Heb je al stapels shorts op de euro ingeslagen?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:46 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Mooie trowover nu, past perfect bij het plaatje
Geen stapels, maar ben net wel short gegaan op de eur/usd.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je al stapels shorts op de euro ingeslagen?
Verband tussen dalende dollar en stijgende beurzen wordt vooral verklaard door de carry trade, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En eigenlijk zou een stijgende dollar voor stijgende Europese beurzen moeten zorgen, maar dat zou nu dus omgekeerd moeten verlopen, gezien de bizarre connectie de laatste tijd?
overigens is FOK iig weer goed bezig met DOWN DOWN DOWN gaan...
quote:Low Interest Rates: Steroids for the Stock Rally?
In the dollar carry trade, investors borrow money in U.S. dollars, taking advantage of very low short-term interest rates. Armed with cheap money, they buy up higher-yielding assets. Everything from Hong Kong real estate and commodities to foreign and even U.S. stocks can be driven higher by the carry trade.
Hoeveel % van je beleggingsvermogen leg je eigenlijk in per transactie?quote:Op woensdag 25 november 2009 12:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Geen stapels, maar ben net wel short gegaan op de eur/usd.
Verschilt, deze trade met eur/usd ongeveer 2%, wil later naar de 5% als het patroon zich verder bevestigd.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:59 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Hoeveel % van je beleggingsvermogen leg je eigenlijk in per transactie?
En dat terwijl Bernanke net voor de eerste keer gehint heeft dat ze de rente bij nader inzien toch wel eens wat eerder omhoog zouden kunnen gooien. Raar.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:45 schreef SeLang het volgende:
$ gaat door het putje. Nu 1.5092
uhmm sentiment? men wil het gewoon niet weten......zie de cijfers van daarnet, ok claims iets naar beneden maar de rest is triest. en hup omhoog!quote:Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef Lemans24 het volgende:
Ik snap nog steeds ING niet...
aanname: De Amerikanen schatten de waarde 12% lager in door de claim-emissie, zonder de details te weten.
aanname: ING daalt hier niet
vraag: waarom negeert men hier de 'voorkennis' van de Amerikanen?
ik zou de cijfers van net als geheel als 'neutraal' beschouwen. steunaanvragen positief, rest iets negateiver dan verwacht.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:34 schreef edwinh het volgende:
[..]
uhmm sentiment? men wil het gewoon niet weten......zie de cijfers van daarnet, ok claims iets naar beneden maar de rest is triest. en hup omhoog!
Ik heb hem eruit geflikkerd. De AEX moet morgen op eigen poten staan met de feestdag in Amerika.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:26 schreef capricia het volgende:
Ik zit sinds vanmiddag long op de sprinter AEX. Ben aan het twijfelen om hem vast te houden vannacht of om het zo van de hand te doen.
Ik houd hem maar...vrijdag is er ook nog een dag...quote:Op woensdag 25 november 2009 17:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb hem eruit geflikkerd. De AEX moet morgen op eigen poten staan met de feestdag in Amerika.
Is die claimemissie al niet bekend? Ik zie hier het artikel voor me neus dat de aandeelhouders akkoord zijn gegaan met de rights issue/ claimemissie. Wat het inhoud en dergelijke. Dat artikel 'verscheen' vandaag om 17.33quote:Op woensdag 25 november 2009 17:35 schreef lyolyrc het volgende:
Worden vrijdag niet de details bekend van de claimemissie? Dat moet toch een flink effect hebben op de index, aangezien ING gisteren in de VS al -12% noteerde.
dat er nu niet op wordt gereageerd, verbaast me nogal. Heeft het voordelen (zoals bij dividend) om niet te verkopen?quote:Op woensdag 25 november 2009 17:35 schreef lyolyrc het volgende:
Worden vrijdag niet de details bekend van de claimemissie? Dat moet toch een flink effect hebben op de index, aangezien ING gisteren in de VS al -12% noteerde.
Ik hoorde vanmiddag tijdens de bava dat er geen details bekend konden worden gemaakt. De aandeelhouders moesten stemmen zonder dat ze de details kenden, behalve dat het om € 7,5 miljard gaat. Ik meen dat er ook 27 november werd genoemd als datum dat alles bekend zou worden. Dat er hier dan toch geen reactie te zien is in de koers, terwijl de notering op WS al ex-claim is, verbaast mij ook.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Is die claimemissie al niet bekend? Ik zie hier het artikel voor me neus dat de aandeelhouders akkoord zijn gegaan met de rights issue/ claimemissie. Wat het inhoud en dergelijke. Dat artikel 'verscheen' vandaag om 17.33
In Amerika wordt ING sinds gisteren ex-claims verhandeld. In NL zittten de claims er nog in. Vandaar het prijsverschil.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef Lemans24 het volgende:
Ik snap nog steeds ING niet...
aanname: De Amerikanen schatten de waarde 12% lager in door de claim-emissie, zonder de details te weten.
aanname: ING daalt hier niet
vraag: waarom negeert men hier de 'voorkennis' van de Amerikanen?
Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?quote:Op woensdag 25 november 2009 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Amerika wordt ING sinds gisteren ex-claims verhandeld. In NL zittten de claims er nog in. Vandaar het prijsverschil.
Nee, want dan krijg je die claim niet. (Die is dus blijkbaar iets meer dan een euro waard)quote:Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?
Ik begrijp dat hele claim gedoe blijkbaar niet... Is er ergens een goede uitleg te vinden?
Als je nu verkoopt dan krijg je die claims dus niet. Een claim geeft je het recht om via de emissie op een lagere koers ING te kopen, dus zo'n claim heeft een waarde. Eigenlijk is het een soort optie. Die dingen zijn ook gewoon verhandelbaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar als je al weet dat er door de claims een euro vanaf gaat vrijdag (dat weet je namelijk door de koers in de VS), dan verkoop je ze toch nu en niet vrijdag voor een euro minder?
Ik begrijp dat hele claim gedoe blijkbaar niet... Is er ergens een goede uitleg te vinden?
OK. En die mensen die in de VS hebben verkocht, willen die claim dus niet, omdat ze hem minder waarde toedichten dan hier in NL?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je nu verkoopt dan krijg je die claims dus niet. Een claim geeft je het recht om via de emissie op een lagere koers ING te kopen, dus zo'n claim heeft een waarde. Eigenlijk is het een soort optie. Die dingen zijn ook gewoon verhandelbaar.
Nee, de claim is daar gesplitst van het aandeel. Dus daar staat het aandeel ING-ex claim genoteerd en die claims zullen ook een notering hebben. Samen opgeteld moet de prijs dan hetzelfde zijn als de prijs van de ING aandelen in NL.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK. En die mensen die in de VS hebben verkocht, willen die claim dus niet, omdat ze hem minder waarde toedichten dan hier in NL?
Of wordt dit verschil alleen veroorzaakt door de mensen die de claim niet mogen ontvangen, omdat ze niet aan de claim-eis voldoen van het in minimaal een paar dagen in bezit hebben van het aandeel?
ja, zat ik net ook naar te kijken. Nu ook weer op een opening van onder de 314, wat in werkelijkheid eerder 317 zal zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
De overnight staat trouwens al een paar dagen fors lager dan de te verwachten overnight. Zou dat wel komen door de lagere notering van ING?
Kan beter gewoon de FTI volgen.....quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
De overnight staat trouwens al een paar dagen fors lager dan de te verwachten overnight. Zou dat wel komen door de lagere notering van ING?
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef LXIV het volgende:
Ik zie een mooie VS reis in het vooruitzicht..maar dan wel boeken bij kantoren in de VS en niet in NL... want die hanteren nog koersen van 1.70 of hoger.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:
US$ nadert de 1,5150 maar de S&P500 aarzelt...
Ik dacht dat ING rond de 15% meewoog in de AEX, dus nogal fors.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?
Ik denk dat dat minder is, een procent of 8/9%quote:Op woensdag 25 november 2009 21:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ING rond de 15% meewoog in de AEX, dus nogal fors.
7,7%quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % maakt die ING uit dan eigenlijk?
De precieze cijfers kan ik niet vinden, maar het lijkt erop dat het rond de 7.7% zit. Unilever weegt erg zwaar mee, wat ik nooit had verwacht.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat dat minder is, een procent of 8/9%
Morgen weer een bijna year high voor Wall Street, 100% garantie.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Arcee het volgende:
WS op bijna year-high gesloten, morgen een nieuwe year-high?
Ik was maar even gaan zoeken op de website van Euronext: http://www.euronext.com/t(...)7.html?selectedMep=2quote:Op woensdag 25 november 2009 22:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Deze site is best handig voor de weging per fonds en wat het het intraday doet met de AEX:
http://www.behr.nl/Beurs/aex.html
quote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef Vandergeld het volgende:
Morgen weer een bijna year high voor Wall Street, 100% garantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |