Truequote:Op dinsdag 24 november 2009 21:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Tilburg University Authentication - SSO login
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zojuist gevraagd naar een oefententamen bij O&I. De docent (die ik nog niet eerder gezien had en ook niet op Blackboard tussen de docenten staat) zei eerst dat ie begrepen had dat het "niet de bedoeling van het team was" een tentamen plus uitwerking en normering op Blackboard te zetten. Toen ik zei dat dat verplicht was, deed ie verrast en zei hij dat het even na moest kijken.
quote:
Daarom vraag ik het volgende week nog eens (normaal is W. de avondcollegedocent) en anders ga ik gewoon ook mailen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:34 schreef GlowMouse het volgende:
- Docent: hee V., ik had een student die zegt dat het verplicht is
- V: ja dat is ook zo, maar dat willen we niet
zo gaat het, let maar op
Dit is ook zo subjectief als iets natuurlijk ....quote:De vragen en opgaven van een toets dienen representatief te zijn voor de stof van een
vak
Ja en een docent heeft heel erg veel vrijheid. Enige wat die regel zegt is dat je geen vragen mag krijgen over iets wat je niet gehad hebtquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:40 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Dit is ook zo subjectief als iets natuurlijk ....
heeft gewis geen tentamenbundels voor eerstejaars?quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:41 schreef Tegan het volgende:
Toch maar eens opzoeken of dat voor mij ook geldt.
Ik heb het zelf natuurlijk ook wel even nagekeken.quote:
Jawel, maar dat zegt niets over dat docenten die ook beschikbaar moeten maken of niet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
heeft gewis geen tentamenbundels voor eerstejaars?
Één tentamen is toch veel te weinig, wil je hoge cijfers halen zonder veel moeite dan is vijf toch wel het minimum.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:45 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jawel, maar dat zegt niets over dat docenten die ook beschikbaar moeten maken of niet.
Gewis is tof. Bonuspunten voor jou als je mij gequote als 'nuldejaars' kunt vinden in het recentste Gewis-blad.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:43 schreef GlowMouse het volgende:
ik ken de namen van al die verenigingen nog ook
Dat weet je wel.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef GlowMouse het volgende:
en hoe weet ik hoe jij je in je vrije tijd laat noemen
Sla de pauze over, dan ben je eerder klaar.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:17 schreef GlowMouse het volgende:
ik werk oa. van 14.45-18.30 en ik moet ook nog eten, helaas dus
Werkcollege, ze mogen vragen stellen en gaan liever om 18.45 weg dan om 18.30.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Sla de pauze over, dan ben je eerder klaar.
Is er van jouw vak al wel een oefententamen op Blackboard geplaatst trouwens?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Werkcollege, ze mogen vragen stellen en gaan liever om 18.45 weg dan om 18.30.
Ik ga er wel heen, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Morgen trouwens niet naar het gastcollege van De Hullu, GlowMouse?
Interessant hoor.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Is er van jouw vak al wel een oefententamen op Blackboard geplaatst trouwens?
Oh zo. Nee ik vind het normaal om te lunchen om half drie maar avondeten moet er gewoon op tijd zijnquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, na dat gastcollege natuurlijk.
quote:
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Één tentamen is toch veel te weinig, wil je hoge cijfers halen zonder veel moeite dan is vijf toch wel het minimum.
volgt wel logisch maar is onjuist. Er zijn ook enorm veel deeltoetsen (vorig jaar was er geen tentamen maar deeltoetsen, de dingen die online staan, zijn oude herkansingen). Dus oefening genoeg.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef Tegan het volgende:
Jouw studenten doen onnodig veel moeite of halen nooit hoge cijfers.
Dat kun je hebben als je vrijwel tegelijkertijd post. Jullie postten inderdaad in dezelfde seconde, maar dat zal ook nog wel op de tiende of honderdste seconde gelijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Edit: in de postgeschiedenis staat Tegan als laatste post.
Ik deed het met de gegeven informatie.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:37 schreef GlowMouse het volgende:
Het zijn er zelfs vierde conclusie
[..]
volgt wel logisch maar is onjuist. Er zijn ook enorm veel deeltoetsen (vorig jaar was er geen tentamen maar deeltoetsen, de dingen die online staan, zijn oude herkansingen). Dus oefening genoeg.
Was me niet opgevallenquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Edit: in de postgeschiedenis staat Tegan als laatste post.
tis nog veel leuker, met de sortering op tijd kunnen jullie twee posts in de toekomst in omgekeerde volgorde verschijnen, net hoe de pet van de databaseserver staatquote:
Alleen als ze in de database identieke tijd hebben? Dus, hoe nauwkeurig registreert de Fok database de tijd?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
tis nog veel leuker, met de sortering op tijd kunnen jullie twee posts in de toekomst in omgekeerde volgorde verschijnen, net hoe de pet van de databaseserver staat
Seconden, databases doen alles in seconden. Je kunt ook alles in tienden van seconden opslaan, maar voor hetzelfde datumbereik heb je dan 4 bits meer nodig en het enige type dat MySQL ondersteunt dat 4 bits groter is dan een byte, is gelijk 2x zo groot als een byte. Al met al zonde van de opslagruimte.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:48 schreef Tegan het volgende:
[..]
Alleen als ze in de database identieke tijd hebben? Dus, hoe nauwkeurig registreert de Fok database de tijd?
Ja, ok. Maar zodra de posts in de database staan, dan staat de volgorde toch vast.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef GlowMouse het volgende:
dan heb je de insertvolgorde, die is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de volgorde waarop iemand op de invoerbutton drukt.
wel eens een multithreaded app geschreven? zo'n db-server doet allerlei dingen tegelijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:50 schreef Tegan het volgende:
Magisch, hij heeft gewoon ergens anders een teller lopen, waar je ook mee kan knoeien.
die symmetrie was me nog niet opgevallenquote:
quote:Geachte heer ....,
Hoewel u in de elektronische studiegids niet bij de docenten van het vak Ondernemings- en Insolventierecht staat, meen ik u toch te herkennen als de hoor- en werkcollegedocent van gisterenavond (dinsdag).
Indien dat het geval is het volgende: ik ben de student die u bij het afsluiten van dat avondcollege vroeg naar het beschikbaar stellen van een oefententamen (inclusief antwoordindicatie en normering). Omdat u aangaf dat op te moeten zoeken en ik u het zoekwerk wil besparen, heb ik voor uw gemak de regels en richtlijnen van de examencommissie van de FRW bijgevoegd (te vinden op http://www.uvt.nl/studenten/rechten-plichten/onderwijs/oer/frw/). Ik wijs u op artikel 9 lid 5 van de regels en richtlijnen, waarin de verplichting om een voorbeeldtentamen plus antwoordindicatie/normering beschikbaar te stellen is vastgelegd.
Tevens wil ik opmerken dat uw op dinsdagavond j.l. gedane mededeling, over de voor het tentamen te bestuderen 'extra' arresten, in strijd is met artikel 9 lid 1 van de regels en richtlijnen, aangezien de tijd tussen de bekendmaking van die te bestuderen arresten en het tentamen minder dan één maand bestrijkt.
Indien u niet de docent bent die ik voor ogen heb, dan bied ik u mijn welgemeende excuses aan voor het ongemak. Ik zou het echter zeer op prijs stellen indien u dit mij dan toch even laat weten, zodat ik de mail alsnog naar de juiste pers(o)on(en) zou kunnen sturen.
Met vriendelijke groet,
.....
Ja, maar als mijn internet het niet meer doet kan ik ook niet op de uvt website voor de bibliotheek. Hij opent niks meer namelijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:30 schreef Tegan het volgende:
De hele bedoeling is dat je dan op het netwerk van de UvT zit, en dus niet meer op je eigen internet...
Gebruik het alleen als je dingen nodig hebt van het netwerk van de UvT, waar je thuis geen toegang tot hebt, of als je op de UvT zelf bent met je eigen computer.
Dan doe je iets niet goed. Maar een VPN verbinding kan je niet hebben tegelijk met je eigen internet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:51 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Ja, maar als mijn internet het niet meer doet kan ik ook niet op de uvt website voor de bibliotheek. Hij opent niks meer namelijk.
Mijn FF onthoudt al mijn wachtwoorden voor mijquote:Op woensdag 25 november 2009 15:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Bij mij gaat dat soms ook niet helemaal goed. Soms moet ik dan even disconnecten en weer reconnecten, maar het werkt uiteindelijk altijd wel.
Wel irritant dat je dan soms opnieuw bij Fok moet inloggen vanwege je veranderde ip.
Ik heb dat nu ookquote:Op woensdag 25 november 2009 16:03 schreef Tegan het volgende:
Mijn FF onthoudt al mijn wachtwoorden voor mij.
Ik had eerst ook Chrome en dat was prima, maar op den duur ging ik mij irriteren en nu ben ik een trouwe FF gebruiker.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik surf voorlopig met Chrome, maar ben niet helemaal tevreden.
Maar het gebeurde net toch echt. Ik kon gewoon rondsurfen en tegelijk de bibliotheekcatalogi bekijken.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed. Maar een VPN verbinding kan je niet hebben tegelijk met je eigen internet.
Ah zo! Kan je daar trouwens sneller mee downloaden? Dat zou wel briljant zijnquote:
vorig jaar nog wel, kon je door slim aanpassen van je routeringstabel alleen verkeer naar uvt.nl en sites die je zelf wilt via de vpn laten lopen.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed. Maar een VPN verbinding kan je niet hebben tegelijk met je eigen internet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |