quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Dunckie het volgende:Dat hij zo populair is heeft alles te maken met de me-first 1-on-1 stats are more important than winning mentaliteit. Larry Brown heeft Iverson 1200 wedstrijden gecoached, en hij heeft hem 1200 keer horen vloeken, elke keer als hij hem wisselde. En dan hebben ze het vaak over zijn 'winnaars'mentaliteit...egoisme en asociaal gedrag vermomd als 'instelling', meer is het niet. Zwaar overgewaardeerd die gast.
Dat hij zo populair was heeft vooral te maken met zijn manier van aanvallen. Gewoon als klein mannetje naar de ring gaan en ondanks alle klappen gewoon op staan en het opnieuw doen.
En kijk eens naar de ploeg waarmee hij de finale van de NBA haalde en zelfs een voorsprong nam tegen de Lakers. De starting line-up bestond uit Tyrone Hill, Jumaine Jones, Dikembe Mutombo, AI en Aaron McKie. Van de bank kwamen Snow, Bell en Matt Geiger. Dit moet echt het slechtste team ooit in de NBA Finals zijn. In die periode was Iverson op zijn top en ja hij schoot veel, maar met zo'n ploeg om je heen is dat ook iets wat je in het teambelang moet doen.
De laatste jaren is het wel verschrikkelijk geworden en is het een aandachtszoekende verwende topper geworden waar teams alleen maar beter werden als ze weggingen. Naja, Detroit is nog een uitzondering, maar dat heeft andere redenen. Daar hebben ze Stuckey gewoon enorm overschat
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."