abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 13:17:55 #281
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74986428
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:23 schreef Gia het volgende:
Justitie geeft de achternamen van de kinderen niet prijs.

Zoek op hyves maar op Jelle Pieter Urk en je vindt zo een achternaam die begint met een R.

Daar wordt dan ook al aardig gereageerd. Die hyves met 2 vrienden, bedoel ik.
word inderdaad weer voor het een en ander uitgemaakt en bedreigd..

triest!
  woensdag 25 november 2009 @ 13:19:15 #282
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74986473
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Een hut met een honkbalknuppel zeker
Fokking sick dit...
En die kids naar huis? Wat doen dan, gamen en achter hun pc?
Ik liet ze vastzitten tot de onderste steen boven water kwam. Verdomd zeg 12 jaar dan ben je toch niet debiel normaal gesproken en weet je heus wat je aan het doen bent.
hoorde ook dat ze morgen weer naar school zouden gaan zelfs
Nou dan verdienen ze een flink pak op hun sodeflikker door klasgenoten.
Ik wist het wel nml, zulke vieze gastjes moet je flink aanpakken en als die ouders dat niet kunnen..tjah?
WTF, kan me niet voorstellen hoe je daar bij kunt staan, hoe een mens een ander totaal aan stukken mept met een honkbalknuppel..wat intens triest.
En dit is dan nog zo jong...
trieste reactie weer..
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:30:45 #283
8781 crew  Frutsel
pi_74986887
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:10 schreef gekkenhuis1 het volgende:
misschien keken ze op tegen de 15 jarige?
Ze zijn ook bedreigd door die 15-jarige aldus de advocaat
'Bek houden of... '
pi_74987206
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je 12 en 13 bent heb je genoeg besef dat er iets mis is en práát je er iig over.
Misschien heeft die gast ze wel bedreigd dat ze hun mond moeten houden. Kan me voorstellen dat je als jochie bang bent voor zo´n knul.
quote:
Nog iets weirds, de moordenaar had bloed aan zijn kleding, een ook dat heeft verder niemand in dat hele dorp gezien?
Wat is daar weird aan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 25 november 2009 @ 16:53:25 #285
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74993468
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je 12 en 13 bent heb je genoeg besef dat er iets mis is en práát je er iig over.

Nog iets weirds, de moordenaar had bloed aan zijn kleding, een ook dat heeft verder niemand in dat hele dorp gezien?
Wat versta je onder bloed op kleding kan ook een vlekje of 3 zijn
Blub
  Admin woensdag 25 november 2009 @ 17:12:56 #286
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74994021
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:53 schreef Gupje het volgende:

[..]

Wat versta je onder bloed op kleding kan ook een vlekje of 3 zijn
Dan heeft dat knulletje goede ogen als hij kan navertellen dat er bloed op de kleding van de moordenaar zat..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74994751
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan heeft dat knulletje goede ogen als hij kan navertellen dat er bloed op de kleding van de moordenaar zat..
Wat wil je nou insinueren dan? Dat ventje kan toch gewoon bloed gezien hebben toen die gast voorbij kwam en hen bedreigde?
pi_75014643
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:40 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hij kan max een jaar gevangenisstraf krijgen en een jaar een soort van tbs voor minderjarigen dat tot max 6 jaar verlengd kan worden. Dat was gisteren op tv.
Als dat zo is kan ik je nu al voorspellen wie hier kamervragen over gaat stellen.

Maar het is inderdaad wel belachelijk weinig, een jaar.
  donderdag 26 november 2009 @ 12:45:54 #289
3542 Gia
User under construction
pi_75016898
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:41 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat wil je nou insinueren dan? Dat ventje kan toch gewoon bloed gezien hebben toen die gast voorbij kwam en hen bedreigde?
Huh? Volgens mij was het een reaktie op iemand die zei dat het ook gewoon 3 kleine bloedvlekjes geweest kunnen zijn. Dan moet je goede ogen hebben, om dat meteen te zien. Oftewel, het zal dan wel behoorlijk wat bloed geweest moeten zijn op die kleding van Jaap. Kan me ook niet voorstellen dat zijn ouders dat dan niet gezien hebben. Tenzij hij die broek weggegooid heeft. Maar ook dat merkt een moeder wel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 26-11-2009 14:23:27 (verduidelijking) ]
  Admin donderdag 26 november 2009 @ 12:56:08 #290
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75017251
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij was het een reaktie op iemand die zei dat het ook gewoon 3 kleine bloedvlekjes geweest kunnen zijn. Dan moet je goede ogen hebben, om dat meteen te zien. Oftewel, het zal wel behoorlijk wat bloed geweest zijn op die kleding van Jaap. Kan me ook niet voorstellen dat zijn ouders dat dan niet gezien hebben. Tenzij hij die broek weggegooid heeft. Maar ook dat merkt een moeder wel op.
Dat, maar marcodj vindt het leuk om overal op me te antwoorden in dit topic *schouders ophaalt*
Het wil en kan er bij mij nog steeds niet in dat we sspreken over 3 kinderen, waarvan 2 semi-getuigen zijn en 1 dader, en dat geen van de ouders ( 6 mensen, vader en moeder) en misschien broertjes en zusjes ook maar iets aan de kinderen gemerkt heeft.

De dader: zal onder het bloed gezeten hebben, en reken maar dat je vol adrenaline zit en iig ander gedrag vertoont.
De 12 en 13 jarige, ook al ben je bedreigd door die dude, blijven zwijgen, thuis blijkbaar een pokerface op kunnen zetten, én dan nog blijven zwijgen als de bezorgde ouders aan de deur komen of jij weet waar hun kind is.
Dat vind ik heel apart en zorgwekkend.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 26 november 2009 @ 12:57:40 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75017291
de rijen sluiten natuurlijk... alhoewel de advocaat van die 2 blijkbaar heel snel met het vingertje naar de dader wijst...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin donderdag 26 november 2009 @ 13:01:46 #292
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75017409
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:57 schreef Re het volgende:
de rijen sluiten natuurlijk... alhoewel de advocaat van die 2 blijkbaar heel snel met het vingertje naar de dader wijst...
En ik zeg het lekker toch,
zonder met wijzende vinger etc,
zware, strenge geloofsgemeenschappen in Nederland hebben dat als ( een van de) eigenschap (en) het sluiten der gelederen als er ook maar iets gebeurt.
Dat is historisch vastgelegd, antropologisch vastgelegd, dus niet écht vreemd.
De advocaat van die 2 is een luis zeg!

pi_75017561
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

En ik zeg het lekker toch,
zonder met wijzende vinger etc,
zware, strenge geloofsgemeenschappen in Nederland hebben dat als ( een van de) eigenschap (en) het sluiten der gelederen als er ook maar iets gebeurt.
Dat is historisch vastgelegd, antropologisch vastgelegd, dus niet écht vreemd.
De advocaat van die 2 is een luis zeg!
Ik heb die advocaat horen praten.
Je moet er niet aan denken dat je moet blijven luisteren terwijl hij een slotpleidooi van 3 kwartier aan het afsteken is.
pi_75017932
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij was het een reaktie op iemand die zei dat het ook gewoon 3 kleine bloedvlekjes geweest kunnen zijn. Dan moet je goede ogen hebben, om dat meteen te zien. Oftewel, het zal wel behoorlijk wat bloed geweest zijn op die kleding van Jaap. Kan me ook niet voorstellen dat zijn ouders dat dan niet gezien hebben. Tenzij hij die broek weggegooid heeft. Maar ook dat merkt een moeder wel op.
Ik reageer omdat ik het vreemd vind dat een aantal al precies lijken te weten wat er gebeurd moet zijn (in jouw reactie ook, jij gaat er al vanuit dat de kleding van die gozer flink bebloed was en dat de ouders dat gezien moeten hebben) en daar conclusies aan hangen, terwijl details nog onduidelijk zijn. In het begin was het moordwapen bijvoorbeeld een honkbalknuppel, toen een skateboard, en nu een mes...

Ik kan me iig voorstellen dat die jongens sneller bloed opmerken dan argeloze mensen die niet weten dat er iets niet de haak is.

Maar goed, we weten niet wat er precies gebeurd is en we weten niet hoe de situatie in de betrokken families is. Maar blijkbaar weten een aantal hier wel wat er gebeurd moet zijn en kunnen zij al wel beoordelen hoe mensen hadden moeten reageren in die situatie, en dat vind ik vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 26-11-2009 13:25:17 ]
pi_75018320
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat, maar marcodj vindt het leuk om overal op me te antwoorden in dit topic *schouders ophaalt*
Dat is het hele principe van een discussieforum toch? Dat je ergens op reageert als iemand wat zegt wat je vreemd vind/ waar je het niet mee eens bent?

En ´overal op antwoorden´? Ik reageer volgens mij slechts twee keer direct op je, valt mee dacht ik.
  donderdag 26 november 2009 @ 14:12:33 #296
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_75019523
quote:
Twee verdachten Urk in vrijheid gesteld
URK - Een tweede verdachte in de zaak rond de gewelddadige dood van de 14-jarige Dirk Post uit Urk is in vrijheid gesteld. Eerder werd de jongste verdachte al vrijgelaten. Dat liet zijn advocaat Hans Rispens donderdag weten. De 12-jarige en 13-jarige jongen waren eerder al vrijgelaten uit de cel en mochten hun voorarrest thuis ondergaan.

Volgens het OM waren de twee niet betrokken bij de dood op de 14-jarige Dirk. Justitie onderzoekt nog wel of de 12- en 13-jarige Urkse jongens het misdrijf hadden kunnen voorkomen en of ze nalatig zijn geweest.

Juridisch gesproken gaat het er nu nog om of de jongens op de een of andere manier medeplichtig zijn geweest aan de dood van Dirk. Als het onderzoek is afgerond, besluit het OM of het de jongens voor de rechter brengt.

De derde verdachte, een jongen van 15, zit nog wel vast.
http://www.telegraaf.nl/b(...)jheid_gesteld__.html
Blub
  donderdag 26 november 2009 @ 14:17:35 #297
3542 Gia
User under construction
pi_75019695
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:01 schreef yvonne het volgende:

Klopt. Ik zou dat zelf, denk ik, niet doen, als moeder zijnde. Je gaat toch niet willen dat je kind wegkomt met moord!!! Als dat voor zo'n jong zo gemakkelijk is, wat houdt hem dan tegen het, als het zo uitkomt, nog eens te flikken?

Wat dat betreft snap ik sommige ouders echt niet. Altijd maar hun jong de hand boven het hoofd houden. Wat leren ze daar nou van?
  donderdag 26 november 2009 @ 14:21:22 #298
3542 Gia
User under construction
pi_75019825
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:19 schreef marcodej het volgende:
jij gaat er al vanuit dat de kleding van die gozer flink bebloed was en dat de ouders dat gezien moeten hebben
Dan lees jij niet goed. Ik, en ook Yvon, veronderstellen dat, indien het waar is wat die twee kleintjes zeggen, Jaap toch wel behoorlijk onder het bloed moet hebben gezeten, en dat in dat geval de ouders dat toch ook gezien moeten hebben.

Moeten we dit in elke post erbij zetten, of kun je misschien ook discussieren met in je achterhoofd dat ook wij iets beweren in de veronderstelling dat......

Dat is iets heeeeeel anders dan zonder slag of stoot geloven wat die twee jonkies zeggen en daar conclusies aan verbinden. Alles wat ik zeg is nog gebasseerd op als en indien.......dan......
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 15:01:53 #299
137949 Disana
pi_75021180
De twee jongsten blijven wel verdachten.
  donderdag 26 november 2009 @ 17:49:39 #300
3542 Gia
User under construction
pi_75026922
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:01 schreef Disana het volgende:
De twee jongsten blijven wel verdachten.
Terecht. Een gevecht één tegen één van zowat dezelfde leeftijd, loopt niet zo makkelijk zo desastreus af.

Dirk moet ongeveer lijdzaam zijn mishandelingen ondergaan hebben, dan, anders had Jaap ook wel onder de verwondingen, kneuzingen gezeten. Denk dat Japie echt wel knechtjes heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')