abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2009 @ 22:01:25 #201
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74866675
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Alle Palestijnen zijn terroristen? De bloemist die zijn bedrijf aan flarden zag gebombardeerd, de moeder die haar kind bloedend op kon rapen, de mensen die in een huis gejaagd werden en desondanks werden beschoten?

van een palastijn
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 22:02:32 #202
137949 Disana
pi_74866724
quote:
Ik kan alleen mijn vraag maar herhalen.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:03:10 #203
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74866747
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De commissie die het rapport opstelde bestond uit een aantal personen waarvan je van te voren kon weten dat ze Israel schuldig zouden vinden aan oorlogsmisdaden.

Als je alleen al kijkt naar het mandaat, dan heb je niet zoiets van "Goh, ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt"
[..]

Ik weet niet wat jij weet van dit soort onderzoeken, maar normaal gesproken ga je daar iets onafhankelijker en objectiever in. Nu gaan ze erin met het mandaat dat Israel de wet heeft overtreden, en ze gaan alle overtredingen onderzoeken. Leve de objectieve onderzoeken! Er zijn bovendien genoeg bewijzen te vinden dat de Goldstone commissie allerlei bewijzen met betrekking tot overtredingen van Hamas en Fatah genegeerd hebben en ik vind het een beetje verdacht dat je die sites nu juist niet kan vinden.

En het ziet er inderdaad naar uit dat er Israelische soldaten zijn die veel te trigger-happy waren. Dat is verschrikkelijk voor de mensen die ze neergeschoten hebben. Ik zie echter ook dat het Israelische leger een onderzoek gestart is. Ik hoop dat daarin van alles naar boven komt met wat er tijdens operatie 'Cast lead' gebeurd is. Ik zie dat zelfreinigende vermogen overigens niet terug bij Hamas die ook een aardige bodycount hebben opgebouwd onder de palestijnse bevolking.
Ja, Goldstone:
quote:
Richard Goldstone is a Jewish South African,[3] who is married to Noleen Goldstone. They have two daughters (Glenda and Nicole) and four grandsons (Jason, Sean, Ben and Jordan). According to his daughter Nicole, Goldstone "is a Zionist and loves Israel."[4] Goldstone himself, in a 2000 speech in Jerusalem, noted that "bringing war criminals to justice stems from the lessons of the Holocaust".[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Goldstone

Typisch iemand die het opneemt voor Palestina!

Verder nog argumenten?

Dat onderzoek is trouwens niet gestart. Dat zou namelijk anti-Israëlisch zijn, aldus Netadinges. Wat nou zelfreinigend vermogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowlingbal op 19-11-2009 22:09:50 ]
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 19 november 2009 @ 22:03:59 #204
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74866787
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Alle Palestijnen zijn terroristen? De bloemist die zijn bedrijf aan flarden zag gebombardeerd, de moeder die haar kind bloedend op kon rapen, de mensen die in een huis gejaagd werden en desondanks werden beschoten?
van een palastijn
pi_74867057
quote:

[..]

De commissie die het rapport opstelde bestond uit een aantal personen waarvan je van te voren kon weten dat ze Israel schuldig zouden vinden aan oorlogsmisdaden.

Als je alleen al kijkt naar het mandaat, dan heb je niet zoiets van "Goh, ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt"
[..]
We laten Goldstone zelf aan het woord:
quote:
That is why I and others refused the original mandate – it only called for an investigation into violations committed by Israel. The mandate given to and accepted by me and under which we worked and reported reads as follows:
“. . .to investigate all violations of international human rights law and international humanitarian law that might have been committed at any time in the context of the military operations that were conducted in Gaza during the period from 27 December 2008 and 18 January 20089, whether before, during or after”.
That mandate clearly included rocket and mortar attacks on Israel and as the report makes clear was so interpreted and implemented. It was the report with that mandate that was adopted by the Human Rights Council and that included the serious findings made against Hamas and other militant Palestinian groups.
http://washingtonindepend(...)ents-his-gaza-report

Kortom, BS. Hoewel ik moet zeggen dat de originele bewoording niet verkeerd zou zijn als het onderzoek ook echt ging naar alleen misdaden begaan door Israël.
pi_74867109
Dus, wat is er nu eigenlijk concreet mis met het rapport?
  donderdag 19 november 2009 @ 22:12:46 #207
248844 Bowlingbal
pi_74867148
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:11 schreef Monidique het volgende:
Dat het confronterend is.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74867179
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:11 schreef Monidique het volgende:
http://www.goldstonereport.org/controversies
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74867266
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

We laten Goldstone zelf aan het woord:
[..]

http://washingtonindepend(...)ents-his-gaza-report

Kortom, BS. Hoewel ik moet zeggen dat de originele bewoording niet verkeerd zou zijn als het onderzoek ook echt ging naar alleen misdaden begaan door Israël.
quote:
Mandate

The mandate the UNHRC developed is a matter of great importance. Judge Goldstone explicitly claims he took the position as head of the FFM because they had changed the mandate to be more "even-handed." Originally it specifically targeted Israel, and, in its language, anticipated a verdict of guilty. The accusations that Hamas had used human shields, fired from among civilians at civilians, dressed as civilians, used ambulances and hospitals—all of which are war crimes and which helped explain civilian casualties, were not on the agenda for examination at all. With so one-sided a mandate, even Mary Robinson, who presided over one of the most vocal anti-Israel assemblies of the new century – Durban, August 2001 – refused to head the commission.

Richard Goldstone accepted with a request that the range of the inquiry be enlarged to include Hamas’ behavior, and, in appointing Goldstone and other members of the Mission, the Council President rephrased the charge in accordance with Goldstone’s request. However, the President never requested nor received any UNHRC approval for the change; the “revised” mandate was never legally binding; and the Report reflects the original mandate in almost every aspect of its approach – from its framng narrative, to its selection of evidence and witnesses, to its harsh conclusions.
http://www.goldstonereport.org/controversies
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 19 november 2009 @ 22:15:19 #210
248844 Bowlingbal
pi_74867270
quote:
Ja, Israël wilde niet meedoen, en dat is dan de fout van het rapport. Jawel.
- Donald Love
pi_74867466
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, Israël wilde niet meedoen, en dat is dan de fout van het rapport. Jawel.
Dan lees je de tekst die in die link staat toch niet? Prima hoor, ik heb al meerdere keren toegegeven dat Israel grote fouten gemaakt heeft tijdens die operatie in Gaza, en daar mogen ze best voor onderzocht worden.

Alleen het rapport was zo schokkend eenzijdig, dat staat niet alleen in deze link. Jammer dat je niet meerdere bronnen tot je wil nemen.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:20:02 #212
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_74867494
haha
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_74867589
quote:
quote:
and the Report reflects the original mandate in almost every aspect of its approach – from its framng narrative, to its selection of evidence and witnesses, to its harsh conclusions
Ok, dus mensen zijn het oneens met het rapport. Bekend. Wat is er nu mis met het rapport? Ik bedoel, de website helpt niet: het rapport is fout, het is de schuld van NGO's, het is de schuld van de media, hier, zie wat deze extremistische haatzaaier erover te zeggen heeft, etcetera, etcetera.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:24:58 #214
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74867731
PVV zet illegale Joden in bij oorlog met islam

ik snap de conectie niet zo ??we zijn nu bij gold-stone
  donderdag 19 november 2009 @ 22:26:06 #215
248844 Bowlingbal
pi_74867786
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:24 schreef telavivnick het volgende:
PVV zet illegale Joden in bij oorlog met islam

ik snap de conectie niet zo ??we zijn nu bij gold-stone
Dat is altijd zo. Zodra je wat beweringen weerlegt met een feit of een bron begint men over iets anders te huilen.
- Donald Love
pi_74868032
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Ok, dus mensen zijn het oneens met het rapport. Bekend. Wat is er nu mis met het rapport? Ik bedoel, de website helpt niet: het rapport is fout, het is de schuld van NGO's, het is de schuld van de media, hier, zie wat deze extremistische haatzaaier erover te zeggen heeft, etcetera, etcetera.
Als je het niet wil lezen, prima. Dit heeft niets te maken met het niet eens zijn met het rapport, maar met het rapporteren van onjuistheden. Maar dan moet je het stuk wel lezen.
pi_74872978
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:19 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan lees je de tekst die in die link staat toch niet? Prima hoor, ik heb al meerdere keren toegegeven dat Israel grote fouten gemaakt heeft tijdens die operatie in Gaza, en daar mogen ze best voor onderzocht worden.

Alleen het rapport was zo schokkend eenzijdig, dat staat niet alleen in deze link. Jammer dat je niet meerdere bronnen tot je wil nemen.
Als Goldstone zelf gehandeld en onderzocht heeft volgens zijn eigen mandaat, dat hierboven geciteerd wordt, dan is zijn basishouding, zijn startpunt, neutraler dan hem opgedragen werd en dat is dan te prijzen.
Als na deze opzichtige poging tot neutraliseren zijn rapport nog steeds schokkend eenzijdig is, dan is er toch wel iets aan de hand.

Ofwel Goldstone belazert de zaak (gezien zijn reputatie niet aannemelijk), ofwel Israel belazert de zaak (gezien zijn reputatie ..........) vul zelf maar in.

Edit: Oh, voor de goede orde: ik heb het rapport niet gelezen. Ik geloof zo ook wel dat het helemaal niet leuk was toen en daar. Maar ik kan wel logisch nadenken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74875644
quote:

[..]

Gedegen onderzoekers met kennis van oorlogsmisdaden? Oorlogsmisdaden zijn niet zo ingewikkeld, als je vanuit helicopters op burgers gaat schieten onder het motto 'Befehl ist Befehl' is daar vrij snel sprake van.
quote:
Als je zelf kinderlijken had geteld ook niet.
quote:
En het ziet er inderdaad naar uit dat er Israelische soldaten zijn die veel te trigger-happy waren. Dat is verschrikkelijk voor de mensen die ze neergeschoten hebben.
En leuk voor die mensen die daar opdracht toe hebben gegeven.
quote:
Ik zie echter ook dat het Israelische leger een onderzoek gestart is. Ik hoop dat daarin van alles naar boven komt met wat er tijdens operatie 'Cast lead' gebeurd is. Ik zie dat zelfreinigende vermogen overigens niet terug bij Hamas die ook een aardige bodycount hebben opgebouwd onder de palestijnse bevolking.
Als Israel zelfreinigend vermogen had gehad, dan was het niet gebeurd. Het is duidelijk een politiek van terreur geweest, net als in Libanon, net als in Ramallah. Het zijn represailles, niks anders, ordinaire nazimethoden. Er worden raketjes geschoten, dan maken we 100 burgers van hun af voor elke raket die doel treft, dat doen ze dan onder het mom van een militair doel, maar de verhouding tussen burgerslachtoffers en militair succes maakt de aard van de operatie duidelijk: Het was een collectieve strafexpeditie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')