Nee, niet in de doppen en niet in de muur waar ze nu hangenquote:Op maandag 23 november 2009 17:08 schreef Meddo het volgende:
er mogen geen spijkers in geschoten worden?
De hobby werkt twee kanten op natuurlijk. De doppen moeten namelijk allemaal verschillend zijn, en daardoor heb ik inmiddels al heel wat verschillende biertjes kunnen proberen. Andere doppen van hetzelfde merk mag overigens wel, om het nog een beetje doenbaar te houden. Ook zijn er inmiddels wat eisen gesteld: zo is Grolsch 2.5 géén bier.quote:Op maandag 23 november 2009 17:13 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb zelf vroeger ook doppen gespaard niet alleen van bier, leuke hobby.
Ik zou ook wel foto's willen zien
Werkt volgens mij niet echt. Dat ga na een tijdje toch opdrogen volgens mij, daarnaast kun je het niet altijd weer verwijderen zonder schade. Tot slot: bierdopjes zijn rond en maken alleen op de rand contact met de muur. De rest van die tape gaat dan na een tijdje vol stof zitten lijkt me.quote:Op maandag 23 november 2009 17:15 schreef Tha_Flash het volgende:
dubbelzijdig tape ?
Zo iets misschien, maar het gaat niet om een deurquote:Op maandag 23 november 2009 17:17 schreef Hagelkaas het volgende:
Een grote plank insmeren met rubberlijm, op de dopjes drukken en zorgen dat het opdroogt. Dan in één keer alle dopjes eraf trekken zodat ze aan de plank vastzitten. Achterop alle dopjes iets anders kleverigs aanbrengen, in elk dopje een druppel montagekit bijvoorbeeld. Dan het geheel met plank en al weer op de nieuwe deur lijmen en laten opdrogen. Vervolgens met een verfbrander de plank verwarmen zodat de rubberlijm smelt en losgehaald kan worden. Dan met een beetje poetswerk de rubberlijm van de dopjes afhalen en klaar is De_Hertog
Koop dan een paar plintjes en bevestig die netjes aan de muur op je nieuwe kamer (in dezelfde kleur als je muur schilderen natuurlijk). Hier lijm je dan alle dopjes op.quote:Op maandag 23 november 2009 17:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo iets misschien, maar het gaat niet om een deurHet gaat om een rand, één bierdop breed, net onder het plafond tegen de gehele muur, mijn hele woonkamer rond.
Ik vind het overigens geen probleem als ik de dopjes die nu al hangen nog één keer stuk voor stuk ergens vast moet maken. Het gaat er mij om dat ik vanaf nu alleen nog dopjes op wil hangen zodat ze later makkelijker te verplaatsen zijn.
Ik wist dat die vraag een keer ging komen.quote:Op maandag 23 november 2009 17:46 schreef error_404 het volgende:
offtopic vraagje: wat vinden de chicks er nou eigenlijk van?
Dit antwoord was lang genoeg.quote:
Zat ik ook al aan te denken, alleen zijn die stukken plint dan lastiger op te hangen als ik later een appartement heb met veel hoeken of, bijvoorbeeld, een rond stuk.quote:Op maandag 23 november 2009 17:26 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Koop dan een paar plintjes en bevestig die netjes aan de muur op je nieuwe kamer (in dezelfde kleur als je muur schilderen natuurlijk). Hier lijm je dan alle dopjes op.
Dat is inderdaad een idee. Alleen, dan moet ik bij verhuizingen alsnog alle dopjes één voor één los maken en weer ophangen. Het zal wel sneller zijn dan met dat Pritt-spul, maar ideaal is het nog niet..quote:Op maandag 23 november 2009 17:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Magneten op de achterkant van alle doppen lijmen en magneetverf op de muur?
Hoe bedoel je dit? Visdraad achter de doppen en dan ze vastlijmen aan die draad? Maar hoe kan ik dat dan het best aan de muur maken?quote:Op maandag 23 november 2009 17:34 schreef ehqo. het volgende:
Met lijntjes visdraad en een lijmpistool harnas-achtige kleden, of wat voor een vorm dan ook, maken.
Vislijn dus.quote:Op maandag 23 november 2009 18:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken, alleen zijn die stukken plint dan lastiger op te hangen als ik later een appartement heb met veel hoeken of, bijvoorbeeld, een rond stuk.
Verder mag ik dus niet boren of schroeven in mijn huidige muren. Hoe kan ik die plinten dan stevig genoeg ophangen? Af en toe een vallende bierdop is niet zo erg, maar zo'n hele plint moet echt zeker weten stevig hangen
Hier zit ook wel wat in. Maar ook hier, hoe kan ik dat karton ophangen zonder de muur te beschadigen? Van die Tesa-strips, zou dat werken?quote:Op maandag 23 november 2009 17:43 schreef heartwork het volgende:
transparante kit of bison lijm.
Misschien is het een idee om een achterwand te maken waarop je lijnen trekt met de kit. Zo kun je dus de dopjes erin drukken.
Wanneer je de achterkant van een flexibel materiaal maakt, zoals dik karton, dan kun je de dopjes er met lijm indrukken. Dan hoef je niet te frezen of boren. Lekker simpel
Volgens mij is TS niet gay hoor, om je hart even te breken...quote:Op maandag 23 november 2009 17:55 schreef krakkemieke het volgende:
Chick meldt.![]()
Ik vind het heel leuk staan, maar zie je de details wel als ze zo hoog hangen?
Ik weet niet of je het gezien had, maar het zijn er (ruim) 850. Sterker nog, ik denk dat ik met alle nog niet opgehangen doppen al wel tegen te duizend zit. Het gaat wat ver om in elk van die doppen een gaatje te gaan maken vind ikquote:Op maandag 23 november 2009 17:55 schreef krakkemieke het volgende:
Chick meldt.![]()
Ik vind het heel leuk staan, maar zie je de details wel als ze zo hoog hangen?
Ik denk dat ik in de bovenkant van de zijkant van de doppen een gaatje zou maken. Je zou ze dan met korte stukjes vislijn aan een langer stuk vislijn kunnen maken.
Persoonlijk zou ik in elke zijkant een gaatje maken en alles met vislijn aan elkaar rijgen. En dan op 1 meter boven de grond langs de muur monteren.
Integendeel........quote:Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef error_404 het volgende:
[..]
Volgens mij is TS niet gay hoor, om je hart even te breken...
quote:
Of opplakken op gordijnband, dan heb je een groter oppervlak.quote:Op maandag 23 november 2009 21:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
![]()
Goed, vislijnen dus. Maar de vraag blijft, hoe ga ik dat bevestigen? Zoals gezegd heb ik niet zo'n zin in heel erg veel gaatjes maken, maar voor lijm heb ik misschien een te klein contactoppervlak. Bovendien gaat dat misschien onhandige klonters geven. Of zal dat wel meevallen?
Zoals eerder al gezegd, dat is niet praktisch, gezien ramen en meubilair.quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Haha, wat een leuk! Ik zou ze alleen lager ophangen.
Zoals ik al zei, het is een nogal uit de hand gelopen grap.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:34 schreef Fancy_Me het volgende:ze zijn allemaal nog mooi vlak van boven
ik krijg er altijd een vouw in of het randje is verbogen
![]()
Ja, maar 1 voor 1 ophangen werkt nu ook al, die posterbuddies zijn er ideaal voor. Staat overigens niet op de verpakking bij de mogelijke gebruiken, maar toch.quote:Maar denk ook inderdaad iets met magneetband ofzo. Wel 1 voor 1 maar je bent een stuk flexibeler dan met een plint en houtenlatje.
Het idee was dat ze met visdraad aan elkaar zouden zitten en nog steeds met die buddies aan de muur zouden hangen. Dan kan ik ze alleen met iets meer tegelijkertijd eraf halen en terug hangen. Ik vond de vorige verhuizing al lastig en toen waren het er nog maar 400 of zoquote:Op woensdag 25 november 2009 17:43 schreef Oblivion het volgende:
Gaat nooit werken met visdraad...
Contact is te dun. En dan nog, hang er maar eens 30 op aan zo'n vislijntje, je wordt gek!
Alles vliegt een andere kant op, omdat ze topzwaar zijn.
En visdraad kan gaan uithangen, leuk als je alles strak wilt hebben.
Ja, misschien moet dat dan toch maar. Nog één keer stuk voor stuk verhuizen tegen die tijd..quote:Ik denk dat het systeem wat je nu heb helemaal zo gek niet is.
En als je eenmaal een woning hebt waar je wel mag boren, zou ik ze dus (omdat je het nu ook al wilt doen) op een dun plaatje (zelfde kleur als de muur) mfd, een plint langs je plafond, gewoon met flexibele montage kit, dot in de kap en monteren. Koekie...![]()
Ja. Maar er liggen er op dit moment 50 klaar om op te hangen. Als ik die nu op een iets praktischer manier ophang scheelt dat alweer. Bovendien ben ik voorlopig nog niet weg, in die tijd zullen er nog wel meer bijkomen.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:08 schreef Oblivion het volgende:
Of je ze er nu afhaalt of over.... (ik weet niet hoelang)
Handeling blijft hetzelfde...
Zoals gezegd zijn ze allemaal anders, ik denk niet dat dat voor je emmer geldt. En ik ben bang dat ik ze allemaal al zal hebbenquote:Op woensdag 25 november 2009 18:13 schreef Geerd het volgende:
Heb je nog meer doppen nodig hier nog een emmer (10L) helemaal vol.
<----quote:Op maandag 23 november 2009 17:46 schreef error_404 het volgende:
offtopic vraagje: wat vinden de chicks er nou eigenlijk van?
Inderdaaaaaaaad! Vreselijk!quote:Op woensdag 25 november 2009 19:32 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mee eens. Net zoals Coca Cola dingen verzamelen.
En als je het dubbelzijdig tape nu vastniet aan een plankje/lint whatever? dan kun je steeds kleine stukjes gebruiken.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:43 schreef De_Hertog het volgende:
Tijd voor een flinke schop. Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen dus het is ineens actueel. Denk met me mij
@heartwork: Dubbelzijdig tape gaat overigens enorm stof verzamelen op plekken waar geen bierdop zit. Latje kan, maar is niet al te flexibel en moet dus op maat gezaagd worden en daarna alsnog bevestigd worden. Lint: is er stevig lint dat te beplakken en makkelijk te bevestigen is, bij voorkeur in een neutrale kleur?En, hoe groot is jouw verzameling Transformers dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |