed en de gespreksvoerder heel koud reageerde en achteraf het wel grappig bleek te vinden.quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef Avtosh het volgende:
[..]
Misschien dat ik de verkeerde aflevering heb gezien (eigen kapperszaak openen), maar alles wat ik gezien had vond ik erg onprofessioneel. Leek wel een show helemaal niet realistisch
Ze werd nota bene aangevallen omdat ze baan niet nodig heeft, maar wel wil. Je zou toch denken dat iemand die bereid is voor veel minder geld te gaan werken, juist zeer gemotiveerd is.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:53 schreef Kidney_bean01 het volgende:
En dan wordt Lucinda nu weggestuurd omdat ze te maf is, maar dat wist Sir Alan toch al weeeeeken? Niks nieuws onder de zon... Vond haar juist in de gesprekken goed en zeker overkomen.
Ben eens gaan lezen op wikipedia. Daar werd gerefereerd naar een interessant artikel van de Daily Mirror en dat bevestigde m'n vermoedens alleen maar. Ik vond het ook maar stom dat ze die mooie gebouwen in Londen elke keer lieten zien, maar we zagen daar nooit iets van vanuit de boardroom. Dus had ook al snel het vermoeden dat het in de studio was opgenomen. Die Sugar heeft niet eens een kantoor ín Londen. Ergens in Essex alwaar ze die eindshots hebben opgenomen waar de ontslagene in de taxi stapt. En dat is voor elke kandidaat in één keer opgenomen ergens aan het begin van de opnames.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:56 schreef Marky_Mark01 het volgende:
Terechte winnaar.
Alex haalde daarentegen voor ik denk de twintigste keer aan dat zijn CV niet zo indrukwekkend was, omdat hij nog een broekie is.![]()
Jammer dat het programma na de bekendmaking zo snel afgelopen was. Bij de Amerikaanse versie vielen alle muren naar beneden, zodat je kon zien dat het in een studio opgenomen was.
Kijk op btjunkie alleen heb je een private tracker nodig op de box.tv ofzo (ben daar trouwens gebanned zonder dat ik het wist, dus wees voorzichtig)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:23 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Ben eens gaan lezen op wikipedia. Daar werd gerefereerd naar een interessant artikel van de Daily Mirror en dat bevestigde m'n vermoedens alleen maar. Ik vond het ook maar stom dat ze die mooie gebouwen in Londen elke keer lieten zien, maar we zagen daar nooit iets van vanuit de boardroom. Dus had ook al snel het vermoeden dat het in de studio was opgenomen. Die Sugar heeft niet eens een kantoor ín Londen. Ergens in Essex alwaar ze die eindshots hebben opgenomen waar de ontslagene in de taxi stapt. En dat is voor elke kandidaat in één keer opgenomen ergens aan het begin van de opnames.![]()
Desalniettemin was het een leuke serie! Hopelijk gaat Veronica er meer uitzenden. Kan er helaas niet veel van op Usenet vinden. Wel van andere landen (Australië, Ierland). Ah, en seizoen 5 van UK ook gevonden.
Nouja, heb seizoen 5 nu compleet. De eerdere seizoenen geloof ik wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef SonyTRV420E het volgende:
[..]
Kijk op btjunkie alleen heb je een private tracker nodig op de box.tv ofzo (ben daar trouwens gebanned zonder dat ik het wist, dus wees voorzichtig)
Was gisteren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:49 schreef k_man het volgende:
Oh shit, ik heb het dus afgelopen dinsdag straal vergeten, bedenk ik nu.
Edit: Ik reageerde op een Ninja-edit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef k_man het volgende:
Gisteren? Oh toen was ik kennelijk nog helemeaal begeisterd van Het Blok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |