Het staat er inderdaad al, dus dan is dit plan nog nuttelozer dan ik dacht.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:08 schreef Sjaakz het volgende:
@ Mutant01: Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw Marokkaanse nationaliteit niet in de GBA staat vermeld. Kijk maar eens op www.mijnoverheid.nl (met DigiD inloggen) >> Persoonlijke gegevens >> GBA >> Nationaliteit
MM, als ik naar www.mijnoverheid.nl ga krijg ik:quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:08 schreef Sjaakz het volgende:
@ Mutant01: Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw Marokkaanse nationaliteit niet in de GBA staat vermeld. Kijk maar eens op www.mijnoverheid.nl (met DigiD inloggen) >> Persoonlijke gegevens >> GBA >> Nationaliteit
Het is ook eigenlijk geen plan hè. Het bestaat al lang. Maar de Tweede Kamer wil die registratie juist afschaffen. Maar Bijleveld wil dat dus niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het staat er inderdaad al, dus dan is dit plan nog nuttelozer dan ik dacht.Het is vrij walgelijk eigenlijk dat de staat zich zo inzet om de tweede nationaliteit te registeren. Je zou zeggen (gezien de discussie) dat ze het tegenovergestelde willen doen, namelijk de 2e nationaliteit in het geheel niet erkennen. We betichten allemaal Wilders wel van het nazi zijn, maar dit zijn pas ernstige taferelen die mij doen denken aan de "uitstekende registratie van Joden in Nederland" .
Blijkbaar niet, blijkbaar gaat dat van rechtswege.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:00 schreef RvLaak het volgende:
Is het niet zo dat je pas de Marokkaanse nationaliteit krijgt als je je kind aangeeft bij de ambassade van Marokko?
Goede vraag.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:52 schreef paddy het volgende:
Heb eigenlijk een vraagje. Hoe kan Marokko nu weten dat hier een kind is geboren waar de ouders of grootouders de Marokkaanse nationaliteit hebben?
Maar die Ier is dan geboren in Ierland. Hier gaat het om kinderen waarvan hun grootouders in Marokko geboren zijn. Hun ouders en zijzelf zijn in Nederland geboren.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:39 schreef voyeur het volgende:
Bijvoorbeeld Ieren kunnen hun nationaliteit niet opgeven als ze emigreren, dus die hebben vanzelf een dubbele nationaliteit in de VS. Wordt gewoon geaccepteerd.
Heb hier weleens gelezen dat de burgelijke stand dat gewoon netjes doorgeeft.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:52 schreef paddy het volgende:
Heb eigenlijk een vraagje. Hoe kan Marokko nu weten dat hier een kind is geboren waar de ouders of grootouders de Marokkaanse nationaliteit hebben? Aangezien Marokko ook niet zo open is met gegevens van landgenoten, zou het toch redelijk normaal zijn dat Nederland dit ook niet is naar Marokko toe.
Dus hoe kan Marokko nu weten of er een nieuwe Marokkaan is geboren in Nederland? Ik persoonlijk hoop dat de ouders zelf mogen beslissen of er openheid aan geven. Dit gaat voor mij ook op voor andere landen. Zou het echt niet normaal vinden dat Marokko wordt ingeseind door Nederland, of dat Marokko gewoon bij deze gegevens kan komen.
Hoe kan dat nou, als Marokko niet eens weet dat het kind bestaat... Tenminste, ik ga er van uit dat de Marokkaanse regering niet weet dat ik besta, laat staan of ik een Marokkaan ben of niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, blijkbaar gaat dat van rechtswege.
Ohhh Noezzzz!!!!!!quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:19 schreef Gia het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)s_Marokkaan_geworden
Ook een leuk artikel hierover.
Ben je 20 jaar, Nederlandse met een van oorsprong Marokkaanse moeder, word je ineens de Marokkaanse nationaliteit opgedrongen!! Omdat Marokko de wet veranderd en dit met terugwerkende kracht ingevoerd wil hebben.
Oh, jij vindt het natuurlijk heel normaal dat een 20-jarig Nederlands meisje ineens te horen krijgt dat ze er verplicht de Marokkaanse nationaliteit bij krijgt!!quote:
Goed punt, ik vraag me inderdaad af hoe dit in z'n werk gaat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, als Marokko niet eens weet dat het kind bestaat... Tenminste, ik ga er van uit dat de Marokkaanse regering niet weet dat ik besta, laat staan of ik een Marokkaan ben of niet.
Heel normaal... Ja, eigenlijk wel. Dit is het gevolg van het gelijktrekken van de rechten van de vrouw met de rechten van de man, waardoor kinderen van Marokkaanse moeders voortaan net zoveel recht hebben op de Marokkaanse nationaliteit als kinderen van Marokkaanse vaders en wel met terugwerkende kracht.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, jij vindt het natuurlijk heel normaal dat een 20-jarig Nederlands meisje ineens te horen krijgt dat ze er verplicht de Marokkaanse nationaliteit bij krijgt!!
Als zij zich niet meldt, en ze heet Katja de Vries, dan is er geen Marokkaanse overheid die kan vermoeden dat haar moeder Marokkaanse was.
Dat was de vraag niet, de vraag is HOE Marokko WEET dat er een kind geboren wordt, als de ouders dat niet aangeven bij de Marokkaanse ambassade dan hebben ze daar toch ook geen kennis van?quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:09 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Heel normaal... Ja, eigenlijk wel. Dit is het gevolg van het gelijktrekken van de rechten van de vrouw met de rechten van de man, waardoor kinderen van Marokkaanse moeders voortaan net zoveel recht hebben op de Marokkaanse nationaliteit als kinderen van Marokkaanse vaders en wel met terugwerkende kracht.
Dat was de vraag wel.quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, jij vindt het natuurlijk heel normaal dat een 20-jarig Nederlands meisje ineens te horen krijgt dat ze er verplicht de Marokkaanse nationaliteit bij krijgt!!
Hoe komt Marokko er achter dat ze Marokkaans is dan, hacken ze onze persoonsbestanden of is Nederland zo kwallerig om dat allemaal door te spelen naar Marokko?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |