quote:Op maandag 30 november 2009 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
De beurs van Dubai .... staat op -7.5% vandaag!
De beurs van Abu Dhabi... staat op -8.3% vandaag!
![]()
Dus van de 50, zijn er 47 die financieel niet goed draaien... Het land als geheel is, volgens mij, technisch al failliet. Of anders er verdomd dicht bij. En de stimuleringsprogramma's van (oa) de FED hebben nog lang geen einddatum in zicht...quote:Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Vandergeld het volgende:
Het is wachten tot CA failliet gaat, economisch ongeveer even groot als China
State Government Watch:
At least 10 States face imminent bankruptcy. They are, in order of total budget shortfall (= annual revenue - annual budget):
1. California (-51%)
2. Illinois (-49%)
3. Arizona (-44%)
4. Nevada (-41%)
5. New Jersey (-32%)
6. Wisconsin (-26%)
7. Florida (-25%)
8. Rhode Island (-23%)
9. Oregon (-18%)
10. Michigan (-16%)
11. though State 47 are underwater
Wel als hij maar 40k aan bezittingen heeft...quote:Op maandag 30 november 2009 11:43 schreef Lemans24 het volgende:
-51%, is dat zo bijzonder dan?
iemand die 30.000 per jaar verdiend en 45.000 uitgeeft, is toch ook niet meteen failliet?
Ja, plus dat in maart ook al werd gezegd dat je zeker geen ING moest nemen, want die zou genationaliseerd worden.quote:Op maandag 30 november 2009 11:30 schreef Lemans24 het volgende:
hadden komt als hebben te laat is...
as is verbrande turf...
dus
Zucht .. nou en? Dat kan toch nog steeds?quote:Op maandag 30 november 2009 11:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, plus dat in maart ook al werd gezegd dat je zeker geen ING moest nemen, want die zou genationaliseerd worden.
Toen stonden we aan de vooravond van een belangrijke bodem, nu aan de vooravond van een nog belangrijkere topquote:Op maandag 30 november 2009 11:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, plus dat in maart ook al werd gezegd dat je zeker geen ING moest nemen, want die zou genationaliseerd worden.
quote:Op maandag 30 november 2009 11:43 schreef Lemans24 het volgende:
-51%, is dat zo bijzonder dan?
iemand die 30.000 per jaar verdiend en 45.000 uitgeeft, is toch ook niet meteen failliet?
Neelie Kroes is zo'n beetje de enige die (onbedoeld!) iets nuttigs heeft gedaan om de crisis op te lossen, namelijk banken in kleinere brokjes breken. De reden dat het ze het doet is uit anti-monopoly oogpunt, dus heeft niks met de crisis te maken, maar het werkt wel precies de goede kant op.quote:Op maandag 30 november 2009 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze vinden hier haar anders niet zo leuk hoe ze Lloyds en RBS wou opsplitsen
Wat zou jij doen als je je centen op een Dubaise bank had staan? Als een haas je geld eruit trekken! ongeacht de garanties van de UAE centrale bank!quote:Op maandag 30 november 2009 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
De beurs van Dubai .... staat op -7.5% vandaag!
De beurs van Abu Dhabi... staat op -8.3% vandaag!
![]()
Zal het echt zo hard gaan?quote:Op maandag 30 november 2009 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Denk dat we eerder moeten "vrezen" voor het lot van ABN... Mn vriendin heeft die bank (na IceSave & DSB) uitgekozen als onze nieuwe bank...
Jullie zijn gewaarschuwd, tussen nu en 6 maanden is ABN finito
quote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je je centen op een Dubaise bank had staan? Als een haas je geld eruit trekken! ongeacht de garanties van de UAI centrale bank!
Tuurlijk, maar Vandergeld zegt dat je toen had in moeten stappen, omdat we van 2.30 naar 12.79 gingen, maar dat is wijsheid achteraf.quote:Op maandag 30 november 2009 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Zucht .. nou en? Dat kan toch nog steeds?
Is dit top volgens jou nog niet gezet dan? En zo nee, wanneer wel en hoe hoog?quote:Op maandag 30 november 2009 12:00 schreef Vandergeld het volgende:
Toen stonden we aan de vooravond van een belangrijke bodem, nu aan de vooravond van een nog belangrijkere top
Ik las het later door, en zag dat ik het een beetje raar had neergezetquote:Op maandag 30 november 2009 12:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dit top volgens jou nog niet gezet dan? En zo nee, wanneer wel en hoe hoog?
Geen idee of het daadwerkelijk zo hard zo gaan, maar tot nu toe staan we 2 uit 2. Zowel DSB als IceSave vielen binnen 6 maanden na dat wij daar een rekening opendenquote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zal het echt zo hard gaan?
Ik vraag me af of de samenvoeging van de genationaliseerde onderdelen van Fortis en ABN-Amro slim is. Krijg je een keer te zien wat de ellende is van een bank die "too big to fail" is en dan ga je nogmaals onderdelen samenvoegen.
Ik denk niet dat 'onze' banken zoveel exposure naar Dubai hebben dat ze in gevaar komen. Maar het is wel zo dat een bankrun op één plek in principe weer een hele keten op gang kan brengen. We hebben dat vorig jaar ook kunnen zien. Dat is toen gestopt doordat de overheid zich garant ging stellen. De volgende stap is: kan de overheid omvallen?quote:Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Mertofzo het volgende:
Zou deze bankrun ook leiden tot een run bij onze banken?
is hetzelfde als chartnet, werkt prima. hoewel het aantal indicatoren nog wel iets beter kan. de rest is prima.quote:Op maandag 30 november 2009 12:16 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er mensen met ervaring met ProRealTime? www.prorealtime.com is gratis voor eod data (net als Ninja) alleen lijkt het wat gebruiksvriendelijker
Zoiets heb ik met mobiele telefoons. Als ik een mobiele telefoon van een merk koop, gaat die divisie slecht draaien. Siemens gehad, nu heb ik een Motorola.quote:Op maandag 30 november 2009 12:22 schreef RvLaak het volgende:
Geen idee of het daadwerkelijk zo hard zo gaan, maar tot nu toe staan we 2 uit 2. Zowel DSB als IceSave vielen binnen 6 maanden na dat wij daar een rekening openden. Krap een dat na dat wij besloten om van ING naar ABN te gaan, kwm in het nieuws dat Bos ze een paar miljard erbij had gegeven.
Voortekenen zijn niet gunstig
Dit zijn dus begrotingstekorten? Meer dan 50 % begrotingstekort.quote:Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Vandergeld het volgende:
State Government Watch:
At least 10 States face imminent bankruptcy. They are, in order of total budget shortfall (= annual revenue - annual budget):
1. California (-51%)
2. Illinois (-49%)
3. Arizona (-44%)
4. Nevada (-41%)
5. New Jersey (-32%)
6. Wisconsin (-26%)
7. Florida (-25%)
8. Rhode Island (-23%)
9. Oregon (-18%)
10. Michigan (-16%)
11. though State 47 are underwater
Waren belastingverhogingen in California niet weggestemd via een referendum?quote:Op maandag 30 november 2009 12:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zijn dus begrotingstekorten? Meer dan 50 % begrotingstekort.Ze zouden zich moeten schamen dat ze niet extra bezuinigen of de belastingen verhogen.
Vooralsnog handel ik nog niet, eerst maar even alles doorspitten. Ik zag dat je net als bij Ninja ook gewoon indicatoren kan maken (in code) en backtest mogelijkheid zag er op het eerste gezicht ook wel ok uit. Voordeel is dat het automatisch data. binnenhaalt.quote:Op maandag 30 november 2009 12:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
is hetzelfde als chartnet, werkt prima. hoewel het aantal indicatoren nog wel iets beter kan. de rest is prima.
chartnet is bij 50 lots of meer per maand ook gratis. anders 30.
Het is inderdaad gewoon surrealistisch wat er in sommige staten gebeurt.quote:Op maandag 30 november 2009 12:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dit zijn dus begrotingstekorten? Meer dan 50 % begrotingstekort.Ze zouden zich moeten schamen dat ze niet extra bezuinigen of de belastingen verhogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |