Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?quote:Op woensdag 25 november 2009 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Amerika wordt ING sinds gisteren ex-claims verhandeld. In NL zittten de claims er nog in. Vandaar het prijsverschil.
Nee, want dan krijg je die claim niet. (Die is dus blijkbaar iets meer dan een euro waard)quote:Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?
Ik begrijp dat hele claim gedoe blijkbaar niet... Is er ergens een goede uitleg te vinden?
Als je nu verkoopt dan krijg je die claims dus niet. Een claim geeft je het recht om via de emissie op een lagere koers ING te kopen, dus zo'n claim heeft een waarde. Eigenlijk is het een soort optie. Die dingen zijn ook gewoon verhandelbaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?
Ik begrijp dat hele claim gedoe blijkbaar niet... Is er ergens een goede uitleg te vinden?
OK. En die mensen die in de VS hebben verkocht, willen die claim dus niet, omdat ze hem minder waarde toedichten dan hier in NL?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je nu verkoopt dan krijg je die claims dus niet. Een claim geeft je het recht om via de emissie op een lagere koers ING te kopen, dus zo'n claim heeft een waarde. Eigenlijk is het een soort optie. Die dingen zijn ook gewoon verhandelbaar.
Nee, de claim is daar gesplitst van het aandeel. Dus daar staat het aandeel ING-ex claim genoteerd en die claims zullen ook een notering hebben. Samen opgeteld moet de prijs dan hetzelfde zijn als de prijs van de ING aandelen in NL.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK. En die mensen die in de VS hebben verkocht, willen die claim dus niet, omdat ze hem minder waarde toedichten dan hier in NL?
Of wordt dit verschil alleen veroorzaakt door de mensen die de claim niet mogen ontvangen, omdat ze niet aan de claim-eis voldoen van het in minimaal een paar dagen in bezit hebben van het aandeel?
ja, zat ik net ook naar te kijken. Nu ook weer op een opening van onder de 314, wat in werkelijkheid eerder 317 zal zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
De overnight staat trouwens al een paar dagen fors lager dan de te verwachten overnight. Zou dat wel komen door de lagere notering van ING?
Kan beter gewoon de FTI volgen.....quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
De overnight staat trouwens al een paar dagen fors lager dan de te verwachten overnight. Zou dat wel komen door de lagere notering van ING?
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
Ik zie een mooie VS reis in het vooruitzicht..maar dan wel boeken bij kantoren in de VS en niet in NL... want die hanteren nog koersen van 1.70 of hoger.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:
US$ nadert de 1,5150 maar de S&P500 aarzelt...
Ik dacht dat ING rond de 15% meewoog in de AEX, dus nogal fors.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?
Ik denk dat dat minder is, een procent of 8/9%quote:Op woensdag 25 november 2009 21:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ING rond de 15% meewoog in de AEX, dus nogal fors.
7,7%quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?
De precieze cijfers kan ik niet vinden, maar het lijkt erop dat het rond de 7.7% zit. Unilever weegt erg zwaar mee, wat ik nooit had verwacht.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat dat minder is, een procent of 8/9%
Morgen weer een bijna year high voor Wall Street, 100% garantie.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Arcee het volgende:
WS op bijna year-high gesloten, morgen een nieuwe year-high?
Ik was maar even gaan zoeken op de website van Euronext: http://www.euronext.com/t(...)7.html?selectedMep=2quote:Op woensdag 25 november 2009 22:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Deze site is best handig voor de weging per fonds en wat het het intraday doet met de AEX:
http://www.behr.nl/Beurs/aex.html
quote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef Vandergeld het volgende:
Morgen weer een bijna year high voor Wall Street, 100% garantie.
Black Friday is the Friday after Thanksgiving in the United States, which is the beginning of the traditional Christmas shopping season. The term dates back to at least 1966, although its usage was primarily on the East coast. The term has become more common in other parts of the country since 2000. Because Thanksgiving falls on the fourth Thursday in November in the United States, Black Friday occurs between the 23rd and the 29th of November.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:41 schreef RvLaak het volgende:
tvp &... Black FridayWordt er een flinke daling verwacht?
Klinkt raar inderdaad maar merk het zelf ook. Lijkt me wel dat aankopen in het duurdere segment van de markt deels vervangen worden door de wat goedkopere producten.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een feit is dat als mensen het krap hebben ze juist veel uitgeven tijdens de feestdagen.
Kerstmis valt al jáááren op 25 december. Dat is nauwelijks nog specifieke marktinformatie te noemen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een feit is dat als mensen het krap hebben ze juist veel uitgeven tijdens de feestdagen. Morgen na een kleine daling wat longs inkopen
Ja, ik wou net zeggen, Thanksgiving morgen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef Vandergeld het volgende:
Morgen weer een bijna year high voor Wall Street, 100% garantie.
a, dank... Werd al wel gemeld afgelopen maandag op BNR, maar was het vergetenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Black Friday is the Friday after Thanksgiving in the United States, which is the beginning of the traditional Christmas shopping season. The term dates back to at least 1966, although its usage was primarily on the East coast. The term has become more common in other parts of the country since 2000. Because Thanksgiving falls on the fourth Thursday in November in the United States, Black Friday occurs between the 23rd and the 29th of November.
quote:Op woensdag 25 november 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kerstmis valt al jáááren op 25 december. Dat is nauwelijks nog specifieke marktinformatie te noemen.
Ehm, ik zie de Nikkei inderdaad ook zo enorm stijgen, door de kracht van de Yen...quote:Tegenover de Japanse yen bereikte de munt ook een nieuw dieptepunt, maar in dit geval was het de laagste koers voor USD/JPY sinds 1995! Een verzwakking van de dollar ging de laatste maanden gepaard met een opwaartse aandelenmarkt.
Een mogelijk excuus van de aandelenmarkten om de oktobertoppen niet te doorbreken, is hierdoor niet meer voorhanden
Wat wil jij hier nu eigenlijk precies mee zeggen?quote:Op donderdag 26 november 2009 08:56 schreef Lemans24 het volgende:
Hebben jullie ook een kalkoen in je schoen gevonden vanochtend?
Ik las net een stukje op IEX.nl van rene van Mourik, waaruit het onderstaande komt:
[..]
Ehm, ik zie de Nikkei inderdaad ook zo enorm stijgen, door de kracht van de Yen...
(ja, ik weet dat de rente in Japan lager is dan in Europa).
quote:Op donderdag 26 november 2009 09:10 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Wat wil jij hier nu eigenlijk precies mee zeggen?
Hier heeft de Sint drie gouden euromunten bezorgd!quote:Op donderdag 26 november 2009 08:56 schreef Lemans24 het volgende:
Hebben jullie ook een kalkoen in je schoen gevonden vanochtend?
Helaas door de stop lossquote:Op donderdag 26 november 2009 09:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Goedemorgen. Net even een klein gokje gewaagd en longs van 1 euro gekocht.
9:32 was de bodem, dus doe je goed!quote:Op donderdag 26 november 2009 09:33 schreef LXIV het volgende:
Mijn putjes er nét uit gedaan voor 10,80. Toch weer 1,80 winst per stuk!
We hebben wel leuke wisselkoersen nu:quote:Swiss Franc Falls on Speculation SNB Sold Currency to Curb Gain
Nov. 26 (Bloomberg) -- The Swiss franc fell against the euro and the dollar on speculation the nation’s central bank sold the currency after it climbed to parity with the greenback yesterday for the first time in 19 months.
The franc weakened against the single European currency after reaching its highest level since June 24 today. The Swiss National Bank declined to comment on the franc’s drop, SNB spokesman Werner Abegg said. The Bank for International Settlements also wouldn’t comment.
“I’ve seen them,” said Martin Furrer, a currency trader in Luzern at Luzerner Kantonalbank AG. “They are buying the dollar. They are worried about the euro level.”
The Swiss currency slid 0.5 percent to 1.0015 per dollar, as of 9:08 a.m. in Zurich, after strengthening to 99.18 centimes, the second straight day it climbed to parity with the U.S. currency. The franc fell 0.1 percent to 1.5100 per euro.
“If you look at the move we’ve seen, it looks like somebody had his hands in the market,” said Andreas Kueffer, a trader in Zurich at Zuercher Kantonalbank. “We have seen some crazy movements between March and now. They have never confirmed but it looks like SNB intervention.”
Lisa Weekes, a spokeswoman for the Bank for International Settlements, said “we don’t comment on movements in the currency market.”
we zijn al op de helft in ieder gevalquote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Vandergeld het volgende:
Ik herinner me vorig jaar januari nog, toen was US ook een dag dicht en toen deden we meer dan -5%.
-5,74% zou ons onder de 300 brengen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Vandergeld het volgende:
Ik herinner me vorig jaar januari nog, toen was US ook een dag dicht en toen deden we meer dan -5%.
o? En waarom zouden we dat niet geloven dan? Welke indicatoren heb jij voorbij zien komen die het huidige (veel te) hoge niveau van de beurzen rechtvaardigt?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
-5,74% zou ons onder de 300 brengen.
Maar dat geloven we zelf niet, toch?
Kut!! Tikte net al even de 12,80 aan. Dat was 100% meer winst geweest!quote:Op donderdag 26 november 2009 09:33 schreef LXIV het volgende:
Mijn putjes er nét uit gedaan voor 10,80. Toch weer 1,80 winst per stuk!
Het gaat toch (bijna) nooit in één rechte lijn naar beneden! Dat zou te makkelijk zijnquote:Op donderdag 26 november 2009 10:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o? En waarom zouden we dat niet geloven dan? Welke indicatoren heb jij voorbij zien komen die het huidige (veel te) hoge niveau van de beurzen rechtvaardigt?
We zitten in een beslissingloze fase, de beurs gaat NU niet in één klap naar 300.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o? En waarom zouden we dat niet geloven dan? Welke indicatoren heb jij voorbij zien komen die het huidige (veel te) hoge niveau van de beurzen rechtvaardigt?
Tsja..., mijn short tikte 2,15 aan. Dat zou 900% meer winst zijn...quote:Op donderdag 26 november 2009 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kut!! Tikte net al even de 12,80 aan. Dat was 100% meer winst geweest!
Nee, daar heb je gelijk in. Maar iedereen doet het tóch. Zeker op zo'n korte termijn van een paar uurtjes!quote:Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tsja..., mijn short tikte 2,15 aan. Dat zou 900% meer winst zijn...
Kortom: bij genomen winst niet terugkijken.
We stijgen al sinds maart...quote:Op donderdag 26 november 2009 10:57 schreef Gremen het volgende:
[..]
Het gaat toch (bijna) nooit in één rechte lijn naar beneden! Dat zou te makkelijk zijn
Ja?quote:
Ik heb het er niet over dat het gaat gebeuren, ik zeg alleen dat er ook mogelijkheden zijn tot forse dalingen als Wall Street dicht is, waar veel mensen verwachten dat op zulke dagen bijna niks gebeurd.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
-5,74% zou ons onder de 300 brengen.
Maar dat geloven we zelf niet, toch?
morgen ws maar halve dag die moet dus morgen nog wat inhalen van de verliezen, dan dalen wij morgen nog een keer.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over dat het gaat gebeuren, ik zeg alleen dat er ook mogelijkheden zijn tot forse dalingen als Wall Street dicht is, waar veel mensen verwachten dat op zulke dagen bijna niks gebeurd.
Ik moet het nog zien, want een fikse koersdaling trekt meestal koopjesjagers.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:46 schreef edwinh het volgende:
morgen ws maar halve dag die moet dus morgen nog wat inhalen van de verliezen, dan dalen wij morgen nog een keer.
jah dat is ook weer waar zeker de afgelopen maanden maandenquote:Op donderdag 26 november 2009 11:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, want een fikse koersdaling trekt meestal koopjesjagers.
toch maar 2/3 puts ( was te vroeg ingestapt vorige week) eruit gegooit.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, want een fikse koersdaling trekt meestal koopjesjagers.
Hehe, Soros is z'n messen weer aan het slijpen?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
We hebben wel leuke wisselkoersen nu:
CHF = USD
EUR = 1,5xUSD
Btw: interventies helpen niet, heeft de geschiedenis geleerd. Speculanten hebben véél meer geld dan de centrale bank.
Het gaat wel erg snel omlaag. Negatieve geldgroei is zwaar deflationair, het gaat niet lang meer duren. Schulden gaan de komende jaren als een zware last gezien worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef edwinh het volgende:
check de geldgroei, niks inflatie nee eerder deflatie als het zo door gaat met geld uitlenen
Bingo! Staat al op 800 pond winst.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens kijken of er nog wat geld valt te verdienen met nu short gaan. 450 pond per index punt omhoog/omlaag
1500 pond winstquote:Op donderdag 26 november 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bingo! Staat al op 800 pond winst.
Ik wacht nu wel even tot we door de 296 gaan...quote:Op donderdag 26 november 2009 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens kijken of er nog wat geld valt te verdienen met nu short gaan. 450 pond per index punt omhoog/omlaag
ik ook ik ben al vaker in de val gestapt de laatste golven omlaag, de 310 steun breekt nog niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wacht nu wel even tot we door de 296 gaan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |