quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Je lijkt wel een Nederlander met je eet- en drinklimiet. 'Na 10 liter thee en 2 bakblikken koekjes vindt tante min-e het genoeg geweest vandaag'quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:00 schreef Min-e het volgende:
Alle Turken, Omani's en anderssoortigen die ik gisteren nog niet een goed offerfeest heb kunnen wensen: bayraminiz kutlu olsun.
Ik heb al zeker 5 liter thee en 1bakblik suböregi uitgedeeld en we zijn pas halverwege.
Ik ben net een half uurtje wakkerquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:00 schreef Min-e het volgende:
Alle Turken, Omani's en anderssoortigen die ik gisteren nog niet een goed offerfeest heb kunnen wensen: bayraminiz kutlu olsun.
Ik heb al zeker 5 liter thee en 1bakblik suböregi uitgedeeld en we zijn pas halverwege.
Was juist aan het opscheppen, dat heel veel mensen mijn kookkunsten weten te waarderen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je lijkt wel een Nederlander met je eet- en drinklimiet. 'Na 10 liter thee en 2 bakblikken koekjes vindt tante min-e het genoeg geweest vandaag'.
Bayram yaptin demekki!quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:03 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ik ben net een half uurtje wakker
Evet, asil bayram budurquote:
Je krijgt tegenwoordig overal kanker van, je kan beter niet meer verder levenquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik lees net dat foliumzuur in combinatie met b12 kankerverwekkend is (volgens een onderzoek..)
ik wil stoppen met eten
Ja, maar toch maken al die onderzoeken me bang. Heb vandaag niet zoveel op, 12 baklava en wat sarma, vlees komt morgen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:41 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je krijgt tegenwoordig overal kanker van, je kan beter niet meer verder leven![]()
Wat heb je allemaal op nu? En is schapenvlees nou lekker of niet?!
Heeft helemaal geen zin, als je er goed op let heb je elke paar jaar dezelfde onderzoeken, schrik je er telkens weer van en ondertussen ben je nog steeds niet doodquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar toch maken al die onderzoeken me bang. Heb vandaag niet zoveel op, 12 baklava en wat sarma, vlees komt morgen.
Ik geloof er niet heel veel in, maar toch maakt het me soms een beetje bang, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Heeft helemaal geen zin, als je er goed op let heb je elke paar jaar dezelfde onderzoeken, schrik je er telkens weer van en ondertussen ben je nog steeds niet dood![]()
Vleesch
Het zit tussen je oren, oplossing--> Meer eten zodat daar geen ruimte meer voor isquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik geloof er niet heel veel in, maar toch maakt het me soms een beetje bang, dat is het probleem.
Ik vind van niet, het is naar mijn idee te sterk van smaak. Lam is beter, zachter, milder. Maar smaken verschillen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:45 schreef Rookert het volgende:
Is schapenvlees lekker?Dit zal mijn enige bijdrage zijn, aangezien ik hier totaal niet over mee kan praten
Lamsvleesquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:07 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik vind van niet, het is naar mijn idee te sterk van smaak. Lam is beter, zachter, milder. Maar smaken verschillen.
Je bedoelt denk ik lamskoteletjes, die zijn idd wel eens lekker op zijn tijd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Lamsvlees![]()
Ik had in Dublin in zo'n pub op, een lamschenkel, het vlees viel van het bot als je er naar keek![]()
En ook een keertje in een restaurant waar ze 3 van die stukjes mooi hadden gestapeld en het was echt heel lekker mals![]()
Ik zou sterven als ik vegetariër moest wordenJe bent trouwens wel hard de lul als je een vegetarische moslim bent of niet?
Ook goed, er staat lam voorquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik lamskoteletjes, die zijn idd wel eens lekker op zijn tijd.
Ben zelf niet zo'n vleesliefhebber, ook al zijn er veel gerechten in de Turkse keuken waar vlees inzit, genoeg lekkere dingen nog hoor voor mensen die er niet van houden.
Ik heb een vegetarische vriendin en die vind onze linzensoep (mercimekcorbasi) echt fantastisch.
Bayram! Eid bestaat niet in het turkentopic.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Nou nou, die maar even extravagant.
Niet eens 1 eid, maar gewoon 2. En dan ook nog eens 3 dagen. In Egypte heeft mijn familie de hele week vrij
![]()
![]()
Ik was daar ook, nam de laatste metro naar huis.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik was net bij blaak. Althans - ik naam de laatste tram naar huis.
Maar hangjongeren heb ik daar nog niet gezien, maar mischien keek ik niet goed.
Volgens mij zitten ze overal bij de uitgaansgelegenhedenquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik was daar ook, nam de laatste metro naar huis.
Maar de hangjongeren waren bij schouwburgplein, bij de bioscoop zeg maar.
IHVK en z'n bontkragen hebben mij beïnvloed. Mang.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat is dit voor taal?Je gaat echt te veel met buitenlanders om, jongeman.
Nee vandaag waren het extreem veel. En ze deden irritant. Normaal gebeurt dit niet zo vaak.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze overal bij de uitgaansgelegenheden. Een beetje kijken, want er naartoe gaan doen ze niet.
Bayram! Niet Eid.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:34 schreef wikwakka2 het volgende:
O, en Turken die met Eid naar de bios gaan![]()
.
Als je met honderd man tijdens het offerfeest mensen gaat naroepen en uitschelden bij de bios, moet je er niet raar van opkijken als mensen een negatief beeld krijgen van offerfeest en suikerfeest.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:33 schreef TheMagnificent het volgende:
De hangjongeren are commingzzzz...
Ze waren zeker eid aan het vieren. Volgens mij was jij er gewoon bijquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee vandaag waren het extreem veel. En ze deden irritant. Normaal gebeurt dit niet zo vaak.
wij met neefjes en nichtjes. Onze bayram geld ging steevast naar de mac.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bayram! Niet Eid.
Wij gingen vroeger met vrienden altijd naar de mac met bayram.![]()
![]()
![]()
![]()
HOAXquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
wijn met neefjes en nichtjes. Onze bayram geld ging steevast naar de mac.![]()
Je hebt gelijk. Ik kan me er ook mateloos aan ergeren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je met honderd man tijdens het offerfeest mensen gaat naroepen en uitschelden bij de bios, moet je er niet raar van opkijken als mensen een negatief beeld krijgen van offerfeest en suikerfeest.
Ik vond het echt irritant.
Eigenlijk had ik gewoon mee moeten doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze waren zeker eid aan het vieren. Volgens mij was jij er gewoon bij.
Hahahaha echt Turken weer he. Terwijl mijn moeder thuis al het geslachte vlees aan het snijden en koken was zat ik bij de mac mijn hamburger naar binnen te werken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
wijn met neefjes en nichtjes. Onze bayram geld ging steevast naar de mac.![]()
Hmm, sounds good. Wij gaan morgen lekker kebabben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:38 schreef TheMagnificent het volgende:
Wij zitten meestal heel de dag börek, schapenvlees en baklava te eten bij tante (die overigens Nederlandse is).![]()
Een van de weinige turkse gerechten die ik heb kunnen proeven. Toch dat bladerdeeg spul met gehakt of aardappel erin? Vroeger had ik nog een turkse bakker in de buurt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:38 schreef TheMagnificent het volgende:
Wij zitten meestal heel de dag börek, schapenvlees en baklava te eten bij tante (die overigens Nederlandse is).![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:38 schreef TheMagnificent het volgende:
Deelturkquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:38 schreef TheMagnificent het volgende:
Daarom boor je ze liever digitaal de grond in, veilig en wel achter je computer.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:39 schreef IHVK het volgende:
Als ik ze aankon had ik ze allemaal een klap verkocht.
Klop, maar je hebt heel veel soorten en maten, van met spinazievulling tot aan verschillende soorten kaas, etc. Voor ieder wel een soort börek dat bij z'n smaak past.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een van de weinige turkse gerechten die ik heb kunnen proeven. Toch dat bladerdeeg spul met gehakt of aardappel erin? Vroeger had ik nog een turkse bakker in de buurt.
Als een echte Fok!-held.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daarom boor je ze liever digitaal de grond in, veilig en wel achter je computer.
Ik vond jullie ook al zo vervelend, kon niet eens normaal naar het centrum. Met de rijlessen ook, moest ik door het centrum moest ik elke 10 meter stoppen omdat een of andere josti over de weg rende.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:42 schreef IHVK het volgende:
En daarna met vrienden in stad.
Ik mag niet klagen vandaag. Behalve over die jongeren dan.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:36 schreef nadiaschoonheid het volgende:
hebben jullie last van di ehangjongeren dan??
ik vind ze wel schattig.
Terechtquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vond jullie ook al zo vervelend, kon niet eens normaal naar het centrum.
ik ben Arabier.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
maar wikwakka2 ben jij niet turks dan?
Hij is een kaassssquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
maar wikwakka2 ben jij niet turks dan?
Ze zijn toch kk stylo met die hippe beatz en shoes en stylo gangsta kleding?quote:
Je moet natuurlijk niet alle vuile was buiten hangen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wilde een video plaatsen, maar ik doe het maar niet omdat wikwakka2 er bij is en hij anders een erg slecht beeld krijgt van Turken en Turkije.
Doe maar, dan kan ik er Turken mee pestenquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wilde een video plaatsen, maar ik doe het maar niet omdat wikwakka2 er bij is en hij anders een erg slecht beeld krijgt van Turken en Turkije.
Dan denk jij mischien aan een ander soort hangjongere dan wijquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:
hier bij mij waar ik woon in rdam zuid zijn er ook echt veel van die hangjongeren..
maar niemand heeft last van ze ..het zijn hele lieve jongens.
Het ligt eraan wat je onder hangjongere verstaat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:47 schreef nadiaschoonheid het volgende:
hier bij mij waar ik woon in rdam zuid zijn er ook echt veel van die hangjongeren..
maar niemand heeft last van ze ..het zijn hele lieve jongens.
ik kan voor het eerst in een maand zo lang uitslapen als ik wil, zonder me schuldig te voelen. De vraag is: hoe laat gaat het worden?quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:50 schreef Bortecinem het volgende:
Ik had vandaag last van migraine en ben pas om 5 uur opgestaan.Nu is mijn ritme naar de kloten.
Laat zien dan, of is dit wat zG en anderen bedoelden met achter-je-rug-om-lul-turkenquote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef IHVK het volgende:
TM![]()
Dat beest is ook niet meer halal trouwens.
Als je een dier zo dood mag je het niet meer opeten.
Beesten.
Ik ging om 8 uur naar de moskee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:50 schreef Bortecinem het volgende:
Ik had vandaag last van migraine en ben pas om 5 uur opgestaan.Nu is mijn ritme naar de kloten.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef nadiaschoonheid het volgende:
het zijn toch groepjes vaak marokkaanse jonge jongetjes die niks te doen hebben een een beetje hangen op straat...hahaha of niet?
Dit is maar een voorbeeld. Marokkaanse hangjongeren zijn bijna altijd stront vervelend en roepen altijd wel domme dingen naar je hoofd, vooral als je met een groep meisjes bent.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:39 schreef Bortecinem het volgende:
Vorig jaar werd ik door een groepje Marokkaanse hangjongeren uitgescholden toen ik met de Ramadan de Jamin binnenstapte.![]()
![]()
Je bent gewoon Nederlander.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben Omani trouwens. Aangenaam, habibti.
Inderdaad. De ''mensen'' die een dier zoiets aandoen mogen wat mij betreft ook eenzelfde behandeling krijgen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef IHVK het volgende:
TM![]()
Dat beest is ook niet meer halal trouwens.
Als je een dier zo dood mag je het niet meer opeten.
Beesten.
Wil je zien hoe twee mongolen en dier zeer pijnlijk om het leven brengen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
ik kan voor het eerst in een maand zo lang uitslapen als ik wil, zonder me schuldig te voelen. De vraag is: hoe laat gaat het worden?
[..]
Laat zien dan, of is dit wat zG en anderen bedoelden met achter-je-rug-om-lul-turken?
Ja ik ben sowieso doelloos, geen werk, geen school, maar toch haat ik het wanneer mijn ritme helemaal is verstoord. De afgelopen weken heb ik met moeite mijn ritme weer terug gekregen en vandaag is 'ie weer helemaal naar de klote.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
ik kan voor het eerst in een maand zo lang uitslapen als ik wil, zonder me schuldig te voelen. De vraag is: hoe laat gaat het worden?
[..]
Laat zien dan, of is dit wat zG en anderen bedoelden met achter-je-rug-om-lul-turken?
zoek dan een baan of zo?quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja ik ben sowieso doelloos, geen werk, geen school, maar toch haat ik het wanneer mijn ritme helemaal is verstoord. De afgelopen weken heb ik met moeite mijn ritme weer terug gekregen en vandaag is 'ie weer helemaal naar de klote.
Wat preekte de Imam dan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ging om 8 uur naar de moskee.![]()
Overigens vond ik de preek een beetje negatief. Ik kreeg er koppijn van.
Klopt. Ik wacht op bericht van mijn school, ze zeiden dat ze nu de groepen aan het reorganiseren zijn en niet precies weten hoe lang dat duurt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:54 schreef IHVK het volgende:
geen werk geen school?
Dat is niet goed he. Word je depressief van.
En dan mij maar blijven beschuldigenquote:
Wat voor school is dat dan wel niet? Klinkt een beetje vaag.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Ik wacht op bericht van mijn school, ze zeiden dat ze nu de groepen aan het reorganiseren zijn en weten niet precies hoelang dat duurt.
Ben ik al mee bezig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:54 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, dat hoef ik eigenlijk niet te zien. Ik houd er niet zo van om dieren te zien lijden, ze zijn gewoon zo hulpeloos
.
[..]
zoek dan een baan of zo?
Het is een particuliere school dus ze regelen alles zoals zij dat willen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dan mij maar blijven beschuldigen.
[..]
Wat voor school is dat dan wel niet? Klinkt een beetje vaag.
Mijn zinnen zijn soms zo raar.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:56 schreef IHVK het volgende:
Oh ik dacht dat ik het verkeerd begreep, blijkbaar niet.
Gelukkig is Bortecinem sneller dan mijn ninja=edit
Hahahahaha.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Een keer werd ik op de fiets keihard ingehaald door zo'n hangkind die tussen mij (op de fiets) en rechts de stoep (3 cm verderop ofzo) door wilde. Ik begrijp nog steeds niet hoe hij daar tussendoor is gekomen. Echt, hij schoof gewoon alle natuurwetten opzij, maar maakte daarna wel een smak tegen de stoep aan en pleurde met fiets en al op de grond. Zie je het al voor je? Ik zit rustig op mijn fiets en zie ineens een klein Marokkaantje mij rechts om de oor vliegen.
![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Een keer werd ik op de fiets keihard ingehaald door zo'n hangkind die tussen mij (op de fiets) en rechts de stoep (3 cm verderop ofzo) door wilde. Ik begrijp nog steeds niet hoe hij daar tussendoor is gekomen. Echt, hij schoof gewoon alle natuurwetten opzij, maar maakte daarna wel een smak tegen de stoep aan en pleurde met fiets en al op de grond. Zie je het al voor je? Ik zit rustig op mijn fiets en zie ineens een klein Marokkaantje mij rechts om de oor vliegen.
![]()
Klopt, ja.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:
kifhalek is dat hoe gaat het??
ben wel marokkaanse maar spreek geen arabisch
spreek alleen berbers.
'Tolerantievol'quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:59 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het leuker als ze een meer liefdevol en tolerantievol verhaal vertellen (gebeurt ook vaak) ipv je gaat naar de hel zus en je gaat naar de hel zo.
Whehequote:Op zaterdag 28 november 2009 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:
![]()
jongen het is 2 uur.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
'Tolerantievol'![]()
. zoiets heet gewoon tolerant, jongeman.
Dat wordt te moeilijk, nog een taal erbij. Arabisch is al moeilijk genoeg.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:01 schreef nadiaschoonheid het volgende:
ik kan je wel berbers leren?
Ga je naar een Suleymanci/Nurcu moskee of zo? Ik en een vriendin bezochten een keer een Suleymanci moskee, so hey wat die allemaal prediken. Dit is haram, dat is haram, je gaat branden balblablalba. We kregen echt een lachkick van hier tot Tokio. Iedereen vet geïrriteerd door ons natuurlijk. Echt nooit meer dat ik een Sulo moskee bezoek.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:59 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het leuker als ze een meer liefdevol en tolerantievol verhaal vertellen (gebeurt ook vaak) ipv je gaat naar de hel zus en je gaat naar de hel zo.
Over wie heb je het eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:59 schreef IHVK het volgende:
over wie?quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Over wie heb je het eigenlijk?
Je zou trouwens gewoon topfit moeten zijn, je hebt de hele dag suiker gegetenquote:
Nee 'gewoon' Diyanet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ga je naar een Suleymanci/Nurcu moskee of zo? Ik en een vriendin bezochten een keer een Suleymanci moskee, so hey wat die allemaal prediken. Dit is haram, dat is haram, je gaat branden balblablalba. We kregen echt een lachkick van hier tot Tokio. Iedereen vet geïrriteerd door ons natuurlijk. Echt nooit meer dat ik een Sulo moskee bezoek.
O, ik zie het al. Jullie hebben het over het prediken in de moskee. Liep wat achter met het bijhouden van de posts.quote:
Hmmmm, wij zijn ook Diyanetci, maar onze imams prediken alleen peace.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee 'gewoon' Diyanet.
Maar misschien had ik ook koppijn door slaapgebrek.
Zei hij dat alle ongelogive kafirkazen naar de hel zouden gaanquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:05 schreef IHVK het volgende:
Deze man predikte ook peace hoor. Maar ik vond het net iets te negatief. Maar goed, daar ga ik niet over.
Hel is niet peace.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:05 schreef IHVK het volgende:
Deze man predikte ook peace hoor. Maar ik vond het net iets te negatief. Maar goed, daar ga ik niet over.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zei hij dat alle ongelogive kafirkazen naar de hel zouden gaan?
Turken die vrij nemen van school/werk/het redden van de wereld/superman spelen om het offerfeest te vierenquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kon vandaag niet gaan, omdat ik (verplichte) presentatie had op school. Allah bunun hesabini soracak sizden, mahluklar!![]()
Nee joh.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, dat kaassoort kende ik nog niet; is het Frans?quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je zult het toch echt eens moeten proberen. Once you go kafirkaas, you never go backquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, dat kaassoort kende ik nog niet; is het Frans?'Fromage de kafir' ofzo?
En wanneer is/wordt hij publieklijk gestenigd?quote:
Het is een samenvoeging van kafir (ongelovige) en kaas (Nederlander), als je dat nog niet had begrepenquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moest dat woord even opzoeken. VMBO he?
Jouw spelfout vind ik veel erger.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:11 schreef IHVK het volgende:
dat kaassoort.
en zijn taalfout verbeter je natuurlijk niet he. wikwak.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, damn, dat jij dacht dat ik dat niet begrepen had. Dat is wel heel erg sad.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het is een samenvoeging van kafir (ongelovige) en kaas (Nederlander), als je dat nog niet had begrepen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jouw spelfout vind ik veel erger.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, damn, dat jij dacht dat ik dat niet begrepen had. Dat is wel heel erg sad.
Ik bedoelde dus het woordje pleonasme.![]()
Zoek het maar op, beiden 'de soort' en 'het soort' zijn goed, dus 'dat kaassoort' mag ook.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:11 schreef IHVK het volgende:
dat kaassoort.
en zijn taalfout verbeter je natuurlijk niet he. wikwak.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, pleonasme bedoelde je.
Ik lees weer eens te snel.
Iedereen weet dat 'dat soort' voor geen meter klinkt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoek het maar op, beiden 'de soort' en 'het soort' zijn goed, dus 'dat kaassoort' mag ook.
Maar jij mag niet dissen, want je wist niet wat pleonasme betekendequote:Op zaterdag 28 november 2009 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zelfs ik als MBO'er vind dat.
tjaquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, jij met je 'tolerantievolle' dan?Tfoe...
Maar nu wel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:14 schreef wikwakka2 het volgende:
GMTA.
[..]
Maar jij mag niet dissen, want je wist niet wat pleonasme betekende.
Dit heb je alleen maar net in het groene boekje gelezen, omdat je je er onderuit probeerde te lullenquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoek het maar op, beiden 'de soort' en 'het soort' zijn goed, dus 'dat kaassoort' mag ook.
Boekje?quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dit heb je alleen maar net in het groene boekje gelezen, omdat je je er onderuit probeerde te lullen.
Even serieus, een vriend van mij is echt een grammer nazi, echt, je hoeft maar een fout te maken en je wordt gelijk uitgemaakt voor analfabeet.quote:
Hij heeft gewoon gelijk. Limburgers verbeter ik het liefst ook constant, maar ze maken zoveel taal- en spreekfouten dat het gewoon onbegonnen werk is. Daarom classificeer ik ze gewoon als analfabeten. Dat maakt mijn dag weer goed.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Even serieus, een vriend van mij is echt een grammer nazi, echt, je hoeft maar een fout te maken en je wordt gelijk uitgemaakt voor analfabeet.
dialect heet dat. Dat is niet fout. Maar anders.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Limburgers verbeter ik het liefst ook constant, maar ze maken zoveel taal- en spreekfouten dat het gewoon onbegonnen werk is. Daarom classificeer ik ze gewoon als analfabeten.
Sterf.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Limburgers verbeter ik het liefst ook constant, maar ze maken zoveel taal- en spreekfouten dat het gewoon onbegonnen werk is. Daarom classificeer ik ze gewoon als analfabeten.
Was je in Heerlen of zo? Ik woon in het noorden van Limburg, ons accent valt reuze mee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik was woensdag in Limburg om een interview af te nemen voor een onderzoek. Echt, die mensen praten daar zo vreemd hè! Normaal versta ik wel wat een Limburger buiten Limburg zegt, maar bij deze mensen dacht ik echt even in een ander land te zijn.
In't süden, in Maastricht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Was je in Heerlen of zo? Ik woon in het noorden van Limburg, ons accent valt reuze mee.
Ohh, oke.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In't süden, in Maastricht.
Als ze een totaal ander woord gebruiken, oke. Maar als ze dan en als gaan verwisselen, of onder en beneden zoals bortecinem zegt, krijg ik de neiging om ze een vuistslag te verkopen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
dialect heet dat. Dat is niet fout. Maar anders.
Wolla bradda, waar komt dat haat vandaan? Kom dan naar de straten van roffa als je het uit wilt fittiën.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Volgens mij is fawakka in slaap gevallen.
Dan en als zijn ook mooie voorbeelden, ik gebruik het ook altijd verkeerd. Maar als je het je hele leven verkeerd hebt aangehoord is het best moeilijk om ze dan juist te gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als ze een totaal ander woord gebruiken, oke. Maar als ze dan en als gaan verwisselen, of onder en beneden zoals bortecinem zegt, krijg ik de neiging om ze een vuistslag te verkopen.
zo hebben we allemaal iets waar we agressief van wordenquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als ze een totaal ander woord gebruiken, oke. Maar als ze dan en als gaan verwisselen, of onder en beneden zoals bortecinem zegt, krijg ik de neiging om ze een vuistslag te verkopen.
Dan bij vergrotende trap, als bij vergelijkingen. Het is maar wat je moeilijk noemt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan en als zijn ook mooie voorbeelden, ik gebruik het ook altijd verkeerd. Maar als je het je hele leven verkeerd hebt aangehoord is het best moeilijk om ze dan juist te gaan gebruiken.
Cool, zal ik onthouden (hoop ik).quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan bij vergrotende/verkleinende trap, als bij vergelijkingen.
quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wolla bradda, waar komt dat haat vandaan? Kom dan naar de straten van roffa als je het uit wilt fittiën.
Damn, irritant.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik had eerst een Vlaming in mijn klas. Hij draaide bijna alle samenvoegingen van woorden om zoals wij die in het Nederlands gebruiken. Een 'tostie ham-kaas' noemde hij bijvoorbeeld 'kaas-ham' en 'zwart-wit' noemde hij 'wit-zwart' (en dan met zo'n irritant accent erbij).
Slaap lekker.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:33 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ga ook maar eens slapen, waarom ben ik nu nog wakker?
Morgen maar om 12 uur de wekker zetten.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik had eerst een Vlaming in mijn klas. Hij draaide bijna alle samenvoegingen van woorden om zoals wij die in het Nederlands gebruiken. Een 'tostie ham-kaas' noemde hij bijvoorbeeld 'kaas-ham' en 'zwart-wit' noemde hij 'wit-zwart' (en dan met zo'n irritant accent erbij).
Smoesjesquote:
10 uur hier, maar ging dan ook om 1 uur slapen. Zometeen kapper, dan friet halen, dan vanavond chillen en uit. Weekend is heerlijkquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat is uitslapen toch heerlijk. Ik werd topfit wakker.
Ben je niet aan het feestvieren?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:58 schreef IHVK het volgende:
ja. Maar goed, vandaag is toch een saaie dag denk ik.
Er is ook een rotweer vandaagquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:59 schreef IHVK het volgende:
nee, misschien komt er vanavond bezoek, maar verder niks gepland vandaag.
Misschien wat filmpjes kijken.![]()
Ga studeren, of zeg ik nou iets heel doms?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:59 schreef IHVK het volgende:
nee, misschien komt er vanavond bezoek, maar verder niks gepland vandaag.
Misschien wat filmpjes kijken.![]()
studeren? wat is dat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ga studeren, of zeg ik nou iets heel doms?
In een uitgelebberde joggingbroek jezelf naar de universiteit slepen en nog half brak in de collegebanken in slaap vallen.quote:
Tweede gedeelte maak ik me wel eens schuldig aan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
In een uitgelebberde joggingbroek jezelf naar de universiteit slepen en nog half brak in de collegebanken in slaap vallen.
In Goodbye Lenin speelt een Turk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb voor vandaag twee Duitse films in de planning staan: Das Leben der Andern en Goodbye Lenin.
Goodbye Lenin is geweldig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb voor vandaag twee Duitse films in de planning staan: Das Leben der Andern en Goodbye Lenin.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In Goodbye Lenin speelt een Turk.
Waarom verbaast me dit niet?quote:
Ik wist niet eens dat er een Turk in speelde.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[..]
Waarom verbaast me dit niet?
Chulpan Khamatova, een Tatar.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er een Turk in speelde.
Een Rus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Chulpan Khamatova, een Tatar.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, we hebben de Anatolische versie van Burakius gevonden.
Ik weet dat jij dat bedoelde, wou gewoon mierenneuken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet dat Tataren een Turks volk zijn, maar ik dacht dat je Turk bedoelde alsin 'afkomstig uit Turkije'
Verwend kind is ze dan, ik begrijp echt niet heo mensen zulke dingen 'per ongeluk' voor elkaar krijgen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:16 schreef Bortecinem het volgende:
Damn, mijn zusje van 14 heeft 2 maanden achter elkaar een telefoonrekening van 150 euro gekregen. En die betalen mijn ouders lekker.
Das leben des anderen is juist mijn favoriete film, heb ik al twee keer gezienquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[..]
Waarom verbaast me dit niet?
Wie zegt dat ze dat perongeluk voor elkaar heeft gekregen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Verwend kind is ze dan, ik begrijp echt niet heo mensen zulke dingen 'per ongeluk' voor elkaar krijgen.
Het was vast een compensatie voor de keer dat hij je teveel liet betalen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik kreeg gisteren trouwens 50 cent korting op mijn patatje met bij de Turk, was dat vanwege het offerfeest? De vorige keer liet hij me volgens mij 3 euro te veel betalen voor mijn shoarma-menu.
Het zijn altijd de jongste die worden voorgetrokken door ouders, ook bij mijn zusjequote:Op zaterdag 28 november 2009 13:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat perongeluk voor elkaar heeft gekregen?Ze belt en sms gewoon voor haar leven. En het stomste is dat ze behalve een beetje gejammer van mijn ouders verder geen straf of zo heeft gekregen. Als ik op mijn 14e binnen twee maanden een rekening van 300 euro had gekregen dan was het een ander verhaal geweest. Rot kind.
Wolla vriend, ik weet van niks!quote:
Idd, zij wordt altijd voorgetrokken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:24 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het zijn altijd de jongste die worden voorgetrokken door ouders, ook bij mijn zusje. Maar laat haar dan een abonnement nemen of zo, met onbeperkt SMS'en
.
Een abonnement kan je niet zomaar even stopzetten trouwens, tenzij je vader hem in één keer af wil betalen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Idd, zij wordt altijd voorgetrokken.![]()
Ze heeft een abonnement, daarom dat ze ook een mega rekening heeft gekregen. Maar goed, mijn vader gaat haar abo stop zetten, ze krijgt een prepaid kaart hehehe. Maar toch is ze er TE goed vanaf gekomen.
Dat kan niet in Nederland volgens mij.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een abonnement kan je niet zomaar even stopzetten trouwens, tenzij je vader hem in één keer af wil betalen.
Maar las je zusje pre-paid heeft, moet je gewoon af en toe wat van haar pre-paid naar ejzelf toe sturen. Gewoon, omdat het kan.
Ja ik weet het ook niet maar de abo die ze nu heeft heeft ze niet meer voor lang.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een abonnement kan je niet zomaar even stopzetten trouwens, tenzij je vader hem in één keer af wil betalen.
Maar las je zusje pre-paid heeft, moet je gewoon af en toe wat van haar pre-paid naar ejzelf toe sturen. Gewoon, omdat het kan.
Niet?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kan niet in Nederland volgens mij.
Geen idee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef IHVK het volgende:
De abbo van een vriend van mij is afgesloten omdat hij zijn rekening te laat had betaald ofzo.
Krijg je dan ook een BKR notering?
Hmm, het zou me niks verbazen. Maar sowieso niet echt snugger om je rekeningen niet te betalen, je moet dat gewoon op automatische incasso zetten.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef IHVK het volgende:
De abbo van een vriend van mij is afgesloten omdat hij zijn rekening te laat had betaald ofzo.
Stom, in Oman kn het ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
In Nederland kan je geen beltegoed naar elkaar sturen, in Turkije wel. De rest weet ik niet.
Sowieso heb ik zelf een abbo, dan gaat het helemaal niet. Stupid me.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
In Nederland kan je geen beltegoed naar elkaar sturen, in Turkije wel. De rest weet ik niet.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:31 schreef IHVK het volgende:
de abbo kan.
Het is toch een zelfverzonnen afkorting.
Huehehe.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Stom, in Oman kn het ook. En elk bedrag dat je maar wilde, ik ging toen altijd mensen pesten door ze 1 baiza (0,2 cent of zo) te sturen als ze één sms'je (10 baiza) wilden
. Helemaal flippen natuurlijk, de gierigaards.
Turkse breezahpre-paidsletjesquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Huehehe.![]()
Ik ken meisjes in Turkije die smsjes sturen naar willekeurige nummers uit hoop dat het aankomt bij oude eenzame mannen die mannen in ruil voor een paar minuutjes bellen hun tegoed zullen sturen. Telefoon sletjes.
Ik heb cupcakes gebakken die nu wel onderhand zijn afgekoeld, ik ze dus maar eens ga versieren. Doeg.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is alweer bijna 2 uur en ik heb vandaag nog niks uitgevoerd. Wel een fijn gevoel eigenlijk.
Mag dat wel zomaar?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb cupcakes gebakken die nu wel onderhand zijn afgekoeld, ik ze dus maar eens ga versieren. Doeg.
No shit sherlock.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]. Zelfverzonnen inderdaad, het is namelijk 'abo' van 'abonnement'.
Nu maak je het wel erg moeilijk voor bortecinem om dit topic terug te lezen.quote:
Wtfquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Huehehe.![]()
Ik ken meisjes in Turkije die smsjes sturen naar willekeurige nummers uit hoop dat het aankomt bij oude eenzame mannen die in ruil voor een paar minuutjes bellen hun tegoed sturen. Telefoon sletjes.
Lekker tochquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
Zoveel slaap en wat is het koud buiten
nee, vanavond verjaardag en wil daar niet komen met hoofdpijn en m'n pa is nog niet thuis met de auto, ik ga echt niet met de fietsquote:
Dat heb ik ook weleens, maar dan in combinatie met een hoofd vol snotquote:
Ik kan het beter hoofdpijn van de wind noemen, krijg snel hoofdpijn van de wind.quote:
Van de wind?quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan het beter hoofdpijn van de wind noemen, krijg snel hoofdpijn van de wind.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef IHVK het volgende:
Mischien brandden de kooltjes niet goed?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:29 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb net sinds maanden weer aan een waterpijp gelurkt, had ik niet moeten doen. Ik ben nou vet misselijk en duizelig.
Ik normaal ook niet, maar nu ben ik opeens vet misselijk en duizelig. Ik denk dat ik zometeen met mijn kop boven de plee ga hangen, damn, heb me nog nooit zo gevoeld na een paar lurkjes waterpijp.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:31 schreef Ayca het volgende:
Oeh goed idee hij staat hier ook al sinds de vakantiemorgen maar een doen dan
ik krijg er gelukkig nooit hoofdpijn
Jawel, ze brandden heel goed.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mischien brandden de kooltjes niet goed?.
Echte bazen gebruiken een appel om de shesha in te doen.
Ik rook normaal nooit en waterpijp doe ik maar eens in het halfjaar of zo. Vaak word ik er eventjes misselijk van maar duurt dat nooit lang, nu is het echt erg.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb het ook wel eens gehad trouwens, geen idee waar het aan lag.
Waar heb je het gerookt dan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik normaal ook niet, maar nu ben ik opeens vet misselijk en duizelig. Ik denk dat ik zometeen met mijn kop boven de plee ga hangen, damn, heb me nog nooit zo gevoeld na een paar lurkjes waterpijp.
Gewoon thuis. Ik maak dat ding nooit schoon, zal daar wel aan liggen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar heb je het gerookt dan?
Kan zijn dat iemand er ander spul in is vergeten van de vorige keer.
Whehe, je moet het wel redelijk vaak vervangen ja, anders zit je gewoon afgebrande shit te inhaleren. Moet je maar kijken hoe het er na een half uurtje uitzietquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar heb je het gerookt dan?
Kan zijn dat iemand er ander spul in is vergeten van de vorige keer.
Oh nee, tabak vervangen doe ik natuurlijk wel altijd.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Whehe, je moet het wel redelijk vaak vervangen ja, anders zit je gewoon afgebrande shit te inhaleren. Moet je maar kijken hoe het er na een half uurtje uitziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |