abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2009 @ 12:38:08 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75139617
Btw: de aandelenbubble genereert natuurlijk capital gain tax, als je dat nog niet door had.
Vanaf 1 januari mag het weer omlaag
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75139808
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:31 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Waren belastingverhogingen in California niet weggestemd via een referendum?
Ja, maar als fatsoenlijk bestuurder vind ik dat je daar bezuinigingen tegenover moet zetten. Ik vind Schwarzenegger best een redelijke politicus, maar als je zo'n tekort voort laat bestaan dan faal je toch hard als openbaar bestuurder. Je moet het publiek duidelijk maken dat overheidsuitgaven en belastingen hand in hand gaan, wie meer overheidsuitgaven wil moet dat automatisch aan hogere belastingen koppelen. Ik zie het natuurlijk liever andersom, dat men lagere overheidsuitgaven wil en dus ook lagere belastingen. Maar je moet als overheid een betrouwbare partner zijn, er zijn mensen afhankelijk van de overheid voor een uitkering, er zijn crediteuren, er is een rechterlijke macht die onder de overheid valt en waar mensen op moeten kunnen vertrouwen voor het beslechten van conflicten in private en publieke sferen. En daar hoort een budgettair gezonde situatie bij.
pi_75140068
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 'onze' banken zoveel exposure naar Dubai hebben dat ze in gevaar komen. Maar het is wel zo dat een bankrun op één plek in principe weer een hele keten op gang kan brengen. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien. Dat is toen gestopt doordat de overheid zich garant ging stellen. De volgende stap is: kan de overheid omvallen?
Is het niet zo dat ING nog een gedeelte in Abu Dhabi/Dubai had staan? Of iig. garant stond voor een tigtal leningen daar? (Waar in wezen nu de belasting betaler in Nederland eigenaar van is )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75140095
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

5207 stonden ze! Ze staan nu op 5194! 13 punten winst maal 260 pond per index punt 3380 pond er bij.
Ik bezit nog steeds short posities op de FTSE FTI ... nog iemand anders hier ook short long op currencies of indices?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_75140107
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar als fatsoenlijk bestuurder vind ik dat je daar bezuinigingen tegenover moet zetten. Ik vind Schwarzenegger best een redelijke politicus, maar als je zo'n tekort voort laat bestaan dan faal je toch hard als openbaar bestuurder. Je moet het publiek duidelijk maken dat overheidsuitgaven en belastingen hand in hand gaan, wie meer overheidsuitgaven wil moet dat automatisch aan hogere belastingen koppelen. Ik zie het natuurlijk liever andersom, dat men lagere overheidsuitgaven wil en dus ook lagere belastingen. Maar je moet als overheid een betrouwbare partner zijn, er zijn mensen afhankelijk van de overheid voor een uitkering, er zijn crediteuren, er is een rechterlijke macht die onder de overheid valt en waar mensen op moeten kunnen vertrouwen voor het beslechten van conflicten in private en publieke sferen. En daar hoort een budgettair gezonde situatie bij.
Is het probleem in CA niet, dat het ene huis word gedomineerd door republikeinen en de andere door democraten? Dacht dat daardoor er geen oplossingen naar voren komen.
pi_75140163
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het is wachten tot CA failliet gaat, economisch ongeveer even groot als China

State Government Watch:
At least 10 States face imminent bankruptcy. They are, in order of total budget shortfall (= annual revenue - annual budget):

1. California (-51%)
2. Illinois (-49%)
3. Arizona (-44%)
4. Nevada (-41%)
5. New Jersey (-32%)
6. Wisconsin (-26%)
7. Florida (-25%)
8. Rhode Island (-23%)
9. Oregon (-18%)
10. Michigan (-16%)
11. though State 47 are underwater
En dit zijn dan nog de zonnige cijfers. Zitten daar ook de pensioenschulden van de staten bij inbegrepen? Wel opvallend dat het bijna zonder uitzondering Blue States zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75140174
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Is het probleem in CA niet, dat het ene huis word gedomineerd door republikeinen en de andere door democraten? Dacht dat daardoor er geen oplossingen naar voren komen.
Dat verdeelde werd juist weer als groot pluspunt gezien op federaal niveau bij Clinton. Al die onzine en debiele regelingen kwamen er niet door en nuttige terzakedoende dingen wel (omdat die gewoon te verkopen zijn).

Even gechargeerd natuurlijk
  maandag 30 november 2009 @ 13:09:27 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_75140212
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 'onze' banken zoveel exposure naar Dubai hebben dat ze in gevaar komen. Maar het is wel zo dat een bankrun op één plek in principe weer een hele keten op gang kan brengen. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien. Dat is toen gestopt doordat de overheid zich garant ging stellen. De volgende stap is: kan de overheid omvallen?
Ja gebeurd er dan eigenlijk? Wat als de VS overheid failliet gaat?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_75140274
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wil je zeggen met de debt die ze nu hebben nog niet failliet zijn?
pi_75140342
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En dit zijn dan nog de zonnige cijfers. Zitten daar ook de pensioenschulden van de staten bij inbegrepen? Wel opvallend dat het bijna zonder uitzondering Blue States zijn.
Ook opvallend, de tegenstand op de Fed Audit bill die nu in het Amerikaanse congres behandeld wordt bevind zich vooral in democratische hoek. Er zijn ook een hoop democraten voor, dat moet gezegd worden, maar een behoorlijk aantal democraten is ook fel tegenstander. Maar dat negeert links Nederland altijd liever, die denken dat republikeinen zonder uitzondering oorlogszuchtige kapitalisten zijn. Het is al vaker gezegd, het zijn vooral de democraten die het goed doen op Wallstreet en daarbij de normale burger beroven.
  maandag 30 november 2009 @ 13:14:52 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75140368
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het is wachten tot CA failliet gaat, economisch ongeveer even groot als China

State Government Watch:
At least 10 States face imminent bankruptcy. They are, in order of total budget shortfall (= annual revenue - annual budget):

1. California (-51%)
2. Illinois (-49%)
3. Arizona (-44%)
4. Nevada (-41%)
5. New Jersey (-32%)
6. Wisconsin (-26%)
7. Florida (-25%)
8. Rhode Island (-23%)
9. Oregon (-18%)
10. Michigan (-16%)
11. though State 47 are underwater
Dit lijstje opzich zegt gewoon niks, zonder allerlei aannames te doen. Over welke periode gaat het?
pi_75140395
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:14 schreef Lemans24 het volgende:
Dit lijstje opzich zegt gewoon niks, zonder allerlei aannames te doen. Over welke periode gaat het?
Meestal over een budgettair jaar. In Nederland loopt dat van Prinsjesdag tot aan de volgende Prinsjesdag.
  maandag 30 november 2009 @ 13:17:02 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75140423
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ING nog een gedeelte in Abu Dhabi/Dubai had staan? Of iig. garant stond voor een tigtal leningen daar? (Waar in wezen nu de belasting betaler in Nederland eigenaar van is )
Ja 2 miljard ofzo werd gezegd. Maar dat alleen is niet genoeg voor een bankrun. Maar je moet je afvragen wat voor rotzooi ze verder nog hebben want Dubai is echt niet het laatste probleem dat we gezien hebben.

Btw: voor zover ik weet staat de NL staat niet garant voor ING verliezen in Dubai, dus dat geld moet echt uit de zak komen van LXIV en Arcee.
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 13:21:26 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75140549
quote:

[..]

Dan is iedereen toast.
Iedereen van enige betekenis wereldwijd (overheden, banken, bedrijven...) zitten vol met treasuries, dus als de VS defaulten dan stort de hele wereld in. Maar ik denk niet dat het zover komt.
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 13:22:14 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_75140581
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wil je zeggen met de debt die ze nu hebben nog niet failliet zijn?
Inderdaad, maar ik bedoel meer dat de kranten koppen met USA BANKRUPT.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_75140600
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan is iedereen toast.
Iedereen van enige betekenis wereldwijd (overheden, banken, bedrijven...) zitten vol met treasuries, dus als de VS defaulten dan stort de hele wereld in. Maar ik denk niet dat het zover komt.
Oi! Wat een dag zal dat zijn zeg! Stel je eens voor man! Dan weet ik het wel, dan probeer ik nog zoveel mogelijk geld te zetten op aller short CFD's
pi_75140640
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik bedoel meer dat de kranten koppen met USA BANKRUPT.
Ik zie dat niet gebeuren, hoe hoog moet de debt van de states dan zijn? Het dubbele van nu ?
pi_75140658
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oi! Wat een dag zal dat zijn zeg! Stel je eens voor man! Dan weet ik het wel, dan probeer ik nog zoveel mogelijk geld te zetten op aller short CFD's
Heeft geld eigenlijk dan nog wel betekenis?
  maandag 30 november 2009 @ 13:24:20 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75140660
Vandergeld, kun je mij nou nog eens uitleggen waarom een tekort van 51% zo verschrikkelijk is, ook als dit bijvoorbeeld veroorzaakt zou worden door een éénmalige uitgave? (Ik zeg niet dat dit zo is)
pi_75140732
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:24 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Heeft geld eigenlijk dan nog wel betekenis?
Nee, dat denk ik niet maar elke stuiver die je dan extra hebt is mooi meegenomen omdat op het moment dat er de koppen staan, USA BANKRUPT! de inflatie direct stijgt naar zimbabwaanse waarden.
  maandag 30 november 2009 @ 13:26:59 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75140763
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In dat geval ga je weinig verdienen met CFD's, want je tegenpartij is dan failliet en kan niet uitbetalen.
In een totale ineenstorting (want daar praten we dan over) moet je vooral blikken bonen hebben en veel wapens, en als je dan nog geld over hebt zou ik goud willen hebben om ergens op een geheim plekje te begraven.
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 13:27:04 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75140766
quote:

[..]

Zie:
quote:
Der Spiegel: What Happens when Countries Go Bankrupt?

National bankruptcy isn't just some theoretical construct. Argentina experienced it in 2001 and Russia three years earlier. Germany has gone bankrupt twice in its more recent history, once in 1923 and the second time after 1945. A country has reached this final stage if, as a result of war or blatant mismanagement, it has gambled away all trust, can no longer service its debt or convince anyone to lend it any money, no matter how high an interest rate it promises to pay. When that happens, lenders will have no choice but to write off much of their money. For citizens, national bankruptcy would probably lead to massive inflation.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75140861
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:24 schreef Lemans24 het volgende:
Vandergeld, kun je mij nou nog eens uitleggen waarom een tekort van 51% zo verschrikkelijk is, ook als dit bijvoorbeeld veroorzaakt zou worden door een éénmalige uitgave? (Ik zeg niet dat dit zo is)
Omdat het betekend dat je 2 jaar belasting nodig hebt om de uitgaven van 1 jaar te betalen. Eenmalig is misschien nog uit te houden maar langer echt niet. De rentelast die je krijgt word enorm, waardoor deze staten of failliet gaan of over enkele jaren enorme rentelasten moeten dragen. Waar wij enkele jaren geleden ons nog druk maakten dat tekorten niet hoger mochten oplopen dan 3%, word daar in de US helemaal niet meer naar gekeken door sommige staten lijkt het.
pi_75140891
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

In dat geval ga je weinig verdienen met CFD's, want je tegenpartij is dan failliet en kan niet uitbetalen.
In een totale ineenstorting (want daar praten we dan over) moet je vooral blikken bonen hebben en veel wapens, en als je dan nog geld over hebt zou ik goud willen hebben om ergens op een geheim plekje te begraven.
Crap, je hebt gelijk. Dan is het snel de supermarkt leeg plunderen en het huis barricaderen met alles en nog wat en dan elke dag internet en tv volgen hoe de wereld weer gaat opkrabbelen naar zo'n val.

Daar zouden ze eens een film over moeten maken!
  maandag 30 november 2009 @ 13:30:44 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75140910
quote:
Der Spiegel: What Happens when Countries Go Bankrupt?

National bankruptcy isn't just some theoretical construct. Argentina experienced it in 2001 and Russia three years earlier. Germany has gone bankrupt twice in its more recent history, once in 1923 and the second time after 1945. A country has reached this final stage if, as a result of war or blatant mismanagement, it has gambled away all trust, can no longer service its debt or convince anyone to lend it any money, no matter how high an interest rate it promises to pay. When that happens, lenders will have no choice but to write off much of their money. For citizens, national bankruptcy would probably lead to massive inflation.
m.a.w.: bankroet? boeien...

Al die landen die genoemd worden, zijn nu grote economieën of opkomende markten. Paar jaartjes door de zure appel bijten en ze kunnen weer aan de slag.

Kunnen we nu weer over grafiekjes en aandelen praten, dit is het beurstopic...
pi_75140927
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Crap, je hebt gelijk. Dan is het snel de supermarkt leeg plunderen en het huis barricaderen met alles en nog wat en dan elke dag internet en tv volgen hoe de wereld weer gaat opkrabbelen naar zo'n val.

Daar zouden ze eens een film over moeten maken!
I am Legand.
pi_75140931
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:29 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Omdat het betekend dat je 2 jaar belasting nodig hebt om de uitgaven van 1 jaar te betalen. Eenmalig is misschien nog uit te houden maar langer echt niet. De rentelast die je krijgt word enorm, waardoor deze staten of failliet gaan of over enkele jaren enorme rentelasten moeten dragen. Waar wij enkele jaren geleden ons nog druk maakten dat tekorten niet hoger mochten oplopen dan 3%, word daar in de US helemaal niet meer naar gekeken door sommige staten lijkt het.
Sowieso is het belachelijk dat belasting al relatief laag is in CA, echt zo'n populistische maatregel voor alle rijkeren daar
  maandag 30 november 2009 @ 13:33:06 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75141000
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sowieso is het belachelijk dat belasting al relatief laag is in CA, echt zo'n populistische maatregel voor alle rijkeren daar
Daar ben ik het zeker mee eens. Referendum voor lagere belastingen en ze gaan alweer omlaag!
pi_75141061
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:33 schreef Lemans24 het volgende:
Daar ben ik het zeker mee eens. Referendum voor lagere belastingen en ze gaan alweer omlaag!
Zie daar het gevaar van (directe) democratie!
  maandag 30 november 2009 @ 13:34:51 #180
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75141072
quote:
EUROPA VANDAAG: beurzen blijven voorzichtig vanwege Dubai
vanwege Dubai?
jaja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: