Oh mensen, ik werkte vandaag en mijn moeder paste op. Belt ze om 5 voor 12 op dat ik maar heel vlug even moest bellen naar school, want ze was met S in de auto straal een verkeerde kant op gereden en nu zou ze nooit op tijd (12 uur) bij dochter M kunnen zijn.

Dus ik naar school gebeld, het door laten geven aan de juf en zo kwam dat goed.
Word ik veel later vanmiddag gebeld door mijn man, dat mijn moeder met de auto in een flink gat in de weg was gereden! En dat ze met de kinderen vast stond daar in de stromende regen.

Ze redde zich gelukkig heel goed, had ANWB gebeld en alles kwam dus goed. Ik belde haar nog, zegt ze: "Ja, de auto wordt nu opgetakeld, de kinderen vinden het fantastisch, die hebben het helemaal naar hun zin!" Bleek dat ze in de vrachtauto van de ANWB-man hadden mogen wachten.

Te gek natuurlijk!
En met de auto bleek rijtechnisch niks mis gelukkig.
Toen ik thuiskwam (man en kinderen waren er niet, balletles enzo) bleek mijn arme moedertje daar nog steeds te zijn.

Ze durfde niet meer te rijden door die regen na dit alles, was toch wel erg geschrokken.

Gelukkig kwam mijn vader metr de trein naar hier om zo terug te rijden met z'n tweetjes. Pffff, mijn stoere mama die zich voor de kindjes zo koelbloedig wist op te stellen. En dan zomaar zo geschrokken dat ze er een beetje van moest huilen.