abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75312610
Overal worden gebouwen geplunderd voor bouwstenen. Vaak zie je stenen van kastelen terug in huizen, terwijl die steensoort in de wijde omgeving niet te zien is.

Op Discovery hoor je gewoon wel eens dat dit ook met de piramides is gebeurd; mensen stopten met in de goddelijkheid van de farao's te geloven, en toen waren de piramides gewoon niets meer als een mooie bron voor bouwmaterialen en uiteraard verborgen schatten.

En s.v.p. niet te veel katten naar elkaar he!
pi_75312625
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zeg je dit nu weer?
ToT kan toch gelijk hebben?
Waarom zou de bevolking die stenen niet gebruikt hebben bij het bouwen van huizen? En ik neem aan dat als er armoede heerst dat goud op een piramide erg aanlokkelijk is om te stelen, zie alle gestolen schatten úit de pyramides.
Waarom? Die post van jou komt erg laagdunkend over door de opmerking over mensen die het liever ingewikkeld zien, die slaat namelijk nergens op. Daarbij heb ik de vraag om een bron al gesteld aan ToT, omdat de rest van de verhalen omtrent pyramides in dit topic daardoor wel ondersteunt zijn. Verder wil ik eigenljk ook niet gaan, daar ik binnenkort misschien een nieuw topic ga openen, omdat ik nu het idee heb dat de Khafra pyramide hoger boven zeeniveau uitsteekt dan de Khufu pyramide.

Daarom gaan we nu ook maar weer on-topic, en vroeg ik dan ook of je deze lauwe opmerkingen bij je wil houden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75312693
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:43 schreef ToT het volgende:
Overal worden gebouwen geplunderd voor bouwstenen. Vaak zie je stenen van kastelen terug in huizen, terwijl die steensoort in de wijde omgeving niet te zien is.

Op Discovery hoor je gewoon wel eens dat dit ook met de piramides is gebeurd; mensen stopten met in de goddelijkheid van de farao's te geloven, en toen waren de piramides gewoon niets meer als een mooie bron voor bouwmaterialen en uiteraard verborgen schatten.

En s.v.p. niet te veel katten naar elkaar he!
Ik mag hopelijk wel duidelijk zijn. Dat soort holle opmerkingen zie ik dan ook liever niet in dit topic.

Daarbij heb je nogsteeds geen bron laten zien, en heb je hopelijk ook begrepen dat het einde van de Egyptische tijd tot op heden een raadsel is. Voedsel was in die tijd dan ook belangrijker dan stukken steen vanaf een 100den meters hoog gebouw afhalen, ik denk dat dit stiekem nog een vrij lastige klus was geweest eigenlijk. Ze zijn dan ook een stuk vergeten volgens mij.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:58:03 #144
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75312943

[ Bericht 91% gewijzigd door ToT op 05-12-2009 14:04:57 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75313111
mediaconsument, laat het ff aan MIJ over welke opmerkingen in BNW / de topics gewenst zijn en welke niet, ook al ben je de TS. De opmerking was inderdaad wat prikkelend en je mag er zeer zeker op in gaan, maar jij bent niet degene die beslist wat hier gezegd mag worden en wat niet.

Mijn bron is zoals ik al zei o.a. Discovery.
Het einde van de Egyptische tijd is echt geen mythologisch raadsel: als je de laatst gebouwde piramides ziet, merk je dat men er steeds minder en minder moeite meer in ging steken.
Als mensen nog oprecht geloofden in dat de farao's goden waren, REKEN maar dat ze tot het eind doorgingen met grandioze bouwwerken te maken, om maar bij hen in een goed blaadje te komen!

Sorry, ik ben echt dol op mythologieën en mysteries enzo, maar sommige dingen zijn helaas toch wel verklaarbaar!

WEL ben ik het er mee eens dat het een raadsel is hoe die piramides gebouwd zijn, met zulke zware blokken zo hoog te krijgen.
pi_75313242
Overigens denk ik WEL dat Egypte vroeger een heel stuk groener en natter is geweest. De Sfinx lijkt bijvoorbeeld wel onderhevig geweest te zijn aan erosie door hevige regenval, maar dan wel millennia voor de komst van de farao's.
pi_75313335
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:04 schreef ToT het volgende:
mediaconsument, laat het ff aan MIJ over welke opmerkingen in BNW / de topics gewenst zijn en welke niet, ook al ben je de TS. De opmerking was inderdaad wat prikkelend en je mag er zeer zeker op in gaan, maar jij bent niet degene die beslist wat hier gezegd mag worden en wat niet.

Het einde van de Egyptische tijd is echt geen mythologisch raadsel: als je de laatst gebouwde piramides ziet, merk je dat men er steeds minder en minder moeite meer in ging steken.
Als mensen nog oprecht geloofden in dat de farao's goden waren, REKEN maar dat ze tot het eind doorgingen met grandioze bouwwerken te maken, om maar bij hen in een goed blaadje te komen!

Sorry, ik ben echt dol op mythologieën en mysteries enzo, maar sommige dingen zijn helaas toch wel verklaarbaar!

WEL ben ik het er mee eens dat het een raadsel is hoe die piramides gebouwd zijn, met zulke zware blokken zo hoog te krijgen.
Ik heb weleens een theorie gelezen dat als ze begonnen met het bouwen van een pyramide er eerst een heel groot vierkant van zware blokken neergelegd werd. Daarna werd er zand omheen gelegd, en daar werd de volgende laag stenen over het zand erop gerold. Door steeds dat zand er bij te leggen konden ze zo hoog bouwen. Het zand werd als de pyramide klaar was afgegraven.
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:13:25 #148
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75313361
Ey het was een serieuze post hoor!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75313531
Klopt, die theorie ken ik ook. Maar dan nog: die zandbulten hadden dan kilometers lang moeten zijn.
pi_75314391
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:19 schreef ToT het volgende:
Klopt, die theorie ken ik ook. Maar dan nog: die zandbulten hadden dan kilometers lang moeten zijn.
Ja, idd, kilometers lang. Ik weet ook niet of die theorie klopt hoor, maar er zit wel een zekere logica in .
pi_75314482
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk nog steeds wel weten wat de persoon, in het filmpje dat ik poste, allemaal fout had en waarom. Het lijkt mij een essentieel deel van dit topic, of zie ik dat helemaal verkeerd?
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:04:05 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_75314647
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:04 schreef ToT het volgende:

Met geluid en magnetisme is het gebeurd.

maar wat mij nog veel meer verbaasd is dat Egypte begon op zijn hoogte punt en langzaam wegzakte. En geen enkele knowhow hebben hoe hun piramedes tot stand zijn gekomen. Normaal gesproken moet een civilasatie het gestaag beter gaan en beter gaan en beter gaan tot dat er corruptie onstaat en doe boel uitelkaar klapt. Zoals dat nu bijna staat te gebeuren met onze westerse zooi.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:05:35 #153
52357 Lambiekje
pi_75314680
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb weleens een theorie gelezen dat als ze begonnen met het bouwen van een pyramide er eerst een heel groot vierkant van zware blokken neergelegd werd. Daarna werd er zand omheen gelegd, en daar werd de volgende laag stenen over het zand erop gerold. Door steeds dat zand er bij te leggen konden ze zo hoog bouwen. Het zand werd als de pyramide klaar was afgegraven.
ja dat heb ik ook gezien maar dat is falikante onzin.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:06:31 #154
52357 Lambiekje
pi_75314705
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:56 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk nog steeds wel weten wat de persoon, in het filmpje dat ik poste, allemaal fout had en waarom. Het lijkt mij een essentieel deel van dit topic, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Kijk in de topic over het zelfde onderwerp in NWS. Daar is dat filmpje ook behandeld.
pi_75315333
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die beweert dat het met geluid en magnetisme is gedaan.....
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:00:51 #156
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75317604
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:04 schreef Lambiekje het volgende:
maar wat mij nog veel meer verbaasd is dat Egypte begon op zijn hoogte punt en langzaam wegzakte.
Egypte is net zo min begonnen op een hoogepunt als Athene.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:00:15 #157
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75319222
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
Lambiekje, ik zit af en toe jouw posts te lezen en wat weet jij toch ontzettend veel . Jij weet echt bijna alles .

?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:14:46 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75322476
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou vertel! Waar heeft hij het fout en waarom?
Nou Lambiekje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75327931
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou Lambiekje?
Nee, we moeten daarvoor in een ander topic kijken. Dat is namelijk goed voor het overzicht...
pi_75332417
Lambiekje, volgens mij hadden we al ergens een topic over het oude Egypte, maar misschien is het leuk om daar in TRU weer verder over te gaan of zo.
We wijken nu ietsjes te veel af van het onderwerp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')