quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Onder het motto: wen er maar vast aan, als je het niet met ons eens bent kunnen we je in de toekomst voor nog veel meer vervolgen
Ik snap trouwens niet dat al die mensen die de tatooage-suggestie niet passend vinden wel struikelen over de 'onsmakelijke verwijzing' naar de holocaust, maar niet over het probleem wat deze mensen onder de aandacht willen brengen, namelijk de overijverige persoonsregistratie - wat nu juist een van de factoren is geweest die de holocaust mogelijk heeft gemaakt.
Die registratie was wel degelijk een factor, want in een land als Nederland, waar die administratie erg goed op orde was, is een veel hoger percentage Joden vernietigd als in landen waar de administratie een puinhoop was.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]Zeggen dat de overijverige persoonsregistratie een factor is geweest van de Holocaust is hetzelfde als zeggen dat zonder treinen de hele Holocaust er nooit was geweest
Ja, ze baalt ervan dat ze niet zelf op het idee is gekomen. "Hmmz, BSN nummer tatoeėren op je pols, wat een goed plan".quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het heeft kennelijk een open zenuw geraakt.
Akkoord, maar de hele relatie tussen die twee legt een accent op iets wat buiten deze hele discussie valt. Hetzelfde als met de treinen; als er niet zo`n goed spoor had gelegen waren er ongetwijfeld ook minder mensen afgevoerd. Wil dat zeggen dat je dit soort dingen moet benadrukken in een discussie 65 jaar later, terwijl het hele punt dat men probeert te maken met deze verregaande vergelijking de plank volledig misslaat? Lijkt me niet. Hou de discussie lekker zuiver, dit soort borrelpraat mag men in de kroeg doen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die registratie was wel degelijk een factor, want in een land als Nederland, waar die administratie erg goed op orde was, is een veel hoger percentage Joden vernietigd als in landen waar de administratie een puinhoop was.
Na laten denken?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:44 schreef OldJeller het volgende:
Prachtig opgezette actie die precies het doel bereikt en mensen even verder laat nadenken over privacy.
Omdat men vanaf het invoeren van het rekeningrijden precies vastlegt welke routes jij wanneer hebt afgelegd. Gebrek aan privacy, weet je wel.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:39 schreef Scorpie het volgende:
O god, waarom wordt gelijk het rekeningrijden er weer bijgesleeptWat een dramatische OP zeg
Ja, mee eens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:12 schreef Disana het volgende:
[..]
De vingerafdruk is met zoveel te associėren, dat is niet vervolgings-specifiek. De tatoeages zijn dat wel, die kun je uitsluitend associėren met het afvoeren van mensen naar concentratiekampen.
Ik vind het een smakeloos middel om je bezwaren kenbaar te maken en ben een beetje verbaasd dat zoveel jongere mensen het kennelijk helemaal geen probleem vinden de holocaust hierbij te halen.
Verder verbaast het me weer niet dat Spaink hieraan meedoet; die is altijd al van de hyperbolen geweest.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Onder het motto: wen er maar vast aan, als je het niet met ons eens bent kunnen we je in de toekomst voor nog veel meer vervolgen
Ik snap trouwens niet dat al die mensen die de tatooage-suggestie niet passend vinden wel struikelen over de 'onsmakelijke verwijzing' naar de holocaust, maar niet over het probleem wat deze mensen onder de aandacht willen brengen, namelijk de overijverige persoonsregistratie - wat nu juist een van de factoren is geweest die de holocaust mogelijk heeft gemaakt.
Denk je werkelijk waar dat je anno 2009 nog privacy hebt dan? Ik had je iets hoger ingeschat. Mensen die nu opeens denken 'wakker' te worden door dat hele rekeningrijden komen al vele jaren te laat. Daarnaast is het opnoemen van het hele rijtje in de OP natuurlijk een smakeloze manier om te proberen rekeningrijden in hetzelfde rijtje als de Holocaust te kunnen plaatsen. Smakeloos inderdaad.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:46 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Omdat men vanaf het invoeren van het rekeningrijden precies vastlegt welke routes jij wanneer hebt afgelegd. Gebrek aan privacy, weet je wel.
De holocaust wordt er enkel bijgehaald om de aandacht af te leiden van het werkelijke doel van de actie. Puur en simpel om deze te diskwalificeren, in plaats van er op in te gaan.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je werkelijk waar dat je anno 2009 nog privacy hebt dan? Ik had je iets hoger ingeschat. Mensen die nu opeens denken 'wakker' te worden door dat hele rekeningrijden komen al vele jaren te laat. Daarnaast is het opnoemen van het hele rijtje in de OP natuurlijk een smakeloze manier om te proberen rekeningrijden in hetzelfde rijtje als de Holocaust te kunnen plaatsen. Smakeloos inderdaad.
Heel storend en respectloos als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De holocaust wordt er enkel bijgehaald om de aandacht af te leiden van het werkelijke doel van de actie. Puur en simpel om deze te diskwalificeren, in plaats van er op in te gaan.
Eens. Wilders wordt niet op inhoud bestreden, puur op persoonlijk vlak. Laag en laf, maar ik ben niet anders gewend van die figuren in Den Haagquote:Hetzelfde zie je gebeuren met de anti-wilders mensen. Men zegt dat hij een racist en fascist is en hoeft zo, heel toevallig, niet de issues te bespreken die wilders aankaart.
Hoe kom je daarbij. De actievoerders hebben zelf met opzet gekozen voor dit beladen beeld, daar is geen vergissing over mogelijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De holocaust wordt er enkel bijgehaald om de aandacht af te leiden van het werkelijke doel van de actie. Puur en simpel om deze te diskwalificeren, in plaats van er op in te gaan.
Wat klets je nou man. Je bent letterlijk "akkoord" met de bewering dat een betere administratie ertoe heeft geleid dat er een significante factor meer Joden zijn vernietigd, en nu zet je dezelfde bewering weg als borrelpraat. Als je jezelf tegenspreekt, doe het dan niet in opeenvolgende posts.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Akkoord, maar de hele relatie tussen die twee legt een accent op iets wat buiten deze hele discussie valt. Hetzelfde als met de treinen; als er niet zo`n goed spoor had gelegen waren er ongetwijfeld ook minder mensen afgevoerd. Wil dat zeggen dat je dit soort dingen moet benadrukken in een discussie 65 jaar later, terwijl het hele punt dat men probeert te maken met deze verregaande vergelijking de plank volledig misslaat? Lijkt me niet. Hou de discussie lekker zuiver, dit soort borrelpraat mag men in de kroeg doen.
M.a.w.: we zijn toch al de lul, een schepje erbovenop kan ook nog wel? Geen wonder dat we al onze verworvenheden zo hard verliezen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Scorpie het volgende:
Denk je werkelijk waar dat je anno 2009 nog privacy hebt dan? Ik had je iets hoger ingeschat. Mensen die nu opeens denken 'wakker' te worden door dat hele rekeningrijden komen al vele jaren te laat.
Ontken ik dat dan? Echter refereren zij nergens direct aan de holocaust. Deze relatie wordt echter breed uitgemeten in de pers door de politiek... Puur om, imo, de aandacht weg te halen van het eigenlijke onderwerp van de flyer.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij. De actievoerders hebben zelf met opzet gekozen voor dit beladen beeld, daar is geen vergissing over mogelijk.
Scholen moeten kinderen les geven over de holocaust zodat het voorkomen kan worden maar als de overheid zichzelf steeds meer macht geeft dan mag je niet denken aan andere perioden wanneer dat gebeurde. Een opmerking over Stalin, Mao of random andere grote regering doet vast minder pijn maar is net zo erg. Het enige waar jullie over kunnen mieten is of de actie een beetje smakelijk is ja of nee.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je werkelijk waar dat je anno 2009 nog privacy hebt dan? Ik had je iets hoger ingeschat. Mensen die nu opeens denken 'wakker' te worden door dat hele rekeningrijden komen al vele jaren te laat. Daarnaast is het opnoemen van het hele rijtje in de OP natuurlijk een smakeloze manier om te proberen rekeningrijden in hetzelfde rijtje als de Holocaust te kunnen plaatsen. Smakeloos inderdaad.
Ik zal zo ff het fragment van Bijleveld op BNR online zetten, maar die deed net zo hard haar kop in het zand als scorpie...quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Wat klets je nou man. Je bent letterlijk "akkoord" met de bewering dat een betere administratie ertoe heeft geleid dat er een significante factor meer Joden zijn vernietigd, en nu zet je dezelfde bewering weg als borrelpraat. Als je jezelf tegenspreekt, doe het dan niet in opeenvolgende posts.
Kan je niet lezen ofzo? Het akkoord gedeelte slaat op jouw argument over de relatie tussen die 2. Nergens zeg ik dat a) deze bewering onjuist is, b) deze bewering enig recht van bestaan heeft in de huidige discussie en c) dat jij of ik daar een waardeoordeel over moet doen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Wat klets je nou man. Je bent letterlijk "akkoord" met de bewering dat een betere administratie ertoe heeft geleid dat er een significante factor meer Joden zijn vernietigd, en nu zet je dezelfde bewering weg als borrelpraat. Als je jezelf tegenspreekt, doe het dan niet in opeenvolgende posts.
Ik zie het al. Begrijpend lezen is niet weggelegd voor je. Probeer het nog eens, misschien dat ik daarna genegen ben je het antwoord te geven. Tip: trek vooral geen conclusie, maar lees eerst voordat je blaat. Verder ben je wel schattigquote:M.a.w.: we zijn toch al de lul, een schepje erbovenop kan ook nog wel? Geen wonder dat we al onze verworvenheden zo hard verliezen.
Ja, al die mensen die in Auschwitz, Sobibor, Treblinka, Bergen Belsen terechtkwamen kozen er natuurlijk zelf voor bij aankomst een nummer op hun arm te laten zetten. En ze mochten natuurlijk ook zelf het nummer uitzoeken en ze hadden natuurlijk ook de keus om het niet te doen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:22 schreef OldJeller het volgende:
Tatoeages in polsen, sinds tatoeages als esthetisch middel worden gebruikt is het een redelijk normale zaak geworden om mensen te zien met namen, symbolen of nummers in hun pols, op hun arm of onderarm.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, al die mensen die in Auschwitz, Sobibor, Treblinka, Bergen Belsen terechtkwamen kozen er natuurlijk zelf voor bij aankomst een nummer op hun arm te laten zetten. En ze mochten natuurlijk ook zelf het nummer uitzoeken en ze hadden natuurlijk ook de keus om het niet te doen.
Je kan wel blijven doordrammen over die vingerafdrukken, maar feit is en blijft, dat de onderscheidende factor van het hele Duitse kampsysteem nou net die tatoeage was. Die had een betekenis, namelijk: Jij bent nummer zoveel in ons systeem en we gaan je op volgorde uitroeien.
Vingerafdrukken waren, ook voor de oorlog al, gewoon een middel voor identificatie. Er is nooit en te nimmer iemand van een nummer voorzien op zijn arm, puur omdat hij een pakje snoep had gejat uit een winkel. Mensen werden wel van een nummer voorzien omdat ze van een ras / geloof / bevolkingsgroep waren, die een andere groep, die toevallig veel te zeggen had, onwelgevallig waren
Echt, het is droevig gesteld met dit land, als mensen dit soort vergelijkingen goed gaan praten, alleen omdat toevallig de overheid iets doet, wat hen onwelgevallig is.
Voor de goede orde: Ik ben ook tegen rekeningrijden en al helemaal tegen Stasi-kastjes in mijn auto. Maar ik hbeb en hou wel het fatsoen om als ik daar actie tegen zou voeren, rekening te houden met bepaalde gevoelens die nog in de samenleving heersen. Ik ga niet als een dolle stier rare dingen roepen, puur en alleen om mijn eigen punt te maken, ook al schop ik daarmee iedereen die familie in de kampen heeft gehad of zelf in de kampen heeft gezeten, egen alle mogelijke zere benen.
En het treft me, dat het merendeel van de 'goeie actie' roepers mensen zijn, die overal en altijd Wilders lopen op te hemelen, omdat hij 'zo goed luistert naar de samenleving'. Blijkbaar is ook dat redelijk subjectief in jullie groep, want ik kan me niet voorstellen (en ik hoop het ook niet) dat deze actie veel draagvlak heeft onder de bevolking. Zoals al eerderr gezegd: Er zijn grenzen en die zijn hioermee in ruime mate overschreden.
Nee, zak hooi. Omdat het de enige referentie is, die je hierbij KUNT maken. Er is GEEN ander voorbeeld in de geschiedenis te vinden van een systematische uitroeiing door een o0verheid, waarbij mensen een nummer op hun arm gezet kregen. Dat jij (en een heleboel anderen in dit topic) nou het historisch besef van een gedrogeerd eendenkuiken hebben is droevig genoeg. Het is dus aan mensen die wel weten wat er meer dan 3 weken geleden gebeurd is, om hiertegen een geluid te laten horen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ontken ik dat dan? Echter refereren zij nergens direct aan de holocaust. Deze relatie wordt echter breed uitgemeten in de pers door de politiek... Puur om, imo, de aandacht weg te halen van het eigenlijke onderwerp van de flyer.
Allemaal leuk & aardig, maar hoe ver laat jij de overheid gaan tot je zelf de parallellen trekt?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |