abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:13:31 #201
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75928909
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dan lees ik ergens overheen, want ik zie alleen een herhaling van wat blijkbaar in 2005 al is bekend door die arts.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een schokkend verhaal, alleen zie ik nog niet wat de nieuwswaarde anno 2009 is van nieuwe bekentenissen over een al eerder bekende misdaad.
Dat maakte ik tenminste op uit dit gedeelte.. Waar men eerst ontkende:
quote:
"Minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman eiste vergeefs dat de Zweedse regering afstand nam van dit „antisemitische” verhaal. De Zweden kregen ook kritiek van andere landen in de Europese Unie. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Verhagen zei dat het artikel „geen niveau” had.
En na het eindelijk uitzenden van de 10 jaar oude opnames afgelopen weekend:
quote:
Een woordvoerder van de Israëlische regering bevestigde na de uitzending dat de genoemde praktijken inderdaad voorkwamen.
pi_75929448
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:13 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat maakte ik tenminste op uit dit gedeelte.. Waar men eerst ontkende:
[..]

En na het eindelijk uitzenden van de 10 jaar oude opnames afgelopen weekend:
[..]
Ah, nu snap ik de verwarring. Het gaat over twee totaal verschillende zaken. De zaak rond dokter Hiss heeft zich in de jaren '90 afgespeeld in een kliniek in Tel Aviv. Dit is algemeen bekend in Israël een geen nieuws.

Het artikel van die Zweed ging over vermeende orgaandiefstal in Gaza tijdens de oorlog vorig jaar. Voor de beschuldigingen in dat artikel is, voor zover ik weet, geen enkel bewijs en heeft meer weg van een bloedsprookje dan van journalistiek.

Het een heeft niets met het ander te maken behalve dat het om orgaantransplantatie gaat.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:27:03 #203
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75929604
Aaah, ok. Bedankt voor de opheldering.
pi_76370173
quote:
Fatah to Hamas: Want to reconcile? Sign deal

Hamas politburo chief Khaled Meshal said on Sunday that his Islamist group was in the final stages of achieving reconciliation with the rival Palestinian Fatah party. A senior Fatah member, however, quickly dismissed Meshal's statements.

"If Meshal means what he says, he should go to Egypt and announce his party's commitment to Palestinian reconciliation," Azzam al-Ahmed was quoted as saying in the West Bank town of Ramallah by the Palestinian Wafa news agency.

"We urge Hamas to sign it so that we begin implementing the agreement," he added
Voor vervolg zie link: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1139570.html

Mening: Pf als die twee weer bij elkaar komen zal of Hamas minder radicaal worden of fatah zal weer radicaler worden. Ik zie Hamas niet minder radicaal worden omdat ze leven van de oorlog met Israel en ook niet zonder kunnen. De Palestijnen zouden ondertussen beter moeten weten en misschien doen ze dat ook wel. Eigenlijk zouden de Westerse landen Palestina eens goed van bovenaf moeten herorganiseren tsja en een vrede laten tekenen met Israel die ook wat waard is. Israel hoeft wat mij betreft geen water bij de wijn te doen, dat is al genoeg gebeurd, en ik zie ook geen verdere redenen voor dat. De verantwoordelijkheid voor vrede ligt volledig in de handen van de Palestijnen. Dat klinkt heel hard en misschien is het dat ook wel maar op basis van historische achtergronden kan vrede alleen als de dreiging weg is, dus weg met de invloed van Iran, weg met de invloed van Syrie, en al die andere militante organisaties. Laat Israel zelf helpen met renoveren samen met het Westen en Palestina zal opbloeien naast Israel waarschijnlijk.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:54:23 #205
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_76373801
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor vervolg zie link: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1139570.html

Mening: Pf als die twee weer bij elkaar komen zal of Hamas minder radicaal worden of fatah zal weer radicaler worden. Ik zie Hamas niet minder radicaal worden omdat ze leven van de oorlog met Israel en ook niet zonder kunnen. De Palestijnen zouden ondertussen beter moeten weten en misschien doen ze dat ook wel. Eigenlijk zouden de Westerse landen Palestina eens goed van bovenaf moeten herorganiseren tsja en een vrede laten tekenen met Israel die ook wat waard is. Israel hoeft wat mij betreft geen water bij de wijn te doen, dat is al genoeg gebeurd, en ik zie ook geen verdere redenen voor dat. De verantwoordelijkheid voor vrede ligt volledig in de handen van de Palestijnen. Dat klinkt heel hard en misschien is het dat ook wel maar op basis van historische achtergronden kan vrede alleen als de dreiging weg is, dus weg met de invloed van Iran, weg met de invloed van Syrie, en al die andere militante organisaties. Laat Israel zelf helpen met renoveren samen met het Westen en Palestina zal opbloeien naast Israel waarschijnlijk.
Dat ben ik niet met je eens. Je kan zien dat de Hamasleiding in Gaza veel gematigder is geworden in vergelijking tot de leiding in Damascus. Door de regeringsverantwoordelijkheid zien zij in dat een continu conflict ook niet hun langetermijnbelang is.

Wat betreft het reorganiseren: zolang Israël de Palestijnen controleert in de mate dat ze nu doen is het niet reëel om van de Palestijnen grootscheepse hervormingen te verwachten. Het is aan Israël om ze economisch en politiek daartoe in de gelegenheid te stellen. Het is alleen aan de Palestijnen om Israël het gevoel te geven dat ze dit kunnen doen zonder hun veiligheid in gevaar te brengen. De aanslagen twee weken geleden op plaatsen waar eerder wegversperringen waren helpen daar uiteraard niet bij.
bron
pi_76379096
Bijna met je eens.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Je kan zien dat de Hamasleiding in Gaza veel gematigder is geworden in vergelijking tot de leiding in Damascus. Door de regeringsverantwoordelijkheid zien zij in dat een continu conflict ook niet hun langetermijnbelang is.
Fatah heeft de vernietiging van Israel uit de beginselverklaring geschrapt, maar dat heeft ze weinig nut gebracht. Dus dat is geen aanmoediging voor Hamas om hetzelfde te doen.
Wel denk ik dat ze uiteindelijk tot inzicht moeten komen.
quote:
Wat betreft het reorganiseren: zolang Israël de Palestijnen controleert in de mate dat ze nu doen is het niet reëel om van de Palestijnen grootscheepse hervormingen te verwachten. Het is aan Israël om ze economisch en politiek daartoe in de gelegenheid te stellen.
Inderdaad! Ophouden met afknijpen en pesten en kapotmaken.
quote:
Het is alleen aan de Palestijnen om Israël het gevoel te geven dat ze dit kunnen doen zonder hun veiligheid in gevaar te brengen.
Dat is een onmogelijke eis. Ik kan jou nooit bewijzen dat ik te vertrouwen ben. Want natuurlijk zeg ik dat ik te vertrouwen ben, juist als ik je in slaap wil sussen.
En elke actie van extremisten, die nog een hele tijd actief zullen blijven, kan voor jou een bewijs van onbetrouwbaarheid zijn.
quote:
De aanslagen twee weken geleden op plaatsen waar eerder wegversperringen waren helpen daar uiteraard niet bij.
Nou ja, nou begin ik natuurlijk meteen over de nederzettingen, dat snap je wel.

Maar zoals ik al zei: ik ben het bijna met je eens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 15:35:57 #207
8781 crew  Frutsel
pi_76680946
quote:
'Hamas wil einde aan raketbeschietingen'

GAZA-STAD (ANP) - De Palestijnse beweging Hamas wil met andere Palestijnse groepen om de tafel gaan zitten om ze te bewegen hun raketaanvallen vanuit Gaza op Israël te stoppen. Dat meldde een Palestijnse functionaris maandag.

De Israëlische minister van Defensie waarschuwde Hamas eerder op de dag een eind te maken aan de beschietingen. De bewindsman zinspeelde op militaire actie als dit niet gebeurt.

Volgens Israël zijn vorige week twintig mortiergranaten vanaf de Gazastrook op Israël afgevuurd. Een zegsman van Hamas, Samu Abu Zuhri, noemde die aanvallen een reactie ,,op de voortdurende Israëlische agressie''.

Bij een Israëlische luchtaanval op Gaza kwamen zondag nog drie Palestijnen om. Hamas is sinds juni 2007 aan de macht in de sterk verarmde kuststrook die grotendeels van de buitenwereld is afgesloten.
pi_76681677
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dit roepen ze al jaren. wanneer stoppen ze dan ??
Gisteren vielen er nog 6 mortieren .Verleden week 3 qassam raketten en verschillende mortieren .waarna gisteren Israël even langs kwam .
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1263147861003&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull
Misschien beginnen ze het door te krijgen dat het Israël menens is .sof sof kolhakavoth.
pi_76685921
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Haha, telkens als Hamas iets afvuurt, of een bepaalde hoeveelheid dan stuurt Israel iets terug met hun eigen hoeveelheid. Dus het is weer zo'n loze actie van Hamas om te roepen: "op de voortdurende Israelische agressie" terwijl zij er alles aan doen met 10x zo veel agressie, 100x zoveel, om een raketaanval vanuit Israel te krijgen. Maar goed als ze echt stoppen, wat ik betwijfel, zal Israel Gaza ook niet meer hoeven te bestoken. Dan ziet de hele wereld dat Israel goed zat, daarom betwijfel ik of Hamas zal stoppen, lijkt me stug.
pi_76686878
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:24 schreef Aloulou het volgende:
Ja Israel maakt wel vaker gebruik van semantische woordspelingen, dus dat zegt niet zoveel. Daarnaast gaat het erom welke definitie men hanteert, en vooral of die overeenkomt met het internationaal recht. Ook daar blijkt Israel eigen maatstaven erop na te houden. Zionisten proberen dat zelfs in Amerikaanse media aan de kaart te stellen om nederzettingen in Oost-Jeruzalem "neighbourhoods" te noemen.

Maar terug naar je "illegale buitenpost". Het is niet zo raar dat Israel, volgens eigen definities, het illegaal noemt maar vervolgens wel financiele steun eraan geeft, Olmert zette daar "een punt achter" in 2008, nog niet zo geleden: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1033571.html
Je cynische smiley gaat wat dat betreft dus niet op. Daarnaast heb je nog indirecte steun via organisaties als de World Zionist Organisation, en in mindere mate Jewish Agency. Vooral omdat die laatste teveel een is met de overheid, hoewel ze beiden onder dezelfde paraplu werken.

Of zoals eerder dit jaar bleek: Study: Settlements get more state funding than Israeli cities."Not only do settlements distort priorities of the Israeli government's decision-making process on economic, political and social issues -- the government of Israel proactively funds more than half of their existence too," said director Roby Nathanson. Zie: http://www.haaretz.co.il/hasen/spages/1101829.html

En nu is men met het briljante idee gekomen van de "national security priority map". Weer zo'n typisch Israelische constructie om deze West Bank nederzettingen die zij al eerder financieel steunde helemaal in te lijven, waar ze ook weer lak hebben aan internationaal recht, middels subsidies. Netanyahu extends benefits to isolated West Bank settlements, onder de argumentatie "the bureau explained that the settlements were included in the map due to security reasons.".

Verkijk je dus niet op de naam die vooral Israel er zelf aan geeft. Gelukkig kunnen zij met Abbas lekker rustig verder onderhandelen omdat hij geen "terrorist" is en wel bereid is eerst te praten, terwijl Israel ondertussen standvastig verder gaat met het inlijven van settlements. Heerlijk moet dat zijn zo'n gesprekspartner als Abbas die eerst nog wil praten. En als klap op de vuurpijl, en om Abbas helemaal belachelijk te maken, zeg je als Israel zijnde gewoon met een gigantische PR-smile dat je wel eindelijk vrede wil.
De laatste ontwikkelingen mbt het stelen van land wat aansluit bij mijn eerdere stuk hierboven:

Israel considers giving legal status to two illegal West Bank outposts
"After four and a half years of government promises to destroy the two West Bank settlements of Hayovel and Harsha, the High Court of Justice said yesterday that it intends to examine conditions on the ground there, potentially paving the way for their formal recognition.
The state originally informed the High Court that the structures were illegal and would therefore be razed, but added that their demolition would be carried out according to a priority list drafted by the security apparatus. Since the government kept dragging its feet, the High Court judges asked it a year ago to set a timetable for the demolition. Since the formation of the Netanyahu government, settlement leaders aided by ministers Moshe Ayalon and Limor Livnat have exerted consistent pressure on the Justice Ministry to find legal justification for preserving the houses in question.
Their pressure reaped rewards with yesterday's government announcement that before the demolition is carried out, the state intends to examine whether the areas fall under the category of state land, or are whether they are under private Palestinian ownership.........
Peace Now secretary general Yariv Oppenheimer said in response: "The government of Israel is thumbing its nose at the rule of law and granting immunity to illegal building by settlers."

"On the same day that the Civil Administration destroyed 14 Palestinian buildings, the settlers are again being granted a judicial gift, as the process changes from evacuation to authorization. The defense minister ensures protection of the status of the Supreme Court within the Green Line - but decides to ignore the law and submit to settler pressure beyond it."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141747.html

En dan hebben we het over definities die Israel hanteert. Die verschillen nogal van het internationale recht, om maar even duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Israeliers praten nog over het bijbelse Judea en Samaria wanneer zij het hebben over de grenzen "van de Joodse staat". Met betrekking tot het internationale recht houdt het (geschiedkundige)argument van "Judea en Samaria" geen stand natuurlijk om bepaald land op te eisen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76688799
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141868.html
quote:
A Qassam rocket fired by Palestinian militants in the Gaza Strip struck the Western Negev on Monday, a day after an Israel Air Force assault killed three Islamic Jihad men posed at a launching ground in the coastal territory.

There were no casualties or damages reported in the incident Monday. Israeli security forces were summoned to the area to identify the location of the rocket.

The IAF strike Sunday came hours after Prime Minister Benjamin Netanyahu vowed a "powerful response" to recent rocket and mortar shell attacks from the coastal territory. The strike targeted a cell as its members, which included a senior Jihad field commander, were launching rockets at Israel.

Four mortar shells were also fired at Israel from Gaza on Sunday, but they exploded on the Palestinian side of the border.

Addressing an increase of rocket fire into Israel from Gaza, Defense Minister Ehud Barak on Monday advised Gaza's Hamas rulers to "watch their step, and not to cry crocodile tears if they force [Israel] to take action."
Het gaat weer de verkeerde kant op, daar in Gaza.
bron
pi_76689004
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De laatste ontwikkelingen mbt het stelen van land wat aansluit bij mijn eerdere stuk hierboven:

Israel considers giving legal status to two illegal West Bank outposts
"After four and a half years of government promises to destroy the two West Bank settlements of Hayovel and Harsha, the High Court of Justice said yesterday that it intends to examine conditions on the ground there, potentially paving the way for their formal recognition.
The state originally informed the High Court that the structures were illegal and would therefore be razed, but added that their demolition would be carried out according to a priority list drafted by the security apparatus. Since the government kept dragging its feet, the High Court judges asked it a year ago to set a timetable for the demolition. Since the formation of the Netanyahu government, settlement leaders aided by ministers Moshe Ayalon and Limor Livnat have exerted consistent pressure on the Justice Ministry to find legal justification for preserving the houses in question.
Their pressure reaped rewards with yesterday's government announcement that before the demolition is carried out, the state intends to examine whether the areas fall under the category of state land, or are whether they are under private Palestinian ownership.........
Peace Now secretary general Yariv Oppenheimer said in response: "The government of Israel is thumbing its nose at the rule of law and granting immunity to illegal building by settlers."

"On the same day that the Civil Administration destroyed 14 Palestinian buildings, the settlers are again being granted a judicial gift, as the process changes from evacuation to authorization. The defense minister ensures protection of the status of the Supreme Court within the Green Line - but decides to ignore the law and submit to settler pressure beyond it."

[url=http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141747.html
Helaas]http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141747.html[/quote]Helaas[/url] niet verbazingwekkend.
quote:
En dan hebben we het over definities die Israel hanteert. Die verschillen nogal van het internationale recht, om maar even duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Israeliers praten nog over het bijbelse Judea en Samaria wanneer zij het hebben over de grenzen "van de Joodse staat". Met betrekking tot het internationale recht houdt het (geschiedkundige)argument van "Judea en Samaria" geen stand natuurlijk om bepaald land op te eisen.
Het enige argument dat ik ooit gehoord heb dat wel hout lijkt te snijden is dat de Westbank volgens Internationaal Recht eigenlijk niemandsland is: De Britten hebben in 1948 hun mandaat opgegeven: daarna is het geannexeerd door de Jordaniërs, die hun claim in 1988 hebben opgegeven. Daarmee is het "niet toegewezen land" en is daarmee is het niet bezet. Ik ben geen (internationaal) juridisch expert dus kan absoluut niet beoordelen of deze logica totale onzin is of dat dit op zich klopt, maar vanuit politiek oogpunt niet door de wereld wordt geaccepteerd.
bron
pi_76689425
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het enige argument dat ik ooit gehoord heb dat wel hout lijkt te snijden is dat de Westbank volgens Internationaal Recht eigenlijk niemandsland is: De Britten hebben in 1948 hun mandaat opgegeven: daarna is het geannexeerd door de Jordaniërs, die hun claim in 1988 hebben opgegeven. Daarmee is het "niet toegewezen land" en is daarmee is het niet bezet. Ik ben geen (internationaal) juridisch expert dus kan absoluut niet beoordelen of deze logica totale onzin is of dat dit op zich klopt, maar vanuit politiek oogpunt niet door de wereld wordt geaccepteerd.
Het is geannexeerd door de Jordaniërs? Met de verdeling van het land hadden de britten trouwens de boel zo verdeeld dat de Joden zoweer verslagen konden worden. Ook werd Joodse immigratie tegengehouden door de Britten uit die tijd. Alle andere volkeren werden oogluikend doorgelaten.

Ik denk dus niet dat het de bedoeling was dat de Joden dit kregen. Maar documenten zijn er toch nog wel van? Ik hoor het verhaal dus vaker
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76689536
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef PhysicsRules het volgende:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141868.html
[..]

Het gaat weer de verkeerde kant op, daar in Gaza.
Had niet anders verwacht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76705365
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, telkens als Hamas iets afvuurt, of een bepaalde hoeveelheid dan stuurt Israel iets terug met hun eigen hoeveelheid. Dus het is weer zo'n loze actie van Hamas om te roepen: "op de voortdurende Israelische agressie" terwijl zij er alles aan doen met 10x zo veel agressie, 100x zoveel, om een raketaanval vanuit Israel te krijgen. Maar goed als ze echt stoppen, wat ik betwijfel, zal Israel Gaza ook niet meer hoeven te bestoken. Dan ziet de hele wereld dat Israel goed zat, daarom betwijfel ik of Hamas zal stoppen, lijkt me stug.
Je bedoelt toch niet dat Hamas 10 x zo agressief is naar Israel als andersom? Wantr dan kun je echt niet rekenen. Of misschien is dat semitisch rekenen? (ik ben ooit beschuldigd van antisemitisch rekenen, dus semitisch rekenen zal ook wel bestaan.)

Ik vrees dat het Hamas weinig zal helpen: Israel zal denken dat een agressieve opstelling geholpen heeft en nog agressiever worden. Daar is Fatah inmiddels ook wel achter.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76705585
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Helaas niet verbazingwekkend.
Tsja, dat wekt geen vertrouwen.
quote:
[..]

Interessante redenering.
Als ik het goed heb, is cis-Jordanië (let op het cis: bekeken vanuit Europa!) door de VN verdeeld in een Israelisch en een Palestijns deel. Net iets eerder hebben de joden Israel als staat uitgeroepen.
In de oorlog die volgde, bleek alleen het Jordaanse leger, getraind door de Britten, opgewassen tegen de Israeli's en heeft de Westoever veroverd.
Ik zou denken, dat die Westoever in principe toegewezen is aan de Palestijnen, alleen de facto veroverd is geweest door Jordanië.
Is wel een leuke casus!
pi_76705630
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is geannexeerd door de Jordaniërs? Met de verdeling van het land hadden de britten trouwens de boel zo verdeeld dat de Joden zoweer verslagen konden worden. Ook werd Joodse immigratie tegengehouden door de Britten uit die tijd. Alle andere volkeren werden oogluikend doorgelaten.

Ik denk dus niet dat het de bedoeling was dat de Joden dit kregen. Maar documenten zijn er toch nog wel van? Ik hoor het verhaal dus vaker
Nounou. De Joden kregen een veel groter aandeel van cis-Jordanië dan hun aantal of hun grondbezit op dat moment rechtvaardigde. Dat moet echt op de groei toegewezen zijn.
pi_76711075
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nounou. De Joden kregen een veel groter aandeel van cis-Jordanië dan hun aantal of hun grondbezit op dat moment rechtvaardigde. Dat moet echt op de groei toegewezen zijn.
Waarbij een belangrijke kanttekening is dat het grootste deel van het joodse gebied de Negev was, een woestijn die 1/3 van het huidige Israël omvat en dus meer dan 50% van het aan Joden toegewezen gebied.
bron
pi_76716560
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:45 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarbij een belangrijke kanttekening is dat het grootste deel van het joodse gebied de Negev was, een woestijn die 1/3 van het huidige Israël omvat en dus meer dan 50% van het aan Joden toegewezen gebied.
Dat had ik inderdaad even over het hoofd gezien, maar dat is dan wel vreemd. DeParo probeert het argument van de oppervlakte af te doen met de opmerking, dat de joodse gedeelten bewoond waren en de Palestijnse gedeelten woestenij.
Waarom dan niet die zogenaamd lege gedeelten aan de Palestijnen gelaten? Wat moet een zogenaamd westerse staat met al die woestijn? Die ook nog eens stevig verdedigd werd, in voorkomende gevallen.

Bovendien blijft de scheve verdeling overeind: de joden hadden maar een paar procent van de oppervlakte in bezit en de staat Israel kreeg, ook zonder Negev, een veel grotere portie toegewezen.
pi_76732847
Voor,,Kees 22 ,,of anderen midden oosten deskundigen net als veel mensen,,, en MEKI ,,, die duidelijke standpunten over het Arabisch-Israëlische conflict hebben, en / of je ervan overtuigd bent dat je weet hoe om vrede te brengen in het Midden-Oosten - of je wilt zien hoeveel je weet, zo ik nodig julie uit voor deze vragen lijst,
schrijf de letters van het antwoord op een papiertje bij elke vraag,

PS probeer het dit keer eens zonde wikki .P,,te doen

1. Zoals bekend, Palestina is het Heilige Land voor het jodendom, het christendom en de islam. Heiligheid van Palestina in de islam wordt uitgedrukt in het feit dat de Koran noemt Palestina:
een) 1.034 keer;
b) 837 keer;
c) 408 keer;
d) 1 keer;
e) nooit.

2. Jeruzalem is de derde heiligste stad voor de islam (na Mekka en Medina). Ter ere van deze status, de Koran verwijst naar Jeruzalem als:
a) Al-Kuds ( "De Heilige");
b) Al-Medina Al-Kuds ( "De Heilige Stad");
c) Urusalim ( "Jeruzalem");
d) Al-Kibla al-Awalani ( "The First Richting [gebed]");
e) Bij geen naam, want Jeruzalem nooit wordt genoemd in de Koran.

3. De Rotskoepel op de Tempelberg in Jeruzalem, is een van de heiligste van de islam
De Koran verwijst naar Jeruzalem als ...
heiligdommen. In overeenstemming met de heiligheid, moslims bidden op de Tempelberg:
a) geconfronteerd met de Koepel van de Rots;
b) in het noord-westen afdeling, in het gezicht van de Dome en Mekka gelijktijdig
c) staan tegenover de Koepel van de Rots, knielend geconfronteerd Mekka;
d) geconfronteerd met de Koepel van de Rots van bepaalde gebeden, Mekka voor anderen;
e) knielend geconfronteerd Mekka, hun achterzijde naar de Koepel van de Rots.

4. De Joodse aanspraak op de Heilige Land is dat God aan hen beloofd. Mozes - de Joodse nationale leider - wordt als volgt geciteerd: "O mijn volk! Denk aan de genade van God op je ... en gaf je dat die niet was gegeven aan iemand voordat u onder de naties. O, mijn volk! Voer het Heilige Land, die God heeft afgekondigd voor u ". Deze toespraak van Mozes is opgenomen in:
a) het Boek van Exodus;
b) het boek van Jesaja;
c) de Talmoed;
d) de Midrasj;
e) de Koran (soera 5:20-21).

5. In de populaire literatuur, historische discussies, politieke debatten, en andere fora, standaard claim van de Palestijnen is dat ze:
a) de afstammelingen van de bijbelse Filistijnen (een Europese stam van oorsprong uit Kreta, die viel het Heilige Land in de vroege Bijbelse periode);
b) de voortzetting van de Bijbelse Kanaänieten (een Hamatic stam, in voortdurende oorlog tegen de Filistijnen);
c) de afstammelingen van de vroegste christenen (dwz joden);
d) een integraal onderdeel van de Arabische natie (een Semitische volk oorsprong in Arabië, en geheel los van de Filistijnen, de Kanaänieten, en de joden);
e) al het bovenstaande.

6. In de periode van de geschiedenis dat Palestina was een onafhankelijk land, de hoofdstad was:
a) Jeruzalem;
b) Jaffa;
c), Haifa;
d) Ramallah;
e) zinloos, want er was nog nooit in de geschiedenis een onafhankelijk land genaamd Palestina, dus het is nooit een hoofdstad.

7. De vroegste vermelding van een plaats genaamd Palestina in de geschiedenis is:
a) in de Hebreeuwse Bijbel, in het boek Genesis, toen God gebood Abraham om naar
De vroegste vermelding van een plaats genaamd Palestina in de geschiedenis is ...
Palestina
b) in de Hebreeuwse Bijbel, in het boek Jozua, toen de Israëlieten veroverd Palestina;
c) in een stenen plaat dateert uit ongeveer 600 BCE, ter herdenking van de Babylonische verovering van Palestina;
d) in het Nieuwe Testament;
e) in het jaar 135 CE, na de Europese Romeinse bezetters de Joodse opstand in Judea verslagen, en opnieuw de naam van de provincie Palestina.

8. "Er is geen land [als Palestina]! 'Palestina' is een term die de zionisten uitgevonden! Er is geen Palestina in de Bijbel. 'Palestina' is vreemd voor ons. "
Wie zei deze woorden?
a) Golda Meir, premier van Israël, in een toespraak tot de Amerikaanse Zionistische Organisatie, 1972;
b) Moshe Dayan, minister van Defensie van Israël en voormalig chef-staf van de Israëlische strijdkrachten, het aanpakken van de Generale Staf, 1968;
c) Benjamin Netanyahu, premier van Israël, in zijn verkiezingsoverwinning toespraak, 1996;
d) Abba Eban, Israëlische ambassadeur bij de Verenigde Naties, in een toespraak in 1981;
e) Auni Bey Abdul-Hadi, een lokale Arabische leider, het aanpakken van de Britse Peel Commissie, 1937.

9. "De 'Palestijnse volk' niet bestaat. De oprichting van een Palestijnse staat is slechts een middel voor de voortzetting van onze strijd tegen de staat Israël. "
Wie zei dit?
a) de Egyptische dictator, president Gamal Abdul Nasser, het aanpakken van de Egyptische parlement, een maand na de Zesdaagse Oorlog, juli 1967;
b) de Jordaanse koning Hoessein, een week vóór de Zesdaagse Oorlog, mei 1967;
c) de Syrische dictator, president Hafez al-Assad, het aanpakken van de Arabische Liga, 1994;
d) de Iraakse dictator president Saddam Hussein, het aanpakken van de Iraakse natie in een televisietoespraak toespraak, 2002;
e) Zahir Muhsein, uitvoerend lid van de PLO, in een interview met de Nederlandse krant Trouw, maart 1977.

10. Aan de vooravond van de onafhankelijkheid van Israël in mei 1948, ongeveer 600.000 Arabieren woonden in de gebieden die al snel zou de staat Israël. Toen de Onafhankelijkheidsoorlog was voorbij (maart 1949), 150.000 Arabieren waren er nog steeds. Dit is de reden waarom de UNRWA (United Nations Relief Works Agency) officieel erkend dat het aantal Arabische vluchtelingen was:
een) 450.000;
b) 600.000;
c) 850.000;
d) 1000000;
e) 1.300.000.

11. In juni 1982 heeft de Israel Defence Forces opgenomen zuiden van Libanon om te vechten tegen de PLO, die waren binnengevallen Libanon in 1975. De totale bevolking in het zuiden van Libanon ongeveer 400.000, van wie grote aantallen - misschien wel 10% - vluchtten noordwaarts te ontsnappen aan de gevechten. UNIFIL (United Nations Interim Force in Lebanon) officieel geschat
In juni 1982 heeft de Israel Defence Forces opgenomen zuiden van Libanon om te vechten tegen de PLO, die waren binnengevallen Libanon in 1975.
het aantal vluchtelingen als:
een) 40.000;
b) 80.000;
c) 120.000;
d) 250.000;
e) 600.000.

12. De Palestijnse Nationale Convenant (de grondwet van de PLO) bepaalt dat "Palestina, met de grenzen had tijdens het Britse Mandaat is een ondeelbare territoriale eenheid" (artikel 2). 77% van deze "ondeelbare territoriale eenheid" is vandaag:
a) de staat Israël, en de resterende 23% wordt Judea en Samaria (de "West Bank") en Gaza;
b) Israël (met inbegrip van Judea, Samaria en Gaza, dwz de "bezette gebieden"), en de resterende 23% zijn de grensgebieden van de verschillende omliggende Arabische staten;
c) Judea, Samaria en Gaza (de "bezette gebieden"), en de resterende 23% wordt verdeeld tussen Israël en Jordanië;
d) Judea, Samaria en Gaza, en de resterende 23% is gehecht aan de staat Israël;
e) Het Koninkrijk Jordanië, en de resterende 23% wordt Israël (met inbegrip van Judea, Samaria en Gaza).

13. Zoals de naam al suggereert, de raison d'être van de PLO (Palestine Liberation Organisation) is om Palestina te bevrijden. Daarom heeft de PLO gevochten om haar onafhankelijke staat te vestigen in:
a) het geheel van Israël, te beginnen met Judea, Samaria en Gaza (de "bezette gebieden");
b) soevereine Israël alleen, afwijzing van elke andere claim naar Judea, Samaria en Gaza (vóór de Zesdaagse Oorlog);
c) Jordanië (in de late jaren 1960 en begin 1970)
d) Libanon (vanaf het midden van de jaren 1970 tot 1982);
e) Al het bovenstaande.

14. Doel van de PLO, zoals zij en hun aanhangers duidelijk maken, is te bevrijden van de "bezette gebieden", die Israël gevangen genomen in de Zesdaagse Oorlog (5 tot 10 juni 1967). Deze bewering wordt bewezen door het historische feit dat de PLO werd opgericht:
a) in Ramallah, de grootste stad in de Westelijke Jordaanoever, een maand na de Zesdaagse Oorlog;
b) in Gaza-stad, die van oudsher een centrum van de Palestijnse nationalisme, op de eerste verjaardag van de Zesdaagse Oorlog;
c) als reactie op de oprichting van de eerste Israëlische nederzetting in Hebron in 1969;
d) op de 10e verjaardag van de Zesdaagse Oorlog in juni 1977, in Hebron;
e) 3 ½ jaar voor de Zesdaagse Oorlog, op 1 januari 1964, in Caïro (de hoofdstad van Egypte).

15. In de periode van 25 jaar 1950-1974, de Arabische landen (waaronder Iran) heeft een totaal van 26.476.750 dollar aan hulp aan Palestijnse vluchtelingen, ofwel 0,04% (dwz 1 dollar van elke $ 2.500) van hun totale olie-inkomsten voor 1974 alleen. Het enige land in het gehele Midden-Oosten, die helemaal geen steun aan de Palestijnse vluchtelingen gaf was:
a) Israël;
b) Iran;
c) Libië;
d) Jordanië;
e) Algerije.

16. Israël wordt vaak beschuldigd van "etnische zuivering" van de Arabieren in de "bezette gebieden". De demografie bevestigt dit, omdat de Arabische bevolking van Judea, Samaria en Gaza heeft:
a) daalde van 6.500.000 in 1967 tot 3.000.000 in 2009;
b) gedaald van naar schatting 5.000.000 in 1967 tot minder dan 2.000.000 in 2009;
c) bleef stabiel op 3.000.000, ondanks de enorme natuurlijke groei in de rest van de wereld;
d) verbetering op een tiende van het tempo van de natuurlijke bevolkingsgroei;
e) steeg van ongeveer 750.000 in 1967 tot naar schatting 3.700.000 in 2009, een bevolkingsgroei van bijna 500% in amper meer dan een generatie, dat is een van de hoogste stijgingspercentages overal in de wereld.

17. Israël heeft ook beschuldigd van "etnische zuivering" van de Arabieren die onderdaan zijn van de staat, en opzettelijk de handhaving van beleid om de Arabische bevolking klein te houden. Ook dit wordt aangetoond door de demografie, in dat de Israëlische Arabische bevolking heeft:
a) gedaald van iets meer dan 1.000.000 (40% van de totale bevolking) in 1948 tot 750.000 (20% van de bevolking) in 2009;
b) bleef bij een constante 1000000 1948 tot 2009, terwijl de totale bevolking is toegenomen zeven-voudig;
c) steeg van 500.000 in 1948 tot 1.000.000 in 2009, ofwel een daling van 35% van de totale bevolking slechts 12% in 58 jaar;
d) gestaag gedaald met 2% per jaar vanaf 1948 vanaf;
e) steeg van 150.000 (15% van de totale bevolking) in 1948 tot ongeveer 1.420.000 (22% van de totale bevolking) in 2009.

18. Vanaf 2009 zijn er vijf universiteiten (de Islamitische Universiteit van Hebron; Bir Zeit University; Bethlehem University; Al-Najah Universiteit in Sichem [Nablus] en Al-Ahzar in Gaza), en vijf religieuze hoger onderwijs academies, de gehele " bezette gebieden ". Deze instituten zijn:
a) alle die overblijven van 25 instellingen voor hoger onderwijs, met de anderen is vernietigd door de Israëlische bezettingsmacht;
b) enkele van de oudste in de Arabische wereld, met de Islamitische Universiteit van Hebron te zijn opgericht onder de oorspronkelijke kalifaat in de 8e eeuw;
c) gedwongen om in het geheim opereren, omdat de Israëlische autoriteiten hen zijn verboden;
d) nauwelijks getolereerd door de Israëlische autoriteiten;
e) alle opgericht sinds de Israëlische 'bezetting' van 1967, onder auspiciën Israëlische, de oudste is de Islamitische Universiteit van Hebron, opgericht in 1971.

19. Sinds de Israëlische 'bezetting' van Judea, Samaria en Gaza in 1967 zijn negen Palestijnen werden ter dood veroordeeld door de rechtbanken en gerechtelijk geëxecuteerd, en scores - waarschijnlijk honderden - meer zijn uitgevoerd in buitengerechtelijke executies. Allen, zonder uitzondering, werden uitgevoerd:
a) door de Israëlische militaire bezetting autoriteiten;
b) door het Israëlische leger na de militaire krijgsraden;
c) door de Israëlische civiele administratie, na een strafrechtelijke onderzoeken in civiele rechter;
d) door Israëlische civiele rechter, handelend onder speciale noodregeling;
e) sinds september 1993 door de Palestijnse Autoriteit in de autonome gebieden, omdat Israël, alleen in het Midden-Oosten, geen gebruik van de doodstraf.

20. In het begin van oktober 2005 naar schatting 650 mensen in rekening gebracht van de veiligheid en de afscheidingsmuur, en naar schatting 350 in geslaagd een doorhaling. Veiligheidstroepen reageerde met bajonetten, jachtgeweren, en rubber kogels, doden tussen de tien en vijftien mensen gewond en tientallen meer. Dit incident kreeg minimale media-aandacht, en is geheel vergeten, omdat:
a) de wereld media is partijdig ten gunste van Israël;
b) een tiental Palestijnen gedood is zo alledaags, is het niet eens nieuwswaardig;
c) de Israëlische autoriteiten opgelegd een media blackout;
d) de joodse kolonisten intimideren de journalisten en fotografen in stilte;
e) het incident zich heeft voorgedaan langs de veiligheidsmuur in Marokko, het scheiden soevereine Marokko van de Spaanse Sahara, en de veiligheidstroepen in kwestie Spaans.

Scoring
Elke a) is 1 punt waard, Elke b) is 2 punten waard, Elke c) is 3 punten waard, Elke d) is de moeite waard 4 punten; elke e) de moeite waard is 5 punten.

schrijf de letters en de punten onder dit bericht

[ Bericht 20% gewijzigd door C_N op 12-01-2010 20:09:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')