Precies. Goeie hintquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:05 schreef belsen het volgende:
Ik heb het opgezocht, dacht toen: wie? en bleek nog amper zover uit de buurt vandaan te zitten.
Grobbel +1quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:47 schreef Grobbel het volgende:
Christopher Eccleston? David Tennant kan ik me haast niet voorstellen, en oudere doctors lijken me ook redelijk onwaarschijnlijk.
quote:People are people, and sometimes they sue video game manufacturers for causing them alienation. GameSpot reports that a San Jose gamer named Erik Estavillo is suing Activision Blizzard, makers of the online multiplayer game World of Warcraft, for a whole mess of poorly thought-out reasons. Estavillo believes that the game's monthly subscription fee is too high and that its various other charges are too numerous, and he also believes that the game contributes to his sense of alienation. To that end, Estavillo has subpoenaedmulti-instrumentalist and songwriter
, who, to hear Estavillo tell it, is an expert in alienation.
Estavillo's reasoning: He's subpoenaing"since he himself has been known to be sad, lonely, and alienated, as can be seen in the songs he writes." Which raises the question: When
wrote "Home", did he foresee a day when some chump would hear his eloquent evocation of longing and attempt to use him in a deeply questionable lawsuit against the people who make a fantasy video game? Maybe
should take this subpoena as a compliment.
Estavillo is also subpoenaing actress Winona Ryder, reasoning that her love of the book The Catcher in the Rye qualifies her to speak on "how alienation in the book can tie to alienation in real live [sic] / video games such as World of Warcraft." I'm actually surprised that Estavillo didn't also try to subpoena J.D. Salinger.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:43 schreef Grobbel het volgende:
Is nummer 5 Zazie?
quote:Uniek muzikaal project gebaseerd op gedichten van verstandelijk beperkte mensen
DE SPEELDOOS is de titel van het langverwachte mini-album van-frontman
in samenwerking met
, zangeres van
. Het album bevat zes nummers en de teksten van de liedjes zijn gebaseerd op gedichten van verstandelijk beperkte cliënten van zorgorganisatie Dichterbij.
Dichterbij ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking en helpt hen met het nastreven van hun dromen.: “Een tijdje geleden werd ik gevraagd of ik wat moois kon doen met gedichten die gemaakt waren door cliënten van Dichterbij. Men had het gevoel dat er meer mee kon en moest gebeuren. Ik begreep direct waar dat gevoel vandaan kwam: de gedichten die ik las waren zo puur en bijzonder dat ik meteen enthousiast was om er mee aan de slag te gaan. Voor een aantal liedjes heb ik zelf slechts de muziek geschreven en de teksten van een of meerdere gedichten gebruikt als tekst voor het nummer. Bij veel gedichten had ik namelijk simpelweg het idee dat ik het zelf niet mooier zou kunnen zeggen.”
De samenwerking metkwam vrij spontaan tot stand. “Ik kende
vóór het project nog niet eens zo goed. Maar toen ik ervoor gevraagd werd leek het me te gek om dit samen met haar te doen. Gelukkig bleek dat wederzijds en we zijn erg tevreden met het resultaat,” aldus
. “Dichterbij gaat als organisatie op een hele mooie manier om met de kunst van hun cliënten. Ik ben dan ook erg blij dat er zoiets bijzonders uit voort gekomen is.”
Dichterbij gebruikt De Speeldoos onder andere als kerstgeschenk en als representatie van hun activiteiten. De cd is verpakt in een speeldoos, met werkend mechaniek van een van de liedjes op het album. De Speeldoos is in beperkte, genummerde oplage verkrijgbaar in deze bijzondere uitvoering, maar zal ook als reguliere cd-uitgave verschijnen.: “Zeker het idee om een echte speeldoos te verwerken in het concept sprak me zeer aan. Alleen een cd had ik ook zo suf gevonden voor zo’n bijzonder project.”
Beide uitgaven van De Speeldoos liggen vanaf half december in de winkels en verschijnen via Excelsior Recordings. Pre-order hem nu in onze webshop: De Speeldoos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |