quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja je kan ook eeuwig trots blijven op een slavendrijver natuurlijk
Dat is wel waar.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Thanks. Maar mijn titel was wel lekkerder.
Oefff ben al 2 dagen chocovrij. Heb ontwenningsverschijnselen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Oeh, ik heb chocoladepepernoten gekocht, tijd om ze op te eten.
Je lijkt mijn moeder welquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:20 schreef IHVK het volgende:
wikwakka je gaat wel dik worden zo he.
Je eet constant.
Niet voor mij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach ja de keuze tussen een auto of chocola blijft lastig
Ja ik kan ook heel veel eten zonder aan te komen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je lijkt mijn moeder wel.
En toch maar blijven klagen dat ik zo'n mazzel heb dat ik wél kan snoepen zonder er nadeel van te odnervinden.
Ja, pinda's en zo blijf ik ook af. Ik had een keer zo'n hele bak gezoute pinda's opgegeten, mijn god dat was lekker. De volgende dag merkte ik het welquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ik kan ook heel veel eten zonder aan te komen.
Maar ik had laatst een hele pak pindarosten (met chocolade dus ) op. En kreeg de volgende dag allemaal pukkeltjes op mijn voorhoofd.![]()
En als je wat ouder wordt kan je ook niet meer zoveel eten zonder aan te komen.
Zeg dat maar niet tegen de IHVk, die heeft slechte ervaringen met autorijden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach ja de keuze tussen een auto of chocola blijft lastig
zeg jij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tegen de IHVk, die heeft slechte ervaringen met autorijden.
Ok geen BMW 7-serie?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik heb geen mooie auto. Ik heb geen auto
Nee, af en toe een Opel Corsa uit 93quote:
En een tosti-ijzer.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Dan nog een mini-koelkast ernaast en je kan al douchend ontbijten.
Eind goed, al goed, toch?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:48 schreef IHVK het volgende:
Klinkt op zich wel goed. Behalve dat je waarschijnlijk geëlektrocuteerd wordt.
Hey hemso.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef siddha het volgende:
Hallo Allemaal![]()
en Eh ik heb geen rijbewijs dus ook geen auto
Ban.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Met je subjectieve leesgedrag.
Serieus! Vind hij ons net als Burakius ook verkaast dat hij hier niet meer komt?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij heeft kennisgemaakt met de straatschoffies van Zaandam.
Burakius is een faler, zG zal wel druk bezig zijn met z'n opleiding.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Serieus? Vind hij ons net als Burakius ook verkaast dat hij hier niet meer komt?
Hey meidquote:
Oh, het is hier wel stil zonder hem.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Burakius is een faler, zG zal wel druk bezig zijn met z'n opleiding.
Ja, gisteren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Hey meidnog kebab gegeten laatste tijd?
quote:
Onder onsje ?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, gisteren.![]()
Jij nog Armeense kraampjes vernield?
Het begon al saai te worden. Ik denk dat Bilmiyorem of Bortecinem nog wel wat ruzieveroorzakende meningen klaar hebben liggen. Voor het geval dát.quote:
Hij vertelde dat er Armenen waren die Adana kebab onder de naam Armeense kebab verkochten. Hoe durven ze!quote:
Ben niet zo agressief maar heb de kans ook niet gehadquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, gisteren.![]()
Jij nog Armeense kraampjes vernield?
Hehe.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:59 schreef siddha het volgende:
[..]
Ben niet zo agressief maar heb de kans ook niet gehad
Precies, wij zijn geassimileerde Zwitsers.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Sowieso was hij als Tatar te Turks voor ons.
Uhehehehe.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies, wij zijn geassimileerde Zwitsers.
Deze nerdgezicht.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:00 schreef wikwakka2 het volgende:
En ik ga tukken, het is 00:00.
Studieren macht frei!
Hoiquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef siddha het volgende:
Hallo Allemaal![]()
en Eh ik heb geen rijbewijs dus ook geen auto
zGquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, het is hier wel stil zonder hem.
Trusten.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Studieren macht frei!
Wie is dan volgens hem echt turks? Hij beschuldigde mij ook een keer dat ik Griek zou zijn, die Turkije eigenlijk haatquote:Op woensdag 25 november 2009 00:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies, wij zijn geassimileerde Zwitsers.
Slaap lekker wikkiquote:Op woensdag 25 november 2009 00:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Studieren macht frei!
Hahaha.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:02 schreef siddha het volgende:
[..]
Wie is dan volgens hem echt turks? Hij beschuldigde mij ook een keer dat ik Griek zou zijn, die Turkije eigenlijk haat
Hoiquote:Op woensdag 25 november 2009 00:01 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hoi
Toch niet minderjarig hè?![]()
[..]
zG
quote:
We dollen alleen maar. En het is toch zo? Dat hij ons om de haverklap geassimileerde niet Turken noemde?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:04 schreef IHVK het volgende:
Maar Burakius kan zich nu niet verdedigen dus het is niet zo eerlijk he.
Je bent ook een nepturk.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
We dollen alleen maar. En het is toch zo? Dat hij ons om de haverklap geassimileerde niet Turken noemde?
huisgenoten.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Springt mijn huisgenoot nét onder de fucking douche. Ik zie hem nooit, alleen nét als ik van de badkamer gebruik wil maken.
Hehe en dat uit een mond van een Nederlandse Omani die meer actief is in de Turken topic dan de gemiddelde Turk op fok.quote:
bulgaren die om 2 uur 's middags uit hun nest kruipen (als ik net terugkom van een dag keihard werken) en dan ook nog eens niet weten waar een douchegordijn voor dientquote:
BULGAREN.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
bulgaren die om 2 uur 's middags uit hun nest kruipen (als ik net terugkom van een dag keihard werken) en dan ook nog eens niet weten waar een douchegordijn voor dient.
Ik ben ook een nepnederlander, maar dat wist ik al. Ik ben natieloos, ongewenst en eeuwig zwervend.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hehe en dat uit een mond van een Nederlandse Omani die meer actief is in de Turken topic dan de gemiddelde Turk op fok.
Linkse Turken.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:04 schreef siddha het volgende:
[..]
eerlijk gezegd heb ik nooit interesse gehad voor het autorijden, ik ging eerder met vakantie dan een autorijles betalenen ik vind eerlijk gezegd auto`s ook vieze dingen
Erasmus.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik ben ook een nepnederlander, maar dat wist ik al. Ik ben natieloos, ongewenst en eeuwig zwervend.
Hij is een Hurk (een Hollandse Turk)quote:Op woensdag 25 november 2009 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hehe en dat uit een mond van een Nederlandse Omani die meer actief is in de Turken topic dan de gemiddelde Turk op fok.
Ah, gossie.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik ben ook een nepnederlander, maar dat wist ik al. Ik ben natieloos, ongewenst en eeuwig zwervend.
Nee, hij is een Nederlands Omani die veel van Turken houdt of zeu.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef siddha het volgende:
[..]
Hij is een Hurk (een Hollandse Turk)
Nee.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zijn ze dat niet allemaal? Indien ze geen Grijze Wolf zijn, uiteraard.
Nee hoor zo links ben ik niet maar vind Natuur wel heel belangrijk. Ik ben een sociaal Liberaalquote:
Turken.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, hij is een Nederlands Omani die veel van Turken houdt of zeu.
Sma ga nou niet tantoe spang doen, ik kom van de straten. Samen met de lokale bontkraagturk beroof ik oude omaatjes om mijn studie te bekostigen, wat wil je nog meer van me?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, hij is een Nederlands Omani die veel van Turken houdt of zeu.
Is dat niet de huidige regeringspartij? Volgens Burakius zijn zij het antwoord. Op alles.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
Je hebt ook nog AKP aanhangers, die zijn erger dan de grootste communisten en fascisten bij elkaar.
Doe maar 2 kilo?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sma ga nou niet tantoe spang doen, ik kom van de straten. Samen met de lokale bontkraagturk beroof ik oude omaatjes om mijn studie te bekostigen, wat wil je nog meer van me?
een commie of een fascistquote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
Je hebt ook nog AKP aanhangers, die zijn erger dan de grootste communisten en fascisten bij elkaar.
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Is dat niet de huidige regeringspartij?
Naar mijn idee zou de VVD of in elk geval de liberalen zoals D66, zich eens moeten richten op deze doelgroep, kunnen ze vast wel wat zieltjes winnen. Ten slotte veel Turken in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Naar mijn idee zou de VVD of in elk geval de liberalen zoals D66, zich eens moeten richten op deze doelgroep, kunnen ze vast wel wat zieltjes winnen. Ten slotte veel Turken in het bedrijfsleven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Cool story, Hansel.
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]Jij wìl gewoon geslagen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
![]()
De grootste groep van buitenlanders die op VVD stemden waren wel Turken maar laatste jaren zijn de Turken door al die heisa, beetje in hun schulp gekropenquote:Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Naar mijn idee zou de VVD of in elk geval de liberalen zoals D66, zich eens moeten richten op deze doelgroep, kunnen ze vast wel wat zieltjes winnen. Ten slotte veel Turken in het bedrijfsleven.
De AKP is vastgeroest in het jaar 500.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:14 schreef IHVK het volgende:![]()
CHP en MHP beiden racistisch en vastgeroest in 1920 ofzo.
Dan zal ik mij genoodzaakt zien mijn eer te verdedigen en nog een bitchslap.gif uit de kast te toveren.quote:
Waar zou jij op stemmen in Turkije dan?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De AKP is vastgeroest in het jaar 500.
Als protest zou ik op DTP stemmen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar zou jij op stemmen in Turkije dan?
Het is niet perfect (wat wel?)
Maar die anderen zijn gewoon zo ontzettend triest.
Ik heb vele mensen van CHP en MHP gesproken die jou versteld zou laten staan, puur door hun brede kennis van de internationale politiek, Zij zijn alleen tegen jou als jij zou zeggen dat Turkije geen bestaans recht zou hebben, dan worden ze terecht ook kwaadquote:Op woensdag 25 november 2009 00:14 schreef IHVK het volgende:![]()
CHP en MHP beiden racistisch en vastgeroest in 1920 ofzo.
Jammer. Iets anders kan hier niet op zeggen. De PVDA aanhang is mijns inziens meer traditioneel dan inhoudelijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef siddha het volgende:
[..]
De grootste groep van buitenlanders die op VVD stemden waren wel Turken maar laatste jaren zijn de Turken door al die heisa, beetje in hun schulp gekropen
Oh neeeeeequote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan zal ik mij genoodzaakt zien mijn eer te verdedigen en nog een bitchslap.gif uit de kast te toveren.
Sowieso is MHP geen racistische partij. Hun nationalisme is niet gebaseerd op ras, wat het nationalisme in West Europa vaak wel is. Maar goed, het blijft een paradox partij.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:18 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb vele mensen van CHP en MHP gesproken die jou versteld zou laten staan, puur door hun brede kennis van de internationale politiek, Zij zijn alleen tegen jou als jij zou zeggen dat Turkije geen bestaans recht zou hebben, dan worden ze terecht ook kwaad
Osman Pamukoglu een autoritair en een westerse antwoord op de islamisten van vandaagquote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar zou jij op stemmen in Turkije dan?
Het is niet perfect (wat wel?)
Maar die anderen zijn gewoon zo ontzettend triest.
Waarom paradox? . Weet echt weinig tot niets van Turkse politiek.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sowieso is MHP geen racistische partij. Hun nationalisme is niet gebaseerd op ras, wat het nationalisme in West Europa vaak wel is. Maar goed, het blijft een paradox partij.
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:18 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb vele mensen van CHP en MHP gesproken die jou versteld zou laten staan, puur door hun brede kennis van de internationale politiek, Zij zijn alleen tegen jou als jij zou zeggen dat Turkije geen bestaans recht zou hebben, dan worden ze terecht ook kwaad
Nou ja, ze vinden dat ras er niet toe doet en dat alle etniciteiten in Turkije broeders van elkaar zijn. Maar alleen broeders als het op de Turkse manier gaat, snap je?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef Min-e het volgende:
[..]
Waarom paradox? . Weet echt weinig tot niets van Turkse politiek.
Welke massamoord?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
De AKP heeft dat nooit gezegd, het is wel het klassieke onderbuik-argument dat wordt gebruikt.
Een prominent CHP heeft vorige nog een massamoord op Alevieten ontkend en als iets positiefs neergezet. Bij het minste geringste lopen ze te schreeuwen dat Ataturk in zijn graf zal omdraaien. En het leger wordt ook veelvuldig gebruikt. Over de MHP zal ik niet beginnen. Wordt een te lang verhaal.
Niemand hier gaat ontkennen dat het verbod van de Koerdische taal bijvoorbeeld absurd was. Zonder de AKP zou die nog bestaan. Corruptie is minder geworden. Economie gaat beter.
De AKP is niet perfect en ik zie het als een tijdelijke overgang. Maar die andere 2, tja. Daar heb ik geen goed woord voor over.
Maar het blijft uiteraard politiek.
''Ben askerime les toplatmam''quote:Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef siddha het volgende:
[..]
Osman Pamukoglu een autoritair en een westerse antwoord op de islamisten van vandaag
AKP zou ik geen islamisten noemen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef siddha het volgende:
[..]
Osman Pamukoglu een autoritair en een westerse antwoord op de islamisten van vandaag
Morgen heb ik vast geen zin meer om er op in te gaan, kun je mij uitleggen welke massamoord jij bedoelt? Snel?quote:
iyi gecelerquote:
Klinkt vast stom, maar wat betekent les?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
''Ben askerime les toplatmam''
Held.
Turkije is echt veranderd door AKP, Istanbul is niet meer zoals vroeger, vroeger was het veel opener, nu is het veel meer gesloten, maar ze zijn wel veel zakelijker, ik wil eigenlijk zeggen dat niet alle veranderingen van AKP goed zijnquote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
AKP zou ik geen islamisten noemen.
En het valt ook mee met het 'islamitische' van de regering.
Weinig veranderd in dat opzicht Turkije. Alcohol is wat duurder geworden. Tja. Hoeveel doden zijn er in het verkeer ook al weer door alcohol in Turkije?
Lijkquote:Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
Klinkt vast stom, maar wat betekent les?
In Maras, Sivas Diyarbakir enz. er zijn vele lynchpartijen geweest op alevieten in ons geschiedenisquote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Morgen heb ik vast geen zin meer om er op in te gaan, kun je mij uitleggen welke massamoord jij bedoelt? Snel?
Kan ik hieruit afleiden dat jij Alevitisch bent?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:42 schreef siddha het volgende:
[..]
In Maras, Sivas Diyarbakir enz. er zijn vele lynchpartijen geweest op alevieten in ons geschiedenis
Cultureel ben ik een aleviet, maar ik ben niet gelovig ook al vind ik alevitisme een heel mooi en een diepzinnig geloof is het mij beetje te vaagquote:Op woensdag 25 november 2009 00:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Kan ik hieruit afleiden dat jij Alevitisch bent?
Mwoah je kan ook de andere kant op doorslaan en alles goedkeuren wat de Turkse regering ooit heeft gedaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
Als jij de 'massamoord op Alevieten' in Dersim bedoelt dan stel ik jou voor om meer te lezen over de opstand van Dersim en niet alles wat je hoort klakkeloos over te nemen. De moord op de burgers in Dersim was het gevolg van een opstand. Het was geen geplande genocide op de burgers in Dersim, die overigens niet allemaal Alevieten waren. Het neerslaan van een groep die de autoriteiten van de Turkse republiek verwerpt, zelf naar de wapens grijpt, en die vervolgens neergeslagen worden waarbij onschuldige burgers omkomen is niet meer dan logisch. Triest, maar logisch.
Als je werkelijk denkt dat het een actie van Ataturk was om Alevieten op te ruimen dan heb je niks begrepen van Ataturk noch de Turkse republiek, die juist zoveel rechten gaven aan de Alevieten.
Nee, de burgers die hierbij omkwamen waren niet allen Alevitisch, daar zaten net zo goed soennieten tussen. De reden hiervoor is dat deze provincies in opstand kwamen (een gewapende opstand wel te verstaan). Vertel mij eens, hoe had de Turkse republiek anders moeten handelen? Sowieso verkeerde Turkije toen in een instabiele tijd, en dan krijgen ze ook nog eens te maken met gewapende opstanden? Is het niet meer dan logisch dat deze worden neergeslagen en daarbij onschuldige burgers omkomen?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:42 schreef siddha het volgende:
[..]
In Maras, Sivas Diyarbakir enz. er zijn vele lynchpartijen geweest op alevieten in ons geschiedenis
Jezus, wat een ongelofelijke bullshit! Jij hebt werkelijk jackshit begrepen van Ataturk. Duik eens in de boeken, het was een gewapende opstand van die provincies. Ataturk heeft volkomen logisch gehandeld. Erg triest dat hier onschuldige burgers bij omkwamen (Van Soenniet tot Aleviete van Koerd tot Turk), maar het was niet anders.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah je kan ook de andere kant op doorslaan en alles goedkeuren wat de Turkse regering ooit heeft gedaan.
Het komt op mij over als krampachtig verdedigen. Er zijn enorme fouten gemaakt in het verleden dit was eentje van.
Laten we zeggen van wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, de burgers die hierbij omkwamen waren niet allen Alevitisch, daar zaten net zo goed soennieten tussen. De reden hiervoor is dat deze provincies in opstand kwamen (een gewapende opstand wel te verstaan). Vertel mij eens, hoe had de Turkse republiek anders moeten handelen? Sowieso verkeerde Turkije toen in een instabiele tijd, en dan krijgen ze ook nog eens te maken met gewapende opstanden? Is het niet meer dan logisch dat deze worden neergeslagen en daarbij onschuldige burgers omkomen?
Heeft Ataturk ooit onrechtmatig gehandeld volgens jou?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jezus, wat een ongelofelijke bullshit! Jij hebt werkelijk jackshit begrepen van Ataturk. Duik eens in de boeken, het was een gewapende opstand van die provincies. Ataturk heeft volkomen logisch gehandeld. Erg triest dat hier onschuldige burgers bij omkwamen (Van Soenniet tot Aleviete van Koerd tot Turk), maar het was niet anders.
Ja hoor, ik kan een hele lijst opnoemen. Maar daar vallen deze daden niet onder.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heeft Ataturk ooit onrechtmatig gehandeld volgens jou?
Turkse republiek heeft helemaal niet bemoeit, het was meer een haat actie van extreem rechts en de soenietsche extremisten, maar de leger heeft ook nooit mee bemoeit en dat is dan weer jammerquote:Op woensdag 25 november 2009 00:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, de burgers die hierbij omkwamen waren niet allen Alevitisch, daar zaten net zo goed soennieten tussen. De reden hiervoor is dat deze provincies in opstand kwamen (een gewapende opstand wel te verstaan). Vertel mij eens, hoe had de Turkse republiek anders moeten handelen? Sowieso verkeerde Turkije toen in een instabiele tijd, en dan krijgen ze ook nog eens te maken met gewapende opstanden? Is het niet meer dan logisch dat deze worden neergeslagen en daarbij onschuldige burgers omkomen?
Ja en degene die jij islamist noemt, Erdogan, komt nu op voor deze mensen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:52 schreef siddha het volgende:
[..]
Turkse republiek heeft helemaal niet bemoeit, het was meer een haat actie van extreem rechts en de soenietsche extremisten, maar de leger heeft ook nooit mee bemoeit en dat is dan weer jammer
Duidelijk, niet zo 'spiritueel' dus. In welk opzicht zou je je zelf wel cultureel een aleviet noemen?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:48 schreef siddha het volgende:
[..]
Cultureel ben ik een aleviet, maar ik ben niet gelovig ook al vind ik alevitisme een heel mooi en een diepzinnig geloof is het mij beetje te vaag
Nee, het was een opstand van vooral zazaki Koerden en Turkmenen die niet allen Aleviet waren, zij grepen naar de wapens en kwamen in opstand. Turkije verkeerde in die tijd sowieso in een instabiele periode, het neerslaan van die groepen was een volkomen logische reactie. Daar zijn vast en zeker teveel onschuldige burgers bij omgekomen, maar die kun je jammer genoeg niet voorkomen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:52 schreef siddha het volgende:
[..]
Turkse republiek heeft helemaal niet bemoeit, het was meer een haat actie van extreem rechts en de soenietsche extremisten, maar de leger heeft ook nooit mee bemoeit en dat is dan weer jammer
Hij is absoluut een religieuze extremist maar hij is dan ook heel voorzichtig en doet internationaal vrij goed maar zij n geheime agenda kent nog niemandquote:Op woensdag 25 november 2009 00:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja en degene die jij islamist noemt, Erdogan, komt nu op voor deze mensen.
Is Erdogan ook een soennitische extremist?
Alsjeblieft zegt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Hij is absoluut een religieuze extremist maar hij is dan ook heel voorzichtig en doet internationaal vrij goed maar zij n geheime agenda kent nog niemand
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
Cultureel voel ik mij ook een Aleviet.
Ik had laatst een heel discussie hier met iemand en toen werd ik vriend van Satan genoemd en werd gewaarschuwd voor mijquote:Op woensdag 25 november 2009 00:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Duidelijk, niet zo 'spiritueel' dus. In welk opzicht zou je je zelf wel cultureel een aleviet noemen?
ps als je hier niet op wil ingaan, snap ik dat ook wel. Maar ik vind persoonlijke verhalen meestal erg interessant.
Mijn ouders zijn alevieten ik hou van hun poezie, muziek, eten, hun maniertjes enzovoorts maar religieus voel ik mij niet meer met hun gebonden omdat ik vooral de religie van boeken verlaten heb, want dan denk ik dat als religie echt bestaat moet het in je zelf te vinden zijn maart niet meer in sprookjes achtige boeken (sorry als ik mensen hiermee beledig)quote:
Alevitisme is ook een geloof die echt stamt van sjamane Turkenquote:Op woensdag 25 november 2009 01:05 schreef Bortecinem het volgende:
Het Alevitisme en de Islam zijn 2 geloven die absoluut niet met elkaar samengaan.
Alle opstanden die hardhandig zijn neergeslagen in het Oosten van Turkije zijn neergehaald met een reden. Waarom zou Ataturk anders zoveel energie en aandacht steken in deze regio's? Hij wist dat al deze opstanden veroorzaakt werden mede door steun van de Britten, net zoals met de opstand en uitroeping van de Republiek Ararat. Dersim werd hardhandig aangepakt en Sabiha Gokcen, die nu zelfs een eigen vliegveld op haar neem heef staan, heeft haar titel als eerste vrouwelijke gevechtspiloot gekregen doordat ze de rebellen heeft gebombardeerd. Zouden haar nu opeens niet meer moeten eren? Vergeet niet dat alle opstanden werden veroorzaakt door enkele grootgrondbezitters, feodalisten die hun eigen bevolking ook uittbuitten, dus zoveel beter waren zij ook niet voor hun eigen bevolking. Tachtig jaar later bezorgd Tunceli nog steeds een koppijn voor Turkije omdat terroristen zich hier schuilen. Ataturk wist destijds al dat dit een lastige provincie zou worden. Ik ken geen man in de geschiedenis waarbij alles wat hij heeft gezegd of gedaan uit is gekomen, 'ilan edilmemis peygamber' noemt men het ook wel. (Nee, vrome gelovigen dat houdt niet in dat het een profeet is, voordat jullie me komen aanvallen). Ik kom zelf ook uit Tunceli en ik ken genoeg Tunceliler (Zaza Aleviler) die pro-Ataturk zijn en anti-dtp. Lang leve het land van de moeders !quote:Op woensdag 25 november 2009 00:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah je kan ook de andere kant op doorslaan en alles goedkeuren wat de Turkse regering ooit heeft gedaan.
Het komt op mij over als krampachtig verdedigen. Er zijn enorme fouten gemaakt in het verleden dit was eentje van.
Dat het een opstand was wist ik. En het woord genocide heb ik nergens gebruikt.
Jij bent als mens een onderdeel van het goddelijke, want alles en iedereen is in wezen god, maar er is geen superieuer allesoverkoepelende macht? Zoiets?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:01 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik had laatst een heel discussie hier met iemand en toen werd ik vriend van Satan genoemd en werd gewaarschuwd voor mijmaar spiritiueel lijk ik meeste op patheisten ik geloof dat alles één is dlles is deel van God maar ik geloof niet in een ziel of zo, what you see is what you get denk ik dan
Yeah. En dat uit de mond van een Dersimli Zaza.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:07 schreef Ases het volgende:
[..]
Alle opstanden die hardhandig zijn neergeslagen in het Oosten van Turkije zijn neergehaald met een reden. Waarom zou Ataturk anders zoveel energie en aandacht steken in deze regio's? Hij wist dat al deze opstanden veroorzaakt werden mede door steun van de Britten, net zoals met de opstand en uitroeping van de Republiek Ararat. Dersim werd hardhandig aangepakt en Sabiha Gokcen, die nu zelfs een eigen vliegveld op haar neem heef staan, heeft haar titel als eerste vrouwelijke gevechtspiloot gekregen doordat ze de rebellen heeft gebombardeerd. Zouden haar nu opeens niet meer moeten eren? Vergeet niet dat alle opstanden werden veroorzaakt door enkele grootgrondbezitters, feodalisten die hun eigen bevolking ook uittbuitten, dus zoveel beter waren zij ook niet voor hun eigen bevolking. Tachtig jaar later bezorgd Tunceli nog steeds een koppijn voor Turkije omdat terroristen zich hier schuilen. Ataturk wist destijds al dat dit een lastige provincie zou worden. Ik ken geen man in de geschiedenis waarbij alles wat hij heeft gezegd of gedaan uit is gekomen, 'ilan edilmemis peygamber' noemt men het ook wel. (Nee, vrome gelovigen dat houdt niet in dat het een profeet is, voordat jullie me komen aanvallen). Ik kom zelf ook uit Tunceli en ik ken genoeg Tunceliler (Zaza Aleviler) die pro-Ataturk zijn en anti-dtp. Lang leve het land van de moeders !
Je bent zeg maar jaloers op hun gebruiken en geschiedenis.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
Nou, ik vind de Alevitische semahlar, de Turkuler, hun humanistische gedachten goed (alhoewel ze soms een grotere tunnelvisie dan soennieten hebben) en de strijd die ze al eeuwen hebben gegeven gewoon prachtig. Ik had gewild dat ik in een Alevitische familie geboren was.
Klopt. Naar mijn mening hebben Alevieten de Islam overgenomen om te overleven, niet omdat ze echt moslims wilden worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:06 schreef siddha het volgende:
[..]
Alevitisme is ook een geloof die echt stamt van sjamane Turken
Jep, vind hun cultuur erg mooi.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:10 schreef Min-e het volgende:
[..]
Je bent zeg maar jaloers op hun gebruiken en geschiedenis.
Hier kan ik wel inkomen.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:04 schreef siddha het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn alevieten ik hou van hun poezie, muziek, eten, hun maniertjes enzovoorts maar religieus voel ik mij niet meer met hun gebonden omdat ik vooral de religie van boeken verlaten heb, want dan denk ik dat als religie echt bestaat moet het in je zelf te vinden zijn maart niet meer in sprookjes achtige boeken (sorry als ik mensen hiermee beledig)
Een ziel is voor mij een woord dat al de kwaliteiten dat de mens in zich heeft vertegenwoordigt maar dat het naar een hemel of naar de hel zou gaan en dus buiten je lichaam kan leven gaat mij een stap te verquote:Op woensdag 25 november 2009 01:08 schreef Min-e het volgende:
[..]
Jij bent als mens een onderdeel van het goddelijke, want alles en iedereen is in wezen god, maar er is geen superieuer allesoverkoepelende macht? Zoiets?
Klinkt tegenstrijdig, geen ziel, maar toch onderdeel uitmaken van een geheel. Een ziel is per definitie toch een wezenlijke, dus een onderdeel buiten het menselijke om.
Dat denk ik ookquote:Op woensdag 25 november 2009 01:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Naar mijn mening hebben Alevieten de Islam overgenomen om te overleven, niet omdat ze echt moslims wilden worden.
Hemel/hel is natuurlijk weer hele materie op zich. Ziel is zeg maar bij jou zoals een vitaal orgaan. Sterft af.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:13 schreef siddha het volgende:
[..]
Een ziel is voor mij een woord dat al de kwaliteiten dat de mens in zich heeft vertegenwoordigt maar dat het naar een hemel of naar de hel zou gaan en dus buiten je lichaam kan leven gaat mij een stap te ver
Vooral de muziek heb ik lief, je weet wel DAmarquote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:19 schreef siddha het volgende:
[..]
Vooral de muziek heb ik lief, je weet wel DAmar
Ik denk dat het transmuteert naar wat wij leven noemen, dus het wordt weer levens kracht, back to the naturequote:Op woensdag 25 november 2009 01:19 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hemel/hel is natuurlijk weer hele materie op zich. Ziel is zeg maar bij jou zoals een vitaal orgaan. Sterft af.
Ik ben zelf gek op Ruhi Suquote:
Maar het kon toch niet buiten het lichaam?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:21 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik denk dat het transmuteert naar wat wij leven noemen, dus het wordt weer levens kracht, back to the nature
Geloof dat ik hierin juist tegengestelde gevoelens heb, hoe meer poes pas en vertroebelingen, hoe minder er essentie in terug te vinden is volgens mij.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jep, vind hun cultuur erg mooi.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 25 november 2009 01:31 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga slapen mensen. Welterusten alvast.
Ik moet zowiezo beter moeten uitleggen maar toen ik nog studeerde hoorde ik een begrip dat vitalisme heet, het gaat erover dat levenskracht de basis vormt voor al wat er gebeurt in de natuur, maar sorry vandaag ben ik een beetje depri ik heb net gehoord dat mijn broertje gaat scheidenquote:Op woensdag 25 november 2009 01:29 schreef Min-e het volgende:
[..]
Maar het kon toch niet buiten het lichaam?
(Merk trouwens dat dit soort gesprekken op een forum, veel lastiger te voeren zijn dan je bijv, irl zou doen).
Goede nacht meissiequote:Op woensdag 25 november 2009 01:31 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga slapen mensen. Welterusten alvast.
En als afsluiter:
Vervelend idd zulk nieuws. Ik hoorde vandaag dat mijn oom blijkbaar 4 dagen geleden is overleden. Zo'n hechte familieband.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:33 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik moet zowiezo beter moeten uitleggen maar toen ik nog studeerde hoorde ik een begrip dat vitalisme heet, het gaat erover dat levenskracht de basis vormt voor al wat er gebeurt in de natuur, maar sorry vandaag ben ik een beetje depri ik heb net gehoord dat mijn broertje gaat scheiden
Wat dat betreft zijn we allen vernederlandstquote:Op woensdag 25 november 2009 01:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Vervelend idd zulk nieuws. Ik hoorde vandaag dat mijn oom blijkbaar 4 dagen geleden is overleden. Zo'n hechte familieband.
Maar ik ben wel blij dat ik niet getrouwd benquote:Op woensdag 25 november 2009 01:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Vervelend idd zulk nieuws. Ik hoorde vandaag dat mijn oom blijkbaar 4 dagen geleden is overleden. Zo'n hechte familieband.
Individualisme is universeel.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:38 schreef siddha het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn we allen vernederlandst
Hij was 18 toen hij trouwde en heeft een dochter van 16 en een zoontje van 8, erge is ook dat ik net uit Turkije gekomen ben en daardoor ook nog bij hun logeer en nu wil ik heel gauw een eigen huisje, voor ik weer verkasquote:Op woensdag 25 november 2009 01:42 schreef Min-e het volgende:
[..]
Individualisme is universeel.![]()
Je broertje heeft kinderen? Want dat is toch wel het lastigste van een scheiding. Materie is makkelijker te verdelen.
Kan me voorstellen er prettigere situaties zijn. Waar ga je heen , terug naar Turkije?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:45 schreef siddha het volgende:
[..]
Hij was 18 toen hij trouwde en heeft een dochter van 16 en een zoontje van 8, erge is ook dat ik net uit Turkije gekomen ben en daardoor ook nog bij hun logeer en nu wil ik heel gauw een eigen huisje, voor ik weer verkas
Nee, ik wil eerst voor 1 a 2 jaar naar thailand en Cambodja gaan en dan naar Australie, maar nu is het niet belangrijk eerst een huisje vindenquote:Op woensdag 25 november 2009 01:48 schreef Min-e het volgende:
[..]
Kan me voorstellen er prettigere situaties zijn. Waar ga je heen , terug naar Turkije?
Reislustige Turkenquote:Op woensdag 25 november 2009 01:50 schreef siddha het volgende:
[..]
Nee, ik wil eerst voor 1 a 2 jaar naar thailand en Cambodja gaan en dan naar Australie, maar nu is het niet belangrijk eerst een huisje vinden
Ik hou van reizen, pas dan voel ik me goed, maar ik kan ook niet naar pa en ma want ma is overleden en pa heb ik geen contact mee, en jij, ben jij getrouwd?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:52 schreef Min-e het volgende:
[..]
Reislustige Turken.
Terug naar pa en ma?
Basin sagolsun. Nee, niet getrouwd, geheel tegen alle regels en tradities in.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:57 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik hou van reizen, pas dan voel ik me goed, maar ik kan ook niet naar pa en ma want ma is overleden en pa heb ik geen contact mee, en jij, ben jij getrouwd?
idem dito. En als ik naar mijn omgeving kijk ben ik blij dat ik niet getrouwd ben en ik hoop dat je daar ook blij om bentquote:Op woensdag 25 november 2009 02:01 schreef Min-e het volgende:
[..]
Basin sagolsun. Nee, niet getrouwd, geheel tegen alle regels en tradities in.
Haha ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet aan de verwachtingen heb willen voldoen.quote:Op woensdag 25 november 2009 02:04 schreef siddha het volgende:
[..]
idem dito. En als ik naar mijn omgeving kijk ben ik blij dat ik niet getrouwd ben en ik hoop dat je daar ook blij om bent
Je snapt hetquote:Op woensdag 25 november 2009 02:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
Haha ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet aan de verwachtingen heb willen voldoen.
goede nacht en tot volgende keerquote:Op woensdag 25 november 2009 02:07 schreef Min-e het volgende:
Maar het is bedtijd voor mij, trusten.
quote:Op woensdag 25 november 2009 00:58 schreef IHVK het volgende:
wakker worden gaat toch al zeer lastig worden, dus boeie.
Als het me lukt iedere dag op tijd aan m'n huiswerk te beginnen.. ik heb gister wat wiskunde ingehaald en de rest van m'n huiswerk gemaakt, ongeveer een half uurtje wiskunde en half uur andere vakken. Ik dacht waarom deed ik dit niet eerder? Het is zo lastig om me tot die 1 uur te zetten, maar als je eenmaal klaar bent... de rest van de dag vrijheidquote:Op woensdag 25 november 2009 17:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Goh, mischien wordt het tijd dat je eht wat regelmatiger doet? Ik slaap het liefst 9-10 uur, dan voel ik mij de hele dag topfit.
Yepquote:
niet iedere Turkse gelooft dat het haram is, je wil gewoon geen Turkse he..quote:
Rassen worden hiermee niet gemixt hoor, het is wel blank met blank, (ethniciteit is wel iets anders)quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Mwah, ik heb meer dan genoeg mooie en aardige Turkse meisjes gezien. Maar ik ben dan ook niet zo'n persoon die denkt dat zijn eigen ras puur moet blijven
, dat soort mensen heb ik nooit begrepen.
Nationaliteit, whatever dan. Je begrijpt het wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:07 schreef siddha het volgende:
[..]
Rassen worden hiermee niet gemixt hoor, het is wel blank met blank, (ethniciteit is wel iets anders)
Zou je ouders dan accepteren als je met een turkse griet aankomt?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nationaliteit, whatever dan. Je begrijpt het wel.
Ik begrijp dat ook niet hoor, maar ik denk dat ik wel met een Turk ga trouwen. Niet omdat ik "puurheid" belangrijk vind, want m'n kinderen zouden ook met iemand mogen trouwen die niet Turks is.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Mwah, ik heb meer dan genoeg mooie en aardige Turkse meisjes gezien. Maar ik ben dan ook niet zo'n persoon die denkt dat zijn eigen ras puur moet blijven
, dat soort mensen heb ik nooit begrepen.
Het maakt hun dus echt totaal niks uit. Maar ze zijn dan ook nogal open-minded, gezien ze zelf al +/- 25 jaar in het buitenland wonen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:15 schreef siddha het volgende:
[..]
Zou je ouders dan accepteren als je met een turkse griet aankomt?
Het is een persoonlijke keuze, maar mensen dingen verbieden vind ik persoonlijk erg ver gaan. Al helemaal gezien het feit dat er over 100 jaar in Nederland waarschijnlijk amper nog volbloed mensen wonen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ook niet hoor, maar ik denk dat ik wel met een Turk ga trouwen. Niet omdat ik "puurheid" belangrijk vind, want m'n kinderen zouden ook met iemand mogen trouwen die niet Turks is.
Ik denk dat er nu al niet meer zoveel wonen. M'n ouders hebben het liefst ook een Turk, maar ze zeggen wel als jij echt anders wil, dan kunnen we het niet verbieden. Ik let niet super veel op het Turk zijn of niet, maar op andere dingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het maakt hun dus echt totaal niks uit. Maar ze zijn dan ook nogal open-minded, gezien ze zelf al +/- 25 jaar in het buitenland wonen.
een niet nader te noemen familielid van mij gaat al een tijdje met een half duits half algerijnse.
[..]
Het is een persoonlijke keuze, maar mensen dingen verbieden vind ik persoonlijk erg ver gaan. Al helemaal gezien het feit dat er over 100 jaar in Nederland waarschijnlijk amper nog volbloed mensen wonen.
Sowieso, mensen die aankomen met een vadsig wijf/vent "maar ze is wel Turks/Russisch/Marokkaans/Fries"quote:Op woensdag 25 november 2009 21:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu al niet meer zoveel wonen. M'n ouders hebben het liefst ook een Turk, maar ze zeggen wel als jij echt anders wil, dan kunnen we het niet verbieden. Ik let niet super veel op het Turk zijn of niet, maar op andere dingen.
Tsja, bepaalde dingen als religie spelen waarschijnlijk een grote rol voor sommigen, alhoewel dat zeker geen reden hoeft te zijn waardoor het niet zou kunnen lukken.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu al niet meer zoveel wonen. M'n ouders hebben het liefst ook een Turk, maar ze zeggen wel als jij echt anders wil, dan kunnen we het niet verbieden. Ik let niet super veel op het Turk zijn of niet, maar op andere dingen.
Geloof. Verder intelligentie, de klik, opleiding. Oja, uiterlijk speelt ook een rol, mensen die daarover liegen..quote:Op woensdag 25 november 2009 21:26 schreef Rookert het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die aankomen met een vadsig wijf/vent "maar ze is wel Turks/Russisch/Marokkaans/Fries"![]()
Maar waar let je dan op?
"kunnen", dat is zo breed.. Het speelt een rol en je kan trouwen met iemand die niet gelooft, maar mag en wil ik dat? Nee. Als je gelooft, denk ik dat het ook een rol speelt of het toegestaan is of niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, bepaalde dingen als religie spelen waarschijnlijk een grote rol voor sommigen, alhoewel dat zeker geen reden hoeft te zijn waardoor het niet zou kunnen lukken.
Inderdaad, daarom zei ik (volgens mij) ook dat Turk zijn niet het belangrijkst is.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:31 schreef Rookert het volgende:
Als Turk ben je toch niet per definitie gelovig?
Je zal het wel redelijk willekeurig hebben opgeschreven, maar het lijkt me dat er eerst een klik is, dan ga je geloof afvinken en de rest enzo?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Geloof. Verder intelligentie, de klik, opleiding. Oja, uiterlijk speelt ook een rol, mensen die daarover liegen..Ik ga daar ook niet al te moeilijk over doen, want anders blijf je bezig met naar knapper zoeken.
Inderdaad willekeurig gedaan, maar als ik er nu naar terugkijk, er kan geen klik komen zonder te weten dat hij gelovig is. Als je het juist doet, ga je nu ook geen contact met jongens zoeken. Eerst geloof, dan de klikquote:Op woensdag 25 november 2009 21:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je zal het wel redelijk willekeurig hebben opgeschreven, maar het lijkt me dat er eerst een klik is, dan ga je geloof afvinken en de rest enzo?
Ik zeg ook niet dat het fout is of zo, ik zeg alleen dat er héél goed mee te leven valt, als je een beetje wederzijds respect hebt (maar dat mag ik ook wel hopen, als je gaat trouwen o.i.d.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"kunnen", dat is zo breed.. Het speelt een rol en je kan trouwen met iemand die niet gelooft, maar mag en wil ik dat? Nee. Als je gelooft, denk ik dat het ook een rol speelt of het toegestaan is of niet.
Ja, maar als gelovige wil je je kinderen ook graag gelovig opvoeden, denk ikquote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het fout is of zo, ik zeg alleen dat er héél goed mee te leven valt, als je een beetje wederzijds respect hebt (maar dat mag ik ook wel hopen, als je gaat trouwen o.i.d.).
Daar kunnen toch afspraken over worden gemaakt? Ik zelf zou zeggen - leer de kinderen bepaalde dingen, maar laat ze zelf de keuze maken naarmate ze ouder worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar als gelovige wil je je kinderen ook graag gelovig opvoeden, denk ik. Ik kan met iemand omgaan die niet gelovig is, maar met zo iemand trouwen: nee. Niet omdat ik hem niet zou mogen, maar je moet verder kijken: opvoeding en ben je zelf wel juist bezig als je met zo iemand trouwt?
Als je je hart volgt i p v al die cultureel bepaalde regels komt het wel goedquote:Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar als gelovige wil je je kinderen ook graag gelovig opvoeden, denk ik. Ik kan met iemand omgaan die niet gelovig is, maar met zo iemand trouwen: nee. Niet omdat ik hem niet zou mogen, maar je moet verder kijken: opvoeding en ben je zelf wel juist bezig als je met zo iemand trouwt?
Halloquote:
Zo denk ik er ook over, je legt een bepaalde basis en dan kan je kind later zelf beslissen of hij/zij er ook zo over denkt. Anders ben je niet direct voor je kind bezig, maar meer met je eigen gevoel van "ik moet mijn geloof overdragen", terwijl er voor je kind misschien ook alternatieven zijn waar hij/zij zijn/haar ei kwijt in kanquote:Op woensdag 25 november 2009 21:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Daar kunnen toch afspraken over worden gemaakt? Ik zelf zou zeggen - leer de kinderen bepaalde dingen, maar laat ze zelf de keuze maken naarmate ze ouder worden.
Wat een aanstelleritus weer, ik begrijp echt niet hoe mensen aan chocola verslaafd kunnen rakenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:51 schreef Min-e het volgende:
Heb al 3 dagen geen chocola gehad. Weet nu hoe een junk zich moet voelen.
Ja, tuurlijk kunnen er afspraken over worden gemaakt, maar als vrouw hoor je niet te trouwen met een nietmoslim. Dat is wat ik probeer te zeggen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Daar kunnen toch afspraken over worden gemaakt? Ik zelf zou zeggen - leer de kinderen bepaalde dingen, maar laat ze zelf de keuze maken naarmate ze ouder worden.
Je bent ook geen vrouw hequote:Op woensdag 25 november 2009 21:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat een aanstelleritus weer, ik begrijp echt niet hoe mensen aan chocola verslaafd kunnen raken.
Cultureel? Hart volgen? Daar gaat het allemaal niet om.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:47 schreef siddha het volgende:
[..]
Als je je hart volgt i p v al die cultureel bepaalde regels komt het wel goed
Toch gebeurt het nog aardig vaakquote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk kunnen er afspraken over worden gemaakt, maar als vrouw hoor je niet te trouwen met een nietmoslim. Dat is wat ik probeer te zeggen.
Heb zelfs overwogen om hele oude en smerige hagelslag te smelten. Ik heb mijn dagelijkse shot nodig.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat een aanstelleritus weer, ik begrijp echt niet hoe mensen aan chocola verslaafd kunnen raken.
quote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toch gebeurt het nog aardig vaak, maar dat ligt aan de persoon zelf. Waar een wil is, is een weg. Als je het verkeerd vindt, moet je het ook niet doen.
Als je verliefd bent (je hart volgen) op de geschikte persoon moet al die regeltjes niets uit maken wat voor ethniciteit, religie of ras die persoon heeft. Ik geloof in ware liefdequote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Cultureel? Hart volgen? Daar gaat het allemaal niet om.niet in jezelf geloven
Onbegrijpelijk gewoon, wat er zomaar in het hoofd van een vrouw om kan gaanquote:Op woensdag 25 november 2009 21:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Heb zelfs overwogen om hele oude en smerige hagelslag te smelten. Ik heb mijn dagelijkse shot nodig.
De geschikte persoon is voor mij een moslim. Tuurlijk is liefde ook belangrijk, dat hoort bij de mens, maar iemand die mij laat "weghaalt" bij de islam, zie ik niet als geschikt en ik kan niet van zo iemand houden.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:57 schreef siddha het volgende:
[..]
Als je verliefd bent (je hart volgen) op de geschikte persoon moet al die regeltjes niets uit maken wat voor ethniciteit, religie of ras die persoon heeft. Ik geloof in ware liefde
Gebeurt vaker he, maar het is dan ook een interessant onderwerp.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:57 schreef Min-e het volgende:
Maar even om op andere gedachten te komen. Welk onderwerp nemen we vandaag ter hand? Trouwen dus begrijp ik.
Dus eerst kijk je naar een persoon en pas als je zeker weet of die een moslim word je verliefd?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gebeurt vaker he, maar het is dan ook een interessant onderwerp.
Probeer vrouwen niet te begrijpen. Laat ons nou maar gewoon even zeuren.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk gewoon, wat er zomaar in het hoofd van een vrouw om kan gaan. Waarom eet je dan geen chocolade, ben je aan het 'lijnen'?
Je valt later gewoon voor een sjonnie uit West-Frieslandquote:Op woensdag 25 november 2009 22:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
De geschikte persoon is voor mij een moslim. Tuurlijk is liefde ook belangrijk, dat hoort bij de mens, maar iemand die mij laat "weghaalt" bij de islam, zie ik niet als geschikt en ik kan niet van zo iemand houden.
Erover nadenken is niet verkeerd.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Meid, je bent nog jong. Wacht nog 10 jaartjes en ga er dan voor.
Nee, omg .. Ik heb volgens mij gezegd dat ik niet kijk (om te zoeken).quote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Dus eerst kijk je naar een persoon en pas als je zeker weet of die een moslim word je verliefd?
quote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je valt later gewoon voor een sjonnie uit West-Friesland![]()
Met wit petje
Wat is ware liefde?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:04 schreef Min-e het volgende:
Siddha gelooft in ware liefde? Echt?
Nog meer mensen die er zo over denken?
Vrouwen en hun gewoontesquote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef Min-e het volgende:
[..]
Probeer vrouwen niet te begrijpen. Laat ons nou maar gewoon even zeuren.
Valt toch wel mee hoe weinig? Als je nou alleen twee appels per dag at, dan zou ik me pas zorgen maken. En volgens mij ook voornamelijk gezond (ken al die turkse gerechten nietquote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik eet echt weinig de laatste dagen, of iig gezonder.
Vandaag: 4 broodjes, 1 appel, 1 mandarijn, 11 walnoten, 1 kiymali pogaca, 13 sarma, 1 bord bulgur met wat kip.
Zoveel!quote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik eet echt weinig de laatste dagen, of iig gezonder.
Vandaag: 4 broodjes, 1 appel, 1 mandarijn, 11 walnoten, 1 kiymali pogaca, 13 sarma, 1 bord bulgur met wat kip.
Wordt er nog thuis van je verwacht dat je binnen 6 jaar getrouwd bent of niet? Doen ze in die gereformeerde dorpen als Staphorst soms uit zichzelf, trouwen zodat ze lekker kunnen batsen in bedquote:
Hoe zit het eigenlijk met walnoten? Las dat daar 5 gram verzadigd vet in zit per 100 gram. 11 walnoten, hoeveel gram is dat ongeveer? Las ook ooit dat je maar ongeveer 20 gram verzadigd vet per dag mag binnen krijgen, dat is toch weinig! Of is dat in verhouding.. dus hoe meer onverzadigd vet je binnenkrijgt, hoe meer verzadigd je mag?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Valt toch wel mee hoe weinig? Als je nou alleen twee appels per dag at, dan zou ik me pas zorgen maken. En volgens mij ook voornamelijk gezond (ken al die turkse gerechten niet), waar niks mis mee is.
Nee, de ideeen van m'n ouders verschillen wel met die van mij.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wordt er nog thuis van je verwacht dat je binnen 6 jaar getrouwd bent of niet? Doen ze in die gereformeerde dorpen als Staphorst soms uit zichzelf, trouwen zodat ze lekker kunnen batsen in bed![]()
Ik weet het niet precies, maar sowieso moet je niet te veel vet eten, (on)verzadigd of niet. Noten e.d. zou ik in ieder geval niet dagelijks eten, tenzij het maximaal een handje is of zo.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met walnoten? Las dat daar 5 gram verzadigd vet in zit per 100 gram. 11 walnoten, hoeveel gram is dat ongeveer? Las ook ooit dat je maar ongeveer 20 gram verzadigd vet per dag mag binnen krijgen, dat is toch weinig! Of is dat in verhouding.. dus hoe meer onverzadigd vet je binnenkrijgt, hoe meer verzadigd je mag?
Jezus, dat je daar rekening moet gaan houden; viswijven die gaan roddelen over de nicht van je broer die het doet met de schoonmaakster van de vader van de buurman van de familie waarmee je bent getrouwdquote:Op woensdag 25 november 2009 22:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
Het liefst hoop ik me ook te "binden" aan een Turkse familie die het kan vinden met mijn familie. Misschien is dit te veel gevraagd, maar hoe zal ik dit probleem noemen? Turken en roddelen Ik wil niet dat dat m'n huwelijk beinvloedt, al kun je het niet helemaal voorkomen door naar iemands familie te kijken. Wel zoveel mogelijk voorkomen.
Denk het ook, misschien dat als je een man/vrouw ziet, denk je wauw... en eerste gesprekken denk je ook nog wauw, wat een liefdequote:
Variatie is de sleutel, elke dagen noten is niet echt gevarieerd, dus ja. Voor de rest gaat niemand er aan dood, perfecte voedselpatroon is ook een utopiequote:Op woensdag 25 november 2009 22:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar sowieso moet je niet te veel vet eten, (on)verzadigd of niet. Noten e.d. zou ik in ieder geval niet dagelijks eten, tenzij het maximaal een handje is of zo.
Het is zo lekker en m'n ouders kopen er altijd zoveel vanquote:Op woensdag 25 november 2009 22:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar sowieso moet je niet te veel vet eten, (on)verzadigd of niet. Noten e.d. zou ik in ieder geval niet dagelijks eten, tenzij het maximaal een handje is of zo.
Ware liefde is volgens mij als twee personen elkaar fysiek en geestelijk aanvullen zonder manipulatie of dwang te gebruikenquote:
Min-e gelooft niet in de ware. Stel dat ik hem al heb afgewezen, of ben misgelopen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Min-e meot de ware nog vinden.
Je onderschat roddelturken.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jezus, dat je daar rekening moet gaan houden; viswijven die gaan roddelen over de nicht van je broer die het doet met de schoonmaakster van de vader van de buurman van de familie waarmee je bent getrouwd![]()
Dus je vriend moet moslim zijn, intelligent, een goede opleiding, er niet verkeerd uitzien en ook nog een familie hebben die bij jouw familie past...
Wat heb ik het toch simpel
Ik heb dat met pistachenotenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is zo lekker en m'n ouders kopen er altijd zoveel van.
Min-e is de ware nog niet tegengekomen. Wacht maar, jouw tijd komt nog wel (nu voel ik mij opeens heel oudquote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Min-e gelooft niet in de ware. Stel dat ik hem al heb afgewezen, of ben misgelopen.
Hahaha, laat ik het anders zeggenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jezus, dat je daar rekening moet gaan houden; viswijven die gaan roddelen over de nicht van je broer die het doet met de schoonmaakster van de vader van de buurman van de familie waarmee je bent getrouwd![]()
Dus je vriend moet moslim zijn, intelligent, een goede opleiding, er niet verkeerd uitzien en ook nog een familie hebben die bij jouw familie past...
Wat heb ik het toch simpel
Varieren in noten.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Variatie is de sleutel, elke dagen noten is niet echt gevarieerd, dus ja. Voor de rest gaat niemand er aan dood, perfecte voedselpatroon is ook een utopie
Laat het juist nu wezen dat de wetenschap zeg,t dat je elke dag nootjes moet eten( maar niet te veel)quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is zo lekker en m'n ouders kopen er altijd zoveel van.
Dat is ook lekker, maar ik heb altijd korte nagels en als ik een pistachnoot net op de verkeerde manier open.. danquote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb dat met pistachenoten.
[..]
Min-e is de ware nog niet tegengekomen. Wacht maar, jouw tijd komt nog wel (nu voel ik mij opeens heel oud).
Wat is te veel? is dat ook vastgesteld, ik eet 10 tot 15 walnoten per dagquote:Op woensdag 25 november 2009 22:17 schreef siddha het volgende:
[..]
Laat het juist nu wezen dat de wetenschap zeg,t dat je elke dag nootjes moet eten( maar niet te veel)
Ga wel met je mee hierin, met de aanvulling dat ik denk dat je moet vinden dat je met zijn tweeën beter af zult zijn dan alleen. Dus niet een symbiose maar meer dan dat nog zelfs.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef siddha het volgende:
[..]
Ware liefde is volgens mij als twee personen elkaar fysiek en geestelijk aanvullen zonder manipulatie of dwang te gebruikenDus dat het heel natuurlijk aanvoelt om bij elkaar te zijn, maar ik geef toe dat het utopisch klinkt en dat het wel moeilijk is om ie ene te vinden
Ik heb ook korte nagels, en trek ze gewoon met mijn vingers uit elkaar. en als er eens ene lastige tussenzit dan gebruik ik de schil van een al opgegeten noot, om hem open te krikken.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is ook lekker, maar ik heb altijd korte nagels en als ik een pistachnoot net op de verkeerde manier open.. dan
Goedzoquote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb ook korte nagels, en trek ze gewoon met mijn vingers uit elkaar. en als er eens ene lastige tussenzit dan gebruik ik de schil van een al opgegeten noot, om hem open te krikken.
So cute.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Min-e is de ware nog niet tegengekomen. Wacht maar, jouw tijd komt nog wel (nu voel ik mij opeens heel oud).
Bij Oprahquote:Op woensdag 25 november 2009 22:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat is te veel? is dat ook vastgesteld, ik eet 10 tot 15 walnoten per dag
Heksennagels wel, ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
GoedzoLange nagels vind ik echt vies.
Nu vraag je toch echt weer om een bitchslap.gif plaatjequote:
Het verschilt dus per lichaam hoeveel je mag eten?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:24 schreef siddha het volgende:
[..]
Bij Oprahzeiden ze dat je zoveel nootjes mocht eten als je met een hand kon vullen
Vind het allemaal vies.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:24 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heksennagels wel, ja.
[..]
Nu vraag je toch echt weer om een bitchslap.gif plaatje. Je noemt een volwassen man niet 'cute'
.
Ik denk dat je juist heel verschillend van elkaar moet zijn om juist de verveling in een relatie tegen te houden, dus symbiose lijkt mij een stap te verquote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ga wel met je mee hierin, met de aanvulling dat ik denk dat je moet vinden dat je met zijn tweeën beter af zult zijn dan alleen. Dus niet een symbiose maar meer dan dat nog zelfs.
Dat trucje heb je vast wel eens eerder gedaan? Ongeveerquote:Op woensdag 25 november 2009 22:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
Min-e hoe oud ben je nou? Twee keer mijn leeftijd? Ongeveer 33 dus?
Ben ej er écht zo bang voor om het te zeggen? Je komt nog jong en tof op ons over hoor, zelfs als 30-plusser kun je dat nog zijn!quote:Op woensdag 25 november 2009 22:26 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat trucje heb je vast wel eens eerder gedaan? Ongeveer
Verkapt "kijk mij klein en dun zijn" opmerkingquote:Op woensdag 25 november 2009 22:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het verschilt dus per lichaam hoeveel je mag eten?
Oke, dit is vast een heel stomme vraag, maar stel je hebt een groot lichaam, zijn je bloedvaten dan ook groter/breder dan die van iemand met een klein lichaam en mag je dan meer vet eten? Als dat zo is, heb ik heel veel pech met m'n lichaam.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |