Komma's vervangen door puntkomma's?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:04 schreef STING het volgende:
Vraagje.
Ik werk met een systeem waar we CSV's uit exporteren.
Het probleem is echter dat de kolommen door komma's worden gescheiden en niet door puntkomma's.
Dit heeft als gevolg dat Excel 2003 ze niet direct wil openen en ook niet de CSV wil opslaan met komma's.
Nu kan ik in de Regional settings de taal naar "English (United Kingdom)" zetten, maar dat is zo omslachtig.
Iemand een tip?
Dat is een workarond die ik heb geprobeerd toe te passen, echter.. zitten er ook komma's in sommige velden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Komma's vervangen door puntkomma's?
Alles selecteren waar je de vervanging wilt doen. Dan vervolgens zoeken/vervangen.
Tweede probleem heeft helaas dat Excel de kolommen niet goed scheidt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:48 schreef Deetch het volgende:
Tja daarom is het eerste wat ik doe op mijn PC de regionale settings in engels zetten of gewoon direct een engelse versie installeer. Dan heb je al dat gezeik met puntkomma's ipv komma's decimale komma's ipv decimale punten niet.
Je zou de CSV ipv open kunnen importeren en dan scheiden op puntkomma. Als je dat dan opneemt met je macrorecorer kun je hem ook nog naar wens aanpassen.
quote:Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Zit nu al een hele tijd te prutsen, maar kom er niet uit... Hoop dat iemand me hier kan helpen![]()
Excel 2007 - Nederlands
Het probleem: Ik heb een stuk of 200 bestanden, die allemaal op dezelfde manier zijn opgebouwd. Uit die 200 bestanden wil ik de inhoud van negen verschillende cellen kopieren naar een nieuw totaalbestand. Dus bijvoorbeeld:
- Cel 2A van blad 1
- Cel 5H van blad 1
- Cel 3B van blad 4
En dat de gegevens van die cellen dus netjes onder elkaar in het totaalbestand terechtkomen.
Ik heb al geprobeerd om te prutsen met macro's, maar daar loop ik telkens tegen het probleem aan dat die macro alleen verwijst naar de cellen in één bestand. Zodra ik dezelfde macro dan in een ander bestand probeer uit te voeren, geeft ie een foutmelding.
Iemand die raad weet?
quote:
Ik bedoelde jouquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:02 schreef DaFan het volgende:
Loopen door files
Blegh.
(Kom er nog niet uit sanger).
Ik raad je met klem aan de informatie uit die 200 bestanden (?????? Tilt) in 1 fraaiequote:
' Zet deze functie in een module van spreadsheet totaalquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Dim fs As FileSystemObject Dim f As File Dim wb As Workbook Dim strLoc As String Dim nr As Integer strLoc = "c:\Files" 'Zet alleen excelfiles in deze folder Set fs = New FileSystemObject For Each f In fs.GetFolder(strLoc).Files Set wb = Application.Workbooks.Open(f.Path) nr = nr + 1 Blad1.Cells(nr, 1) = wb.Sheets(3).Range("A1") Blad1.Cells(nr, 2) = wb.Sheets("hoi").Range("A2") wb.Close False Next f End Function |
Op youtube staan verschillende 'advanced' filmpjes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis.
Er zijn zat cursussen/trainingen ook. Wel prijzig overigens, en vaak heel specifiek op een bepaald gebruikersdoel gericht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Zijn er nu ook goede boeken/programma's over Excel die wat verder gaat dan 'zo maak een cel vet of cursief' ?
De basis van excel dingen ken ik wel, ik wil wat meer leren over Excel dan alleen de basis.
Leer je niet makkelijker/sneller door gewoon jezelf uit te dagen iets moeilijks te maken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Super, ik ga het morgen eens even proberen...quote:Op zaterdag 28 november 2009 06:24 schreef iamcj het volgende:
[..]
' Zet deze functie in een module van spreadsheet totaal
' Kies menu - > extra -> verwijzingen -> Microsoft scripting runtime aanvinken
[ code verwijderd ]
Het kan ook anders, beter en sneller, maar dit is het best te begrijpen denk ik.
Probeer met .autofilter ertussen, op deze manier:quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef hendrik2009 het volgende:
Hallo,
Wanneer je sorteert in 2 kolommen, is dat dan niet met "with" neer te zetten?
Want dit werkt namelijk niet:
With Sheets("qty").sort
.SetRange Range("C4:L" & Range("L" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
.Key1 = Range("C4")
.Order1 = xlAscending
.Key2 = Range("H4")
.Order2 = xlAscending
.Header = xlNo
.OrderCustom = 1
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.Apply
End With
Bedankt.
thanks, maar werkt ook niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Probeer met .autofilter ertussen, op deze manier:
With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").AutoFilter.Sort
[...]
wat denk je van een advanced cursus??quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:18 schreef borisz het volgende:
Dan moet je wel weten wat je precies zoekt en heel kritisch de cursusinfo doornemen omdat advanced cursussen vaak specifiek op een bepaald doel gericht zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:51 schreef Deprater het volgende:
[..]
wat denk je van een advanced cursus??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ' ' Tabelletje Macro Application.Calculation = xlManual Range("A25").Select For P = 0 To 2 For Q = 0 To 2 For R = 0 To 2 Range("C2").Value = P Range("C3").Value = Q Range("C4").Value = R Calculate ActiveCell.Value = P ActiveCell.Offset(0, 1) = Q ActiveCell.Offset(0, 2) = R Activecell.Offset(0, 3) = P & " WVB, " & Q & " PL, " & R & " MNTR" ActiveCell.Offset(0, 4) = Range("I21").Value ActiveCell.Offset(1, 0).Select Next r Next q Next p Application.Calculation = xlAutomatic End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |