abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75314482
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk nog steeds wel weten wat de persoon, in het filmpje dat ik poste, allemaal fout had en waarom. Het lijkt mij een essentieel deel van dit topic, of zie ik dat helemaal verkeerd?
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:04:05 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_75314647
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:04 schreef ToT het volgende:
mediaconsument, laat het ff aan MIJ over welke opmerkingen in BNW / de topics gewenst zijn en welke niet, ook al ben je de TS. De opmerking was inderdaad wat prikkelend en je mag er zeer zeker op in gaan, maar jij bent niet degene die beslist wat hier gezegd mag worden en wat niet.

Mijn bron is zoals ik al zei o.a. Discovery.
Het einde van de Egyptische tijd is echt geen mythologisch raadsel: als je de laatst gebouwde piramides ziet, merk je dat men er steeds minder en minder moeite meer in ging steken.
Als mensen nog oprecht geloofden in dat de farao's goden waren, REKEN maar dat ze tot het eind doorgingen met grandioze bouwwerken te maken, om maar bij hen in een goed blaadje te komen!

Sorry, ik ben echt dol op mythologieën en mysteries enzo, maar sommige dingen zijn helaas toch wel verklaarbaar!

WEL ben ik het er mee eens dat het een raadsel is hoe die piramides gebouwd zijn, met zulke zware blokken zo hoog te krijgen.
Met geluid en magnetisme is het gebeurd.

maar wat mij nog veel meer verbaasd is dat Egypte begon op zijn hoogte punt en langzaam wegzakte. En geen enkele knowhow hebben hoe hun piramedes tot stand zijn gekomen. Normaal gesproken moet een civilasatie het gestaag beter gaan en beter gaan en beter gaan tot dat er corruptie onstaat en doe boel uitelkaar klapt. Zoals dat nu bijna staat te gebeuren met onze westerse zooi.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:05:35 #153
52357 Lambiekje
pi_75314680
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb weleens een theorie gelezen dat als ze begonnen met het bouwen van een pyramide er eerst een heel groot vierkant van zware blokken neergelegd werd. Daarna werd er zand omheen gelegd, en daar werd de volgende laag stenen over het zand erop gerold. Door steeds dat zand er bij te leggen konden ze zo hoog bouwen. Het zand werd als de pyramide klaar was afgegraven.
ja dat heb ik ook gezien maar dat is falikante onzin.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:06:31 #154
52357 Lambiekje
pi_75314705
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:56 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk nog steeds wel weten wat de persoon, in het filmpje dat ik poste, allemaal fout had en waarom. Het lijkt mij een essentieel deel van dit topic, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Kijk in de topic over het zelfde onderwerp in NWS. Daar is dat filmpje ook behandeld.
pi_75315333
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die beweert dat het met geluid en magnetisme is gedaan.....
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:00:51 #156
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75317604
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:04 schreef Lambiekje het volgende:
maar wat mij nog veel meer verbaasd is dat Egypte begon op zijn hoogte punt en langzaam wegzakte.
Egypte is net zo min begonnen op een hoogepunt als Athene.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:00:15 #157
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75319222
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
Lambiekje, ik zit af en toe jouw posts te lezen en wat weet jij toch ontzettend veel . Jij weet echt bijna alles .

?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:14:46 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75322476
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou vertel! Waar heeft hij het fout en waarom?
Nou Lambiekje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75327931
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou Lambiekje?
Nee, we moeten daarvoor in een ander topic kijken. Dat is namelijk goed voor het overzicht...
pi_75332417
Lambiekje, volgens mij hadden we al ergens een topic over het oude Egypte, maar misschien is het leuk om daar in TRU weer verder over te gaan of zo.
We wijken nu ietsjes te veel af van het onderwerp.
pi_75332562
Deze mensen zijn blijkbaar niet zo onder de indruk van die mailtjes:
In een aantal Europese steden zijn vandaag mensen de straat op gegaan om te demonstreren voor een ambitieus klimaatakkoord. Onder meer in Londen, Berlijn, Parijs en Brussel werden acties gehouden om regeringsleiders te doordringen van de noodzaak van een nieuw akkoord.

Dat akkoord moet tijdens een klimaattop in Kopenhagen bereikt worden. De top begint overmorgen en eindigt twee weken later. Er moeten onder meer afspraken gemaakt worden over het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen en over geld voor arme landen die kampen met de gevolgen van klimaatverandering.

In de Britse hoofdstad Londen gingen volgens de politie 20.000 mensen de straat op. In het Schotse Glasgow demonstreerden zevenduizend mensen. Een betoging van milieuorganisatie Greenpeace trok in de Franse hoofdstad Parijs 1500 mensen. In Berlijn gingen actievoerders gekleed als regeringsleiders vergaderen in een glazen bak, terwijl daar steeds meer water in gegoten werd.

In Brussel demonstreerden 15.000 mensen. Dat gebeurde onder het motto 'Loop storm voor het klimaat'. De mars door de Europese wijk van Brussel was georganiseerd door zo'n zeventig verenigingen, waaronder milieuorganisaties en vakbonden. In Nederland zal op 12 december de grootste manifestatie plaatsvinden. Beat the Heat Now, een evenement in de Jaarbeurs in Utrecht, zal dan vermoedelijk druk worden bezocht.

Demonstraties voor klimaatverdrag
  zondag 6 december 2009 @ 11:51:18 #162
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75333234
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:16 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Nee, we moeten daarvoor in een ander topic kijken. Dat is namelijk goed voor het overzicht...
Daar staat het antwoord ook niet
Onikaan ni ov dovah
  zondag 6 december 2009 @ 13:13:58 #163
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75334872
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bedankt voor de bron. Of heb je het zelf allemaal meegemaakt?
de piramide kwestie is trouwens een beetje off topic

alhoewel bomvol met relevante informatie, het merendeel daarvan volstrekt ontoegankelijk is

gezien de Egyptische regering 99% toegang verbieden en de FOI schendt over wat er zoal onder de grond allemaal aanwezig is aldaar

[ Bericht 15% gewijzigd door slackster op 06-12-2009 16:19:07 ]
pi_75340465
Back on topic, van de Frontpage:

Bijna 40 procent van de ondervraagde Britten heeft in een telefonische peiling naar voren gebracht niet te geloven dat menselijke acties de belangrijkste oorzaak van klimaatswijzigingen vormen. The Sunday Times heeft de resultaten van het onderzoek vandaag gepubliceerd. 39 procent van de duizend ondervraagden vindt dat niet bewezen is dat de mens de oorzaak is van de klimaatschommelingen. Zeven procent gelooft niet dat er nu sprake is van een uitzonderlijke klimaatswijziging.

Iets meer dan de helft van de ondervraagden, 52 procent, gelooft wel in zo 'n klimaatsverandering en meent ook dat de mens daar voor het grootste deel debet aan is. Dat is het grootste probleem waar de mens ooit mee te kampen heeft gehad, vreest 23 procent. Zeventien procent gelooft daar niets van en meent dat het niet zo'n groot probleem is als wordt voorgesteld.
pi_75350446
An inconveniant truth is nu op Canvas bezig. Ik weet dat Gore compleet voor lul stond tegenover de wetenschappelijke wereld met de leugens die in deze film zitten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen tijdens het kijken direkt in paniek naar de thermostaat rennen om 'm een graad of 3 lager te zetten.
pi_75351767
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:37 schreef ToT het volgende:
An inconveniant truth is nu op Canvas bezig. Ik weet dat Gore compleet voor lul stond tegenover de wetenschappelijke wereld met de leugens die in deze film zitten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen tijdens het kijken direkt in paniek naar de thermostaat rennen om 'm een graad of 3 lager te zetten.
Niet zo gek natuurlijk. Ik vond hem met deze presentatie erg charismatisch over komen en daarbij komt natuurlijk dat hij veel aanzien heeft (of had ). Ik vind het, als je puur naar de presentatie kijkt, een goede presentatie, jammer alleen van de zogenaamde 'feiten'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2009 22:08:40 ]
pi_75352097
Tja van bepaalde "voor en na" foto's schijnt al bewezen te zijn dat het heel andere omgevingen zijn.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 22:37:24 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_75353121
quote:
Dat kan ik me ook goed voorstellen. Vond hem toen ook erg overtuigend. Nu niet meer.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 22:39:20 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_75353202
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:08 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Niet zo gek natuurlijk. Ik vond hem met deze presentatie erg charismatisch over komen en daarbij komt natuurlijk dat hij veel aanzien heeft (of had ). Ik vind het, als je puur naar de presentatie kijkt, een goede presentatie, jammer alleen van de zogenaamde 'feiten'
En ook jammer dat Gore 1 van de grootste verbruikers is. Met zijn gereis van continent naar continent.
  zondag 6 december 2009 @ 23:31:36 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75355420
quote:
Ik heb eerlijk gezegt nooit de moeite genomen om hem te kijken. Had iig het idee dat de aar 'feiten' waar ik over las wel genoeg zeiden over de flater die er geslagen wordt. Misschien dat ik em binnenkort alsnog kijk, als ik weer even stageverslag-tik-vermoeidheid heb.
Onikaan ni ov dovah
pi_75357621
Tja het schijnt dat Gore thuis sowieso 4x zo veel energie verbruikt als een gemiddeld Amerikaans gezin, maar het kan zijn dat dat getal nog wel hoger lag.

Ik heb ook niet de moeite genomen het te kijken, maar ik zag het toevallig hier op de frontpage in het tv-gidsje, en verder was er toch geen ruk op.

Deels gekeken, maar ik kreeg het te druk met chatten, en daarbij wist ik niet wat ik er wel en wat ik er niet van moest geloven, omdat ondertussen bekend is dat er veel leugens in zijn verweven.
Ik heb 'm maar uitgezet op een gegeven moment.
  maandag 7 december 2009 @ 10:48:10 #172
52357 Lambiekje
pi_75363290
quote:
In Kopenhagen wordt over een wereldregering vergaderd onder het mom van klimaatonderhandelingen

Er staan de wereld nog wat nare verassingen te wachten in de loop van het Copenhagen-overleg. Als de huidige draft van de nieuwe overeenkomst ook maar enigszins lijkt op wat er straks getekend gaat worden. Want wat al die zogenaamd klimaat-verantwoordelijke politici even waren vergeten te vertellen, is wat er daadwerkelijk wordt besproken. Net zo min als onze 'onafhankelijke media'.

Enter Lord Christopher Monckton. De voormalig adviseur van Margaret Thatcher gaf een toespraak op Bethel University in St. Paul, Minnesota, eerder deze maand en die toespraak kwam nogal hard aan. Voor het eerst leerde het grote publiek dat er een 181-pagina voorstelovereenkomst bestaat dat voorziet in een VN-raamwerk voor klimaatverandering. Een ruwe versie van wat in December getekend zou kunnen worden.

Het klimaat is echter maar een rookgordijn, waar het volgens Lord Monckton daadwerkelijk om gaat is een transnationale regering op een schaal die de wereld nog nooit gezien heeft. De wereldregering wordt daadwerkelijk een feit. Een nieuwe wereld orde.
[..]

Landen die ondertekenen geven hun soevereiniteit op aan de VN. Het document is meer dan ooit zo complex en onbegrijpelijk mogelijk gemaakt.
Voila, de werkelijke rede. En dacht men nu werkelijk dat de heren politici geven om de natuur en energie.
Wat een ziekelijk decadentie.
  maandag 7 december 2009 @ 10:55:54 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75363511
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voila, de werkelijke rede. En dacht men nu werkelijk dat de heren politici geven om de natuur en energie.
Wat een ziekelijk decadentie.
En dat is De Waarheid omdat?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 11:03:30 #174
52357 Lambiekje
pi_75363762
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat is De Waarheid omdat?
NWO een feit is en zeker met die Global Governance EU president.

maandag 7 december 2009 @ 11:06:47 #175
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_75363867
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voila, de werkelijke rede.

Gast! Haal de tekst aan waar het in staat dan! Niet een opmerking in de trand van, die en die zegt dat het zo is dus is het zo! Je bent toch geen fucking kleuter!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')