hij is uiteindelijk toch algebraisch opgelostquote:Op donderdag 19 november 2009 19:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
waar komt die "=" vandaan?
[..]
die doe je niet algebraïsch.
Van Wikipedia:quote:Op donderdag 19 november 2009 16:36 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag:
De 4e regel zie je dat -y'' (0)
Waarom is dat?
Voor zover ik weet niet, maar als je negatieve lengtes hebt of een korste pad wilt weten van elk punt naar elk ander punt dan is Dijkstra niet te gebruiken of niet het snelste.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:59 schreef Hap_Slik het volgende:
Zijn er eigenlijk efficiëntere kortstepad-algoritmen dan het kortstepad-algoritme van Dijkstra? Google geeft in dit geval weinig tot geen uitsluitsel.
- de mediaan hoeft niet te bestaanquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:55 schreef mrbombastic het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de steekproefmediaan niet precies [ afbeelding ] is, met [ afbeelding ] de empirische verdelingsfunctie?
[ afbeelding ]
Dit is precies het probleem van de Zeven bruggen van Koningsbergen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:03 schreef beertenderrr het volgende:
Ik zat vandaag op school wiskunde sommen te maken en was op een gegeven moment dergelijke huisjes aan het tekenen:
[ afbeelding ]
De kunst van deze huisjes is dat ze op een paar manieren getekend kunnen worden zonder je pen van het papier te halen. Hierover heb ik twee vraagjes waar jullie misschien wel antwoord op hebben:
1) Hoe heet een dergelijk huisje? Dan kan ik het tenminste googlen![]()
2) Is dit ooit al eens wiskundig vraagstuk geweest van een bekende wiskundige? Ik moet een PO maken die ik hier eventueel over kan houden. Ik weet dat Euler wel een dergelijk vraagstuk heeft opgelost met bruggen in Kralinigrad, maar of dat onder dezelfde noemer valt, weet ik niet.
Alvast thnx voor jullie antwoord
p.s. Don't mention mijn teken skillz0rz
Waarom tel ik dan vijf hoekpuntenquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem van de Zeven bruggen van Koningsbergen.
Dat het probleem hetzelfde is, betekent toch niet dat de instance ook hetzelfde is?quote:
Dat is een semantisch probleem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat het probleem hetzelfde is, betekent toch niet dat de instance ook hetzelfde is?
Ok, dan neem ik dat mee voor mijn opdrachtquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem van de Zeven bruggen van Koningsbergen.
1) Wanneer bestaat de mediaan dan niet?quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
1) de mediaan hoeft niet te bestaan
2) F is niet strict stijgend, hoe definieer de inverse?
Sowieso zijn elementen van deze vectorruimte polynomen en geen kolomvector oid. Een kolomvector wordt het pas als je een basis hebt gekozen.quote:Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik krijg dan dus [ afbeelding ] en de tweede is hetzelfde maar dan met -wortel(0,5)?
Ik vind een ééndimensionale basis nog een beetje gek. Hoewel een basis voor de nullspace vaak ook ééndimensionaal was natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |