Als de afgelopen dagen iets is gebleken, is het wel dat de voorstanders minimaal zo selectief quoten. Sterker nog: ze doen aan misleiding, verzwijgen data en manipulen data naar hartenlust. Wellicht quoten sceptici selectief, maar de voorstanders gaan nog drie, vier stappen verder dan dat.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:41 schreef ethiraseth het volgende:
De hele tactiek van de "skeptici" bestaat al jarenlang uit selectief quoten en nu opeens is het een probleem omdat het in hun optiek tegen hen gebruikt wordt?

Je argument dat voorstanders minstens net zo selectief quoten leidt je af uit selectieve quotes.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:52 schreef isogram het volgende:
[..]
Als de afgelopen dagen iets is gebleken, is het wel dat de voorstanders minimaal zo selectief quoten. Sterker nog: ze doen aan misleiding, verzwijgen data en manipulen data naar hartenlust. Wellicht quoten sceptici selectief, maar de voorstanders gaan nog drie, vier stappen verder dan dat.
Een paar mooie overzichten op rij:
- http://bishophill.squares(...)ate-cuttings-33.html
- http://ecotretas.blogspot(...)sor-de-verdades.html

Uit de gehackte mails komt duidelijk naar voren dat voorstanders van de klimaathype selectief quoten uit de beschikbare data. De hoeveelheid posts is enorm omvangrijk. Het is zinloos om eerst door honderden mails te lopen waar geen dubieuze zaken in staan. De focus ligt op mails waarin WEL dubieuze zaken voorkomen. En als dat er nou maar een paar waren... - nee, het zijn er tientallen, zo niet honderden.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:56 schreef Monolith het volgende:
Je argument dat voorstanders minstens net zo selectief quoten leidt je af uit selectieve quotes.

Ik ben ook een burger, en ik geloof niks, als ze me een euro in de hand duwen loop ik eerst weg en kijk in de hand van me of die er ook wel werkelijk in zit.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef isogram het volgende:
[..]
Uit de gehackte mails komt duidelijk naar voren dat voorstanders van de klimaathype selectief quoten uit de beschikbare data. De hoeveelheid posts is enorm omvangrijk. Het is zinloos om eerst door honderden mails te lopen waar geen dubieuze zaken in staan. De focus ligt op mails waarin WEL dubieuze zaken voorkomen. En als dat er nou maar een paar waren... - nee, het zijn er tientallen, zo niet honderden.
Mails waaruit je een patroon kunt afleiden, namelijk dat er stelselmatig en jarenlang wordt geknoeid met allerlei data. Mails waaruit blijkt dat wetenschappers elkaar naar de mond praten en dat ze er alles aan doen om critici zwart te maken. Mails waaruit blijkt dat er wordt gefraudeerd, dat mensen zijn ontslagen als ze iets te kritisch waren, enzovoort.
En dit zijn dan alleen nog maar mails die bij de hack zijn aangetroffen! Mails die allang verwijderd zijn, omdat ze TE gevoelig zijn, staan hier niet eens tussen. En persoonlijke gesprekken evenmin.
In mijn optiek moet je toch wel ziende blind en horende doof zijn, wil je hierin geen patroon herkennen van stelselmatige manipulatie en verdraaiiing van feiten. En wat nog wel het meest trieste is: omdat ze hun krachten zo massaal bundelen en zich beroepen op "de grote concensus", worden burgers extreem goedgelovig en worden de overgebleven critici belachelijk gemaakt en door het slijk gehaald.

De focus ligt op selectieve quotes uit enkele mails. Die quotes in het perspectief van de daadwerkelijke mailwisselingen alleen al geven een heel ander beeld.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef isogram het volgende:
[..]
Uit de gehackte mails komt duidelijk naar voren dat voorstanders van de klimaathype selectief quoten uit de beschikbare data. De hoeveelheid posts is enorm omvangrijk. Het is zinloos om eerst door honderden mails te lopen waar geen dubieuze zaken in staan. De focus ligt op mails waarin WEL dubieuze zaken voorkomen. En als dat er nou maar een paar waren... - nee, het zijn er tientallen, zo niet honderden.
Ook al zou ik uit de mails daadwerkelijk afleiden dat er geknoeid is, dan nog betreft dit een klein deel van de omvangrijke data en wetenschappers.quote:In mijn optiek moet je toch wel ziende blind en horende doof zijn, wil je hierin geen patroon herkennen van stelselmatige manipulatie en verdraaiiing van feiten. En wat nog wel het meest trieste is: omdat ze hun krachten zo massaal bundelen en zich beroepen op "de grote concensus", worden burgers extreem goedgelovig en worden de overgebleven critici belachelijk gemaakt en door het slijk gehaald.

Eén van de websites waar ik naar verwijs, geeft heel duidelijk de context aan bij de e-mails waar naar wordt verwezen. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe het ontslag van bepaalde critici in gang wordt gezet.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef Monolith het volgende:
De focus ligt op selectieve quotes uit enkele mails. Die quotes in het perspectief van de daadwerkelijke mailwisselingen alleen al geven een heel ander beeld.
Ook al zou ik uit de mails daadwerkelijk afleiden dat er geknoeid is, dan nog betreft dit een klein deel van de omvangrijke data en wetenschappers.

Ik verbaas me ook een beetje over de felheid en vasthoudendheid die Monolith hier laat zien. Van iemand met een wetenschappelijke achtergrond verwacht ik meer bezinning en inzicht, maar zijn reacties doen me denken aan iemand die z'n ogen sluit en oren dichtstopt en blablablablabla blijft roepen als het NOS journaal de uitslag van Ajax-PSV door meent te moeten geven vlak voor Studio Sport.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:21 schreef isogram het volgende:
Ik kan alleen de conclusie trekken dat je extreem naïef en goedgelovig bent.

Er is helemaal niets mis met twijfel LB. Ik heb er ook gewoon naar gekeken. Maar als ik dan lees wat er daadwerkelijk in de e-mails staat, krijg ik een heel ander beeld dan de selectieve quotes die triomfantelijk op allerlei websites en in de media worden aangehaald. Ik sta daar blijkbaar niet alleen in en zie mensen als Haushofer die toch ook enige wetenschappelijke achtergrond hebben hetzelfde beweren. Ook op b.v. Talkrational is dat de toon. Isogram heeft nou meermaals op basis van deze e-mailtjes alle wetenschappers en wetenschap afgedaan als fraude.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook een beetje over de felheid en vasthoudendheid die Monolith hier laat zien. Van iemand met een wetenschappelijke achtergrond verwacht ik meer bezinning en inzicht, maar zijn reacties doen me denken aan iemand die z'n ogen sluit en oren dichtstopt en blablablablabla blijft roepen als het NOS journaal de uitslag van Ajax-PSV door meent te moeten geven vlak voor Studio Sport.
Er is niets mis met twijfel.

Wellicht dat hij ook van de subsidiepot trekt?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook een beetje over de felheid en vasthoudendheid die Monolith hier laat zien. Van iemand met een wetenschappelijke achtergrond verwacht ik meer bezinning en inzicht, maar zijn reacties doen me denken aan iemand die z'n ogen sluit en oren dichtstopt en blablablablabla blijft roepen als het NOS journaal de uitslag van Ajax-PSV door meent te moeten geven vlak voor Studio Sport.
Er is niets mis met twijfel.

Ach kijk, na de amateurpsychologie komt Lenin er nog even bij kijken.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Wellicht dat hij ook van de subsidiepot trekt?

Nou, het is een vraag he? Je had ook gewoon met "ja" bijvoorbeeld kunnen antwoorden.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach kijk, na de amateurpsychologie komt Lenin er nog even bij kijken.

Het is weer een mooie illustratie van het gebrek aan inhoud, zo'n 'hij zal er wel geld aan verdienen'. Nee helaas, ik verdien m'n geld op gezonde kapitalistische wijze gespeend van enige vorm van subsidie.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:25 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nou, het is een vraag he? Je had ook gewoon met "ja" bijvoorbeeld kunnen antwoorden.
Maar je vond het fatsoenlijker op deze wijze te reageren. Och... met dit soort opmerkingen ben je natuurlijk geen haar beter dan je iedereen die je tegenspreekt uitmaakt.

Dat is slechts één van m'n vele kwaliteiten.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mij best joh. Enige waar je goed in bent is hoogdravend op anderen neerkijken.

Quoted For Truth.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef isogram het volgende:
[..]
Mails waaruit je een patroon kunt afleiden, namelijk dat er stelselmatig en jarenlang wordt geknoeid met allerlei data. Mails waaruit blijkt dat wetenschappers elkaar naar de mond praten en dat ze er alles aan doen om critici zwart te maken. Mails waaruit blijkt dat er wordt gefraudeerd, dat mensen zijn ontslagen als ze iets te kritisch waren, enzovoort.
En dit zijn dan alleen nog maar mails die bij de hack zijn aangetroffen! Mails die allang verwijderd zijn, omdat ze TE gevoelig zijn, staan hier niet eens tussen. En persoonlijke gesprekken evenmin.
In mijn optiek moet je toch wel ziende blind en horende doof zijn, wil je hierin geen patroon herkennen van stelselmatige manipulatie en verdraaiiing van feiten. En wat nog wel het meest trieste is: omdat ze hun krachten zo massaal bundelen en zich beroepen op "de grote concensus", worden burgers extreem goedgelovig en worden de overgebleven critici belachelijk gemaakt en door het slijk gehaald.

Dat zal om een enkeling gaan. Daar ben ik niet zo bang voor. Dat is namelijk het voordeel van een regeling in EU verbandquote:Op woensdag 25 november 2009 08:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee, peertjes worden gewoon uit het buitenland gehaald na het verbod. Nog meer meters maken en nog slechter voor het mileu.

Ook niet zo moeilijk bij jouquote:Op woensdag 25 november 2009 17:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mij best joh. Enige waar je goed in bent is hoogdravend op anderen neerkijken.

Nee, dit niet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat denk je hiervan Monidique, gevalletje projectie?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |