Nee, voor mensen zoals jij maak ik graag even tijd. Vind het jammer dat je alleen maar dit soort reacties zonder inhoud geeft. Misschien inhoudelijk eens op mijn punt ingaan?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
![]()
Had je niks beters te doen om 00:52 in de nacht dan zo'n reactie te geven?![]()
quote:Op maandag 23 november 2009 15:17 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ten koste van iemand die de prik wel daadwerkelijk nodig had![]()
Niks zeurkous. Er zijn een bepaald aantal vaccins aanwezig voor de risicogroep. Natuurlijk zit daar wel een bepaalde marge in, maar als iedereen ten onrechte een prik gaat halen blijft er te weinig over voor de risicogroep.quote:
Natuurlijk kan dat. Op de radio was gisteren zelfs een GGD medewerker aan het woord die vertelde dat ze ook mensen een prik geven die geen oproep gekregen hadden en niet tot de doelgroep behoren. Je kan er gewoon heen als je je zorgen maakt en dan je verhaal doen en dan kan je een prik krijgen. Dit is in Friesland in iedergeval zo (hoorde het op omrop fryslan).quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:03 schreef tinny het volgende:
sailliant detail: als je als ouder een gratissschhhh prikje wou terwijl je er geen recht op(omdat je geen baby < 6 mnd hebt) had kon dat makkelijk! Mijn dochter werd geprikt en toen zei ik:"ik ook nog"en zonder iets te controleren van kaartje of zo (zaten allemaal in mijn zak) werd er gelijk een prikje gezet..![]()
Voor de volledigheid, de bijsluiter van Pandemrix (het vaccin dat je via de GGD hebt gekregen) kun je hier vinden.quote:Op woensdag 25 november 2009 07:50 schreef tinny het volgende:
Ja de bijwerkingen!!!
Nou daar hadden ze wel wat meer over mogen vertellen ja..
Wat copy en paste werk uit de folder, de bijwerkingen die 1 a 2 dagen kunnen aanhouden:quote:Op woensdag 25 november 2009 08:19 schreef eleusis het volgende:
Voor de volledigheid, de bijsluiter van Pandemrix (het vaccin dat je via de GGD hebt gekregen) kun je hier vinden.
quote:• hoofdpijn
• vermoeidheid
• pijn, roodheid, zwelling of verharding op de injectieplaats
• koorts
• pijn in spieren of gewrichten
• warm gevoel, jeuk of blauwe plek op de injectieplaats
• meer zweten, rillingen, griepachtige verschijnselen
• gezwollen klieren in de hals, oksels of liesstreek
• tinteling of gevoelloosheid in handen of voeten
• slaperigheid
• duizeligheid
• diarree, braken, buikpijn, gevoel van misselijkheid
• jeuk, huiduitslag
• algeheel gevoel van niet lekker zijn
• slapeloosheid
het is een ander merk, de prik die jij gehad hebt heeft minder bijwerkingen.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:48 schreef Honeymooner het volgende:
Kinderen hebben dan wel veel meer bijwerkingen dan volwassenen. Ik heb em 2 weken geleden laten zetten samen met m'n afdeling in het ziekenhuis en ik niemand over koorts gehoord of wat dan ook. Over het algemeen alleen die zere arm dus idd.
2e prik zal vast minder erg zijn met de bijwerkingen schat ik in en zo erg was het nu ook weer niet.quote:Op zondag 29 november 2009 19:42 schreef tinny het volgende:
ts weet nog niet zeker of hij die tweede prik gaat halen .... iedereen die geprikt is in huize ts heeft zich klote/beroerd/ziek gevoeld.....alleen mijn kleinste dochter van 3 maand is ongedeered
Inhoudelijk op je punt ingaan? Dat er nu te weinig vaccins voor de risciogroepen zijn omdat mijn schoonzus een prik haalt met de oproep van mijn vrouw?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:44 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nee, voor mensen zoals jij maak ik graag even tijd. Vind het jammer dat je alleen maar dit soort reacties zonder inhoud geeft. Misschien inhoudelijk eens op mijn punt ingaan?
2e prik is ietsje minder bijwerkingen, maar nog steeds wel wat. Op zich is een beetje koorts en malaise goed nieuws, dat is het immuunsysteem dat blijkbaar goed werkt en de ziekmaker 'leert kennen'quote:Op zondag 29 november 2009 19:42 schreef tinny het volgende:
ts weet nog niet zeker of hij die tweede prik gaat halen .... iedereen die geprikt is in huize ts heeft zich klote/beroerd/ziek gevoeld.....alleen mijn kleinste dochter van 3 maand is ongedeered
quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef eleusis het volgende:
Vergeet niet dat kinderen niet beschermd zijn met één prik. Als je de tweede prik aan een kind niet geeft, heb je de eerste ook voor niks gedaan! Zonde van de moeite...
Klopt inderdaad. De immuunreactie bij kinderen is na 1 prik niet zodanig goed gebleken dat het de EMEA richtlijnen voor vaccins haalt, maar er is wel een reactie. Het zal daardoor wel enige bescherming bieden, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 29 november 2009 21:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En tijdens het verslag maandag zeiden ze dat als je prik 1 niet had gehaald, je alsnog prik 2 kunt halen voor je kind, omdat het toch altijd nuttig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |