Ik zeg toch niet voor niets "als".. Ik weet niet hoe een geheugenstick werkt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Klopt! Als je een volle stick aanraakt krijg je een schok!
Je moet electronen opslaan in de floating gate van de transistor van de cel in kwestie. Een cel met een 0 bevat dus meer deeltjes dan een cel met een 1.quote:Op zondag 29 november 2009 17:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat maakt bestand 1001101101010101 zwaarder dan het lege gebiedje 1111111111111111111111 ?
Los daarvan bevat zelfs een geladen accu niet meer electronen dan een lege accu...
En waar komen die electronen dan vandaan? Want als-ie ergens er bij komt, moet-ie ergens anders verdwijnen, en voor zover ik weet is dat niet uit de voeding!quote:Op zondag 29 november 2009 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je moet electronen opslaan in de floating gate van de transistor van de cel in kwestie. Een cel met een 0 bevat dus meer deeltjes dan een cel met een 1.
precies.quote:Op zondag 29 november 2009 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En waar komen die electronen dan vandaan? Want als-ie ergens er bij komt, moet-ie ergens anders verdwijnen, en voor zover ik weet is dat niet uit de voeding!
Zou goed kunnen, als ze allebei even sterk zijnquote:Op zondag 29 november 2009 20:59 schreef JanJanJan het volgende:
vraag 9 met die push ups.
als de korte en de lange even zwaar zijn is het imho voor de lange makkeljker.
als ze wel even lange armen hebben natuurlijk
de lange hoeft gemiddeld het gewicht minder hoog te brengen dus voor hem is het makkelijker.
Of is dit weer zo'n bloody instinker????
mijn stofzuiger heeft een draai knop van 600-2000 watt. heeft iemand toevallig een wattmeter liggen? kunnen we het testenquote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef hanko_panko het volgende:
[..]
De ventilator gaat harder draaien omdat de luchtweerstand wegvalt terwijl de motorkracht niet verandert. Het toerental kan mogelijk zo hoog worden dat de motor warm loopt, harder slijt etcetera. Als de belasting op die manier bedoeld is dan kan ik ermee leven. Ik denk echter niet dat de motor meer energie levert. Mijn stofzuiger heeft geen gashendel.
Dat niet alleen, de hefboom wordt ook veel groter! Dus voor de kabouter is het makkelijker dan voor de reus (square-cube-law).quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, als ze allebei even sterk zijn
Zeg dat de ene 100 m lang is hoeft ie zijn gewicht maar veel minder ver omhoog te brengen.
ik denk dat ze de oplossing hiervan ook aanschouweelijk maken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de hefboom wordt ook veel groter! Dus voor de kabouter is het makkelijker dan voor de reus (square-cube-law).
Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.quote:Op zondag 29 november 2009 22:35 schreef FunFair het volgende:
Als je bedenkt hoe een moersleutel werkt, hoe langer de arm, hoe meer kracht je kunt zetten. In die gedachte zou een lang persoon dus makkelijker moeilijker omhoog moeten komen dan een klein persoon.
Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.
Ja maar dit is wetenschap.quote:Op zondag 29 november 2009 23:44 schreef intraxz het volgende:
Ik denk dat een dwerg toch een stuk makkelijker push ups doet dan iemand van 2 meter.. Of ie nou sterk of niet is.
het hang idd af van je lichaamsbouw.quote:Op zondag 29 november 2009 23:02 schreef qonmann het volgende:
[..]
Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,
Stel
persoon1: 1 m, armen 0.25 --> 1/4
persoon2: 2 m, armen 0.50 --> 1/4
Dus ik denk dat het gelijk is.
dus ga ik voor:
C. Hoe moeilijk push-ups zijn hangt van je lichaamsbouw af, niet van je lengte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|