Inflatie! Omhoog met die rente!quote:Prijzen eurozone stijgen
30 november 2009, 11:17 | ANP
BRUSSEL (AFN) - De prijzen in de eurozone lagen in november 0,6 procent hoger dan in dezelfde maand in 2008. Dit bleek maandag uit een eerste raming van het inflatiecijfer door het Europese bureau voor de statistiek Eurostat.
De stijging was groter dan verwacht. Analisten rekenden gemiddeld op een prijsstijging met 0,4 procent. Vorige maand was nog sprake van een daling met 0,1 procent.
dus ABN-AMRO, Rabobank en SNS mogen vallen?quote:Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi, maar we die dan internationaliseren ipv nationaliseren?
Kennelijkquote:Op maandag 30 november 2009 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dus ABN-AMRO, Rabobank en SNS mogen vallen?
Eerder het tegenovergestelde nu.quote:Op maandag 30 november 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
het gaat al rap die kant op iig.
Oh?quote:Op maandag 30 november 2009 15:35 schreef m0m0 het volgende:
en zit nu al vanaf 3 uur short en ook dat dreigt goed uit te komen.
Ach, ik denk maar zo: De klap zal in de VS straks veel harder aankomenquote:Op maandag 30 november 2009 16:11 schreef Lemans24 het volgende:
De DJ is al maanden niet realistisch meer, eigenlijk moeten we die gewoon loslaten.
of de VS moet herstellen en de rest van de wereld niet, natuurlijk...
Mijn long positie is inmiddels al vertienvoudigdquote:Op maandag 30 november 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
.. maar wel voldoende om .. blauwe cijfertjes te zien op de long positie..
[ afbeelding ]
En enigszins de confirmatie van LXIV ook gebruikt
quote:Op maandag 30 november 2009 14:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Shorts verkocht en heb direct longs aangeschaft, die longs kunnen wel elk moment de deur worden uitgeflikkerd
Je miljoen komt in de buurt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn long positie is inmiddels al vertienvoudigdNet op het juiste moment mijn shorts verkocht .. en daarna mijn longs gekocht!
Blog? Link?quote:Op maandag 30 november 2009 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
We lezen het vanavond wel in z'n blog
Vertienvoudigd met zo een kleine beweging?quote:Op maandag 30 november 2009 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn long positie is inmiddels al vertienvoudigdNet op het juiste moment mijn shorts verkocht .. en daarna mijn longs gekocht!
Mja ik moet het vanavond even updaten, drukke dag gehad, ben vanaf 8 uur echt vrij.quote:Op maandag 30 november 2009 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
We lezen het vanavond wel in z'n blog
Ik laat het rekensommetje zo wel even zien met behulp van de grafiekquote:Op maandag 30 november 2009 17:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vertienvoudigd met zo een kleine beweging?
Zoals je hier ziet had ik 45 contracten gekocht, het plusje staat voor long. De aankoopprijs zoals daar staat was 5220, de huidige stand was 5222 en de winst is 900 pond. Per index punt was het dus 450 pond winst. De 45 contracten staat natuurlijk voor de 450 pond per index punt.quote:Op maandag 30 november 2009 17:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vertienvoudigd met zo een kleine beweging?
quote:Op maandag 30 november 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals je hier ziet had ik 45 contracten gekocht, het plusje staat voor long. De aankoopprijs zoals daar staat was 5220, de huidige stand was 5222 en de winst is 900 pond. Per index punt was het dus 450 pond winst. De 45 contracten staat natuurlijk voor de 450 pond per index punt.
[ afbeelding ]
Dan nu het vertienvoudigen. Ze stonden op 900 winst, om dat te vertienvoudigen kom je aan 9000 winst, dat is dus 8100 pond winst maken. 8100 pond gedeeld door 450 = 18 index punten omhoog. We stonden op 5222! we moeten dus naar 5240! om de winst te vertienvoudigen. En zoals je ziet op de grafiek van de FTSE FTI is dat ook gebeurd, van 5220 .. naar zelfs 5250!
[ afbeelding ]
De winst heeft dus op een relatief korte termijn zoals jij zegt, op een vertienvoudiging punt gestaan!
Wat is de prijs dan van 1 zo'n CFD? Is dat een vaste prijs?quote:Op maandag 30 november 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals je hier ziet had ik 45 contracten gekocht, het plusje staat voor long. De aankoopprijs zoals daar staat was 5220, de huidige stand was 5222 en de winst is 900 pond. Per index punt was het dus 450 pond winst. De 45 contracten staat natuurlijk voor de 450 pond per index punt.
Nee, er is geen vaste prijs van een CFD. Je zet in wezen je hele kapitaal op het spel elke keer als je een CFD contract aangaat. Als je namelijk een tig tal contracten koopt, moet je voldoen aan een bepaalde margin. Het punt is alleen dat die margin puur een defensieve barriere is van de broker. Stel je hebt 15.000 op de broker staan, en je gaat shorten voor 15K margin, en je staat op -20K .. ja dan sta je toch echt 5000 pond/euro/dollar in het rood. Erg risicovol dus!quote:Op maandag 30 november 2009 17:27 schreef knnth het volgende:
[..]
Wat is de prijs dan van 1 zo'n CFD? Is dat een vaste prijs?
Is dat dezelfde als met die fractal plaatjes?quote:Op maandag 30 november 2009 17:34 schreef SeLang het volgende:
Ik zag net dat m'n favoriete bookshop dichtgaat! (creditcrunch)![]()
Nog wel even 2 boeken meegepakt met 20% korting:
[ afbeelding ]
We zitten in een golf 3 van meerdere schalen, die dalingen zijn meestal het felst, dus niet zo verwonderlijk eigenlijk. Verbaast mij niet als we woensdag de 285 al bereiken.quote:
Zit ook short (DAX), heel mooi omkeerpatroon puur op TA.quote:Op maandag 30 november 2009 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, ik ben na mijn longs direct short gegaan, en die staan nu ook al weer op winst. Dit is echt domweg luck. En ook helemaal niks anders.
Ik maak alleen domweg gebruik van de lag die je kunt toepassen van de intraday TA indicatoren.
[ afbeelding ]
Zijn nog kansen voor je blogquote:Op maandag 30 november 2009 17:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
We zitten in een golf 3 van meerdere schalen, die dalingen zijn meestal het felst, dus niet zo verwonderlijk eigenlijk. Verbaast mij niet als we woensdag de 285 al bereiken.
Inderdaadquote:Op maandag 30 november 2009 17:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zit ook short (DAX), heel mooi omkeerpatroon puur op TA.
AEX mooi op weg naar de 270-280.
Volgens mij wel, alleen een nieuwere druk (2008).quote:Op maandag 30 november 2009 17:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat dezelfde als met die fractal plaatjes?
Heb ook al met helft winst genomen, rest laat ik gewoon staan met SL op eigen geld.quote:Op maandag 30 november 2009 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
InderdaadWeet alleen niet of ik mijn shorts moet aanhouden of niet ..
Check die afstort in de futures![]()
[ afbeelding ]
Van winstnemen is nooit iemand armer gewordenquote:Op maandag 30 november 2009 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
InderdaadWeet alleen niet of ik mijn shorts moet aanhouden of niet ..
Check die afstort in de futures![]()
[ afbeelding ]
Wel jammer dat de kwaliteitszaakjes als 1e om zeep worden geholpen en de massa winkels overblijven.quote:Op maandag 30 november 2009 17:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij wel, alleen een nieuwere druk (2008)
Dit is een filiaal van Borders, dus ook een massazaak.quote:Op maandag 30 november 2009 17:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wel jammer dat de kwaliteitszaakjes als 1e om zeep worden geholpen en de massa winkels overblijven.
Gefeliciteerd. Maar het is dansen op een vulkaan, zoals je zelf ook wel weet!quote:Op maandag 30 november 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan nu het vertienvoudigen. Ze stonden op 900 winst, om dat te vertienvoudigen kom je aan 9000 winst, dat is dus 8100 pond winst maken. 8100 pond gedeeld door 450 = 18 index punten omhoog. We stonden op 5222! we moeten dus naar 5240! om de winst te vertienvoudigen. En zoals je ziet op de grafiek van de FTSE FTI is dat ook gebeurd, van 5220 .. naar zelfs 5250!
[ afbeelding ]
De winst heeft dus op een relatief korte termijn zoals jij zegt, op een vertienvoudiging punt gestaan!
Klopt en van wachten wel.. maar ik neem het risico van wachten op dit moment!quote:Op maandag 30 november 2009 17:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Van winstnemen is nooit iemand armer geworden
Ik kan beter nu keihard op mn bek gaan, dan over 20 jaar, want als ik het over 20 jaar doe, kan ik beleggen verder vergeten, als ik het nu doe, heb ik nog tig jaar in front of me om weer wat geld bij elkaar te verzamelen.quote:Op maandag 30 november 2009 17:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Maar het is dansen op een vulkaan, zoals je zelf ook wel weet!
Zo is dat. Jonge onbezonnen acties moet je niet mee wachten.quote:Op maandag 30 november 2009 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan beter nu keihard op mn bek gaan, dan over 20 jaar, want als ik het over 20 jaar doe, kan ik beleggen verder vergeten, als ik het nu doe, heb ik nog tig jaar in front of me om weer wat geld bij elkaar te verzamelen.
quote:Op maandag 30 november 2009 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan beter nu keihard op mn bek gaan, dan over 20 jaar, want als ik het over 20 jaar doe, kan ik beleggen verder vergeten, als ik het nu doe, heb ik nog tig jaar in front of me om weer wat geld bij elkaar te verzamelen.
quote:Op maandag 30 november 2009 18:05 schreef SeLang het volgende:
Zo is dat. Jonge onbezonnen acties moet je niet mee wachten.
Get it out of your system as soon as possible.
Ik heb het al eens gezegd hier: een kind moet zelf z'n klauwen branden voordat hij aanneemt dat een kookplaat heet is. Zelf heb ik gelukkig ook m'n klauwen relatief vroeg gebrand, daarom zit ik nu de helft van de tijd in tropische landen in plaats van op het werkquote:Op maandag 30 november 2009 18:15 schreef Mendeljev het volgende:
Ik wilde hier wat tekst bijvoegen maar een smilie zegt meer dan 1000 woorden...
Het mooie aan menselijke zintuigen is dat je ook kunt waarnemen hoe iemand anders zijn klauwen verbrandt zonder het zelf te hoeven doenquote:Op maandag 30 november 2009 18:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het al eens gezegd hier: een kind moet zelf z'n klauwen branden voordat hij aanneemt dat een kookplaat heet is. Zelf heb ik gelukkig ook m'n klauwen relatief vroeg gebrand, daarom zit ik nu de helft van de tijd in tropische landen in plaats van op het werk
Je zal alleen toch een keer risico moeten nemen, met een kans(je) op een mooi bedrag, wil je niet héél je leven op je werk zitten... Van buy and hold, een spaarrekening of andere 'saaie' manier van beleggen, heb je niet alleen beperkt rendement, maar het duurt ook nog eens een eeuwigheid.quote:Op maandag 30 november 2009 18:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het al eens gezegd hier: een kind moet zelf z'n klauwen branden voordat hij aanneemt dat een kookplaat heet is. Zelf heb ik gelukkig ook m'n klauwen relatief vroeg gebrand, daarom zit ik nu de helft van de tijd in tropische landen in plaats van op het werk
Juist. Caribbean leverage noemen we dat ... iedere duizend euro hier kan je daar het dubbele krijgen ... vindt maar eens een fonds met dat rendementquote:Op maandag 30 november 2009 18:32 schreef Lemans24 het volgende:
Eigenlijk moet het je gewoon niks kunnen schelen natuurlijk. Dat wonen in de tropen kan ook zonder veel geld.
Beperkt rendement is natuurlijk relatief als je het risico niet binnen beschouwing neemt.quote:Op maandag 30 november 2009 18:32 schreef Lemans24 het volgende:
Je zal alleen toch een keer risico moeten nemen, met een kans(je) op een mooi bedrag, wil je niet héél je leven op je werk zitten... Van buy and hold, een spaarrekening of andere 'saaie' manier van beleggen, heb je niet alleen beperkt rendement, maar het duurt ook nog eens een eeuwigheid.
Ik heb sowieso niet de behoefte om te reizen maar misschien verandert dat als ik een keer écht op reis ga.quote:Eigenlijk moet het je gewoon niks kunnen schelen natuurlijk. Dat wonen in de tropen kan ook zonder veel geld.
Het probleem zit/ zat (ook bij mij) niet zozeer in het niet begrijpen van leverage maar meer in het overschatten van de 'edge' die je methode heeft. Hoe groter die edge, deste meer leverage je kunt toepassen. Hoewel 500:1 natuurlijk bij elke edge tot een zekere dood leidt. Volgens mij ben ikzelf nooit boven de 10:1 gegaan en dat was al dodelijk genoeg.quote:Op maandag 30 november 2009 18:29 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het mooie aan menselijke zintuigen is dat je ook kunt waarnemen hoe iemand anders zijn klauwen verbrandt zonder het zelf te hoeven doen. Misschien is mijn point of view wat saai, het werkt in ieder geval tot nu toe. Het kan zo zijn dat ik later verbitterd op mijn leven terug kijk omdat ik nooit in CFD's heb gehandeld met een 500:1 leverage, dat risico neem ik dan maar voor lief.
quote:Op maandag 30 november 2009 18:30 schreef Mendeljev het volgende:
Fuck it, hoe heette die CFD broker S_E?
tja, als je er éénmaal aan begonnen bent, is het erg verslavend en zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op maandag 30 november 2009 18:35 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb sowieso niet de behoefte om te reizen maar misschien verandert dat als ik een keer écht op reis ga.
Als het om vermogensopbouw gaat kun je beter streven naar consistentie met een relatief laag rendement.quote:Op maandag 30 november 2009 18:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je zal alleen toch een keer risico moeten nemen, met een kans(je) op een mooi bedrag, wil je niet héél je leven op je werk zitten... Van buy and hold, een spaarrekening of andere 'saaie' manier van beleggen, heb je niet alleen beperkt rendement, maar het duurt ook nog eens een eeuwigheid.
OK you got me....quote:Eigenlijk moet het je gewoon niks kunnen schelen natuurlijk. Dat wonen in de tropen kan ook zonder veel geld.
Me too! Maar dan acht ik de kans toch altijd groot dat men doorgaat met "gokken" (niet oneerbiedig bedoeld).quote:Op maandag 30 november 2009 18:47 schreef SeLang het volgende:
Overigens zou ik het wel tof vinden als SE over een jaar z'n miljoen bij elkaar heeft.
Stoppen met werken voordat hij is begonnen.
Die dingen zijn ook echt alleen maar om de industrie te spekkenquote:Op maandag 30 november 2009 18:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Over klauwen verbranden gesproken...dagopties...brrr
Daar zit inderdaad het probleem (herken ik ook van mezelf): als je een tijdje succes hebt, dan ga je geloven dat je daadwerkelijk bepaalde skills bezit. Het gevolg is meer geld inzetten... en er dan achter komen dat het achteraf gezien vooral geluk was. Ik zie dit bij bijna iedereen die een tijdje succesvol is op de beurs.quote:Op maandag 30 november 2009 18:52 schreef Drive-r het volgende:
Me too! Maar dan acht ik de kans toch altijd groot dat men doorgaat met "gokken" (niet oneerbiedig bedoeld).
Maar jij was toch zo'n workaholic? Wat moet je nog als geld eigenlijk niet meer hoeft...quote:Toch fantaseert iedereen wel eens, wat als ik nou van die twee ton een miljoen kan maken volgend jaar... Of nog beter, wat als ik de rest van mijn leven kan leven van de winst die ik maakte met mijn stufi
Dan blijf ik toch wel werken. Maar geld is natuurlijk altijd leuk, dat zal ik nooit ontkennen. Meer geld is zelfs nog leuker. Maar goed, het is toch nooit genoeg, je kunt er alleen plezier van hebben als je ergens vast stelt wat je gelukkig zou maken en daarmee dan ook gelukkig bent. Anders verleg je elke keer je grens. Ik zie het hier, mensen die steeds een nieuw huis willen, toch groter, toch mooier, etc...quote:Op maandag 30 november 2009 18:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad het probleem (herken ik ook van mezelf): als je een tijdje succes hebt, dan ga je geloven dat je daadwerkelijk bepaalde skills bezit. Het gevolg is meer geld inzetten... en er dan achter komen dat het achteraf gezien vooral geluk was. Ik zie dit bij bijna iedereen die een tijdje succesvol is op de beurs.
[..]
Maar jij was toch zo'n workaholic? Wat moet je nog als geld eigenlijk niet meer hoeft...
Kan me het wel voorstellen. Ik denk dat ik zelf altijd wel bezig zal blijven, maar stiekem (wellicht vreemd voor een workaholic) zie ik mezelf gewoon niet in dit wereldje voor de rest van mijn leven. Met de huidige situatie (en in de realiteit nemen verdiensten jaar-op-jaar aardig toe) kan ik inderdaad aardig sparen. Het is enkel oppassen met de uitgaves, dat is de kant waar het meestal misgaat (als ik naar collega's kijk). Niks overhouden geeft nog steeds geen vrijheid.quote:Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef SeLang het volgende:
De grootste waarde van geld is voor mij onafhankelijkheid. Spulletjes geef ik weinig om (tenzij nodig voor hobby's) en huizen al helemaal niet. Ik wil wel genoeg geld hebben om te reizen, maar dat kost dan weer bijna niks.
Ik had geen vervelende baan ofzo, maar ik heb in de praktijk ervaren dat op het moment dat ik ongeveer genoeg geld had om te stoppen mijn motivatie heel snel achteruit liep. De tolerantie voor de minder leuke aspecten en bullshit ging in een rap tempo naar nul!
Met jouw salaris en bonussen moet je trouwens makkelijk voor je 35ste kunnen stoppen als je dat wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |