quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Wel knap van je, dat je bleef uitleggen, als ze je bijna echt iedere seconde stoorden, met iets negatiefs over Turkije. Nooit laten uitpraten (met bijna de hele klas en degene die zich er niet mee bemoeiden, keken gewoon mee)quote:Op zondag 22 november 2009 20:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee ik ben niet agressief aangelegd,
Ik heb urenlang uitgelegd waarom Turkije geen woestijn was, met kaarten enzo als bewijs.
Idd, ik had me dan echt niet kunnen inhouden.quote:Op zondag 22 november 2009 20:29 schreef IHVK het volgende:
Hm maar als ze dingen naar je hoofd enzo gooien gaat het wel te ver inderdaad.
Het is eigenlijk typisch pubergedrag.quote:Op zondag 22 november 2009 20:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wel knap van je, dat je bleef uitleggen, als ze je bijna echt iedere seconde stoorden, met iets negatiefs over Turkije. Nooit laten uitpraten (met bijna de hele klas en degene die zich er niet mee bemoeiden, keken gewoon mee)
Jij snapt het, ben zelf ook best agressief aangelegd, maar probeer me heel lang in te houden. Ze gingen bijna met z'n allen steeds plaatjes laten zien en toen met het nieuws over het vliegtuig, kwam een Afghaan naar me toe, dom doen over Turkse piloten. Toen ik de Surinamer klapte, stonden ze met zn allen op om mij te klappen.. alsof hij niet in zn eentje een meisje aankan. Ze hebben die dag ook gedronken om mij te slaan, maar gekotst, LEKKER VOOR ZE!!!!! Lerares ontkende tegen mij dat ze hadden gedronken, terwijl ze het zelf bekenden.. ze koos hun kant.quote:Op zondag 22 november 2009 20:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
So hey, ik had me dan echt niet kunnen inhouden. Ik ben echt agressief hehehe.
Ooit ga ik ook naar Caïro.quote:Op zondag 22 november 2009 20:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Yup. Gewoon dat gevoel als je daar rondloopt, zo historisch.
Ik kan me nu al niet inhouden:quote:Op zondag 22 november 2009 20:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Idd, ik had me dan echt niet kunnen inhouden.
damn. Klinkt niet echt als een gezellige school.quote:Op zondag 22 november 2009 20:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij snapt het, ben zelf ook best agressief aangelegd, maar probeer me heel lang in te houden. Ze gingen bijna met z'n allen steeds plaatjes laten zien en toen met het nieuws over het vliegtuig, kwam een Afghaan naar me toe, dom doen over Turkse piloten. Toen ik de Surinamer klapte, stonden ze met zn allen op om mij te klappen.. alsof hij niet in zn eentje een meisje aankan. Ze hebben die dag ook gedronken om mij te slaan, maar gekotst, LEKKER VOOR ZE!!!!! Lerares ontkende tegen mij dat ze hadden gedronken, terwijl ze het zelf bekenden.. ze koos hun kant.
Ze hielden niet op, alleen met die klap. En toen eentje erachter kwam wie m'n neef is (quote:Op zondag 22 november 2009 20:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is eigenlijk typisch pubergedrag.
En op het moment dat ze merken dat het je niets doet, of als je ze even lekker terug beledigd met een zwakke plek van hunzelf, houden ze wel op.
Maar soms helpt een klap ook bij pesten. Niks mis mee.
Ik hoorde dat die man die sloeg zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op zondag 22 november 2009 20:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik kan me nu al niet inhouden:
[ afbeelding ]
Ooit ga ik naar Istaboel. MAar ja, eerst maar eens wat mensen ronselen om mee op vakantie te gaanquote:
Dat was toch een manager van een warenhuis of zo die tijdens een interview iemand mepte?quote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik hoorde dat die man die sloeg zelfmoord heeft gepleegd.
Eerste tot eerste keer derde was gezellig. Tweede keer derde werd het dom, altijd over Turken praten, een gast die altijd Wilders verdedigde. Ook met een discussie in de klas, dat zij meer recht hebben op Nederland, ik vroeg waarom? Wat heb jij meer voor Nederland betekend dan ik? (mentor koos toen wel mijn kant, door deze uitspraak) En dat het achterlijk is dat ik het liefst een Turk als partner heb.. terwijl zij zelf ook niet graag iemand anders hadden dan een Nederlander. Stomst was dat Afghaan kont ging likken in deze discussie. Nu doet ie ineens vet aardig enzo tegen me.quote:Op zondag 22 november 2009 20:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
damn. Klinkt niet echt als een gezellige school.
Dat is wel erg dom ja..quote:Op zondag 22 november 2009 20:37 schreef Bortecinem het volgende:
Damn! Kut school.
Een paar jaar terug toen ik de opleiding toerisme deed vertelde mijn maatschappijleer leraar dat je in Turkije geen alcohol kunt kopen omdat het een Islamitisch land is. En dat je daar rekening mee moet houden als toerist. Dude, ik moest mijn leraar maatschappijleer uitleggen dat Turkije een seculiere staat is, en geen Islamitische. Er ging een wereld voor hem open. Hoe kunnen dit soort mensen leraar worden?
Hm er was een topic ofzo hierover en daar stond dat hij zelfmoord had gepleegd?quote:Op zondag 22 november 2009 20:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat was toch een manager van een warenhuis of zo die tijdens een interview iemand mepte?
Tsja, hetzelfde zie je in andere landen ook welquote:Op zondag 22 november 2009 20:37 schreef Bortecinem het volgende:
Damn! Kut school.
Een paar jaar terug toen ik de opleiding toerisme deed vertelde mijn maatschappijleer leraar dat je in Turkije geen alcohol kunt kopen omdat het een Islamitisch land is. En dat je daar rekening mee moet houden als toerist. Dude, ik moest mijn leraar maatschappijleer uitleggen dat Turkije een seculiere staat is, en geen Islamitische. Er ging een wereld voor hem open. Hoe kunnen dit soort mensen leraar worden?
Dat boek heb ik gelezen maar ik kan me niks meer herinneren over het Egyptische schoolsysteem, wat stond daarover in dan?quote:Op zondag 22 november 2009 20:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, hetzelfde zie je in andere landen ook wel. Zie 'een man slaat soms zijn vrouw' over het gebrainwashte schoolsysteem in Egypte.
Hahahaha er heerst zoveel onwetendheid.quote:Op zondag 22 november 2009 20:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is wel erg dom ja..Zo dachten de gasten uit mijn klas dat Turken in Nederland op de Turken uit Turkije willen lijken, door geen vriendje te nemen.. terwijl Turken in Turkije...
Jullie praten steeds over dat boek.. is het de moeite waard om te kopen?quote:Op zondag 22 november 2009 20:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, hetzelfde zie je in andere landen ook wel. Zie 'een man slaat soms zijn vrouw' over het gebrainwashte schoolsysteem in Egypte. Mensen die denken dat ze in het westen alleen maar aan sodomie doen, dat alle westerse wetenschappers hun vondsten hebben gejat van de moslims, etc. etc.
Zie edit.quote:Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat boek heb ik gelezen maar ik kan me niks meer herinneren over het Egyptische schoolsysteem, wat stond daarover in dan?
Ze hebben het vast wel bij de bieb. Maar niet lezen als je met je tere hartje niet tegen bepaalde niet-zo-vrome dingen kanquote:Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jullie praten steeds over dat boek.. is het de moeite waard om te kopen?
Je praat wel anders als jij en je zus AIDS hebben.quote:Op zondag 22 november 2009 20:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, hetzelfde zie je in andere landen ook wel. Zie 'een man slaat soms zijn vrouw' over het gebrainwashte schoolsysteem in Egypte. Mensen die denken dat ze in het westen alleen maar aan sodomie doen, dat alle westerse wetenschappers hun vondsten hebben gejat van de moslims. Dat alle westerlingen AIDS hebben
.
Sommige hebben er zoveel vrijheid en kijken je raar aan als je vertelt wat jij niet mag..quote:Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahahaha er heerst zoveel onwetendheid.
AIDS is een vondst van Egyptische wetenschappers die het gebruiken om die verdorven kafirs uit te roeien! het is maar dat je het weet.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je praat wel anders als jij en je zus AIDS hebben.
Ik koop liever boeken, maar even kijken.. wat is de site van mijn biebquote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zie edit.
En IHVK, TURK GESPOT!
[..]
Ze hebben het vast wel bij de bieb. Maar niet lezen als je met je tere hartje niet tegen bepaalde niet-zo-vrome dingen kan.
Hahaha, ja het Midden-Oosten is wat dat betreft veel erger ja. Maar toch verwacht je van een leraar maatschappijleer op een opleiding toerisme toch wel dat hij iets meer weet over Turkije? Of beter gezegd, dat hij iets weet!quote:Op zondag 22 november 2009 20:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, hetzelfde zie je in andere landen ook wel. Zie 'een man slaat soms zijn vrouw' over het gebrainwashte schoolsysteem in Egypte. Mensen die denken dat ze in het westen alleen maar aan sodomie doen, dat alle westerse wetenschappers hun vondsten hebben gejat van de moslims. Dat alle westerlingen AIDS hebben
.
Die heb ik stiekem al weken geleden bekekenquote:
Dat dacht de schrijver van het boek ook toen hij zich inschreef op de beste universiteit van Egypte!quote:Op zondag 22 november 2009 20:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha, ja het Midden-Oosten is wat dat betreft veel erger ja. Maar toch verwacht je van een leraar maatschappijleer op een opleiding toerisme toch wel dat hij iets meer weet over Turkije? Of beter gezegd, dat hij iets weet!
Joris Luyendijk.quote:Op zondag 22 november 2009 20:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat dacht de schrijver van het boek ook toen hij zich inschreef op de beste universiteit van Egypte!
die heb ik thuisquote:Op zondag 22 november 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Joris Luyendijk.![]()
Dat andere boek van hem, 'Het zijn net mensen' is ook erg goed.
Waar gaat dat over? Ik vind zijn schrijfstijl erg fijn om te lezen.quote:Op zondag 22 november 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Joris Luyendijk.![]()
Dat andere boek van hem, 'Het zijn net mensen' is ook erg goed.
Ik had wel ooit gelezen dat het uitvinding was van conservatieve Amerikaanse wetenschappers gericht tegen homo's en negroïde mensen.quote:Op zondag 22 november 2009 20:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
AIDS is een vondst van Egyptische wetenschappers die het gebruiken om die verdorven kafirs uit te roeien! het is maar dat je het weet.
Gepikt van internet:quote:Op zondag 22 november 2009 20:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waar gaat dat over? Ik vind zijn schrijfstijl erg fijn om te lezen.
kudowsquote:Op zondag 22 november 2009 20:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Die heb ik stiekem al weken geleden bekeken. Ik doe mijn research wel goed, jwt.
Mijn Nederlandse biologieleraar vertelde ons dat homo's AIDS de wereld in hebben geholpen.quote:Op zondag 22 november 2009 20:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik had wel ooit gelezen dat het uitvinding was van conservatieve Amerikaanse wetenschappers gericht tegen homo's en negroïde mensen.
Maar ik denk dat dat het ook niet is.
Hoogstwaarschijnlijk ooit via apen op mensen overgekomen. Apen zijn er immuun voor, mensen niet.
Hoewel een klein percentage van de mensen wel. En als je de natuur zijn beloop laat gaan, overleven zij als enige en is de mensheid er ook immuun tegen.
Maar dat doen mensen gelukkig niet. Beter vinden ze snel een oplossing.
dat is ook niet waar.quote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn Nederlandse biologieleraar vertelde ons dat homo's AIDS de wereld in hebben geholpen.
een beetje a la een goede man slaat soms zijn vrouw dus? Maar ik vond het wel leuk om te lezen, het bevestigde ook een hoop dingen die ik zelf al heb ervarenquote:Op zondag 22 november 2009 20:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gepikt van internet:
Vijf jaar lang was Joris Luyendijk correspondent voor het Midden-Oosten. Hij sprak met stenengooiers en terroristen, met taxichauffeurs en professoren, met slachtoffers, daders en hun familie. Hij ondervond aan den lijve dictatuur, bezetting, terreur en oorlog. Hoe meer hij meemaakte, hoe verbaasder hij raakte. Wat gaapte er een kloof tussen wat hij als correspondent ter plekke waarnam, en wat hij daarvan terugzag in de media. In Het zijn net mensen laat Luyendijk met pakkende voorbeelden en vol humor zien hoe de media ons een gefilterd, vervormd en gemanipuleerd beeld van het Midden-Oosten geven.
Alsof iemand wiens ouders uit het land van ataturk komen en zijn hele leven in het verdorven westen heeft geleefd ook maar íéts van de wetenschap weetquote:
Beetje, dit gaat eigenlijk puur over de media.quote:Op zondag 22 november 2009 20:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
een beetje a la een goede man slaat soms zijn vrouw dus? Maar ik vond het wel leuk om te lezen, het bevestigde ook een hoop dingen die ik zelf al heb ervaren.
Ja maar dan dus over de shock die hij weer hier ervaart als hij ziet hoe de media zijn.quote:Op zondag 22 november 2009 20:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
een beetje a la een goede man slaat soms zijn vrouw dus? Maar ik vond het wel leuk om te lezen, het bevestigde ook een hoop dingen die ik zelf al heb ervaren.
Die heb ik ook gezien.quote:Op zondag 22 november 2009 20:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar dan dus over de shock die hij weer hier ervaart als hij ziet hoe de media zijn.
Ook wel boeiend.
Wat ook boeiend was, gister op NL2 docu van Michael Moore over geweld in Amerika en de wapenwetgeving en de media.
Ja zo kijken ze tegen mij aan in Egypte denk ik.quote:Op zondag 22 november 2009 20:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alsof iemand wiens ouders uit het land van ataturk komen en zijn hele leven in het verdorven westen heeft geleefd ook maar íéts van de wetenschap weet![]()
.
Was het niet zo dat een vrouw in een van die boeken ( Een goede man slaat zijn vrouw of het zijn net mensen, weet het even niet precies) portretten van Ataturk in haar huis had hangen?quote:Op zondag 22 november 2009 20:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja zo kijken ze tegen mij aan in Egypte denk ik.
Ik heb het einde ook niet kunnen zien. Maar hij was idd goed! Vooral dat verhaal over dat 6 jarige jongetje dat een medescholier had neergeschoten, en dat verhaal van zijn moeder erachter. Hartverscheurend werkelijk.quote:Op zondag 22 november 2009 20:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij was goed he?
Ik heb het einde niet kunnen zien helaas.
Hmm!quote:Op zondag 22 november 2009 20:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Was het niet zo dat een vrouw in een van die boeken ( Een goede man slaat zijn vrouw of het zijn net mensen, weet het even niet precies) portretten van Ataturk in haar huis had hangen?
Is dit een spel? Net als zap de neger.quote:
Het was een Egyptische vrouw volgens mij, dus het kan best dat het in dat boek was en niet in het zijn net mensen.quote:Op zondag 22 november 2009 20:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hmm!
Niet spoilen alsjeblieft maar tot waar ik het heb gelezen is Ataturk maar 1 keer genoemd in 'een goede man slaat'
Die andere moet ik nog aan beginnnen.
Hehehe.quote:Op zondag 22 november 2009 20:57 schreef IHVK het volgende:
hoewel het zijn geen boeken met een plot dus je kan best spoilen een beetje.
Hm wat er op de voorkant staat trekt me nou niet bepaald aan.quote:Op zondag 22 november 2009 21:00 schreef Bortecinem het volgende:
Iedere Turk die ook maar een beetje waarde hecht aan zijn taal en afkomst moet dit boek hebben gelezen:
[ afbeelding ]
Don't judge a book by it's cover.quote:Op zondag 22 november 2009 21:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm wat er op de voorkant staat trekt me nou niet bepaald aan.
Maar ik sta open voor uitleg.
Maar ik vind juist dat men moet accepteren dat talen een dynamisch geheel zijn en constant aan verandering onderhevig zijn.quote:Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Don't judge a book by it's cover.![]()
Het gaat over het belang van (de Turkse) taal.
Lees het boek nou maar.quote:Op zondag 22 november 2009 21:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar ik vind juist dat men moet accepteren dat talen een dynamisch geheel zijn en constant aan verandering onderhevig zijn.
Nu is er veel Engels invloed in talen, over 100 jaar is het misschien Chinese invloed. Je doet er niks aan.
Taalpurisme lijkt me niet nuttig.
Maar goed misschien kan dat boek mij van het tegendeel overtuigen.![]()
Breezah-taal enzo zie ik ook niet zitten namelijk.
Jaa, en helemaal niet moeilijk. Perfect voor Nederlandse Turken zoals jij en ik.quote:Op zondag 22 november 2009 21:06 schreef IHVK het volgende:
Is het leuk geschreven?
(mijn voorwaarde om een boek te lezen)
Hij wordt de Turkse Einstein genoemd, hij mag een hoge dunk van zichzelf hebben, got it?quote:Op zondag 22 november 2009 21:06 schreef wikwakka2 het volgende:
Die kerel heeft wel een hoge eigendunk toruwens, zet hij zichzelf frontaal op al zijn boeken of zo? Narcist.
Bol.com heeft hem niet in stock. Koop hem hier:quote:Op zondag 22 november 2009 21:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://www.bol.com/nl/s/a(...)ml?_requestid=130466
welke?
'got it'quote:Op zondag 22 november 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij wordt de Turkse Einstein genoemd, hij mag een hoge dunk van zichzelf hebben, got it?
"komt een vrouw bij de dokter" staat eronder, anderhalf jaar terug gelezenquote:Op zondag 22 november 2009 21:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bol.com heeft hem niet in stock. Koop hem hier:
http://webwinkel.volkskra(...)joris-luyendijk.html
Ze zijn sowieso geen van beide op voorraad bij bol.quote:Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"komt een vrouw bij de dokter" staat eronder, anderhalf jaar terug gelezenwel een slecht boek
kunnen jullie me nog meerdere boeken aanraden? Ik bestel liever meer in een keer.
IHVK, ik dacht dat er iets anders was, want bij de een stond voordeeleditie en bij de ander paperback.
Hm.quote:Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"komt een vrouw bij de dokter" staat eronder, anderhalf jaar terug gelezenwel een slecht boek
kunnen jullie me nog meerdere boeken aanraden? Ik bestel liever meer in een keer.
IHVK, ik dacht dat er iets anders was, want bij de een stond voordeeleditie en bij de ander paperback.
Dat is Nederlandsquote:Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef IHVK het volgende:
is dat geen Turkse uitdrukking trouwens, of kan hij ook best in het Nederlands.
Zwart voor je ogen.
Hmm ok, zo wel even aan m'n moeder vragen, dit wil ik niet van m'n eigen geld betalen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze zijn sowieso geen van beide op voorraad bij bol.
Ok.quote:Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is Nederlands. 'Het werd zwart voor mijn ogen' ik werd aggressief/kon niet meer logisch nadenken/werd emotioneel.
Laat je moeder maar niet horen wat voor stoute dingen er allemaal instaanquote:Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hmm ok, zo wel even aan m'n moeder vragen, dit wil ik niet van m'n eigen geld betalen.
Ja, het was wel een zielig boek, maar meer ook niet. Niet met superveel zin gelezen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm.
Komt een vrouw bij de dokter was best zielig ?
Wat is deze? Check deze nerrrrdje dan.quote:Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef IHVK het volgende:
Ik heb het boek met de handtekening van Kluun.![]()
Hij was op zo een boekending waar ik ook was.
Vertel..quote:Op zondag 22 november 2009 21:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Laat je moeder maar niet horen wat voor stoute dingen er allemaal instaan.
Mja, waarschijnlijk niks dat je niet al weet of wat ook in Turkije gebeurt.quote:
hij heeft gelijkquote:Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef IHVK het volgende:
Ja en mijn leraar Nederlands vond het geen literatuur en een baggerboek.
Soms af en toe een overeenkomst, maar vaak totaal niet.quote:Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mja, waarschijnlijk niks dat je niet al weet of wat ook in Turkije gebeurt.
..quote:Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef IHVK het volgende:
Er staan geen stoute dingen in?![]()
Al helemaal niet als je 'komt een vrouw..' hebt gelezen.
Dat is een en al seks.
Ja, maar ik bedoel dat homoseksualiteit en prostitutie ook wel in Turkije voorkomen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Soms af en toe een overeenkomst, maar vaak totaal niet.
Vooral de scheiding van mannen en vrouwen neemt daar extreme proporties aan.
Oh op die fiets.quote:Op zondag 22 november 2009 21:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat homoseksualiteit en prostitutie ook wel in Turkije voorkomen.
Mijn vriend die literatuurwetenschappen studeert vond het ook een bagger boek.quote:Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef IHVK het volgende:
Ja en mijn leraar Nederlands vond het geen literatuur en een baggerboek.
De boeken die ik heb gelezen, misschien is dat duidelijker. Ik bedoel ook niet als hoofdonderwerp seks, maar toch komt er in de meeste boeken wel een stuk over voor.quote:Op zondag 22 november 2009 21:17 schreef IHVK het volgende:
Ligt ook een beetje aan je boekkeuze hoor.
Hollandsch.quote:Op zondag 22 november 2009 21:18 schreef wikwakka2 het volgende:
'op die fiets', is dat een turks gezegde of zo?
Uhu.quote:Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef IHVK het volgende:
Is het ook.
Je moet het lezen als ontspanning.
Ja en in de zomer wij naar opa en omaquote:Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Is het opa en oma bezoektijd zo rond de winter of zo?
Turkse opa's en oma's leven 6 maanden in Nederland en 6 maanden in Turkije.quote:Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Is het opa en oma bezoektijd zo rond de winter of zo?
Die van mij leven 2 weken in NL en de rest in TR.quote:Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Turkse opa's en oma's leven 6 maanden in Nederland en 6 maanden in Turkije.
Overwinteren doen ze hier, aangezien de Turkse winters bar koud zijn.
Rond deze tijd komen ze dus allemaal terug.
Weer wat geleerd.
De profiteursquote:Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Turkse opa's en oma's leven 6 maanden in Nederland en 6 maanden in Turkije.
Overwinteren doen ze hier, aangezien de Turkse winters bar koud zijn.
Rond deze tijd komen ze dus allemaal terug.
Weer wat geleerd.
Mijn opa wil eigenlijk helemaal niet meer naar NL komen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:27 schreef IHVK het volgende:
Veel wonen inderdaad ook permanent daarzo. Maar dan zien ze ons nooit. Dus dat doen ze niet. Hoewel mijn opa het wel graag zou willen.
'Maar'quote:Op zondag 22 november 2009 21:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
De mijne leven meestal niet meer dan 2,5 maanden in Nederland..
Doe dat!quote:Op zondag 22 november 2009 21:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
wtf, ik heb huiswerk voor morgen, even maken
Ik had liever een emotieloze opa dan geen, knoop dat maar eens in je orenquote:
Mijn opa's zijn juist wel emotioneel. Vorig jaar toen we van TR vertrokken begon mijn opa opeens heel hard te huilen, en dat terwijl hij ons in NL toch weer gaat zien. Was wel raar moet ik zeggen.quote:
Mijn opa is ook emotionee hoor. Maar hij wil liever gewoon heel het jaar daar blijven.quote:Op zondag 22 november 2009 21:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn opa's zijn juist wel emotioneel. Vorig jaar toen we van TR vertrokken begon mijn opa opeens heel hard te huilen, en dat terwijl hij ons in NL toch weer gaat zien. Was wel raar moet ik zeggen.
Ik heb maar 1 oma.quote:Op zondag 22 november 2009 21:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik had liever een emotieloze opa dan geen, knoop dat maar eens in je oren.
Weer een turk trouwens, op wmb. ZAP
Ik heb één oma die nog helemaal topfit is, de andere herkent mij al jaren niet meer. Nou ja, ze is nu wel zo dement dat ze eigenlijk niks meer kan en niemand meer herkentquote:Op zondag 22 november 2009 21:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mijn opa is ook emotionee hoor. Maar hij wil liever gewoon heel het jaar daar blijven.
l
[..]
Ik heb maar 1 oma.
dus nietquote:Op zondag 22 november 2009 21:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, zik zou zweren dat je 'maar 2,5 maanden' had geschreven.
Ik zou echt nooit dement willen worden.quote:Op zondag 22 november 2009 21:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb één oma die nog helemaal topfit is, de andere herkent mij al jaren niet meer. Nou ja, ze is nu wel zo dement dat ze eigenlijk niks meer kan en niemand meer herkent.
Maar ja, zo is het leven. Einde filosofische post.
Ja, maar je merkt er zelf volgens mij weinig van. Het werd ons wel duidelijk dat het niet goed meer ging toen we bij haar op bezoek waren en ze écht elke 5 minuten even naar de diepvries liep en ons ijsjes aanboodquote:Op zondag 22 november 2009 21:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit dement willen worden.
Maar goed wie wel.
einde filosofische post.
masallah zeggen we dan.quote:Op zondag 22 november 2009 21:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb mijn beide opa's en oma's nog, gelukkig.
Damn. Ja.quote:Op zondag 22 november 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar je merkt er zelf volgens mij weinig van. Het werd ons wel duidelijk dat het niet goed meer ging toen we bij haar op bezoek waren en ze écht elke 5 minuten even naar de diepvries liep en ons ijsjes aanbood. Later begon ze opeens Duits te praten, of verhalen over de oorlog te vertellen. Nog later herkende ze alleen nog haar in Nederland wonende kinderen, dat lijkt me als kind echt verschrikkelijk als je vader/moeder je opeens niet meer herkent
.
Oudjes worden toch wel emotioneel, ondanks hun dementie? Dat heb ik in ieder geval wel gezien, sommigen hebben toch wel echt behoefte aan praten en sommigen overdrijven hun situatie met opzet (!)quote:Op zondag 22 november 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar je merkt er zelf volgens mij weinig van. Het werd ons wel duidelijk dat het niet goed meer ging toen we bij haar op bezoek waren en ze écht elke 5 minuten even naar de diepvries liep en ons ijsjes aanbood. Later begon ze opeens Duits te praten, of verhalen over de oorlog te vertellen. Nog later herkende ze alleen nog haar in Nederland wonende kinderen, dat lijkt me als kind echt verschrikkelijk als je vader/moeder je opeens niet meer herkent
.
Het lijkt mij idd moeilijker voor de omgeving dan voor de 'patiënt' zelf.quote:Op zondag 22 november 2009 21:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
.
*kuch* ongelovige *kuch*quote:Op zondag 22 november 2009 21:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, je hoort het op hout af te kloppen.
mashaAllahquote:Op zondag 22 november 2009 21:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb mijn beide opa's en oma's nog, gelukkig.
A.R.Equote:Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef IHVK het volgende:
Mijn oma is overleden tijdens een avondgebed.
En het was wel opvallend, want zij zei altijd dat je het avondgebed nooit te lang moest laten wachten.
75 jaar ofzo is ze geworden, ze had al jaren last van hoge bloeddruk, uiteindelijk fataal geworden.
Oja veel Turken tonen weinig begrip voor mensne die geen zout mogen eten.![]()
Steeds zeiden ze tegen haar 'een beetje maakt toch niks uit'.
Kan er nog steeds boos om worden.
einde religieus verhaal
Sma, lees de feiten dan:quote:
quote:Deze vorm van bijgeloof heeft zowel een christelijke als een heidense oorsprong
Herkenbaar.. Sommige mensen vinden het overdreven om eetgewoonten aan te passen, "een beetje kan geen kwaad". Allah rahmet eylesin.quote:Op zondag 22 november 2009 21:43 schreef IHVK het volgende:
Mijn oma is overleden tijdens een avondgebed.
En het was wel opvallend, want zij zei altijd dat je het avondgebed nooit te lang moest laten wachten.
75 jaar ofzo is ze geworden, ze had al jaren last van hoge bloeddruk, uiteindelijk fataal geworden.
Oja veel Turken tonen weinig begrip voor mensne die geen zout mogen eten.![]()
Steeds zeiden ze tegen haar 'een beetje maakt toch niks uit'.
Kan er nog steeds boos om worden.
einde religieus verhaal
quote:Op zondag 22 november 2009 21:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bijgeloof is het werk van de ongelovigen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou zout ook nooit kunnen opgeven, ben echt verslaafd.quote:Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
En sinds kort heeft mijn andere oma ook hoge bloeddruk, maar niemand kan haar overtuigen om te stoppen met zout.
![]()
Tja..
Dan kan je er ook niets aan veranderen, eigenwijsheid is lastig..quote:Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
En sinds kort heeft mijn andere oma ook hoge bloeddruk, maar niemand kan haar overtuigen om te stoppen met zout.
![]()
Tja..
Ik moest lachen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:48 schreef IHVK het volgende:
Klopt af. schrijft met spuug en gooit een hoefijzer over zijn schouder.
Inderdaad RAUS met die ogen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Kunnen ze dat niet doen in hun eigen land.
Hmm, het is al bijna sinterklaas en ik heb die dingen nog niet eens in mijn AH zien liggenquote:
quote:Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, het is al bijna sinterklaas en ik heb die dingen nog niet eens in mijn AH zien liggen.
Welke AH?quote:Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, het is al bijna sinterklaas en ik heb die dingen nog niet eens in mijn AH zien liggen.
Volgens bortecinems redenering zijn alle turken dus heidenen. Want, als je in bijgeloof gelooft geloof je niet in het echte geloof (quote:
Stadsdriehoekquote:
Volgens mij maakte ze een grapje.quote:Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens bortecinems redenering zijn alle turken dus heidenen. Want, als je in bijgeloof gelooft geloof je niet in het echte geloof ().
Heul niet. Ik zie jullie wel achter mijn rug roddelen over mijn heidense praktijken. Het verbaast me dat jullie nog niet hebben geopperd mij te bekeren zoals de egyptenarenquote:
Sinterklaasdingen zijn apart bij de AH, soms bij de ingang soms op een onlogische plek.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Stadsdriehoek
Maar ik kijk ook eigenlijk nooit bij de snoepwaren. Je zou verwachten dat ze pepernoten wel gewoon ergens in het zicht zouden zetten...
hoort het niet tot shirk?quote:Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens bortecinems redenering zijn alle turken dus heidenen. Want, als je in bijgeloof gelooft geloof je niet in het echte geloof ().
Even alle grappen achterwegen gelaten, bijgeloof en de Islam gaan echt niet samen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, no. Nu heb ik trek. Maar we hebben alleen Mega Mindy wafels in huis liggen, wat nog te vreten is. (en fruitquote:
Toch zijn er meer dan genoeg mensen die daar anders over denken.quote:Op zondag 22 november 2009 21:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Even alle grappen achterwegen gelaten, bijgeloof en de Islam gaan echt niet samen.
Mega Mindy.quote:Op zondag 22 november 2009 21:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, no. Nu heb ik trek. Maar we hebben alleen Mega Mindy wafels in huis liggen, wat nog te vreten is. (en fruit)
Maar jij geloof in beide niet toch?quote:Op zondag 22 november 2009 21:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Even alle grappen achterwegen gelaten, bijgeloof en de Islam gaan echt niet samen.
Oh?quote:Op zondag 22 november 2009 21:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toch zijn er meer dan genoeg mensen die daar anders over denken.
Laat ze maar snel van gedachte, want het gaat echt niet samen. Het kan tot shirk leiden.quote:Op zondag 22 november 2009 21:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toch zijn er meer dan genoeg mensen die daar anders over denken.
Heb je 'een goede man slaat soms zijn vrouw' wel goed gelezen? hint: de taxichauffeurs.quote:
Het is shirk!quote:Op zondag 22 november 2009 21:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Laat ze maar snel van gedachte, want het gaat echt niet samen. Het kan tot shirk leiden.
Zoek maar op wat Shirk is.quote:Op zondag 22 november 2009 21:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heb je 'een goede man slaat soms zijn vrouw' wel goed gelezen? hint: de taxichauffeurs.
Dus 3 x kloppen op hout (als bijgeloof, dat er dan niets ernstigs gaat gebeuren ofzo), dat mag eigenlijk nietquote:
Nee, misschien interessant voor jou om iets over shirk te lezen?quote:Op zondag 22 november 2009 21:58 schreef Julis het volgende:
[..]
Dus 3 x kloppen op hout (als bijgeloof, dat er dan niets ernstigs gaat gebeuren ofzo), dat mag eigenlijk niet?
Dat kanquote:Op zondag 22 november 2009 21:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, misschien interessant voor jou om iets over shirk te lezen?
LOL. Vraag het anders maar even na aan een imam. Bijgeloof, oftewel Shirk is de grootste zonde van de Islam.quote:Op zondag 22 november 2009 22:00 schreef IHVK het volgende:
Als het boze oog shirk is gaan vrijwel alle Turken een lange tijd in de hel tegemoet. Volgens wiki in ieder geval.
quote:Volgens een overlevering van Ahmed en Al Hakim zou Mohammed eens de eed van een man hebben geweigerd die een amulet droeg en het dragen ervan als shirk hebben aangemerkt. Ook een amulet zoals het zogenoemde boze oog kan als shirk worden gezien.[8] Het bouwen van een moskee boven een graf wordt door puristen ook als zodanig afgewezen. Het bidden bij een graf is alleen toegestaan als ze niet zijn gericht tot de persoon die er begraven ligt.[9]
Kan.. misschien dat als je het gewoon in huis hebt, maar niet in de zogenaamde werking ervan gelooft, dat het geen shirk is? Je hebt verschillende soorten shirk hequote:
Wat wil je nou zeggen?quote:Op zondag 22 november 2009 22:02 schreef IHVK het volgende:
Punt is dat puristen de meest extreme interpretatie bombarderen als juiste en dat je daar niet tegenop kan, want anders ga je naar de hel.
Tja. Zo kom je niet veel verder als moslimwereld.
quote:Op zondag 22 november 2009 22:02 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ] Noo, ik ga nooit meer afkloppen!!
Bijna wel.quote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben alle turken dan zo'n blauw oog in huis?.
Ik wil mij ongenoegen uiten over mensen die meteen roepen dat je naar de hel gaat.quote:
Nee.quote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben alle turken dan zo'n blauw oog in huis?.
Uh, oke.quote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik wil mij ongenoegen uiten over mensen die meteen roepen dat je naar de hel gaat.
Ik praat weer in de rondte dus.
Okeequote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Zijn misschien meer dingen die je beter niet kunt doen, google eens over shirk. Ook iets met zweren.
Volgens mij zijn wikwakka2 en Julis de enige die het niet wisten?quote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bijna wel.
Het verbaast me dat jullie niet wisten dat het blauwe oog haram is en onder shirk valt.
En IHVK?quote:Op zondag 22 november 2009 22:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wikwakka2 en Julis de enige die het niet wisten?
Allah bilirquote:Op zondag 22 november 2009 22:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik wil mij ongenoegen uiten over mensen die meteen roepen dat je naar de hel gaat.
Ik praat weer in de rondte dus.
Dacht eerst van niet, maar ik zie het al. Heb jij zo'n blauw oog in huis?quote:
Abim duymasinquote:Op zondag 22 november 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
Moet ik jullie allemaal een blauw oog slaan ofzo?
Daarom dus, de meeste Turken doen het af als 'Ah, we geloven er toch niet in'.quote:Op zondag 22 november 2009 22:06 schreef IHVK het volgende:
Ik wist wel dat het bijgeloof was en dus buiten de islam viel.
Maar ik verbond er verder geen zware consequenties aan vast, onschuldig volksvermaak wat ik je brom.
Hoezo? Ik zei alleen dat er genoeg mensen zijn die zichzelf moslim noemen en toch in dat soort dingen geloven.quote:Op zondag 22 november 2009 22:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wikwakka2 en Julis de enige die het niet wisten?
Onschuldig is wat het lijkt. Geen deelgenoten toekennen aan Allah.quote:Op zondag 22 november 2009 22:06 schreef IHVK het volgende:
Ik wist wel dat het bijgeloof was en dus buiten de islam viel.
Maar ik verbond er verder geen zware consequenties aan vast, onschuldig volksvermaak wat ik je brom.
Ja.quote:Op zondag 22 november 2009 22:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dacht eerst van niet, maar ik zie het al. Heb jij zo'n blauw oog in huis?
Ik heb er al tweequote:Op zondag 22 november 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
Moet ik jullie allemaal een blauw oog slaan ofzo?
Het spijt me, verkeerd gelezen.quote:Op zondag 22 november 2009 22:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zei alleen dat er genoeg mensen zijn die zichzelf moslim noemen en toch in dat soort dingen geloven.
Hele discussie om niks.quote:Op zondag 22 november 2009 22:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het spijt me, verkeerd gelezen.
Meer op mensen gek maken..quote:Op zondag 22 november 2009 22:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geef maar toe, turken kicken op ruziemaken.
We hadden gister zo een knallende ruzie tijdens het avondeten.quote:Op zondag 22 november 2009 22:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ik ben namelijk door twee bontkraagjes in elkaar geslagen op weg naar huisquote:
Zo hoort het, aggressiviteit hoor je er van jongs af aan in te stampen.quote:Op zondag 22 november 2009 22:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
We hadden gister zo een knallende ruzie tijdens het avondeten.
quote:Op zondag 22 november 2009 22:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vertel.quote:Op zondag 22 november 2009 22:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
We hadden gister zo een knallende ruzie tijdens het avondeten.
Moet je maar niet kijken.quote:Op zondag 22 november 2009 22:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ik ben namelijk door twee bontkraagjes in elkaar geslagen op weg naar huis.
IHVK vertelde zijn ouders over zijn kindse hosselavontuurtjes, daar was vader sinas niet van gediend. Want negerinnen zijn haram, alleen turkse of holladnse smaatjes mogen.quote:
quote:Op zondag 22 november 2009 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
IHVK vertelde zijn ouders over zijn kindse hosselavontuurtjes, daar was vader sinas niet van gediend.
Hahahahahaha.quote:Op zondag 22 november 2009 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
IHVK vertelde zijn ouders over zijn kindse hosselavontuurtjes, daar was vader sinas niet van gediend. Want negerinnen zijn haram, alleen turkse of holladnse smaatjes mogen.
Stiekem was je pa jaloers dat hij in zijn jongen jaren niet zoveel meisjes playdequote:
Zo vader zo zoon.quote:Op zondag 22 november 2009 22:16 schreef IHVK het volgende:
Gewoon drie keer je verhaal editten ook nog. Wel een beetje faal.![]()
Mijn vader is overigens niet zo heel religieus en hij was een erge player vroeger had ik gehoord.![]()
Majah, ik wist al dit dit verhaal tegen me gebruikt zo worden.
Het is maar waar je trots op bent.. sorryquote:Op zondag 22 november 2009 22:16 schreef IHVK het volgende:
Mijn vader is overigens niet zo heel religieus en hij was een erge player vroeger had ik gehoord.![]()
Ja, ik edit mijn bericht altijd wel een eens. Om het nóg beter te makenquote:Op zondag 22 november 2009 22:16 schreef IHVK het volgende:
quote:Op zondag 22 november 2009 22:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is maar waar je trots op bent.. sorry
3 keer en dan nog een fout. Faal.quote:Op zondag 22 november 2009 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
IHVK vertelde zijn ouders over zijn kindse hosselavontuurtjes, daar was vader sinas niet van gediend. Want negerinnen zijn haram, alleen turkse of holladnse smaatjes mogen.
Ik was trots op het player gedeelte alleen.quote:Op zondag 22 november 2009 22:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is maar waar je trots op bent.. sorry
SANA NOLUYORquote:Op zondag 22 november 2009 22:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ik edit mijn bericht altijd wel een eens. Om het nóg beter te maken
[..]![]()
Eeh.. dacht je dat ik daar niet op doelde met m'n bericht, dat je het nog een keer zegt, alsof ik dat niet slecht vondquote:Op zondag 22 november 2009 22:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik was trots op het player gedeelte alleen.![]()
En ik weet wat het verder inhoudt dus ik ben terecht trots.
De details ervan ken jij verder niet hm?
Ik heb het trouwens één keer ge-edit om die extra zin er achteraan te zetten. Typefout, jwtzlfquote:Op zondag 22 november 2009 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
3 keer en dan nog een fout. Faal.
Hoef ik ook niet te kennen, om een mening te hebben over de situatie.quote:Op zondag 22 november 2009 22:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik was trots op het player gedeelte alleen.![]()
En ik weet wat het verder inhoudt dus ik ben terecht trots.
De details ervan ken jij verder niet hm?
Je weet niet wat het inhoudt dus je kan het ook niet slecht vinden.quote:Op zondag 22 november 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eeh.. dacht je dat ik daar niet op doelde met m'n bericht, dat je het nog een keer zegt, alsof ik dat niet slecht vond
Tamam, wat jij wilquote:Op zondag 22 november 2009 22:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je weet niet wat het inhoudt dus je kan het ook niet slecht vinden.
Ze denkt dat playen altijd gelijk is aan sletjes neuken denk ikquote:Op zondag 22 november 2009 22:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je weet niet wat het inhoudt dus je kan het ook niet slecht vinden.
Nee, dat is het eerste waar jij aan denkt.quote:Op zondag 22 november 2009 22:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze denkt dat playen altijd gelijk is aan sletjes neuken denk ik. Of naar de hoeren gaan. Of pooier spelen.
Dat was het dus niet, Bilmiyorem.quote:Op zondag 22 november 2009 22:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze denkt dat playen altijd gelijk is aan sletjes neuken denk ik. Of naar de hoeren gaan. Of pooier spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |