Bewuste keuzequote:Op vrijdag 27 november 2009 21:26 schreef chacama het volgende:
Freecell, bewuste keus of toch ook door de omstandigheden?
Stond me iets van bij, maar wist het niet meer zeker. Dus vandaar.quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Bewuste keuze
Ik had al eea uitgelegd in de vorige topics
huh?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:41 schreef E.T. het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat hier in de gemeente de opkomst 135% was
SRL gelei zoeken gaat... Ik heb nog steeds pijn in me arm..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
*TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP* *TIP *TIP*
De SRL gelei helpt echt enorm bij een stijve arm!![]()
Hier iig.
Ik had het gisteren gesmeerd voor het slapen gaan en nergens meer last van vanmorgen en F. was dus eigenwijs gisterenavond. Smeerde vanmorgen alsnog en binnen een uur was het al echt een heel stuk minder.
Echt een aanrader dus.
Voor heel veel Rotterdammers was dit dichterbij dan Ahoy.. Een heleboel rotterdamse wijken kwamen dus hier prikkenquote:
Wacht maar tot morgenquote:Op woensdag 2 december 2009 12:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb de 1e prik inmiddels ook in mn arm. Deed helemaal geen pijn!
Kinderen tot 4 jaar zijn pas na 2 prikken beschermd. En voor volwassenen zijn 2 prikken ook beter dan 1 prik, al zijn veel volwassenen na 1 prik al afdoende beschermd.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:26 schreef Smikke het volgende:
het grootste risico op ernstig ziek worden er door 1 prik af is, ik mijn kinderen niet wil blootstellen aan de dwingelandij van de overheid die reeds ingekochte vaccins kwijt moet.
Deze informatie was gewoon beschikbaar en je had vragen kunnen stellen bij het inenten. Bij het consulatitiebureau krijg je ook geen lijst met bijwerkingen van de prikken die je kind krijgt.quote:Pas na de eerste dag van de landelijke vaccinatieronde werd koorts als bijwerking genoemd, terwijl deze vaak voorkomt en bij kinderen onder de 36 maanden vaker en ernstiger. Deze info is nergens terug te vinden, behalve op de bijsluiter van het vaccin.
Zit jij anders even lekker je post aan te passenquote:Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kinderen tot 4 jaar zijn pas na 2 prikken beschermd. En voor volwassenen zijn 2 prikken ook beter dan 1 prik, al zijn veel volwassenen na 1 prik al afdoende beschermd.
[..]
Deze informatie was gewoon beschikbaar en je had vragen kunnen stellen bij het inenten. Bij het consulatitiebureau krijg je ook geen lijst met bijwerkingen van de prikken die je kind krijgt.
Iedereen doet hier net alsof alle kinderen doodziek zijn na die prik. Maar 1 dagje wat verhoging, waar hebben we het over? En iedereen die alle informatie van internet zit te halen en dan daarop beslissingen neemt... tja, lekker verstandig. Ik ga af op de overheid, die krijgen de info van experts en daarop vertrouw ik. En jullie kennelijk ook aangezien jullie wel de 1e prik namen. Maarja, zelf weten.
Die informatie was dus niet beschikbaar. Bij het CB krijg je wel degelijk van te voren te horen waar je kind last van hebben (dat staat al voorgeprint in het groeiboekje zelfsquote:Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kinderen tot 4 jaar zijn pas na 2 prikken beschermd. En voor volwassenen zijn 2 prikken ook beter dan 1 prik, al zijn veel volwassenen na 1 prik al afdoende beschermd.
[..]
Deze informatie was gewoon beschikbaar en je had vragen kunnen stellen bij het inenten. Bij het consulatitiebureau krijg je ook geen lijst met bijwerkingen van de prikken die je kind krijgt.
Iedereen doet hier net alsof alle kinderen doodziek zijn na die prik. Maar 1 dagje wat verhoging, waar hebben we het over? En iedereen die alle informatie van internet zit te halen en dan daarop beslissingen neemt... tja, lekker verstandig. Ik ga af op de overheid, die krijgen de info van experts en daarop vertrouw ik. En jullie kennelijk ook aangezien jullie wel de 1e prik namen. Maarja, zelf weten.
Was dat landelijk nieuws dat er zoveel kinderen ziek waren na prik 1? Of baseer je dat op de reacties hier?quote:Op donderdag 3 december 2009 11:26 schreef k_i_m het volgende:
Goeie vraag Vief, ik heb namelijk ook niet bijzonder veel zin meer in prik nummer twee. Zeker na de verhalen dat de pandemie INEENS over zijn hoogtepunt is en de hoeveelheid zieke kinderen na prik nummer 1.
Nee, geen landelijk nieuws. Een combinatie van de reacties hier en in mijn omgevingquote:Op donderdag 3 december 2009 13:36 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Was dat landelijk nieuws dat er zoveel kinderen ziek waren na prik 1? Of baseer je dat op de reacties hier?
In mijn omgeving is niemand ziek geworden van prik 1, kinderen van vrienden niet, en in S haar kdv-groepje ook niemand.
Lieve Bar, ik dacht al aan je toen ik het schreef. Dikkequote:Op donderdag 3 december 2009 11:33 schreef _Bar_ het volgende:
Pfff Smikke.... heftig....
Er is iets in je manier van reageren die me irriiteert, maar ik zal inhoudelijk reageren.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:56 schreef Smikke het volgende:
Ik heb maar 1 belang; de gezondheid van mijn kinderen. Maar het is fijn voor de overheid dat er mensen zijn die blind op ze vertrouwen.
quote:Meer kans op koorts bij tweede prik GGD
GEPUBLICEERD OP 8 DECEMBER 2009 OP 16:00 IN CATEGORIE: VACCINATIE
Jonge kinderen hebben een verhoogde kans op koorts na de tweede prik met het vaccin Pandemrix. Toch is het belangrijk om deze tweede prik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van de Europese geneesmiddelenautoriteit EMEA.
Pandemrix is het vaccin waarmee de GGD’en prikken tegen Nieuwe Influenza A (H1N1), ook wel bekend als Mexicaanse griep. Het onderzoek toonde aan dat kinderen van 6 maanden tot en met 3 jaar vaker koorts kregen na de tweede prik, vergeleken met de eerste prik. Tegelijkertijd bleek dat het lichaam na een tweede prik meer antistoffen tegen het virus aanmaakt. Dit zorgt voor een betere bescherming tegen de griep.
Paracetamol
EMEA adviseert ouders en verzorgers om na de tweede prik regelmatig de lichaamtemperatuur te controleren van hun gevaccineerde kind. Als het nodig is, kunnen zij een koortswerend geneesmiddel geven zoals paracetamol.
14 december
De GGD’en prikten 2 weken geleden jonge kinderen en huisgenoten van baby’s. Zij krijgen hun tweede prik tegen Nieuwe Influenza A in de week van maandag 14 december (week 51).
Het is niet bekend of mensen van andere leeftijden ook een hogere kans hebben op koorts na de GGD-prik met Pandemrix. EMEA voerde het klinisch onderzoek alleen uit bij kinderen van 6 maanden tot en met 3 jaar.
quote:Vaker koorts na tweede griepprik
Jonge kinderen krijgen vaker koorts na de tweede inenting tegen de Mexicaanse griep dan na de eerste. Ook zijn kinderen vaker misselijk, slaperig en hebben ze meer pijn op de prikplek.
Daarvoor waarschuwt het European Medicines Agency (EMEA) op basis van testen van het vaccin Pandemrix van farmaceut Glaxo Smith Kline, dat in Nederland wordt gebruikt voor kinderen tussen de 6 maanden en vier jaar oud. Volgende week start de tweede vaccinatieronde voor kinderen in Nederland.
Emea adviseert de informatie mee te nemen in de beslissing over een tweede vaccinatieronde, meldt MedNet, een site voor professionals in de gezondheidszorg. De vraag is of de zwaardere bijwerkingen opwegen tegen de bescherming die de tweede prik biedt. Het RIVM stelt het prikbeleid niet aan te passen.
elke vrijdag een update rond 11:00 op rivm.nl , maar ik vind het zo wel fijn. Trek me die berichten in de media met 2 jonge kids best aan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:01 schreef Jarno het volgende:
Daar moest ik laatst ook opeens aan denken ET. Het is alsof die hele MG niet meer bestaat!.
(het is nu de Q koorts die hip is geloof ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |