abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75105517
Superlief zo'n grote zus. Heeft hij er nu nog iets over gezegd?
  zondag 29 november 2009 @ 19:55:13 #152
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75119240
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef renzell het volgende:
Wat ontzettend lief van Katja, Livelink! Maar toch ook wel een beetje verdrietig dat Job het een 'superstom feest' noemde en er zelfs van moest huilen. Ik geloof direct dat hij het heus wel fijn heeft gehad, maar zoiets dan terug te horen is toch even slikken, kan ik me zo voorstellen.
O ik herken dat van, vroeger! En ook nu nog, heel soms. Hoewel ik me nu wat beter kan uitdrukken, was het altijd ''stom'' of iets anders, negatiefs. Maar omdat ik toen, niks wist/kon zeggen, over wat ik voelde, niet omdat het echt stom was.
Autisten kunnen ook erg op details letten, als er dan één ding niet zo leuk was, was alles meteen stom. Een klein iets, in de ogen van niet-autisten, bepaalde de hele sfeer, van die dag.

Nu nog steeds, kan ik erg ''struikelen'' over kleine dingen, en dan is meteen, de hele dag verpest. Omdat ik geen overzicht krijg op het Geheel. Als anderen dan met mij, de dag doornemen, en aanwijzen/zeggen wat er wél goed ging, dan kan ik (een beetje), nuanceren. Hoewel dat laatste woord, echt een uitzondering is bij mij.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 29 november 2009 @ 20:22:28 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75120407
Wat kan jij dat weer goed uitleggen Oxy.

Wel balen dat jullie zo de dag afsloten. Hoop dat Job er nu wel iets beter op terug kijkt en wat een superzus heeft ie!
pi_75136205
En weg!

[ Bericht 97% gewijzigd door MeNicole2 op 01-12-2009 09:01:04 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 10:34:51 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75136334
Het zit nog vast en gaat langzaam los. Al vanaf een jaar of drie oefenen we dat met ze. Steeds een beetje verder. Maar het moet iid wel schoongemaakt worden. ik laat ze het zelf doen, want ik kan niet voelen wanneer het pijn doet. ( en ik zou ze geen trauma aan willen doen zeker niet in that area )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_75136359
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Het zit nog vast en gaat langzaam los. Al vanaf een jaar of drie oefenen we dat met ze. Steeds een beetje verder. Maar het moet iid wel schoongemaakt worden. ik laat ze het zelf doen, want ik kan niet voelen wanneer het pijn doet. ( en ik zou ze geen trauma aan willen doen zeker niet in that area )
Hij is nu bijna 3,5 dus hij mag het nu wel iets naar achteren gaan trekken en dat moet dus ook al wel een stukje willen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 10:38:09 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75136418
Je kunt hem het beste in bad laten proberen. Warm water versoepelt de boel en dan gaat het vaak makkelijker. Vaak laten oefenen, het moet vanzelf steeds soepeler worden. En als je het niet vertrouwt misschien even naar de huisarts?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75136490
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt hem het beste in bad laten proberen. Warm water versoepelt de boel en dan gaat het vaak makkelijker. Vaak laten oefenen, het moet vanzelf steeds soepeler worden. En als je het niet vertrouwt misschien even naar de huisarts?
Ja ha is er deze week niet en woensdag moeten we naar cb dus dan vraag ik daar zowiezo nog even. Maar dan kan ie straks onder de douche even proberen.
  maandag 30 november 2009 @ 11:12:01 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75137257
Oh en uiteraard onder de douche. Maar daar ging ik zomaar automatisch vanuit vanwege het wasgedeelte.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 november 2009 @ 13:23:39 #160
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_75140634
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:55 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

O ik herken dat van, vroeger! En ook nu nog, heel soms. Hoewel ik me nu wat beter kan uitdrukken, was het altijd ''stom'' of iets anders, negatiefs. Maar omdat ik toen, niks wist/kon zeggen, over wat ik voelde, niet omdat het echt stom was.
Autisten kunnen ook erg op details letten, als er dan één ding niet zo leuk was, was alles meteen stom. Een klein iets, in de ogen van niet-autisten, bepaalde de hele sfeer, van die dag.

Nu nog steeds, kan ik erg ''struikelen'' over kleine dingen, en dan is meteen, de hele dag verpest. Omdat ik geen overzicht krijg op het Geheel. Als anderen dan met mij, de dag doornemen, en aanwijzen/zeggen wat er wél goed ging, dan kan ik (een beetje), nuanceren. Hoewel dat laatste woord, echt een uitzondering is bij mij.
Ik snap het Oxymoron. Wel lastig om te peilen, lijkt mij, als ouder dan. Al zul je daar op den duur wel 'gevoel' voor krijgen, kan ik me zo voorstellen. Ik herken het trouwens ook heel sterk bij mijn zoon (en bij mijzelf ). Dat de hele situatie verpest kan worden door 1 detail. Lastig kan dat zijn! Alle zeilen moeten dan worden bijgezet om het tij te keren.
pi_75142375
Amber gaat volgende week met school naar het museum voor Communicatie. Hartstikke leuk maar ze gaan met de hele klas met de tram... is het stom dat ik dat best wel engig vind?!
Ik zou ook wel graag meewillen maar dat is heel lastig met Tess erbij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:37:43 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150535
Als er voldoende begeleiding mee gaat, moet dat wel lukken lijkt me, Vicky. Maar dat zou ik dan inderdaad wel graag zeker willen weten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75150876
Ik zal het morgen eens navragen. Heb morgen een gesprekje met de meester.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 november 2009 @ 18:04:46 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75151569
Het is wel jong om al met school weg te gaan, ik zou het ook wel eng vinden. Maar ja, als er inderdaad voldoende begeleiding is.
Ik ben vandaag met Job naar het Catharijneconvent geweest, er was daar een Sinterklaastentoonstelling. Daar liepen ook aardig wat schoolkinderen rond, ik zag dat er circa 5 kinderen per begeleider waren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_75185205
Ik haalde net Morris van school en toen hij de klas uit kwam stond er een jongen van een jaar of 17 met nogal veel acné. Dus Morris: 'KIJK WAT HIJ HEEFT!!!'
Ik dacht nog eerst nog dat hij het baseballpetje bedoelde dat achterstevoren op het hoofd van de jongen stond maar Morris riep toen: 'HIJ HEEFT ALLEMAAL VLEKKEN!!!
Tot overmaat van ramp zei een vriendje van Morris toen ook nog op een soort geïrriteerd toontje: 'NEEHEEEEEEE, WATERPOKKEN!!!' *zucht*

Die jongen wist niet hoe hard hij weg moest komen.

Ik heb Morris proberen uit te leggen dat grote jongens en meisjes soms pukkeltjes krijgen en dat ze daar niks aan kunnen doen en dat de jongen zelf ook wel wist dat hij ze had.
Ik vind dat soort dingen best moeilijk, hoe leg je nu handig aan een kleuter uit dat sommige dingen niet zo netjes zijn om te roepen. Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75185364
haha, Morris

Kinderen flappen er alles zo uit heh...ach ja..
pi_75185415
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:04 schreef livelink het volgende:
Het is wel jong om al met school weg te gaan, ik zou het ook wel eng vinden. Maar ja, als er inderdaad voldoende begeleiding is.
Op het KDV gingen ze ook vaak een dagje weg met de groep (en dat zijn dan 2 en 3 jarigen).
De begeleiding weet daar wel raad mee hoor..

loslaten dames, loslaten
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:06:19 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_75185490
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Cas vindt opeens donkere mensen raar en ik weet écht niet hoe dat komt en hoe ik hem van het idee af krijg, want zwarte pieten hebben schmink op volgens Cas
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_75185555
oh da's ook lastig Mous

lily, ik vond het eigenlijk ook vooral zielig voor die jongen. Die voelt zich natuurlijk al zo lekker onzeker!
pi_75185640
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:08 schreef snoopy het volgende:
lily, ik vond het eigenlijk ook vooral zielig voor die jongen. Die voelt zich natuurlijk al zo lekker onzeker!
ja, ik snap

en voor zo'n jongen maakt het natuurlijk ook eigenlijk geen drol uit dat het een klein kind is die zoiets zegt, maar goed..kleine kinderen snappen nu eenmaal nog niet zo goed wat ze wel en niet kunnen zeggen...
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:12:49 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_75185685
Sneu he voor zo'n jongen, als ouder kan je wel ter plekke door de grond zakken, ik iig wel als Cas gewoon ff lekker over straat brult dat dáár een donkere meneer loopt en die zijn hééél raar!
pi_75185736
nou ja, we zullen nog wel vaker in dit soort situaties belanden ben ik bang
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:15:53 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_75185779
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef snoopy het volgende:
nou ja, we zullen nog wel vaker in dit soort situaties belanden ben ik bang
Ja... maar onze achterburen zijn donker en niet raar maar volgens Cas wel en we komen ze zo vaak tegen Misschien ga ik gewoon eens vragen aan 1 van de grote buurjongens of ze ff écht raar tegen hem willen doen
pi_75185849
Je zou toch denken dat hij ergens iets gezien moet hebben dat indruk heeft gemaakt. Op tv ofzo? En zelf weet hij het niet?
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:23:54 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_75186042
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:17 schreef snoopy het volgende:
Je zou toch denken dat hij ergens iets gezien moet hebben dat indruk heeft gemaakt. Op tv ofzo? En zelf weet hij het niet?
Het enige wat ie zegt is dat ze er raar uit zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')