http://nl.wikipedia.org/wiki/Urkquote:Urk kan worden omschreven als de meest kerkelijke gemeente van Nederland. Het is een zeer hechte en gesloten gemeenschap
Dat is een synoniem voor Urkers.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:48 schreef Desertstorm het volgende:
De vraag is of deze tbsrijpe patienten wel een motief hebben. Helaas komt dit met enige regelmaat weer opnieuw in het nieuws. Wat kan je er tegendoen? Er blijven helaas altijd zieke personen rondlopen op deze wereld.
Mijn medeleven naar de hele familie en kennisen van deze jongen.
omdat?quote:Op woensdag 18 november 2009 23:49 schreef cerror het volgende:
De dader was waarschijnlijk familie.
het Urk is.quote:
omdat ?quote:Op woensdag 18 november 2009 23:49 schreef cerror het volgende:
De dader was waarschijnlijk familie.
Heel Urk familie isquote:
maakt dat t overlijden van die jongen minder erg dan ?quote:Op woensdag 18 november 2009 23:57 schreef Capt.Ortega het volgende:
[..]
Heel Urk familie is
OT: 14- hoop op iets dat 'uit de hand is gelopen' .. zoals die jongen die opgesloten in container zat en door vuurtje te stoken stikte i.e. niet gepland.
Wat verschrikkelijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Bah hoorde net het nieuwsJongen was zo verminkt dat ze niet eens meer konden zien of het een jongen of een meisje was.
Hij had ruzie met een groep jongeren daar...misschien dat zij dit gedaan hebben![]()
Hoe ziek moet je zijn, als je een ander dat aan doet![]()
Afschuwelijk!
Mogen ze de dader(s) snel vinden en opsluiten!!!
Ik hoorde eerwraakquote:Op woensdag 18 november 2009 23:45 schreef Bleekscheet het volgende:
Wat zou het motief kunnen zijn van deze trieste moord?
Eeuwen van inteelt.quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:46 schreef JohnLocke het volgende:
3 arrestaties inmiddels, kinderen. Wat voor ontzettend ziek iets heeft er plaatsgevonden?
Het was waarschijnlijk gewoon een uit de hand gelopen spelletje, kan gebeuren.quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:46 schreef JohnLocke het volgende:
3 arrestaties inmiddels, kinderen. Wat voor ontzettend ziek iets heeft er plaatsgevonden?
Trol?quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:54 schreef Adidah het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk gewoon een uit de hand gelopen spelletje, kan gebeuren.
Groetjes A.
Treurige reactie.quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:54 schreef Adidah het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk gewoon een uit de hand gelopen spelletje, kan gebeuren.
Groetjes A.
Het is maar een gerucht. En dood is toch dood?quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:13 schreef caspervc het volgende:
Jemig LXIV, dat zou wel erg zijn....
hmm, dat zou wat zijnquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
Het enige motief wat ik kon vinden (op een Urkse chatsite) was dat die gedode jongen een Turkse vriendin had, en dat niet iedereen het daar mee eens was.
Er zit een wereld van verschil tussen doodgaan en op een gruwelijke manier vermoord worden...quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is maar een gerucht. En dood is toch dood?
Natuurlijk. Ik bedoelde: voor die ouders is het nu toch al te laat.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zit een wereld van verschil tussen doodgaan en op een gruwelijke manier vermoord worden...
Hij schijnt met geweld om het leven te zijn gebracht, dus ik denk dat we deze optie wel uit kunnen sluiten.quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:59 schreef Adidah het volgende:
[..]
Nee, dit is geen trol. Misschien hebben ze hem per ongeluk dood geslagen.
quote:
enquote:"Ik hoop dat het sterke geloof bij onze dorpsbewoners hun kracht zal geven om deze zware beproeving door te komen.
enquote:De lijntjes naar elkaar toe zijn kort. Zo vinden we troost bij elkaar. Steun hopen we vandaag in de kerk te vinden, in het gebed dat we samen bidden.
quote:Ik trof intens verdriet aan, maar ook kracht om met deze diep ingrijpende gebeurtenis te kunnen omgaan"
Jezus wat een verhaal.... Geen woorden voor...quote:Op zondag 22 november 2009 17:30 schreef CartWOman het volgende:
...
Verschrikkelijk. En met voorbedachte rade ook nog...
Zo zeg, die columnist is wel een echte hater.quote:Op zondag 22 november 2009 17:26 schreef yvonne het volgende:
zie ook:
http://www.dejaap.nl/2009/11/somethings-rotten-on-urk/
Tuurlijk chargeert hij, maar er zitten zeer rake dingen in.quote:Op zondag 22 november 2009 17:34 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Zo zeg, die columnist is wel een echte hater.![]()
Maar het stuk bevat absoluut een kern van waarheid, eng volk dit soort christenen.
Uhmquote:
Hetquote:Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef du_ke het volgende:
Gadver, bizar ook hoe makkelijk soms de rede overboord gezet wordt
Ja daar zit inderdaad iets goed fout. Maar aan de andere kant is het ook maar weer de vraag of het echt te voorkomen is helaas.quote:Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het
zijn
kinderen.
Hier is iets goed fout!
Het is om je rot te schrikken, 1 van die jochies is 12quote:Op zondag 22 november 2009 17:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het
zijn
kinderen.
Hier is iets goed fout!
quote:
Is dat raar? Dat ik dat zeg? Anyhow, nu is het een crime passionel en kan er geen link gemaakt worden met cultuur/opvoeding/blabla en zal het na een weekje weer allemaal vergeten zijn.quote:
Natuurlijk niet. Dit is zó erg, zo onbevattelijk dat kinderen zoiets doen.quote:Op zondag 22 november 2009 17:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat raar? Dat ik dat zeg? Anyhow, nu is het een crime passionel en kan er geen link gemaakt worden met cultuur/opvoeding/blabla en zal het na een weekje weer allemaal vergeten zijn.
Ja, vind ik dan nofi.quote:
Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is. Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.quote:Op zondag 22 november 2009 17:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, vind ik dan nofi.
Het is toch raar dat je bij iedere beestachtige moord gaat denken: oef, gelukkig geen * vul maar in*
Ja, dat meisje zal hier ook een flink trauma aan overhouden.quote:Op zondag 22 november 2009 18:27 schreef deedeetee het volgende:
Arme Nellie.... dit moet een akelige nachtmerrie voor zijn.
Dat was ook zo afschuwelijk, en ja, ook met een groepje gedaan.quote:Op zondag 22 november 2009 19:08 schreef LXIV het volgende:
Wat ik nog steeds erg raar vind is dat ze het met zijn drieen gedaan hebben. Dat één figuur geestelijk labiel is kan nog. Maar drie?
Een tijd geleden was er toch ook zoiets met een dove jongen die in een container werd opgesloten? Dat waren ook hele jonge kinderen die dat gedaan hadden.
Inderdaadquote:Op zondag 22 november 2009 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is. Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.
Waarom had je eerder in dit topic dan weinig moeite om de manier van verwerking belachelijk te maken? Of mogen Christenen hier wel belachelijk gemaakt worden *vul maar in* niet?quote:Op zondag 22 november 2009 17:48 schreef yvonne het volgende:
Het is toch raar dat je bij iedere beestachtige moord gaat denken: oef, gelukkig geen * vul maar in*
Maar kotssmilies bij de christelijke achtergrond van de gemeenschap plaatsen mag wel?quote:Op zondag 22 november 2009 17:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, vind ik dan nofi.
Het ziet er toch naar uit dat zij een spelletje speelde.quote:Op zondag 22 november 2009 18:27 schreef deedeetee het volgende:
Arme Nellie.... dit moet een akelige nachtmerrie voor zijn.
even verder kijken dan je neus lang is......is limburgs meisje.quote:Op zondag 22 november 2009 20:19 schreef Suko het volgende:
Nellie
Zelfs als ze dat gedaan zou hebben is dat compleet irrelevant, je denkt toch niet dat zij erop hoopte dat het zo uit de hand zou lopen?quote:Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het ziet er toch naar uit dat zij een spelletje speelde.
Ze hoopte het niet, maar het was wel een gevolg. Lekker spannend toch, zo'n patser.quote:Op zondag 22 november 2009 21:41 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zelfs als ze dat gedaan zou hebben is dat compleet irrelevant, je denkt toch niet dat zij erop hoopte dat het zo uit de hand zou lopen?
Wat een verhaal zeg...
Je moet die reacties in POL en NWS natuurlijk niet te serieus nemen want de meeste mensen zijn echt wel gematigd maar op zich snap ik wel wat je bedoelt. Zat me laatst ook af te vragen wat er zou gebeuren als Wilders door een moslim of Marokkaan dood zou worden geschoten. Zou dan echt bang zijn dat er een burgeroorlog uitbreekt terwijl het maar 1 gek hoeft te zijn die het in zijn hoofd haalt en uit hoeft te voeren.quote:Op zondag 22 november 2009 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is. Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.
Ik las dat ze enkele weken ervoor nog bevriend waren met het slachtoffer.quote:Op maandag 23 november 2009 07:33 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ze hoopte het niet, maar het was wel een gevolg. Lekker spannend toch, zo'n patser.
Ik kan me niet voorstellen dat die daders jongens waren naar wie je nooit hoefde om te kijken, het slachtoffer was door hen al eerder bedreigd.
Nou enquote:Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het ziet er toch naar uit dat zij een spelletje speelde.
oh ja die was erg gezellig jaquote:Op maandag 23 november 2009 06:58 schreef Oksel het volgende:
Bizar.. hoe haal je zoiets in je hoofd? Zelfs een kind moet beseffen dat bepaalde dingen te ver gaan.
Doet me denken aan de film Eden Lake trouwens..
In Comic Sans.quote:
Doe je de groeten aan Dirk?quote:Op maandag 23 november 2009 09:03 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
In Comic Sans.![]()
Ik ga dood hier![]()
http://parkiet77.hyves.nl/?ref=srquote:Op maandag 23 november 2009 09:03 schreef MikeyMo het volgende:
In de spits vandaag hadden ze het over alle Hyves-pagina's van de hoofdrolspelers in deze zaak, maar er is bar weinig te vinden afgezien van Dirk Post die 0 vrienden bezit
Waren tot gister nog openbaar..quote:Op maandag 23 november 2009 10:02 schreef inZanity het volgende:
[..]
http://parkiet77.hyves.nl/?ref=sr
http://manowar88.hyves.nl/
http://nellie200.hyves.nl/
Het kan aan mij liggen, maar het is behoorlijk betekenisloos geworden nu het de norm lijkt geworden.quote:Op maandag 23 november 2009 10:11 schreef yvonne het volgende:
Hoera, en er komt een Stille Tocht.
Wat zouden we toch moeten zonder Stille Tocht mensen!
Het stelt ook geen ene moer meer voor, áls het ooit al iets voorgesteld heeft.quote:Op maandag 23 november 2009 10:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar het is behoorlijk betekenisloos geworden nu het de norm lijkt geworden.
nounou, ik denk dat je blij moet zijn dat na die verschrikkelijke gebeurtenissen een stille tocht georganiseerd wordt ...quote:Op maandag 23 november 2009 10:11 schreef yvonne het volgende:
Hoera, en er komt een Stille Tocht.
Wat zouden we toch moeten zonder Stille Tocht mensen!
vanochtend ook nog..quote:
Ik vind die tochten zelf ook een beetje zinloos, ze worden volgens mij gewoon uit gewoonte georganiseerd tegenwoordig. Zelfs voor hooligans.quote:Op maandag 23 november 2009 10:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nounou, ik denk dat je blij moet zijn dat na die verschrikkelijke gebeurtenissen een stille tocht georganiseerd wordt ...
Dankzij die stille tochten wordt er een duidelijke teken gezet dat dit nooit, nooit, nooit meer mag gebeuren..
zelf heb ik bv al sinds 1984 in alle georganiseerde stille tochten meegelopen en je voelt toch langzaam een verandering in nederland komen qua acceptatie van het idee dat zinloos geweld dus helemaal geen zin heeft.
quote:Op maandag 23 november 2009 10:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nounou, ik denk dat je blij moet zijn dat na die verschrikkelijke gebeurtenissen een stille tocht georganiseerd wordt ...
Dankzij die stille tochten wordt er een duidelijke teken gezet dat dit nooit, nooit, nooit meer mag gebeuren..
zelf heb ik bv al sinds 1984 in alle georganiseerde stille tochten meegelopen en je voelt toch langzaam een verandering in nederland komen qua acceptatie van het idee dat zinloos geweld dus helemaal geen zin heeft.
Urk, alles binnen de gelederen houden, er zal dus niks veranderen.quote:Op maandag 23 november 2009 10:36 schreef ShaoliN het volgende:
Met een honkbal knuppel....Vroeger kon je zoiets alleen van de mafia verwachten.
Kut visboeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ivaal_ontkent__.htmlquote:ma 23 nov 2009, 05:30 | 48 reacties | lees voor
Hatelijke berichten op Hyves
Liefdesrivaal ontkent
door Bert Huisjes en Liesbeth Oelen
URK - De hoofdverdachte van de moord op de 14-jarige Dirk Post op Urk ontkent iets te maken te hebben met de dood van zijn voormalige vriend.
Volgens zijn familie heeft Jaap van der H. (15) gisterochtend laten weten onschuldig te zijn. "Hij heeft tegen zijn moeder gezegd: ik heb het niet gedaan", zei gisteren een lid van de zwaar aangeslagen familie. De drie kinderen van 12, 13 en 15 jaar werden afgelopen weekend verhoord, in bijzijn van hun advocaten en ouders. Alleen de moeder van Jaap van der H. mocht niet aanwezig zijn, totdat ze zelf is verhoord. Dirk werd woensdag met ernstig letsel dood aangetroffen in het Urker bos, na een nacht vermist te zijn geweest. Een motief voor de moord zou een ruzie zijn over een meisje, op wie slachtoffer én dader verliefd zouden zijn.
De familie van de hoofdverdachte stelde gisteren dat zij "hoopt en verwacht" dat Jaap vandaag uit voorarrest zal komen. "Wat we van Jaap hebben meegekregen, is dat de politie helemaal niks tegen hem heeft." Ook wil de familie onderstrepen dat de dood van Dirk Post voor alle gezinnen in Urk een drama is, ook voor de families van de jonge verdachten.
Hatelijke Hyvesberichten
De politie onderzoekt het computerverkeer en de historische plaatsgegevens van de mobieltjes van de drie jeugdige verdachten in de Urkse moordzaak.
De familie van Van der H. reageerde geschokt op de vele hatelijke berichten die werden geplaatst op de Hyves-pagina van de hoofdverdachte. "Iedereen spreekt schande van zijn verzameling messen. Maar dat zijn dingen van 200 jaar oud, uit Nieuw-Guinea. Ze liggen nog steeds thuis", aldus de zegspersoon.
"We kunnen het ons ook nauwelijks voorstellen dat een paar snotneusjes in staat zou zijn om Dirk Post te doden", aldus de familie. "Misschien was hij gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip. Wij denken dat die kinderen zijn aangehouden, omdat de politie helemaal niets heeft."
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkenen__.html?p=2,2quote:In de dienst is volop aandacht geschonken aan de gebeurtenis." Behalve voor de ouders van Dirk werd ook gebeden voor de rechercheurs, hulpverleners, de leraren en leerlingen van het Emelwerdacollege in Emmeloord waar Dirk naartoe ging. Ook werd gerefereerd aan de tien geboden waarin onder meer staat dat men niet mag doodslaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |