Dus we mogen nooit meer apathisch zijn?quote:Op donderdag 26 november 2009 13:28 schreef RvLaak het volgende:
Daarbij, apathie voedt enkel dit soort acties. Voor WO2 was men in het buitenland (en ws ook in Duitsland zelf) ook volledig apathisch richting de opkomst van Hitler, zie wat daar van kwam.
Inderdaad, we mogen nooit meer apathisch zijn. Mensen die niets (willen) ondernemen, mogen van mij ook niet klagen.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus we mogen nooit meer apathisch zijn?![]()
Of moeten we enkel selectief apathisch zijn?![]()
En bovendien is het niet onze schuld als we apathisch zijn... De oplossing moet dan niet in de eerste plaats bij de apathisch reagerende doelgroep worden gezocht, maar bij de organisatie die de apathie opwekt en het vertrouwen moet herstellen. Ik doe er dus nog even niets mee!
Ik klaag ook niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:37 schreef RvLaak het volgende:
Inderdaad, we mogen nooit meer apathisch zijn. Mensen die niets (willen) ondernemen, mogen van mij ook niet klagen.
Geheel mee eens. Leuke actie.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Prachtig opgezette actie die precies het doel bereikt en mensen even verder laat nadenken over privacy.
Je identiteitsbewijs moet je altijd bij je hebben, dus vandaar de tatoeage die diezelfde symboliek uitdraagt, blijvend - altijd.
Er zijn genoeg figuren bij de overheid die staan te likkebaarden bij het idee dat iedereen zo'n verplichte tatoeage of chip moet. Het ministerie is nu niet blij vanwege de achterliggende gedachte van deze actie.
Ik heb de indruk dat je hier meegesleept wordt door ...?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want? Lezen is niet je sterkste punt? Ik zal het uitleggen en proberen woorden van minder dan 3 lettergrepen te gebruiken:
Het aanbrengen van nummers op de onderarm werd alleen gedaan bij mensen, die in vernietigingskampen terechtkwamen. Deze actie is gericht tegen, laat ik het maar even het 1984 gevoel noemen. De overheid wil meer weten van ons. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik ben het niet, maar ik vind het veel en veel te ver gaan om dan een instrument van stal te halen, wat een duidelijke connectie heeft met massavernietiging, genocide en dergelijke, temeer als je dat doet in een quasi-overheidsfolder, die ook nog bij mensen in de bus valt, die zelf misschien nog zo'n nummer op hun arm hebben staan.
Aan de andere kant ben ik in de positie om de uitsprakenvan Wilders te leggen naast teksten uit de begintijd van de NSDAP. De gedachten achter veel van zijn teksten vind ik griezelig veel lijken op de gedachten die ik in de papieren nuit de jaren 20 en 30 lees. Voordat je nou weer gaat chargeren en me woorden in de mond legt die ik niet zeg: Ik beweer nergens, dat we met Wilders definitief op weg zijn naar een nieuwe wereldoorlog of vernietigingskampen. Ik zeg wel, dat de mogelijkheid bestaat dat we op weg zijn naar een maatschappij, die onwelgevalligen misschien niet vermoordt, maar zeker wel deporteert of minimaal als tweederangs burgers gaan beschouwen.
En vergeet niet, dat een massabeweging erg moeilijk in de hand te houden is. Hitler heeft ook jaren plannen gehad om de Joden gewoon Europa uit te bonjouren. Pas toen dat niet lukte, moest hij wel naar de vernietiging grijpen, anders was zijn Rijk heel snel afgelopen geweest. Die kant kan het nu ook op gaan. Wilders kan best van plan zijn na de verkiezingen alles met compromissen te gaan doen en de soep niet zo heet te laten eten als hij wordt opgediend, maar zoals we na de dood van Fortuyn al zagen zijn er nu eenmaal groepen in dit land, die die remmingen niet kennen. En ik kan me best voorstellen, dat die op dat moment gaan denken 'hee, we hebben gewonnen. Dus nu gaan al die buitenlanders eruit en als zij het niet doen, doen wij het wel.'
Ik vind het schokkende beeld van deze campagne nog niet half zo schokkend als de privacyschendende maatregelen die de overheid op dit moment in wil voeren en de ongelooflijk achterlijke onverschilligheid van de bevolking hierover.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee. Als je kiest voor een schokkend beeld voor je campagne, moet je niet raar opkijken dat men daarop het accent legt.
Ik zou dan kiezen voor een wat minder ontwikkeld land, daar kan ik het nog best 30 jaar volhouden zonder al te veel overheids inmenging.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bij deze:
[..]
[..]
Waar zou je dan naar toe gaan vraag ik mij af... Er zijn weinig landen die ik ken waar je niet zo veel bespied wordt, of waar het niet ronduit gevaarlijk is.
Daarbij, apathie voedt enkel dit soort acties. Voor WO2 was men in het buitenland (en ws ook in Duitsland zelf) ook volledig apathisch richting de opkomst van Hitler, zie wat daar van kwam.
Denk het niet, zie de reactie van Bijlerveld, en een paar mensen in dit topic. Men wil het absoluut niet over de inhoud hebben en diskwalificeren de actie dan maar via de verwijzingen naar WO2 (terwijl de overheid, imo, zelf de vergelijkingen over zich afroept...)quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:06 schreef eleusis het volgende:
Geweldige actie... Jammer dat het niet een jaartje eerder was, dan had er misschien een stokje voor gestoken kunnen worden. Nu is het een feit...
Ach het is in ieder geval uit hun eigen zakken betaald. En dat is al meer wat er gezegd kan worden van kilometerheffing e.d.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:52 schreef isogram het volgende:
Ik heb het vod zelf net ook al in de brievenbus aangetroffen. Een debiele actie is het. En bovendien een hoop weggegooid geld.
Wie gewönlichquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ach het is in ieder geval uit hun eigen zakken betaald. En dat is al meer wat er gezegd kan worden van kilometerheffing e.d.
Dat is gewoon onze zak.
Het is idd triest dat een schijnbare meerderheid van de mensen niet veel verder komt dan zeiken over 'weggegooid geld' en dommige verwijzingen maken naar WO2. Zo'n passieve bevolking verdient het misschien ook wel dat de overheid een chip onder hun huid ramt en een soort Stasi in het leven roept die ze overal in de gaten houdt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ach het is in ieder geval uit hun eigen zakken betaald. En dat is al meer wat er gezegd kan worden van kilometerheffing e.d.
Dat is gewoon onze zak.
Ach het moet gewoon een keer fout gaan en zeggen ze een keer dat ze het ook niet geweten hebben en dan is het weer klaar.quote:Op maandag 30 november 2009 13:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is idd triest dat een schijnbare meerderheid van de mensen niet veel verder komt dan zeiken over 'weggegooid geld' en dommige verwijzingen maken naar WO2. Zo'n passieve bevolking verdient het misschien ook wel dat de overheid een chip onder hun huid ramt en een soort Stasi in het leven roept die ze overal in de gaten houdt.
En dan zit hem nog niet eens het probleem in het feit dat ze hun eigen privacy door het riool werpen, dat zal me echt een worst wezen. Maar wij moeten daar aan meedoen.quote:Waarom hoor ik om me heen ook heel vaak idiote uitspraken als 'ach, ik heb niets te verbergen hoor'? Alsof het daarom gaat. Alsof er niets te beschermen is, namelijk je privacy.
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk hoe mak en lui en oppervlakkig veel mensen zijn..
Daar zit ik dus ook mee. Wij moeten allemaal opdraaien voor de naïviteit van sommige mensen. Om te huilen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ach het moet gewoon een keer fout gaan en zeggen ze een keer dat ze het ook niet geweten hebben en dan is het weer klaar.
[..]
En dan zit hem nog niet eens het probleem in het feit dat ze hun eigen privacy door het riool werpen, dat zal me echt een worst wezen. Maar wij moeten daar aan meedoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |