quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:26 schreef LesStroud het volgende:
[..] De Onrendabelen
Een goede definitie voor armoe is een westers land lijkt me..
Niet zoveel middelen hebben dat je een eventueel kind net zo veel kansen mee kunt geven als een ander kind in dat land.
Dus geen computer hebben zodat het zijn huiswerk moet maken in een bieb met sluitingstijden.
Geen geld hebben voor een uitgebalanceerd dieet dat de ontwikkeling van een kind ten goede komt.
Geen geld voor educatief speelgoed.
Geen geld voor clubs zodat het kan ontdekken of het een talent heeft .
Wonen in een klein, lawaaiig appartement waar het niet ongestoord zijn huiswerk kan maken.
enzovoort enzovoort.
En verder nog:
Armoe zodanig dat het een val wordt. Als je door pech aan lagerwal komt dat je er niet meer uit kan. Als wil je nog zo graag, en heb je je leven inmiddels weer op orde, dat je in een vicieuze cirkel komt. Geen werk--->geen loon--> geen geld om er representatief uit te zien of bij te scholen= geen werk.
Of er in Nderland mensen zijn die hier aan voldoen is op zich een discussie waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouw, 68. Altijd huisvrouw geweest. Moeilijke longen, slechte rug. Geen kinderen. Man werkte zijn leven lang in de bouw. Gaat met pensioen, krijgt een hartaanval. Vrouw moet rondkomen van 730 euro per maand. Weduwenpensioen. En daar moet alles van betaald worden. Huur, eten, alles.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:49 schreef kawotski het volgende:
Nee, armoede in Nederland bestaat niet tenzij je jezelf in die toestand hebt gemanouvreerd.
Da's nou niet iets wat je vantevoren niet kan zien aankomen. Pensioen kun je regelen, woonlasten zijn voor een groot deel afhankelijk van je keuzes. En als dit je keuzes zijn, dan zijn dit ook je gevolgen. Dat vind ik niet arm.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef Sander het volgende:
[..]
Vrouw, 68. Altijd huisvrouw geweest. Moeilijke longen, slechte rug. Geen kinderen. Man werkte zijn leven lang in de bouw. Gaat met pensioen, krijgt een hartaanval. Vrouw moet rondkomen van 730 euro per maand. Weduwenpensioen. En daar moet alles van betaald worden. Huur, eten, alles.
Tja, had ze 45 jaar geleden maar niet met de man van wie ze hield moeten trouwen.
T is ook geen vetpot maar het kan. En in het leven heb je het helaas niet voor het zeggen. Maar als geld een issue is dan had manlief misschien zijn leven lang een beter pensioen moeten opbouwen, klinkt bot hoor maar ik studeer ook elke dag om , mocht ik mijn pensioen al halen, het later zo goed mogelijk te hebben. Ik had ook gewoon vakkenvuller kunnen blijven 20 jaar geleden maar dan kun je uitrekenen wat je op je 65e krijgt en diegenen die je achterlaat.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef Sander het volgende:
[..]
Vrouw, 68. Altijd huisvrouw geweest. Moeilijke longen, slechte rug. Geen kinderen. Man werkte zijn leven lang in de bouw. Gaat met pensioen, krijgt een hartaanval. Vrouw moet rondkomen van 730 euro per maand. Weduwenpensioen. En daar moet alles van betaald worden. Huur, eten, alles.
Tja, had ze 45 jaar geleden maar niet met de man van wie ze hield moeten trouwen.
Makkelijk praten vanachter je computer. Ga jij haar maar eens vertellen dat ze niet arm is dan. Want als je gaat redeneren zoals je nu doet, is niemand arm.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Da's nou niet iets wat je vantevoren niet kan zien aankomen. Pensioen kun je regelen, woonlasten zijn voor een groot deel afhankelijk van je keuzes. En als dit je keuzes zijn, dan zijn dit ook je gevolgen. Dat vind ik niet arm.
Ja, wat ik eerder al zei. Er valt mensen altijd wel wat te verwijten. Ga jij het ze vertellen?quote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
T is ook geen vetpot maar het kan. En in het leven heb je het helaas niet voor het zeggen. Maar als geld een issue is dan had manlief misschien zijn leven lang een beter pensioen moeten opbouwen, klinkt bot hoor maar ik studeer ook elke dag om , mocht ik mijn pensioen al halen, het later zo goed mogelijk te hebben. Ik had ook gewoon vakkenvuller kunnen blijven 20 jaar geleden maar dan kun je uitrekenen wat je op je 65e krijgt en diegenen die je achterlaat.
Huis, eten, verwarming, zorg, zekerheid... Wijs mij de armoe even aan.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:58 schreef Sander het volgende:
[..]
Makkelijk praten vanachter je computer. Ga jij haar maar eens vertellen dat ze niet arm is dan. Want als je gaat redeneren zoals je nu doet, is niemand arm.
Ken je echt zo iemand? Dus iemand die geen huursubsidie krijgt met zo'n inkomen? Nee, omdat het niet kan.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef Sander het volgende:
[..]
Ze kan nog altijd gaan werken hoor.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:58 schreef Sander het volgende:
[..]
Makkelijk praten vanachter je computer. Ga jij haar maar eens vertellen dat ze niet arm is dan. Want als je gaat redeneren zoals je nu doet, is niemand arm.
Dat bedoel ik met "vergelijken met Afrika".quote:Op woensdag 25 november 2009 18:59 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Huis, eten, verwarming, zorg, zekerheid... Wijs mij de armoe even aan.
Waar dan?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:00 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ze kan nog altijd gaan werken hoor.
Ze heeft ruim 40, zoniet 50 jaar ervaring als huisvrouw. Wat kan ze dus doen?quote:
nee, maar arm zijn ze niet. Dan moeten ze voor de gein maar even naar Cambodja verhuizen of Turkmenistan.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:58 schreef Sander het volgende:
[..]
Ja, wat ik eerder al zei. Er valt mensen altijd wel wat te verwijten. Ga jij het ze vertellen?
Jij vergelijkt met mensen die heel veel geld hebben en dat lijkt mij helemaal idioot.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef Sander het volgende:
Dat bedoel ik met "vergelijken met Afrika".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |