abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2009 @ 17:06:31 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74941875
Ooit had ik op mijn eerste studentenkamer een bierdopje met een wapenschild erop opgehangen, boven de deur. Dat hoort tenslotte bij een Hertog. Op het volgende feest kreeg die ene dop gezelschap.

Inmiddels is het enigszins uit de hand gelopen en zijn het er zo'n 850. Ze zijn één voor één opgehangen, met Pritt Poster Buddies. Ideaal spul om iedere nieuwe aanwinst bij de rest te hangen. Een stuk minder als ze allemaal eraf moeten en ergens anders weer opgehangen moeten worden. En de mensen die eraan bijgedragen hebben vinden wel dat dit moet gebeuren bij een volgende verhuizing

Dus ik zoek een ideale manier om er een paar tegelijkertijd op te hangen. Ik zat zelf te denken aan iets van een dunne band, in stukken van een meter of zo, waar ik er dan een paar tegelijk op vastlijm. Ik weet alleen niet precies op welke manier ik dat het best kan doen. Iemand een idee, of een andere goede suggestie?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74941938
Ik heb geen idee hoe ik zou kunnen helpen, maar zou je een foto van die doppen kunnen maken? Dat lijkt me geweldig om te zien.
pi_74941942
er mogen geen spijkers in geschoten worden?
You dream it, I live it.
  maandag 23 november 2009 @ 17:12:04 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74942068
rofl voor de pics
  maandag 23 november 2009 @ 17:12:40 #5
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74942094
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:08 schreef Meddo het volgende:
er mogen geen spijkers in geschoten worden?
Nee, niet in de doppen en niet in de muur waar ze nu hangen

Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken. De doppen hangen overigens net onder het plafond in één lange rij. Ze moeten dus naast elkaar kunnen hangen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74942123
Ik heb zelf vroeger ook doppen gespaard niet alleen van bier, leuke hobby.
Ik zou ook wel foto's willen zien
pi_74942166
dubbelzijdig tape ?
pi_74942240
Een grote plank insmeren met rubberlijm, op de dopjes drukken en zorgen dat het opdroogt. Dan in één keer alle dopjes eraf trekken zodat ze aan de plank vastzitten. Achterop alle dopjes iets anders kleverigs aanbrengen, in elk dopje een druppel montagekit bijvoorbeeld. Dan het geheel met plank en al weer op de nieuwe deur lijmen en laten opdrogen. Vervolgens met een verfbrander de plank verwarmen zodat de rubberlijm smelt en losgehaald kan worden. Dan met een beetje poetswerk de rubberlijm van de dopjes afhalen en klaar is De_Hertog

Zoiets?
  maandag 23 november 2009 @ 17:17:38 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74942255
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:13 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb zelf vroeger ook doppen gespaard niet alleen van bier, leuke hobby.
Ik zou ook wel foto's willen zien
De hobby werkt twee kanten op natuurlijk. De doppen moeten namelijk allemaal verschillend zijn, en daardoor heb ik inmiddels al heel wat verschillende biertjes kunnen proberen. Andere doppen van hetzelfde merk mag overigens wel, om het nog een beetje doenbaar te houden. Ook zijn er inmiddels wat eisen gesteld: zo is Grolsch 2.5 géén bier.

Overigens ook al een paar keer een DieHebIkNogNiet-feest gegeven, waarbij alle gasten een biertje mee moesten nemen met een dop die ik nog niet had. Één van mijn vrienden verdiende daarbij eeuwige lof omdat hij na sluitingstijd met de slijter mijn hele lijst was gaan doornemen op zoek naar een biertje dat daar niet tussen stond
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 17:21:21 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74942376
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:15 schreef Tha_Flash het volgende:
dubbelzijdig tape ?
Werkt volgens mij niet echt. Dat ga na een tijdje toch opdrogen volgens mij, daarnaast kun je het niet altijd weer verwijderen zonder schade. Tot slot: bierdopjes zijn rond en maken alleen op de rand contact met de muur. De rest van die tape gaat dan na een tijdje vol stof zitten lijkt me.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 17:23:17 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74942441
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:17 schreef Hagelkaas het volgende:
Een grote plank insmeren met rubberlijm, op de dopjes drukken en zorgen dat het opdroogt. Dan in één keer alle dopjes eraf trekken zodat ze aan de plank vastzitten. Achterop alle dopjes iets anders kleverigs aanbrengen, in elk dopje een druppel montagekit bijvoorbeeld. Dan het geheel met plank en al weer op de nieuwe deur lijmen en laten opdrogen. Vervolgens met een verfbrander de plank verwarmen zodat de rubberlijm smelt en losgehaald kan worden. Dan met een beetje poetswerk de rubberlijm van de dopjes afhalen en klaar is De_Hertog
Zo iets misschien, maar het gaat niet om een deur Het gaat om een rand, één bierdop breed, net onder het plafond tegen de gehele muur, mijn hele woonkamer rond.

Ik vind het overigens geen probleem als ik de dopjes die nu al hangen nog één keer stuk voor stuk ergens vast moet maken. Het gaat er mij om dat ik vanaf nu alleen nog dopjes op wil hangen zodat ze later makkelijker te verplaatsen zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74942529
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zo iets misschien, maar het gaat niet om een deur Het gaat om een rand, één bierdop breed, net onder het plafond tegen de gehele muur, mijn hele woonkamer rond.

Ik vind het overigens geen probleem als ik de dopjes die nu al hangen nog één keer stuk voor stuk ergens vast moet maken. Het gaat er mij om dat ik vanaf nu alleen nog dopjes op wil hangen zodat ze later makkelijker te verplaatsen zijn.
Koop dan een paar plintjes en bevestig die netjes aan de muur op je nieuwe kamer (in dezelfde kleur als je muur schilderen natuurlijk). Hier lijm je dan alle dopjes op.
pi_74942559
tvp voor de foto's.
pi_74942579
Magneten op de achterkant van alle doppen lijmen en magneetverf op de muur?
pi_74942636
Dubbelzijdig plakband
pi_74942782
Met lijntjes visdraad en een lijmpistool harnas-achtige kleden, of wat voor een vorm dan ook, maken.
HÆLP.
  maandag 23 november 2009 @ 17:36:05 #17
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_74942812
tvp voor pics
I never workout
  maandag 23 november 2009 @ 17:42:09 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74943001
Zo'n soort probleem had ik met boomerangcards in mijn studentenhuis; het waren er ongeveer 6,5 duizend...

Ideetje: als je nou een mooie, oversized lijst koopt met een mdf paneel en daar al die doppen oplijmt met kit?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 23 november 2009 @ 17:43:06 #19
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74943027
transparante kit of bison lijm.

Misschien is het een idee om een achterwand te maken waarop je lijnen trekt met de kit. Zo kun je dus de dopjes erin drukken.
Wanneer je de achterkant van een flexibel materiaal maakt, zoals dik karton, dan kun je de dopjes er met lijm indrukken. Dan hoef je niet te frezen of boren. Lekker simpel

Btw. je doet me denken aan
Big mouth strikes again
  maandag 23 november 2009 @ 17:43:11 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943029
Toch maar even een paar foto's gemaakt. Mooi overzicht kreeg ik er niet op, maar vooruit. Ik probeer het morgen nog wel eens bij daglicht, indien aanwezig.

Een hoek van de kamer.

Herforder kwam een tijd lang ieder jaar met een serie van 32 verschillende bierdoppen. Dat vond ik wel lief. Hier zie je een deel van de speelkaarten-serie.

De vlaggen zijn ook deel van een serie, voor het EK.

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 17:46:32 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74943117
offtopic vraagje: wat vinden de chicks er nou eigenlijk van?
  maandag 23 november 2009 @ 17:50:02 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943214
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:46 schreef error_404 het volgende:
Ik wist dat die vraag een keer ging komen.

Die vinden het wel komisch. Er zijn er een paar die hebben meegeholpen door flesjes bier mee te nemen van vakantie, eentje had me zelfs wat doppen gestuurd, 'want daar heb je meer aan dan aan een kaartje'. M'n ex heeft vaak meegeholpen met het ophangen, de enige keer dat ze minder blij was was toen ik achter liep met het ophangen en de bierdopjes ergens in de weg lagen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74943353
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:50 schreef De_Hertog het volgende:
M'n ex...
Dit antwoord was lang genoeg.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74943406
Chick meldt.
Ik vind het heel leuk staan, maar zie je de details wel als ze zo hoog hangen?

Ik denk dat ik in de bovenkant van de zijkant van de doppen een gaatje zou maken. Je zou ze dan met korte stukjes vislijn aan een langer stuk vislijn kunnen maken.

Persoonlijk zou ik in elke zijkant een gaatje maken en alles met vislijn aan elkaar rijgen. En dan op 1 meter boven de grond langs de muur monteren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74943457
Tof gezicht zo zeg, dat is weer iets totaal anders.
pi_74943483
Wauw, wat leuk gedaan verder kan ik niet echt een goede oplossing bedenken, sorry wel succes!
  maandag 23 november 2009 @ 18:00:21 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943581
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:26 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Koop dan een paar plintjes en bevestig die netjes aan de muur op je nieuwe kamer (in dezelfde kleur als je muur schilderen natuurlijk). Hier lijm je dan alle dopjes op.
Zat ik ook al aan te denken, alleen zijn die stukken plint dan lastiger op te hangen als ik later een appartement heb met veel hoeken of, bijvoorbeeld, een rond stuk.
Verder mag ik dus niet boren of schroeven in mijn huidige muren. Hoe kan ik die plinten dan stevig genoeg ophangen? Af en toe een vallende bierdop is niet zo erg, maar zo'n hele plint moet echt zeker weten stevig hangen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 18:02:35 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943654
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Magneten op de achterkant van alle doppen lijmen en magneetverf op de muur?
Dat is inderdaad een idee. Alleen, dan moet ik bij verhuizingen alsnog alle dopjes één voor één los maken en weer ophangen. Het zal wel sneller zijn dan met dat Pritt-spul, maar ideaal is het nog niet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 18:04:56 #29
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943729
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:34 schreef ehqo. het volgende:
Met lijntjes visdraad en een lijmpistool harnas-achtige kleden, of wat voor een vorm dan ook, maken.
Hoe bedoel je dit? Visdraad achter de doppen en dan ze vastlijmen aan die draad? Maar hoe kan ik dat dan het best aan de muur maken?

Visdraad is in ieder geval wel een goed idee, flexibel en toch aan elkaar vast. Plus, het zal niet zo snel smerig worden als bij tape.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74943781
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken, alleen zijn die stukken plint dan lastiger op te hangen als ik later een appartement heb met veel hoeken of, bijvoorbeeld, een rond stuk.
Verder mag ik dus niet boren of schroeven in mijn huidige muren. Hoe kan ik die plinten dan stevig genoeg ophangen? Af en toe een vallende bierdop is niet zo erg, maar zo'n hele plint moet echt zeker weten stevig hangen
Vislijn dus.
Makkelijk rond een hoek te buigen en voor nu is een spijkertje of betonhaakje genoeg.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 23 november 2009 @ 18:06:41 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943797
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:43 schreef heartwork het volgende:
transparante kit of bison lijm.

Misschien is het een idee om een achterwand te maken waarop je lijnen trekt met de kit. Zo kun je dus de dopjes erin drukken.
Wanneer je de achterkant van een flexibel materiaal maakt, zoals dik karton, dan kun je de dopjes er met lijm indrukken. Dan hoef je niet te frezen of boren. Lekker simpel
Hier zit ook wel wat in. Maar ook hier, hoe kan ik dat karton ophangen zonder de muur te beschadigen? Van die Tesa-strips, zou dat werken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74943826
aan een lint ophangen met vislijn methode

2 gaatjes in rand en den op lint naaien, link kan je op duizen en 1 manieren wel bevestigen, en je kan er hoek en rondingen mee doen
  maandag 23 november 2009 @ 18:08:40 #33
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74943844
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:55 schreef krakkemieke het volgende:
Chick meldt.
Volgens mij is TS niet gay hoor, om je hart even te breken...
  maandag 23 november 2009 @ 18:10:09 #34
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943885
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:55 schreef krakkemieke het volgende:
Chick meldt.

Ik denk dat ik in de bovenkant van de zijkant van de doppen een gaatje zou maken. Je zou ze dan met korte stukjes vislijn aan een langer stuk vislijn kunnen maken.

Persoonlijk zou ik in elke zijkant een gaatje maken en alles met vislijn aan elkaar rijgen. En dan op 1 meter boven de grond langs de muur monteren.
Ik weet niet of je het gezien had, maar het zijn er (ruim) 850. Sterker nog, ik denk dat ik met alle nog niet opgehangen doppen al wel tegen te duizend zit. Het gaat wat ver om in elk van die doppen een gaatje te gaan maken vind ik

Een meter boven de grond gaat niet lukken trouwens, dan zitten kasten, ramen, deuren en dat soort dingen in de weg. Nu gaat het helemaal de kamer rond Je ziet dan inderdaad wat minder details maar dat is niet zo erg, het is nog steeds zichtbaar genoeg. Anders wordt het ook iets te opvallend denk ik.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 november 2009 @ 18:12:00 #35
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74943927
Wat een hoop reacties, iedereen bedankt voor het meedenken Ik zal morgen zeker nog wat foto's plaatsen, en ook foto's van het resultaat geven uiteraard
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74943941
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef error_404 het volgende:

[..]

Volgens mij is TS niet gay hoor, om je hart even te breken...
Integendeel........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 23 november 2009 @ 21:47:56 #37
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74950221
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:12 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Integendeel........

Goed, vislijnen dus. Maar de vraag blijft, hoe ga ik dat bevestigen? Zoals gezegd heb ik niet zo'n zin in heel erg veel gaatjes maken, maar voor lijm heb ik misschien een te klein contactoppervlak. Bovendien gaat dat misschien onhandige klonters geven. Of zal dat wel meevallen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74950572
Behanglijm is het handigste.
  maandag 23 november 2009 @ 22:08:05 #39
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74951177
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:12 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Integendeel........
aha, my bad
pi_74969506
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Goed, vislijnen dus. Maar de vraag blijft, hoe ga ik dat bevestigen? Zoals gezegd heb ik niet zo'n zin in heel erg veel gaatjes maken, maar voor lijm heb ik misschien een te klein contactoppervlak. Bovendien gaat dat misschien onhandige klonters geven. Of zal dat wel meevallen?
Of opplakken op gordijnband, dan heb je een groter oppervlak.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74970385
Ik vraag me trouwens af of het toeval is dat FoK! telkens down gaat als ik post?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74971025
Haha, wat een leuk! Ik zou ze alleen lager ophangen.
pi_74971143
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Haha, wat een leuk! Ik zou ze alleen lager ophangen.
Zoals eerder al gezegd, dat is niet praktisch, gezien ramen en meubilair.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74978999
magneetband..............................................................................................................................
  woensdag 25 november 2009 @ 13:34:56 #46
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_74987049
ze zijn allemaal nog mooi vlak van boven ik krijg er altijd een vouw in of het randje is verbogen

Wel een grappig uitzicht zo
Maar denk ook inderdaad iets met magneetband ofzo. Wel 1 voor 1 maar je bent een stuk flexibeler dan met een plint en houtenlatje.
  woensdag 25 november 2009 @ 17:30:26 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74994481
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:34 schreef Fancy_Me het volgende:
ze zijn allemaal nog mooi vlak van boven ik krijg er altijd een vouw in of het randje is verbogen
Zoals ik al zei, het is een nogal uit de hand gelopen grap. Vrienden van me zijn een tijdje bezig geweest met het zoeken naar 'De Perfecte Opener' die de dopjes mooi heel zou laten. Zoals je kunt zien is dat goed gelukt (gewoon bij de Hema overigens) en die moet nu dus ook altijd mee op vakantie Af en toe hangen er wat meer gedeukte exemplaren tussen maar het grootste deel is inderdaad mooi vlak.
quote:
Maar denk ook inderdaad iets met magneetband ofzo. Wel 1 voor 1 maar je bent een stuk flexibeler dan met een plint en houtenlatje.
Ja, maar 1 voor 1 ophangen werkt nu ook al, die posterbuddies zijn er ideaal voor. Staat overigens niet op de verpakking bij de mogelijke gebruiken, maar toch. Het ging er nou net om dat ik een manier wilde om het wat meer in groepjes op te kunnen hangen.

Ik denk dat ik inderdaad een visdraad erachter ga lijmen en dan de dopjes alsnog met die buddies laat hangen. Andere dingen worden inderdaad niet flexibel en 'muurvriendelijk' genoeg. Dan alleen nog de vraag die waarschijnlijk niemand ooit in K&W had verwacht: Welke soort lijm is geschikt om visdraad aan bierdopjes te lijmen?

Overigens, wegens de downtime en andere zaken ben ik er niet meer aan toe gekomen meer foto's te maken, deze volgen na het weekend.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74994801
Gaat nooit werken met visdraad...
Contact is te dun. En dan nog, hang er maar eens 30 op aan zo'n vislijntje, je wordt gek!
Alles vliegt een andere kant op, omdat ze topzwaar zijn.
En visdraad kan gaan uithangen, leuk als je alles strak wilt hebben.

Ik denk dat het systeem wat je nu heb helemaal zo gek niet is.
En als je eenmaal een woning hebt waar je wel mag boren, zou ik ze dus (omdat je het nu ook al wilt doen) op een dun plaatje (zelfde kleur als de muur) mfd, een plint langs je plafond, gewoon met flexibele montage kit, dot in de kap en monteren. Koekie...

Dan heb je gelijk de maten van je nieuwe huis en dezelfde handelingen als je nu wilt doen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 25 november 2009 @ 18:05:03 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74995377
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:43 schreef Oblivion het volgende:
Gaat nooit werken met visdraad...
Contact is te dun. En dan nog, hang er maar eens 30 op aan zo'n vislijntje, je wordt gek!
Alles vliegt een andere kant op, omdat ze topzwaar zijn.
En visdraad kan gaan uithangen, leuk als je alles strak wilt hebben.
Het idee was dat ze met visdraad aan elkaar zouden zitten en nog steeds met die buddies aan de muur zouden hangen. Dan kan ik ze alleen met iets meer tegelijkertijd eraf halen en terug hangen. Ik vond de vorige verhuizing al lastig en toen waren het er nog maar 400 of zo Maar als dat contact te dun is en direct loslaat schiet dat ook niet op natuurlijk.
quote:
Ik denk dat het systeem wat je nu heb helemaal zo gek niet is.
En als je eenmaal een woning hebt waar je wel mag boren, zou ik ze dus (omdat je het nu ook al wilt doen) op een dun plaatje (zelfde kleur als de muur) mfd, een plint langs je plafond, gewoon met flexibele montage kit, dot in de kap en monteren. Koekie...
Ja, misschien moet dat dan toch maar. Nog één keer stuk voor stuk verhuizen tegen die tijd..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74995484
Of je ze er nu afhaalt of over.... (ik weet niet hoelang)
Handeling blijft hetzelfde...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74995623
Heb je nog meer doppen nodig hier nog een emmer (10L) helemaal vol.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:26:00 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74997558
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:08 schreef Oblivion het volgende:
Of je ze er nu afhaalt of over.... (ik weet niet hoelang)
Handeling blijft hetzelfde...
Ja. Maar er liggen er op dit moment 50 klaar om op te hangen. Als ik die nu op een iets praktischer manier ophang scheelt dat alweer. Bovendien ben ik voorlopig nog niet weg, in die tijd zullen er nog wel meer bijkomen.

Kortom, ik denk vooruit
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 25 november 2009 @ 19:26:49 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74997590
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:13 schreef Geerd het volgende:
Heb je nog meer doppen nodig hier nog een emmer (10L) helemaal vol.
Zoals gezegd zijn ze allemaal anders, ik denk niet dat dat voor je emmer geldt. En ik ben bang dat ik ze allemaal al zal hebben Maar bedankt voor het aanbod.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74997721
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:46 schreef error_404 het volgende:
<----
pi_74997759
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:31 schreef karoltje het volgende:

[..]

<----
Mee eens. Net zoals Coca Cola dingen verzamelen.
pi_74998301
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

Mee eens. Net zoals Coca Cola dingen verzamelen.
Inderdaaaaaaaad! Vreselijk!

Heb je dat toevallig gezien op een open dag bij Uni in Leiden..?
pi_74998484
Nee, ik had vroeger een vriendje die verzamelde Coca Cola spullen, vitrinekasten vol met die meuk en op de vensterbank had ie blikjes gestapeld uit de hele wereld. Dat was dan ook snel einde oefening. Echt he?
pi_74998558
Vrouwen kunnen er ook wat van, denk aan Barbies, handtasjes, schoenen ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74998577
Onvoorstelbaar . Alleen kinderen en oudjes mogen ongegeneerd dingen sparen vind ik.
  woensdag 25 november 2009 @ 21:12:47 #60
248266 heartwork
pi_75001162
Fuck dat. Verzamelen is gaaf.

Transformers ftw!

maarre .. een lint of latje met dubbelzijdig dik tape?
Big mouth strikes again
  zondag 14 maart 2010 @ 21:43:16 #61
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79146607
Tijd voor een flinke schop. Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen dus het is ineens actueel. Denk met me mij

@heartwork: Dubbelzijdig tape gaat overigens enorm stof verzamelen op plekken waar geen bierdop zit. Latje kan, maar is niet al te flexibel en moet dus op maat gezaagd worden en daarna alsnog bevestigd worden. Lint: is er stevig lint dat te beplakken en makkelijk te bevestigen is, bij voorkeur in een neutrale kleur? En, hoe groot is jouw verzameling Transformers dan?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 14 maart 2010 @ 21:55:06 #62
248266 heartwork
pi_79147371
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:43 schreef De_Hertog het volgende:
Tijd voor een flinke schop. Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen dus het is ineens actueel. Denk met me mij

@heartwork: Dubbelzijdig tape gaat overigens enorm stof verzamelen op plekken waar geen bierdop zit. Latje kan, maar is niet al te flexibel en moet dus op maat gezaagd worden en daarna alsnog bevestigd worden. Lint: is er stevig lint dat te beplakken en makkelijk te bevestigen is, bij voorkeur in een neutrale kleur? En, hoe groot is jouw verzameling Transformers dan?
En als je het dubbelzijdig tape nu vastniet aan een plankje/lint whatever? dan kun je steeds kleine stukjes gebruiken.
Of een magneet plakken aan de binnenkant en je muur een strook magneetverf geven? (my god dat is nog best een uitvoerbaar +esthetisch plan!).

De collectie (van mijn vriend) loopt in de honderden. Ik vind het eigenlijk super tof. Maar ja, ik heb dan ook niet de intentie ooit zo volwassen te worden dat ik beukenhouten meubelen ga kopen en mijn (onze) liefde voor 'speelgoed' ga terug dringen tot een poster aan de muur.
(Ik ken te veel mensen die hun hobby opgegeven hebben voor een kindje dat op komst was of omdat ze gingen samenwonen.. dat nooit!).
Big mouth strikes again
  zondag 14 maart 2010 @ 21:58:32 #63
248266 heartwork
pi_79147607
En zo'n strip is dus niet eens duur he!

http://www.officeshopper.nl/prodmem.odb?artcod=44234&mpid=10313

Ik zou dus eerst een stukje dubbelzijdig tape in je dopje plakken (voor de dikte), dan het magneetje en dan zo op de muur (die je dus bewerkt hebt met een streep magnetische verf (die ook in transparant te verkrijgen is).
Big mouth strikes again
  zondag 14 maart 2010 @ 21:59:43 #64
248266 heartwork
pi_79147673
Trouwens, nu ik hier toch goed over nadenk.

Stel je hebt gipswandmuurtjes of een andere zachte soort muur..
Dan zou je natuurlijk ook van die platte punaises aan de binnenkant van je dopje kunnen plakken en zo in je muur drukken !

-is op dreef-
Big mouth strikes again
  zondag 14 maart 2010 @ 22:40:30 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79150523
Bedankt voor het meedenken

Die punaises zijn niet echt een verbetering omdat ik dan alsnog, iedere keer, die punaises één voor één in de muur moet drukken, dat is net zo veel werk per dop als die posterbuddies nu zijn. Magneetverf en magneetjes is inderdaad wel een optie, maar die magneetjes zelf worden misschien wel prijzig als ik er rond de 1000 van moet aanschaffen

Dat lint lijkt me ook een mooie optie, gewoon de dopjes aan het lint en dan dat lint zelf met diezelfde buddies of tesa-strips bevestigen. Makkelijk en laat niets achter, alleen nog even kijken of het stevig genoeg is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')