quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:16 schreef Jore het volgende:Wat is volgens jou dan wel de definitie van 'flink ziek zijn' willempjewever? Ik vind twee (of meer) dagen hoge koorts toch wel behoorlijk hoor, zonder er dramatisch over te doen. Voor mij begint de vraag dan wel te rijzen of het doel de middelen heiligt.
5 dagen met 39 graden koorts of hoger versta ik onder flink ziek zijn. Het valt mij hier op fok zo vaak op dat mensen het over griep hebben terwijl ze bijv. verkouden zijn en wat verhoging hebben. Zo kom ik verhalen tegen van mensen die beweren de mexicaanse griep gehad te hebben in het FLU topic en dan doodleuk beweren de hele dag op de xbox gespeeld te hebben, maar het was zo erg en zwaar.. komop, als je echt ziek bent ben je niet in staat om een spelletje te spelen.
Van veel prikken hebben kinderen wat verhoging. Bij kleine kinderen is dat gelijk richting de 40 graden, maar als het al na 2 dagen over is is er niet veel aan de hand. En de ervaringen uit eerste hand heb (en daarmee bedoel ik dus pertinent niet de berichten op fok, die zijn niet uit 1e hand) betroffen allemaal kinderen die koorts kregen, maar er zelf weinig last van hadden en met een zetpilletje prima konden functioneren. Zelf in dit topic staan hierover berichten van mensen die hun kind een zetpilletje gegeven hebben en naar een verjaardag gegaan zijn terwijl hun kindje koorts had, maar daar werd ook gezegd dat het kind er weinig last van had.
Jullie hoeven het niet eens te zijn met mijn no nonsense mening, maar als ik hier berichten lees dat mensen hun kind geen 2e griepprik geven (die door de overheid erg aangeraden wordt) omdat hun kindje verkouden is verbaas ik me ten zeerste en probeer ik te achterhalen wat de gedachten erachter is, maar een logische kan ik niet bedenken.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:32 schreef Vicky het volgende:Wij gaan ook voor de 2e prik. Nu maar hopen dst Amber geen koortd krijgt want ze heeft 's avonds kerstdiner.
Je kan de hele week de prik halen, dus ook bijv. aanstaande maandag al. Het nadeel kan zijn dat je dan naar een andere plaats moet gaan, maar het is geen enkel probleem voor de GGD. Een aantal GGD's wil graag dat je het even telefonisch doorgeeft als je dit besluit.