quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:
De OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Hoewel ik het roerend met je eens ben, maar wat doe jij zelf?quote:Op maandag 23 november 2009 23:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Op de site van Trouw zag ik weer columns met een hoop "vóór" geluiden. Eén had bv de kop "als rekeningrijden is ingevoerd willen we niet meer anders". Ja, vast.
Wil men dit tegenhouden dan moet er meer gebeuren dan enkel wat onvrede via internet en op het werk. Actie, demonstratie, etc.
[..]
Zoals ik hierboven zei: er is meer nodig.
Stel dat de petitie genoeg handtekeningen krijgt, en dan.. "o, het volk wil het niet, dus we voeren het niet in", denk aan de Europese Grondwet, denk aan andere projecten waarbij een duidelijk "NEE" kwam vanuit het volk. In Den Haag gaan ze rustig verder en zijn ze Oost-Indisch doof.
[..]
Waarschijnlijk.
Een hoop mensen weten niet hoe hard ze door de kilometerheffing erop achteruit zullen gaan, en als ze het wel weten, dan twijfelen of vertikken ze het om wat eraan te gaan doen.
[..]
Dat zie je hem wel vaker doen. Iets van.. obvious troll is obvious.
quote:Goedemorgen meneer RvLaak,
Dank voor uw mail waarin u aangeeft dat u geen voorstander bent van de
plannen van minister Eurlings over de kilometerbeprijzing. We stellen
het op prijs dat u ons laat weten wat u van deze plannen vindt, dan
krijgen we een gelegenheid om naar u persoonlijk te reageren.
Het spijt me te lezen dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen
als wij de plannen van minister Eurlings ondersteunen. Voordat u daartoe
overgaat, willen we op de hoogte stellen van het volgende:
Hoe staan we er nu voor?
Op dit moment zijn we bezig alle ledenreacties over dit onderwerp te
verzamelen. Er zijn ondertussen al zo'n 2000 reacties sinds afgelopen
week bij ons binnengekomen. De reacties zijn verschillend van aard.
Sommigen zijn voor, anderen weer tegen...ieder met zijn eigen argument.
Afgelopen week hebben we de wet op de kilometerbeprijzing van het
ministerie ontvangen (wet beslaat 130 pagina's) en zijn mijn collega's
van afdeling Algemeen LedenBelang druk bezig de wet nauwkeurig te
bestuderen.
We toetsen of de wensen van onze leden en onze voorwaarden die wij in
de loop der tijd aan deze wet hebben gesteld, zijn opgenomen in de wet.
Het eerlijkheidsprincipe (wie meer rijdt, meer betaalt), uw privacy, de
hogere autokosten en de boetes spelen daarin een grote rol.
Na de bestudering en toets zullen we met onze mening naar buiten komen
maar zover is nog niet, dat kost even tijd.
Uw mening wordt, samen met de mening van andere leden én de resultaten
uit onze ledenonderzoeken, mee gewogen in ons standpunt. Houdt u dus de
Kampioen en de media de komende maanden in de gaten want we zullen nog
van ons laten horen.
Meneer RvLaak, ik hoop dat ik met bovenstaande reactie u enigszins
het vertrouwen hebben gegeven dat we niet op voorhand voorstander zijn
van de invoering van de kilometerbeprijzing. Mocht u te zijner tijd
besluiten om toch uw lidmaatschap op te zeggen, dan ben ik graag uw
aanspreekpunt. Vergeet u dan niet uw gegevens zoals lidmaatschapsnummer
door te geven. Om misverstanden te voorkomen, wil ik u alvast aangeven
dat uw opzegging dan conform het opzegbeleid per 1 januari 2011 ingaat.
Met vriendelijke groet,
Monique Kruse
ANWB algemeen LedenBelang
tel: 088-2697173
Weet ik niet. Hoewel ik snap dat ze nog niets willen zeggen tot de bestudering van de wet rond is, komt het op mij nog al over als "Laat ons nou maar doen wat wij doen, wij weten het toch beter dan jij"...quote:
Spitsnieuwsquote:ChristenUnie hekelt De Telegraaf
Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie is kwaad op De Telegraaf. In een spreekbeurt in Hardenberg haalt hij vanavond uit naar de krant vanwege de "stemmingmakerij" tegen de kilometerheffing.
Slob beklaagt zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way), woensdag op de voorpagina van De Telegraaf. "Zo bont hebben kranten en omroepen het sinds de hoogtijdagen van de verzuiling niet meer gemaakt. Ik vraag me af of een krant op deze wijze de grenzen van geëngageerde journalistiek niet overschrijdt, en doelbewust probeert macht uit te oefenen."
Stemmingmakerij
Volgens Slob vermengt De Telegraaf nieuws en commentaar. Dat is volgens hem al opmerkelijk, "maar vandaag onderneemt de krant zelfs een directe poging om het democratisch debat te overstemmen met stemmingmakerij." Slob roept zijn collega-Kamerleden en minister Camiel Eurlings van Verkeer op "zich niet te laten intimideren door dit soort spandoekjournalistiek".
Jep, debat heeft ook weinig met de kilometerheffing meer van doen, heb hem ook uitgezet.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:15 schreef ouderejongere het volgende:
Leuk, een debat.
* sluit internet af en gaat tv kijken
Nu nog een reactie van de Bovag.. die houdt zich angstvallig stil.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet ik niet. Hoewel ik snap dat ze nog niets willen zeggen tot de bestudering van de wet rond is, komt het op mij nog al over als "Laat ons nou maar doen wat wij doen, wij weten het toch beter dan jij"...
Maar zeker netjes dat ze antwoorden
waar het op neer komt is dat de burger zich niet met de politiek dient te bemoeien, zij weten wel wat goed voor ons is, want we hebben allemaal op de CU gestemdquote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Spitsnieuws
Als het je niet uitkomt dan is het stemmingmakerij anex spandoekjournalistiek. Als je de winkels op zondag dicht wil hebben moeten we niet mauwen, want dat staat in 1 of ander boek...
Nee ik ook niet, zeker niet gezien al het gelul van de tegenstanders dat het ook wel met een accijnsverhoging opgelost zou kunnen worden... We betalen gvd al de hoofdprijs op brandstof in dit land en nu wil de bevolking gvd nog meer accijns??? Hoe dom kun je zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:47 schreef HarryP het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de KM heffing door gaat.
quote:Km-heffing overschaduwt begrotingsdebat
DEN HAAG - De plannen voor een kilometerheffing overschaduwden woensdag het debat in de Tweede Kamer over de verkeersbegroting voor 2010.
Minister Camiel Eurlings bestreed dat de automobilist door het spitstarief als onderdeel van de kilometerheffing flink duurder uit zal zijn.
Hij zei vlak voor het debat voor tv-camera's dat hij in een gesprek ANWB-directeur Guido van Woerkom ''een heel stuk'' heeft gerustgesteld. Die maakte een dag eerder duidelijk dat hij eerst wil weten hoe hoog het spitstarief wordt voor de ANWB instemt met de kabinetsplannen voor de kilometerheffing.
In het twee weken oude wetsvoorstel staat alleen een basistarief. Volgens de minister wordt het spitstarief ''veel en veel minder'' dan bedragen van een euro of een kwartje per gereden kilometer die zijn genoemd.
Fel
De oppositie gaf fel af op de kabinetsplannen, ook al komt er nog een apart debat over het wetsvoorstel. Eurlings moet voor dat debat in een brief duidelijkheid geven over het spitstarief.
SP-Kamerlid Emile Roemer zei dat CDA-collega Ger Koopmans, met zijn recente kritiek op het invoeren van regionale spitstarieven, de heffing al ''de nek heeft omgedraaid''.
Volgens de liberaal Charlie Aptroot klopt er ''geen klap'' van dat 58 procent van de automobilisten straks minder gaat betalen. Dat leidde tot een uitval van de minister, die zei dat Aptroot dan maar een motie van wantrouwen tegen hem moest indienen.
Crimineel systeem
PVV-collega Richard de Mos had het over een ''crimineel systeem'' dat de files ''nog geen millimeter'' korter zal maken. Hij beschuldigde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe met zijn plannen voor de aanleg van supersnelwegen, te betalen uit de kilometerheffing, van het ''leegmelken'' van de automobilist.
ChristenUnie-woordvoerder Ernst Cramer betitelde de wet op de kilometerprijs daarentegen als ''een mijlpaal in de verduurzaming van het autoverkeer''.
Zijn fractieleider Arie Slob haalde overigens in een spreekbeurt in Hardenberg uit naar de ''stemmingmakerij'' door De Telegraaf tegen de heffing. Hij beklaagde zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way) woensdag op de voorpagina van de krant.
Complimentjes
Een andere voorstander van de plannen, GroenLinkser Kees Vendrik, deelde complimentjes uit aan minister Eurlings. ''De aanstaande premier van Nederland heeft zijn ei gelegd.''
Maar ook hij viste nadrukkelijk naar de hoogte van de spitsheffing. Wanneer krijgen we die, aldus D66-collega Boris van der Ham.
Terecht. Dit is een heel belangrijk (keer)punt.quote:
Wanneer gaan ze verder dan?quote:Op donderdag 26 november 2009 13:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Terecht. Dit is een heel belangrijk (keer)punt.
Laat ze maar flink discussiëren, de hele tent op z'n kop zetten en inderdaad een motie van wantrouwen indienen, in plaats van snel over andere onderwerpen gaan discussiëren en verder niets meer over het dubieuze project zelf hebben.
Stemmingmakerij? Feiten!! Volgens mij doet dit kabinet aan stemmingmakerij door leugens rond te strooien en de schone schijn te spelenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Spitsnieuws
Als het je niet uitkomt dan is het stemmingmakerij anex spandoekjournalistiek. Als je de winkels op zondag dicht wil hebben moeten we niet mauwen, want dat staat in 1 of ander boek...
Heb zelf ook niet kunnen kijken, want dat kan op het moment niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze verder dan?
BTW: er loopt nu een debat over tappen
Heb nu pas in kunnen zappen, vanwege werk
Hmm... Wellicht interessant om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de CU aan te klagen... Kijken hoe ze dat vindenquote:Op donderdag 26 november 2009 13:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Stemmingmakerij? Feiten!! Volgens mij doet dit kabinet aan stemmingmakerij door leugens rond te strooien en de schone schijn te spelen.
De reactie van de CU is dan ook smakeloos.
Vanavond op SBS6 in Hart van Nederland trouwens aandacht voor de petitie van http://www.kilometerheffing-nee.nl/ die al 20.000 steunbetuigingen heeft ontvangen.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Heb zelf ook niet kunnen kijken, want dat kan op het moment niet.
Maar de kous is toch nog niet af?![]()
!
Nee, dat kan niet. Er zijn nog te veel instanties mee gemoeid en partijen die er nog oneens mee zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |