Ik was in de veronderstelling dat jij best wel intelligent was eigenlijkquote:Op donderdag 26 november 2009 06:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je hebt een beetje een rare afbeelding van ons wapen gekozen.
Daarop lijken de hartjes op Frieze pompebleren
[ afbeelding ]
Dit is dus het wapen van de provincie Groningen. En hoewel one provincie vroeger tot de Frieze gebieden behoorde is er een kloof ontstaan tussen Friesland en Groningen, op gebied van taal en cultuur. En daar mag je best soms grappen over maken
Persoonlijk vind ik al dat geneuzel over hun taal en dat alles maar in hun taal moet (Fryslan, Ljouwert, Snits, etc.) dom gedoe en blijf ik als Nederlander (ik ben geen Fries) het gewoon hebben over Friesland, Leeuwarden en Sneek.
Ik heb het toch ook over Keulen, Parijs, Engeland, Londen en Frankrijk? Niet over Köln, Paris, England, London en France. Ik ben een Nederlander, dus ik gebruik de Nederlandse benamingenquote:Op donderdag 26 november 2009 19:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat jij best wel intelligent was eigenlijk
Dan hebben wij het wel over it Heidenskip en praat jij over het Heidenschapquote:Op donderdag 26 november 2009 19:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook over Keulen, Parijs, Engeland, Londen en Frankrijk? Niet over Köln, Paris, England, London en France. Ik ben een Nederlander, dus ik gebruik de Nederlandse benamingen
Ja. Dat zal 'em leren.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hebben wij het wel over it Heidenskip en praat jij over het Heidenschap
In het Nederlands is de naam van de provincie die jij 'Friesland' noemt al sinds 1995 Fryslân. Dat hele 'Friesland' bestaat niet meer.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook over Keulen, Parijs, Engeland, Londen en Frankrijk? Niet over Köln, Paris, England, London en France. Ik ben een Nederlander, dus ik gebruik de Nederlandse benamingen
Friese naam voor de mooie plaats Joure.quote:
Ok. Één keer he:quote:Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
In het Nederlands is de naam van de provincie die jij 'Friesland' noemt al sinds 1995 Fryslân. Dat hele 'Friesland' bestaat niet meer.
No waii.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:00 schreef 2cv het volgende:
Friese naam voor de mooie plaats Joure.
Woordenboeken bepalen de taal niet, die laten alleen weten hoe een woord gebruikt wordt. En de provincie Fryslân wordt dus ontzettend vaak fout benoemd.quote:
Je moeder wordt dus ontzettend vaak fout benoemd.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:06 schreef 2cv het volgende:
Woordenboeken bepalen de taal niet, die laten alleen weten hoe een woord gebruikt wordt. En de provincie Fryslân wordt dus ontzettend vaak fout benoemd.
Een woordenboek geeft de definitie en een correcte schrijfwijze. Mafkees. Of hebben jullie in FRIESLAND andersoortige woordenboeken?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Woordenboeken bepalen de taal niet, die laten alleen weten hoe een woord gebruikt wordt. En de provincie Fryslân wordt dus ontzettend vaak fout benoemd.
Ja.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je moeder wordt dus ontzettend vaak fout benoemd.
De definitie wordt bepaald aan de hand van hoe het woord gebruikt wordt. Als iedereen het voertuig wat wij nu onder de naam auto kennen fiets gaat noemen dan worden die woordenboeken rap aangepast. En dan heb ik het over de nieuwe drukken, ze komen dus niet bij je langs om je woordenboek te wijzigen.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een woordenboek geeft de definitie en een correcte schrijfwijze. Mafkees. Of hebben jullie in FRIESLAND andersoortige woordenboeken?
Wat ijl jij gast.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:16 schreef 2cv het volgende:
De definitie wordt bepaald aan de hand van hoe het woord gebruikt wordt. Als iedereen het voertuig wat wij nu onder de naam auto kennen fiets gaat noemen dan worden die woordenboeken rap aangepast. En dan heb ik het over de nieuwe drukken, ze komen dus niet bij je langs om je woordenboek te wijzigen.
Ik ijl niet. Hoe dan ook, ik ben erg tevreden over de titel van dit topic.quote:
Smoesjes.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef 2cv het volgende:
Ik kwijl niet.
Eerst de badkamer schoonmaken.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Ben je trots op jezelf nu M'jam?Mag dat al ?
quote:Op donderdag 26 november 2009 21:59 schreef Bob. het volgende:
[..]
Eerst de badkamer schoonmaken.Daarna wel.
Een hele grote versie van Bob en BabyBob. En die heet heel ironisch BobNano.quote:
Ok.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]je mag ook trots zijn op je essaywerk,
!
Aaaaah.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Check Facebook maar! Groetjes, Jop.
Ja de vriendinnen waar ik mee was hadden om 9 uur college en wilden per se wegquote:
Ga dan nu naar bed zodat je fris en fruitig naar je college kuntquote:Op vrijdag 27 november 2009 03:38 schreef Luco het volgende:
Goed excuus. Ik had net een feestje, morgen weer, tussendoor college en zaterdag wedstrijd... Mijn zondag gaat bestaan uit slapen, niks doen en slapen
hoax, je gaat helemaal nietquote:Op vrijdag 27 november 2009 03:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ga dan nu naar bed zodat je fris en fruitig naar je college kuntik ga in ieder geval wel! Welterusten
Dus als ik het over Duitsland en Zweden heb, terwijl het officieel Deutschland en Sverige heet, dan benoem ik het fout?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toevallig een auto in de fik gestoken? Ik hoor rare verhalen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 03:38 schreef Luco het volgende:
Goed excuus. Ik had net een feestje, morgen weer, tussendoor college en zaterdag wedstrijd... Mijn zondag gaat bestaan uit slapen, niks doen en slapen
We zijn wel omkoopbaar, maar niet zo gemakkelijk hoor.quote:Op vrijdag 27 november 2009 03:40 schreef Breathtaking het volgende:
[STEM] Lekkerste FOK! Babe 2009
Ooh en even spammen, stem op me zodat ik niet verlies van Skaai!
Geliefde oldbie blijkbaar,quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:18 schreef nietzman het volgende:
Ja, wats met Skaai?
Doe datquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:19 schreef nietzman het volgende:
Ah, nou nog geliefd worden en ik kan ook meedoen..
Dan had jij ook nog kunnen winnen nietzquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:18 schreef nietzman het volgende:
Ja, wats met Skaai?
Het werkt een beetje averechts zie ikquote:Op vrijdag 27 november 2009 03:40 schreef Breathtaking het volgende:
[STEM] Lekkerste FOK! Babe 2009
Ooh en even spammen, stem op me zodat ik niet verlies van Skaai!
Bluh, regen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:50 schreef GLITCH. het volgende:
Vanmorgen zeiknat geregend op weg naar werk. Nog steeds een vrij somber uitzicht vanuit de mooie IBG torens, maar het lijkt op te klaren. Hallo overigens
Typisch fok dit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:50 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Het werkt een beetje averechts zie ik.
Nee, dat was ik niet. Huisgenoot heeft wel alles gezien, inclusief de explosies van de benzine en olietank...quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:23 schreef JH87 het volgende:
[..]
Toevallig een auto in de fik gestoken? Ik hoor rare verhalen.
IBG Torensquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:50 schreef GLITCH. het volgende:
Vanmorgen zeiknat geregend op weg naar werk. Nog steeds een vrij somber uitzicht vanuit de mooie IBG torens, maar het lijkt op te klaren. Hallo overigens
Veel. Succes, ik zou 1e klas gaan reizen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:14 schreef JH87 het volgende:
Moi. En doei Groningen. Ik ga maar eens kijken hoeveel paupers er al in de trein zitten.
Maar daar zitten alleen maar suffe oudjes, ook niet erg spannend hoor.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:20 schreef Luco het volgende:
[..]
Veel. Succes, ik zou 1e klas gaan reizen.
In België zit je dan tussen de zwangere vrouwenquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:20 schreef Luco het volgende:
[..]
Veel. Succes, ik zou 1e klas gaan reizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |