Per ongeluk zelfde als je modem?quote:Op maandag 23 november 2009 20:20 schreef VincentvanGogh het volgende:
Het moet idd zijn 192.168.0.1 en als ik dat doe dan zegt ie: De webpagina kan niet weergegeven worden. Wat is er dan aan de hand?
Het IP adres kan gewijzigd zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 20:44 schreef VincentvanGogh het volgende:
Onderkant van router geeft aan: IP adres is 192.168.0.1... dan doe ik toch niets fout?
Dat gaat in Vista exact hetzelfde.quote:Op maandag 23 november 2009 20:13 schreef VincentvanGogh het volgende:
start --> run --> cmd --> enter
ipconfig/all --> enter
Dan kijken bij default gateway, bv 192.168.1.1 of iets dergelijks.
Dat ipadres inkloppen in je webbrowser en maar hopen dat er geen wachtwoord op zit
Wie kan mij deze stappen eenvoudig vertalen in Vista-termen? Ik ga eerst naar start en dan?
Als dat het geval is, en niet meer te achterhalen (of niet makkelijk) dan kun je je router meestal resetten door bijvoorbeeld de power knop een tijdje ingedrukt te houden. (Factory settings)quote:
Het is juist wel makkelijk te achterhalen, aangezien het adres van je router ook de (default) gateway voor je pc is....quote:Op maandag 23 november 2009 20:51 schreef Q.E.D. het volgende:
Als dat het geval is, en niet meer te achterhalen (of niet makkelijk) dan kun je je router meestal resetten door bijvoorbeeld de power knop een tijdje ingedrukt te houden. (Factory)
Je krijgt toch de default gateway die is ingevuld? Dan kan het dus ook de verkeerde zijn, toch?quote:Op maandag 23 november 2009 20:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het is juist wel makkelijk te achterhalen, aangezien het adres van je router ook de (default) gateway voor je pc is....
Als het de verkeerde zou zijn, zou TS niet eens kunnen internetten.quote:Op maandag 23 november 2009 21:01 schreef Q.E.D. het volgende:
Je krijgt toch de default gateway die is ingevuld? Dan kan het dus ook de verkeerde zijn, toch?
Er is mij een hoop onduidelijk over de situatie van TS.quote:Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als het de verkeerde zou zijn, zou TS niet eens kunnen internetten.
Je krijgt idd de gateway die is ingevuld te zien of de gateway die middels DHCP is toegewezen.
Mits de router niet de modem als DHCP server gebruikt... Dan is je modem de gatewayquote:Op maandag 23 november 2009 20:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het is juist wel makkelijk te achterhalen, aangezien het adres van je router ook de (default) gateway voor je pc is....
Dan kom je nog steeds in een webinterface terrecht...quote:Op donderdag 26 november 2009 15:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mits de router niet de modem als DHCP server gebruikt... Dan is je modem de gateway.
Niet per se, ik ken modems waar dit op een heel ander IP gaat dan de gateway (Wanadoo Livebox, UPC modem, om er maar 2 te noemen)quote:Op donderdag 26 november 2009 16:45 schreef folie het volgende:
[..]
Dan kom je nog steeds in een webinterface terrecht...
Als je in vista geen uitvoeren/run hebt kan je ook winkey+r gebruiken...
Dat zijn kabelmodems, die geven maar 1 IP uit...quote:Op donderdag 26 november 2009 16:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet per se, ik ken modems waar dit op een heel ander IP gaat dan de gateway (Wanadoo Livebox, UPC modem, om er maar 2 te noemen)
Dan doe je gewoon wat in je post staat. Misschien eerst uitproberen voordat je gaat vragen?quote:Op maandag 23 november 2009 20:13 schreef VincentvanGogh het volgende:
Hoe log in op mijn router, Fokkers? Zag dat deze vraag al vaker gesteld is en dan was dit het antwoord:
start --> run --> cmd --> enter
ipconfig/all --> enter
Dan kijken bij default gateway, bv 192.168.1.1 of iets dergelijks.
Dat ipadres inkloppen in je webbrowser en maar hopen dat er geen wachtwoord op zit
Wie kan mij deze stappen eenvoudig vertalen in Vista-termen? Ik ga eerst naar start en dan?
Duidelijk gevalletje klok, klepel.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:45 schreef folie het volgende:Dat zijn kabelmodems, die geven maar 1 IP uit...
Dan slaat het nergens op om een router zonder dhcp in je huis te hebben...
Daar verleng je dan alleen de kabel mee....
Bij de livebox kan het ook op het gatewayadres, maar ook op een zgn alias adres.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:56 schreef RvLaak het volgende:
Niet per se, ik ken modems waar dit op een heel ander IP gaat dan de gateway (Wanadoo Livebox, UPC modem, om er maar 2 te noemen)
quote:Op donderdag 26 november 2009 21:52 schreef Cothen het volgende:
[..]
Duidelijk gevalletje klok, klepel.
Hier in huis gebruik ik een router zonder DHCP en DNS.
Vrijwel elke pc heeft hier een vast ip-adres, voor mijn wireless devices heb ik een ander doosje staan die voor DCHP speelt.
DNS komt ook weer uit een ander doosje.
Gastquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:24 schreef folie het volgende:
[..]
![]()
Nice je eigen onkunde op iemand anders projecteren...
Er draait ergens een dhcp server je internet moet namelijk verdeeld worden...
Je vaste IP moet wel geaccepteerd worden door je gateway, dus of je modem krijgt meerdere IP's binnen (DHCP server) of iets staat je toe, in waarschijnlijk de 192.168 of 10.0 range, IP adressen toe te wijzen (DHCP server)...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |