abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75111117
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:36 schreef SeLang het volgende:

Ik had al een half jaar geleden een of andere bloedttest moeten doen maar elke keer kan ik pas over een maand terecht en dan ben ik alweer op vakantie enzo
Vakantie? Een studiereis is dat toch?
  zondag 29 november 2009 @ 15:39:11 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111122
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:34 schreef CoqAuVin het volgende:

Er is geen andere mogelijkheid dan dat de "mensen met centen" er op achteruit gaan. Iemand moet het gelag betalen en de middenklasse is al aardig uitgerookt.
Het is trouwens ook 100% terecht dat ze 'non-doms' gaan pakken. Waarom betaal ik 0% belasting en een autochtoon 40%?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75111157
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is trouwens ook 100% terecht dat ze 'non-doms' gaan pakken. Waarom betaal ik 0% belasting en een autochtoon 40%?
omdat je zo'n geweldig bijdrage aan de Engelse economie levert?
  zondag 29 november 2009 @ 15:40:30 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111161
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Vakantie? Een studiereis is dat toch?
Klopt, maar de meesten snappen dat niet
Uitrusten en relaxen doe ik inderdaad thuis.
Mijn reisverslagen
  zondag 29 november 2009 @ 15:42:39 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111221
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

omdat je zo'n geweldig bijdrage aan de Engelse economie levert?
Volgens de linkse regering wel

Aan de andere kant, nu geef ik m'n spaargeld uit in de Britse economie. Als ze belasting gaan heffen ben ik weg en vangen ze niets meer.
Mijn reisverslagen
pi_75111225
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:34 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Er is geen andere mogelijkheid dan dat de "mensen met centen" er op achteruit gaan. Iemand moet het gelag betalen en de middenklasse is al aardig uitgerookt.
[..]
Dat snap ik ook wel, maar de manier waarop de politici dat aanpakken, is met populistische leuzen dat alle rijken moeten inleveren, wat er natuurlijk alleen maar voor zorgt dat die leuk het land vertrekken en de middenklasse verder wordt leeggezopen. Als je 1 land makkelijk kunt verlaten voor een ander is dat Engeland wel!
quote:
En dat betaal ik zeker ook???
Euh! Dat betaal ik mooi nog zelf ja!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75111244
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Haha, het is wel terecht, maar op het moment dat ze het gaan doen vertrek je lekker toch,
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 29 november 2009 @ 15:44:51 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111296
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:
met populistische leuzen dat alle rijken moeten inleveren,
Het mooie is juist dat ik officieel een pauper ben.
Ik kan nieteens m'n creditcard limiet meer ophogen naar >1000
Waarschijnlijk kan ik zelfs unemployment benefits krijgen, maar dat vind ik immoreel....
Mijn reisverslagen
  zondag 29 november 2009 @ 15:46:27 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111343
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, het is wel terecht, maar op het moment dat ze het gaan doen vertrek je lekker toch,
Ik las dat ze in The City ook al aan het verplaatsen zijn naar Zwitserland. Dat is dan niet vanwege het 'non-domiciled' gebeuren maar vanwege de overheidbemoeienis met bonussen e.d.
Mijn reisverslagen
pi_75111480
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik las dat ze in The City ook al aan het verplaatsen zijn naar Zwitserland. Dat is dan niet vanwege het 'non-domiciled' gebeuren maar vanwege de overheidbemoeienis met bonussen e.d.
Niet alleen naar Zwitserland maar ook naar de Kaaiman eilanden, en het betreft ook veelal hedgefunds related mensen. Las zelfs dat het proces van vertrek al in volle gang was, en dat er meer uitgingen dan er binnenkwamen, hehe

Best wel jammer, dat als het grote gedeelte van het volk zo mokt, en de politici hun probeert te kalmeren met dat soort leuzen, dat de mensen die ze willen aanpakken rustig hun boel gaan inpakken en vertrekken. Kan daar niet wat aan gedaan worden? (! )
  zondag 29 november 2009 @ 15:51:27 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111532
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet alleen naar Zwitserland maar ook naar de Kaaiman eilanden, en het betreft ook veelal hedgefunds related mensen. Las zelfs dat het proces van vertrek al in volle gang was, en dat er meer uitgingen dan er binnenkwamen, hehe

Best wel jammer, dat als het grote gedeelte van het volk zo mokt, en de politici hun probeert te kalmeren met dat soort leuzen, dat de mensen die ze willen aanpakken rustig hun boel gaan inpakken en vertrekken. Kan daar niet wat aan gedaan worden? (! )
Dan ga jij toch ook naar de Kaaiman Eilanden? Beter weer dan hier
Ik wil de hele dag al naar buiten, maar elke keer als ik een stukje zon zie begint het weer te stortbakken op het moment dat ik m'n PC uit wil zetten. En ja, nu wordt het alweer bijna donker...
Mijn reisverslagen
pi_75111704
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag is waar je naartoe moet. Hier in het westen heb je dan niks meer te zoeken, want overal is het hetzelfde verhaal. Dan wordt het inderdaad ZO-Azië, of een donker hol in Afrika.

China lijkt mij wel wat. Daar is vrijwel alles mogelijk met betrekking tot biomedische experimenten.
  zondag 29 november 2009 @ 16:03:36 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75111944
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

De vraag is waar je naartoe moet. Hier in het westen heb je dan niks meer te zoeken, want overal is het hetzelfde verhaal. Dan wordt het inderdaad ZO-Azië, of een donker hol in Afrika.

China lijkt mij wel wat. Daar is vrijwel alles mogelijk met betrekking tot biomedische experimenten.
ZO-Azie ben ik weer een beetje naar aan het kijken.

En btw NL is nieteens zo slecht als je weer in aandelen kunt beleggen. 1,2% vermogensbelasting (gaat wel naar 1,5% denk ik), dividend kun je ermee verrekenen en geen echte capital gain tax. Alleen als de markt overgewaardeerd is (zoals nu) is het erg ongunstig omdat je dan veel meer belasting betaalt over dezelfde assets.
Mijn reisverslagen
pi_75111950
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan ga jij toch ook naar de Kaaiman Eilanden? Beter weer dan hier
Ik wil de hele dag al naar buiten, maar elke keer als ik een stukje zon zie begint het weer te stortbakken op het moment dat ik m'n PC uit wil zetten. En ja, nu wordt het alweer bijna donker...
Ben jij eigenlijk niet bang dat, mocht je bijvoorbeeld een mis stap maken met je trades, dat je toch nog weer full time aan het werk moet en dat dat een probleem gaat worden omdat je CV natuurlijk wat 'gaps' vertoont ?
pi_75112088
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

En btw NL is nieteens zo slecht als je weer in aandelen kunt beleggen. 1,2% vermogensbelasting (gaat wel naar 1,5% denk ik), dividend kun je ermee verrekenen en geen echte capital gain tax.
dat laatste zou ik wel rekening mee houden op termijn. Capital gains tax met een minimum, met een carry over van excedent capital gains tax.

Als we dan toch hebben hoe Nederland de gaten gaat vullen, ligt die nogal voor de hand, aangezien NL zo ongeveer het enige land ter aarde heeft die zo'n rare fictieve heffing heeft.

Inclusief vermogenswinsten op huizen. Zijn we voor een stuk ook direct van de HRA discussie af.

Dan kun je idd beter naar een onderontwikkeld land in ZO Azie, aangezien heffing daar veelal op praktische gronden (cash economy) op basis van bezit ipv inkomsten gaat.
pi_75112335
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben jij eigenlijk niet bang dat, mocht je bijvoorbeeld een mis stap maken met je trades, dat je toch nog weer full time aan het werk moet en dat dat een probleem gaat worden omdat je CV natuurlijk wat 'gaps' vertoont ?
Het gevaar van gaps op je cv is bij een engineer wat minder aan de orde (denk ik) omdat je werk- en kenniservaring al eenmaal is opgedaan en minder afhankelijk is van de tijdsgeest. Daarnaast, mocht SeLang aan het werk gaan wat ik onwaarschijnlijk acht, hoeft hij zich ook niet in te likken bij een werkgever omdat hij niet als rookie op de markt komt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75112364
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

En btw NL is nieteens zo slecht als je weer in aandelen kunt beleggen. 1,2% vermogensbelasting (gaat wel naar 1,5% denk ik), dividend kun je ermee verrekenen en geen echte capital gain tax. Alleen als de markt overgewaardeerd is (zoals nu) is het erg ongunstig omdat je dan veel meer belasting betaalt over dezelfde assets.
En in Nederland kom jij in aanmerking voor allerlei proletenvoordeeltjes. Zorgtoeslag, sociale woningbouw, extraatjes van de gemeente, noem het allemaal maar op. Alleen huurtoeslag kun je vergeten, want daarvoor kijkt men ook naar je vermogen.

Je hebt trouwens best kans dat men je niet eens vraagt om aangifte te doen, als je toch geen belastinghistorie en geen inkomen hebt. Dan ziet men je gewoon als marginale proleet.
pi_75112469
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

En in Nederland kom jij in aanmerking voor allerlei proletenvoordeeltjes. Zorgtoeslag, sociale woningbouw, extraatjes van de gemeente, noem het allemaal maar op. Alleen huurtoeslag kun je vergeten, want daarvoor kijkt men ook naar je vermogen.

Je hebt trouwens best kans dat men je niet eens vraagt om aangifte te doen, als je toch geen belastinghistorie en geen inkomen hebt. Dan ziet men je gewoon als marginale proleet.
helaas is het niet doen van de vereiste aangifte strafbaar enzo, ook als je niet automatisch een uitnodiging krijgt (die je wel krijgt als je je opnieuw vestigt, nog even afgezien van bankrenseignering enzo).

Maar waarom zou je je vestigen in een land met een groot tekort, als je prioriteit is om belastingheffing te ontlopen. Daar heb je immers meer kans op in een land met een overschot, lijkt me
  zondag 29 november 2009 @ 16:25:21 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75112617
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik doe geen 'trades' maar beleg alleen nog maar significant geld voor lange termijn op het moment dat het fundamenteel goedkoop is. Dan kan er weinig misgaan. Zolang ik op lange termijn gemiddeld jaarlijks 4% reeel rendement maak hou ik geld over. Dat lijkt me geen onrealistische target, gezien de historische norm die 6-7% is. (en als je echt laag koopt zou je meer moeten kunnen halen)

En mocht ik het toch niet redden, ja dan moet ik weer gaan werken. Maar met een CV heb ik niets meer te maken want in dat geval ga ik echt niet meer 5 dagen per week van 9-18 werken. Hooguit een parttime baantje als postbode ofzo om een deel van m'n vaste kosten te dekken (en de rest komt dan uit beleggingen). Maar die kans is klein denk ik.

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen strategieen meer kan volgen waarbij de mogelijkheid bestaat dat ik overnight de helft van m'n kapitaal wegblaas . Maar dergelijke risico's hoef ik dus ook niet te nemen. Als ik laag genoeg koop is alleen het dividend al genoeg om van te leven. En als dat dividend jaarlijks gemiddeld met de inflatie meestijgt is dat genoeg. Als tijdens een crisis het dividend niet genoeg is (of ik onverwachte grote uitgaven heb) kan ik altijd kleine stukjes (max 1-2% per jaar) van de portefeuille verkopen. Affijn, ik heb die strategie al eens uitgelegd.
Mijn reisverslagen
pi_75112777
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

helaas is het niet doen van de vereiste aangifte strafbaar enzo, ook als je niet automatisch een uitnodiging krijgt (die je wel krijgt als je je opnieuw vestigt, nog even afgezien van bankrenseignering enzo).
Oké. Daar valt dus niet aan te ontkomen.

Ik dacht dat, omdat ik in de eerste jaren toen ik ging werken ook geen aangiftebiljet kreeg toegestuurd, ook al moest ik formeel wel een klein beetje bijlappen ivm vermogen.
quote:
Maar waarom zou je je vestigen in een land met een groot tekort, als je prioriteit is om belastingheffing te ontlopen. Daar heb je immers meer kans op in een land met een overschot, lijkt me
Ja, je hebt gelijk.
  zondag 29 november 2009 @ 16:32:44 #221
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75112891
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:25 schreef SeLang het volgende:

[..]
Hooguit een parttime baantje als postbode ofzo om een deel van m'n vaste kosten te dekken (en de rest komt dan uit beleggingen). Maar die kans is klein denk ik.
kleine baantjes zijn er niet en er staan net 3000 TNT postbodes op straat
pi_75112922
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doe geen 'trades' maar beleg alleen nog maar significant geld voor lange termijn op het moment dat het fundamenteel goedkoop is. Dan kan er weinig misgaan. Zolang ik op lange termijn gemiddeld jaarlijks 4% reeel rendement maak hou ik geld over. Dat lijkt me geen onrealistische target, gezien de historische norm die 6-7% is. (en als je echt laag koopt zou je meer moeten kunnen halen)

En mocht ik het toch niet redden, ja dan moet ik weer gaan werken. Maar met een CV heb ik niets meer te maken want in dat geval ga ik echt niet meer 5 dagen per week van 9-18 werken. Hooguit een parttime baantje als postbode ofzo om een deel van m'n vaste kosten te dekken (en de rest komt dan uit beleggingen). Maar die kans is klein denk ik.

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen strategieen meer kan volgen waarbij de mogelijkheid bestaat dat ik overnight de helft van m'n kapitaal wegblaas . Maar dergelijke risico's hoef ik dus ook niet te nemen. Als ik laag genoeg koop is alleen het dividend al genoeg om van te leven. En als dat dividend jaarlijks gemiddeld met de inflatie meestijgt is dat genoeg. Als tijdens een crisis het dividend niet genoeg is (of ik onverwachte grote uitgaven heb) kan ik altijd kleine stukjes (max 1-2% per jaar) van de portefeuille verkopen. Affijn, ik heb die strategie al eens uitgelegd.
Gast! Een baantje als postbode!

Jij kunt beter beleggingsadviezen gaan geven, gebaseerd op macro-economische vooruitzichten! Een paar keer per jaar een college, een macro-economische column in de krant, af en toe met je kop op teevee, en je bent binnen.
  zondag 29 november 2009 @ 16:34:43 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75112937
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste zou ik wel rekening mee houden op termijn. Capital gains tax met een minimum, met een carry over van excedent capital gains tax.

Als we dan toch hebben hoe Nederland de gaten gaat vullen, ligt die nogal voor de hand, aangezien NL zo ongeveer het enige land ter aarde heeft die zo'n rare fictieve heffing heeft.

Inclusief vermogenswinsten op huizen. Zijn we voor een stuk ook direct van de HRA discussie af.

Dan kun je idd beter naar een onderontwikkeld land in ZO Azie, aangezien heffing daar veelal op praktische gronden (cash economy) op basis van bezit ipv inkomsten gaat.
Ben ik met je eens. Als de daadwerkelijke rendementen weer boven de fictieve 4% gaan uitkomen dan zal NL ook een 'echte' capital gain tax invoeren.

Maar zolang dat in lijn is met wat internationaal normaal is (zeg 33%) is er nog steeds weinig aan de hand. Stel, ik kan op lange termijn een rendement halen in lijn met het historisch gemiddelde van 6-7%. Belast dat met 33%, dan zit ik nog steeds boven de 4% die ik ongeveer netto moet hebben.

In ZO-Azie gaan wonen in een land waar dit soort inkomsten onbelast zijn is natuurlijk een stuk gunstiger, ook als je daar niet voor altijd blijft. Immers, niet betaalde belastingen voegen zich elk jaar bij je kapitaal en mocht je ooit teruggaan naar NL dan heb je meer kapitaal dan je anders gehad zou hebben.
Mijn reisverslagen
  zondag 29 november 2009 @ 16:37:23 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75113026
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Sociale woningbouw etc zie ik wel zitten. Ik geef er toch geen flikker om hoe ik woon
Dingen niet opgeven is niet aan de orde. Ik doe niks illegaals (hoeft ook niet).
Mijn reisverslagen
pi_75113149
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sociale woningbouw etc zie ik wel zitten. Ik geef er toch geen flikker om hoe ik woon
Dan kun je beter (anti)kraak gaan. Maar daar hebben we het in het verleden weleens eerder over gehad.

Grote kans dat je dan beter terecht komt dan via de sociale woningbouw, en ook nog eens (veel!) minder betaalt. Wel om de twee jaar ofzo verhuizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')