abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75118467
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef apaxut het volgende:
Iedereen is hier over werk bezig, ik ben maar 15 ik zit nog op school
Wees blij, als je denkt dat school al klote is wacht maar dat je gaat werken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75121161
Ik houd van mijn werk
pi_75122217
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef apaxut het volgende:
Iedereen is hier over werk bezig, ik ben maar 15 ik zit nog op school
hmm..ik ben eigenlijk nergens mee bezig.
Werk niet/studeer niet..kortom zit maar thuis met een nog uit te keren uitkering..waar ze een hele zooi van hebben gemaakt
pi_75122279
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef francis998 het volgende:

[..]

Werk niet/studeer niet..kortom zit maar thuis met een nog uit te keren uitkering..waar ze een hele zooi van hebben gemaakt
Ik ben blij dat ik nog tot het eind van het jaar werk heb.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75122336
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik houd van mijn werk
Dat moet je hebben.
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ook thuis kan je nog een hele hoop doen, en dan is er ook nog vrijwilligerswerk als je iets anders wilt dan thuiszitten.
pi_75125330
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef RaXz het volgende:

[..]

Dat moet je hebben.
[..]

Ook thuis kan je nog een hele hoop doen, en dan is er ook nog vrijwilligerswerk als je iets anders wilt dan thuiszitten.
tja..ik zou best wel wat willen doen..alleen kan ik het niet opbrengen. Emotioneel ben ik in bepaald opzicht een wrak.
Mede door problematiek rond afkomst en verblijfland om het kort te houden.
Maar ach..gelukkig kan ik me thuis goed vermaken met de pc,wat schoonmaken enzovoorts.
pi_75125395
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wees blij, als je denkt dat school al klote is wacht maar dat je gaat werken
idd geniet van het naar school gaan. Ik heb zowel gewerkt als naar school gaan..en naar school gaan hoort plezieriger te zijn..kan je iig meer loltrappen..vaker relax momenten(officiel zelfstudieuren..maar ach..je kiest zelf of je wat doet of niet)
pi_75126265
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:48 schreef francis998 het volgende:

[..]

tja..ik zou best wel wat willen doen..alleen kan ik het niet opbrengen. Emotioneel ben ik in bepaald opzicht een wrak.
Mede door problematiek rond afkomst en verblijfland om het kort te houden.
Maar ach..gelukkig kan ik me thuis goed vermaken met de pc,wat schoonmaken enzovoorts.
Werken aan jezelf kan ook heel wat energie opslurken en wordt over het algemeen ondergewaardeerd. Vooral door mensen bij wie de muren op hun afkomen als ze ook maar een kort poosje alleen thuis zitten. En nog het meest grappig is dan de kreet 'een betere wereld begint bij jezelf'.

Neem de tijd zou ik zeggen.
pi_75133626
Ik dacht altijd dat werken leuker was, omdat je dan zelf je eigen leven hebt en kunt kiezen wat je doet
ik moet nu naar school dag iedereen
pi_75133708
quote:
Op maandag 30 november 2009 07:13 schreef apaxut het volgende:
Ik dacht altijd dat werken leuker was, omdat je dan zelf je eigen leven hebt en kunt kiezen wat je doet
School is ook heel belangrijk, een investering in je toekomst.
Vervelend wordt het pas wanneer je van een uitkering moet leven en iedereen om je heen meer de besteden hebt.
Succes op school!
pi_75138339
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:05 schreef RaXz het volgende:

[..]

Werken aan jezelf kan ook heel wat energie opslurken en wordt over het algemeen ondergewaardeerd. Vooral door mensen bij wie de muren op hun afkomen als ze ook maar een kort poosje alleen thuis zitten. En nog het meest grappig is dan de kreet 'een betere wereld begint bij jezelf'.

Neem de tijd zou ik zeggen.
Tja dat klopt. Helemaal...bij mijn vorige depressie wist bijna de hele familie het, en die hadden zoiets van ga nou maar werken of naar school(in hun land geen werk=geen inkomen) en zij hadden zoiets..van ach 't gaat vanzelf weer over.
Dat heb ik dus gedaan..en toen is het overgegaan..en nu zit ik hier..ongeveer 2 jaar later..in hetzelfde schuitje als toen alleen erger.
quote:
Op maandag 30 november 2009 07:13 schreef apaxut het volgende:
Werken is leuker omdat je meer geld krijgt..maar je zit veel meer gebonden aan regeltjes enzo..en vaste tijden. Terwijl op school heb je meer vrijheid(enne ik wil het niet promoten) het principe spijbelen bestaat op school, en op het werk gaat dat niet.
pi_75143236
goed, even een heerlijk momentje van gal spuien, trek je regenjas maar aan

goed, introductie, robuust repareert computers als bijbaan. vind ie leuk. robuust is dus vrij handig met die dingen
mijn bro heeft nogal een ouwe pc, en impulsief als hij is, staat er binnen 2 dagen een nieuwe pc op tafel. bro vroeg mij eerst ofc om advies, dus hij heeft een pc in onderdelen besteld (had ik ook gedaan) toen een maatje opgebeld (want ik was aan t werk) om de pc in elkaar te zetten.
maatje kan dat ook heel goed, dus dat is geen probleem, maatje ging weer naar huis, maar er stond nog een besturingssysteem op enzo. dus ik zeg, goh broer, kan ik dat voor je doen? hij zegt, sure! ik mag toch niet weg, dus robuust besteed zijn avond aan installeren. krijgt ie toch gruwelijk veel blauwe schermen voor zijn kiezen!
(a)bort, (r)etry, (f)ail?
a
om 11 uur 's avonds geef ik het op, de blauwe schermen zijn random, geen eenduidig probleem, vaag..

komt broer die dag daarna zo van, werkt mijn pc al? ik zeg nee, blauwe schermen. ik ga zondag weer verder met proberen (leuk man, computers! het probleem kan echt overal zitten! ) dus ik haal geheugen eruit enzo, probeer wat uit, maar het blauwe scherm blijft. me boer zo om de haverklap: werkt ie al? ik zeg nee, het kan misschien een driver probleem zijn, je moederbord of het geheugen.

hij: o, nou jij kan het dus niet fixen, dus ik bel wel iemand anders.

belt hij dat maatje dat de pc in elkaar heeft gezet (ook mijn maat trouwens ) zegt hij zo dat hij er niet wil naar kijken zonder robuust, want hij weet er erg veel van!
*streelt ego*

die avond krijg ik een reprimande van bro, dat ik niet competent ben om pc's te repareren, want ik breng de klant (hem) niet op de hoogte van de voortgang, en ik geef geen oplossing
a) waar ik werk, levert de klant de pc af, ik fix hem (heb er die zaterdag 4 gefixt ) en klant komt weer langs, of wij brengen hem. geen hond die vraagt naar wat er nodig was om te repareren, zijn zijn gewoon tevreden.
b) ik geef meerdere oplossingen, maar ik wil mijn broer niet naaien door hem nieuw geheugen te laten kopen ofzo, ik probeer VEEL meer uit om het te laten werken. het lijkt er nu wel op dat het aan het moederbord ligt, dus die moet hij terugsturen denk ik.

lang verhaal kort, ik denk dat het voor mij lastig is, omdat ik in mijn hoofd het probleem analyseer en de oplossing bedenk, maar deze niet duidelijk maak aan de persoon als deze erom vraagt. kijk, hij wil echt elke poep en scheet weten, wat schiet ik daar mee op om hem dat vertellen, denk ik dan :p

communicatie FTW!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 30 november 2009 @ 15:02:34 #138
104367 Thrackan
new and improved
pi_75144068
Net terug van een weekje lannen en ik heb alweer zóveel gemist... Geen zin om het nu terug te lezen.

Overigens zat in de enorme stapel post ook een nieuwe afspraak met PsyQ voor komende week. Ben benieuwd wat ze te zeggen en bieden hebben
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 30 november 2009 @ 16:05:26 #139
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75146329
misschien een rare vraag:

hechten jullie waarde aan de diagnose/hebben jullie het idee dat je wat bent opgeschoten met de diagnose?

Autisme zit in mijn familie en volgens iemand van de Luchtmacht (ben militair geweest) vertoonde ik "autistische trekjes" (later moeten horen van mijn commandant)
Nou weet ik al jaren dat ik "asociaal" ben, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er mee zou opschieten als ik het hele pad van tests of wat daar ook bij hoort af moet gaan.
pi_75147085
mensen met autisme zijn niet altijd asociaal ik ben niet asociaal
pi_75147158
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:05 schreef GimmeGore het volgende:

hechten jullie waarde aan de diagnose/hebben jullie het idee dat je wat bent opgeschoten met de diagnose?

Autisme zit in mijn familie en volgens iemand van de Luchtmacht (ben militair geweest) vertoonde ik "autistische trekjes" (later moeten horen van mijn commandant)
Nou weet ik al jaren dat ik "asociaal" ben, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er mee zou opschieten als ik het hele pad van tests of wat daar ook bij hoort af moet gaan.

terug van school
  maandag 30 november 2009 @ 16:31:09 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75147550
quote:

Ik heb mijn diagnose niet nodig. Zou dat in de toekomst wel zo zijn, dan zal ik hem zeker gebruiken, dus dan zal die (hopelijk) waarde voor mij hebben.
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk, het geeft aan dat 'wat ik altijd al vond' inderdaad ook zo is. Veel meer is het voor mij nu niet. Het geeft een labeltje aan waar ik mee verder kan, mijzelf verder kan oriënteren.
Waar je voor moet opletten is 'de ander', dat die niet met jouw diagnose en jouw labeltje verder gaat. Veel hulpverleners doen dat wel en dan heb je wel een probleem.
quote:
Autisten zijn niet asociaal, ze zijn anders. Dat kan vaak als asociaal overkomen.
Maar, je kan de vraag ook omdraaien: is het wel zo netjes lees: sociaal om er blind van uit te gaan dat de ander 'je wel zal begrijpen' als je maar de helft verteld? Als je de vraag namelijk zo stelt, zullen veel nt'ers dat namelijk ook asociaal vinden
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 30 november 2009 @ 16:32:02 #143
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75147596
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:21 schreef apaxut het volgende:
Vandaar de aanhalingstekens.
Ik kan wel vanalles gaan opnoemen wat ik tegenkom in mn dagelijks leven, maar daar heb ik niet echt behoefte aan
pi_75154351
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:49 schreef francis998 het volgende:

[..]

idd geniet van het naar school gaan. Ik heb zowel gewerkt als naar school gaan..en naar school gaan hoort plezieriger te zijn..kan je iig meer loltrappen..vaker relax momenten(officiel zelfstudieuren..maar ach..je kiest zelf of je wat doet of niet)
En dan later spijt hebben van dat je toch niet wat harder had geleerd
quote:

Ja omdat ik nu beter weet wie ik ben en wat kan. Verder kan ik met die diagnose handvatten krijgen om problemen op te lossen waar ik tegen aan loop.

Zo lang jij geen problemen hebt in het dagenlijks leven zou ik mijzelf niet laten testen als ik jou was. Het kan ook zijn dat er uit die onderzoeken geen diagnose komt. Iedereen heeft autistisch trekjes in meer of mindere mate.

Asociaal is een slechte omschrijving. Sociaal niet gewenst gedrag is een betere omschrijving.
14 SHADES OF GREY
pi_75154629
Binnen 1 week beginnen de examens, ik begin met wiskunde één van mijn lievelings vakken, wat vonden jullie tof of nu nog altijd tof? (vakken van op school)
pi_75155086
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:12 schreef apaxut het volgende:
Binnen 1 week beginnen de examens, ik begin met wiskunde één van mijn lievelings vakken, wat vonden jullie tof of nu nog altijd tof? (vakken van op school)
Scheikunde en Engels (MAVO) Omdat ik scheikunde zo leuk vond ben ik ook in die richting verder gegaan.
14 SHADES OF GREY
pi_75155309
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Scheikunde en Engels (MAVO) Omdat ik scheikunde zo leuk vond ben ik ook in die richting verder gegaan.
scheikunde is toch chemie hé? das wel redelijk tof vindt ik, mijn eerste jaar dat ik fysica en chemie heb
pi_75155520
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:25 schreef apaxut het volgende:

[..]

scheikunde is toch chemie hé? das wel redelijk tof vindt ik, mijn eerste jaar dat ik fysica en chemie heb
Ja dat klopt. Wat voor opleiding volg je eigenlijk?
14 SHADES OF GREY
pi_75155582
Als je een diagnose hebt, is het wel lastig in een relatie: hoe ga ik het vertellen. Want ook als je het verzwijgt, vroeg of laat komt de waarheid boven tafel. Bijvoorbeeld als je toekomstige vrouw vraagt om eens een test te laten doen.
pi_75155587
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Wat voor opleiding volg je eigenlijk?
ik doe geen opleiding, heb gewoon nog school ik doe richting industriële wetenschappen. nog maar 15 jaar nog 3 jaar school ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')